VIIMEISET PÄIVÄT, MILLOIN ?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jaakko Ahvenainen

VIIMEISET PÄIVÄT, MILLOIN ?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Tällä kertaa huomioni kiinnittyy "Herätkää"-lehden numeroon 04/08 ja sen aloitusotsikkoon, joka näkyy avauksessani.

Ryhdyin tarkastelemaan sukuhistoriaani ja huomasin esi-isieni päivien päättyneen noin ikävuosiin 50-60, joista isäni ja kummisetäni edustavat noin viiedenkymmenen vuoden ikää (kuolivat muutoin samana päivänä, joskin eri vuosina).

Näiden, minulle läheisten henkilöiden päivät siis päättyivät samana päivänä, mutta vuosi oli eri. Kummisedästäni tiedän hänen kuolleen omaan kotiinsa, isäni puolestaan kuoli Orimattilan terveyskeskuksesa sen jälkeen, kun hänen sydämenpuolikkaansa sai sen viimeisen "slaagin" seitsemännen kerran.

No, veljeni sai ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan "slaaginsa" nelikymppisenä, minkä jälkeen hänet ohitusleikattiin. Itselläni on samoja vaivoja, mutta kutas kuinkin kontrollissa. Näin ollen omat viimeiset päiväni saattaavat kohdata minut koska tahansa. Tämä lienee totuus varsin monien Jehovan todistajienkin kohdalla.

Mitä tähän sanoisimme: Olemme saaneet "armoa armon päälle". Tästä huolimatta Herätkää-lehti vakehtelee tuodessaan esille mm, sitaatti: "Se, että Jeesuksen kaltainen huomattava henkilö puhuu tällaisista asioista, on kiihottanut monien mielikuvitusta. Milloin nämä asiat tapahtuisivat?" Tämän jälkeen viitataan mm Sir Isaac Newtoniin ja hänen yleiseen gravitaatiolakiinsa sekä differentaali- ja integraalilaskentoihinsa.

Pyydän saada kysyä, kuinka moni niistä noin 6 milj. Jehovan todistajista edes tietää Sir Isaac Newtonista! On myös huomattava se, että Jehovan todistajat itse ovat syyllistyneet samankaltaisiin aikalaskelmiin alkaen Russellísta ja eritoten Rutherfordista.

Nyt ikään kuin pyyhitään pois Jehovan todistajien valheet vuodesta 1925, jolloin isäni syntyi ja vuodesta 1975, jonka henkilökohtaisesti itse muistan Jehovan todistajille erittäin katkerana vuotena, jolloin monet realisoivat kaiken omaisuutensa.

Mitä samaan aikaan New Yorkissa tapahtui: Tehtiin asuntokauppoja, sijoitettiin omaisuutta ( muuten kenenkähän varoilla?). Koko ennustetusta maailmanlopusta ei ollut tietoakaan korkeipien veljien (hallintoelin) joukossa. Mitä tehtiin: Ainoastaan (ja josta ei kerottu)maailmanlaajuinen "kusetus".

Tähän reagoi mm Henrik Åberg kirjallaan: "Nykyajan baabelin orjat", joka edelleen on sen painosten lunastamisesta huolimatta tekstiversiona netissä. Ellei asia olisi ollut "kuuma", tuskin Jehovan todistajat olisivat Suomessa moiseen ryhtyneet. Toisin sanoen, parhaat palat löytyvät Tikkurilasta, elleivät ole niitä tuhonneet - ja vaikka olisivatkin, netissä tieto leviää.

Mitä tästä opimme? Ainakin sen, että valheella tapaa olla perin lyhyet jäljet. Minua on toistuvasti Jehovan todistajien puolesta pyydetty tarkoin ottamaan selvää kaikesta. Näin olen myös tehnyt. Jehovan todistajien kannalta katsoen olen tosi "surkimus".

Entä maailmanloppu tai Harmagedon, pelkkää verbaalis-visuaalista viestintää, mitä Jehovan todistajiin tulee. Tietysti siteerataan: " Eireenee kai asfaloia", rauha ja turvallisuus. Totuus kuitenkin lienee, että maailmanloppu tulee, mutta ajallaan. Sitäkään en kiistä, etteikö ihminen ahneudessaan saastuttaisi maan. Sitä kummeksun, että juuri nyt kaikkien maailmanloppujen menneen pieleen jehovantodistajuudesta käsin, toitotetaan taas toista torvea. Perin häilyvää "valoa", sanoisin. Moinen ei minuun "kolahda". Tarvitaan perustellummat argumentit, mitä tähän asti JT:n taholta on esitetty. Aamen.