Witless kirjoitti:Sisäpiiri mikä sisäpiiri, huono käytäntö. Tästä eteenpäin palstaan ei voi enää luottaa.
Voi luottaa. Kyse ei ole lainkaan siitä.
Minä olen syyllinen siihen, että tuon palstan olemassaolo tuli tunnetuksi. Pahoittelen sitä, että en tullut ajatelleeksi riittävästi, kun vastasin AB:n väitteisiin.
Keskustelupalstan luonteesta johtuen meitä on aina enemmän tai vähemmän kahden kerroksen väkeä. Tai pitäisikö sanoa neljän kerroksen väkeä.
Ylimpänä moderaattorit, täytyyhän palstaa valvoa.
Suljettu osasto, jossa toisensa oikeasti tuntevat ihmiset "juonivat" omia juttujaan. Siis nämä ihmiset ovat enemmän tai vähemmän tuttuja jo ennestään ja tavanneet "livenä".
Sitten on rekisteröityneet, jotka voivat mm. muokata kirjoittamaansa teksiä.
Ja neljäs ryhmä on se, joka ei uskalla rekisteröidä nimimerkkiään. Tämä ryhmäkin jakautuu vielä kahtia. On "pesunkestäviä" Jehovan todistajia, jotka huutelevat puskasta. Ja sitten on enemmän tai vähemmän asioista kiinnostuneita, jotka eivät välitä ottaa nimimerkkiä itselleen.
Emme elä Intiassa, mutta käytännön syistä meilläkin on oma kastijärjestelmämme. Vartiotorniseura hehkuttaa omaa "veljeyttään", joka on täyttä harhaa, se perustuu ehdolliseen veljeyteen. Täällä Veljesseurassa elämme reaalimaailmassa, mikä tarkoittaa sitä, että emme väitäkään kaiken olevan täydellistä. Se suuri etu on puolellamme, että täällä voidaan käydä aitoa keskustelua, kunhan se pysyy jossain järkevissä rajoissa. Toki aidossa keskustelussa voi joskus taistelun tiimellyksessä sattua myös vahinkoja, joka sattui myös minulle eilen, kun lipsautin "voidellut"-osion julkisuuteen. Saatte kivittää minut. Jos ette löydä niin suuria kiviä, että sillä Johanneksen pojan saisi hengiltä, voitte myös lähettää tuomitsevat sähköpostit suoraan minulle.
jpoika@mbnet.fi
Pyydän tässä julkisesti anteeksi kaikilta, joiden mielen olen pahoittanut. Siihen sisältyy myös AB.