Jos olet esimerkiksi pyrkimässä vapautukseen, voit vastata sen vaikka et vielä vapautusta ole saanut. Toivottavasti muistin listata kaikki vaihtoehdot. Palstan naiset ainakin muistui mukaan omalla vaihtoehdollaan.
Asepalvelus-gallup
Valvoja: Moderaattorit
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Asepalvelus-gallup
Tehdäänpä gallupin poikasta, ja kysellään miten ihmiset ovat suorittaneet asepalveluksen JT-ajan jälkeen (tai sen aikana), jos ovat. Samalla selviää myös vankilassa käyneiden määrä ja muita mielenkiintoisia seikkoja.
Jos olet esimerkiksi pyrkimässä vapautukseen, voit vastata sen vaikka et vielä vapautusta ole saanut. Toivottavasti muistin listata kaikki vaihtoehdot. Palstan naiset ainakin muistui mukaan omalla vaihtoehdollaan.
Viimeksi muokannut Lehtiveli, 07.04.2008 12:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Re: Asepalvelus-gallup
Tuota, minä en siis voi vastata tähän, koska olin 9 kuukautta vankiloissa 1980-luvun taitteessa. En siis JT-ajan jälkeen, sehän alkoi kohdallani reilu vuosi sitten vanhana ukkona.Lehtiveli kirjoitti:Tehdäänpä gallupin poikasta, ja kysellään miten ihmiset ovat suorittaneet asepalveluksen JT-ajan jälkeen, jos ovat.
Haluaisitko muotoilla kysymyksen hieman toisin, vai jätetäänkö tällaiset vanhat ukot kallupin ulkopuolelle, sekin sopii.
- Tony
Niin no, suoritinhan minäkin sivarini vielä jehovantodistajana ollessani, että sikäli... 
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Voit vastata vankila-vaihtoehdonJohanneksen poika kirjoitti:Tuota, minä en siis voi vastata tähän, koska olin 9 kuukautta vankiloissa 1980-luvun taitteessa. En siis JT-ajan jälkeen, sehän alkoi kohdallani reilu vuosi sitten vanhana ukkona.Lehtiveli kirjoitti:Tehdäänpä gallupin poikasta, ja kysellään miten ihmiset ovat suorittaneet asepalveluksen JT-ajan jälkeen, jos ovat.![]()
Haluaisitko muotoilla kysymyksen hieman toisin, vai jätetäänkö tällaiset vanhat ukot kallupin ulkopuolelle, sekin sopii.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Kiitos, täytyykö minun vastata kahteen kertaan, kun olin ensin 3 kuukautta Keravalla ja sitten 6 kuukautta Helsinki-Vantaan lentokentän kiitoradan lähellä lentomelua kuuntelemassa?Lehtiveli kirjoitti:Voit vastata vankila-vaihtoehdon
No, oletuksena vastaan vain kerran.
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Kerta riittää.Johanneksen poika kirjoitti:Kiitos, täytyykö minun vastata kahteen kertaan, kun olin ensin 3 kuukautta Keravalla ja sitten 6 kuukautta Helsinki-Vantaan lentokentän kiitoradan lähellä lentomelua kuuntelemassa?Lehtiveli kirjoitti:Voit vastata vankila-vaihtoehdon
No, oletuksena vastaan vain kerran.
-
Markku Meilo
Siinä oli kuitenkin tuomioistuimen tuomio koko ajalle, joissakin tapauksissa tuomioistuimen tuomion osuus on ollut ainoastaan noin 10 % kokonaisajasta.Johanneksen poika kirjoitti:Kiitos, täytyykö minun vastata kahteen kertaan, kun olin ensin 3 kuukautta Keravalla ja sitten 6 kuukautta Helsinki-Vantaan lentokentän kiitoradan lähellä lentomelua kuuntelemassa?
-
Kaarmis
Itse asiassa jt-vapautusta on ollut kahta eri lajia. Vuonna 1965 syntyneet (niinkuin minä) tuomittiin 9kk linnaan, mutta tuomion täytäntöönpanoa lykättiin kunnes täytti 29 vuotta. Myöhemmin syntyneet vapautettiin suoraviivaisemmin, uuden lain kautta.Lehtiveli kirjoitti:Tehdäänpä gallupin poikasta, ja kysellään miten ihmiset ovat suorittaneet asepalveluksen JT-ajan jälkeen (tai sen aikana), jos ovat. Samalla selviää myös vankilassa käyneiden määrä ja muita mielenkiintoisia seikkoja.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Ahaa. No mutta käytännössä tuossa on kuitenkin vapautettu Jehovan todistajuuden takia, koska muuten ei olisi ollut mitään syytä lykätä tuomion täytäntöönpanoa.Kaarmis kirjoitti:Itse asiassa jt-vapautusta on ollut kahta eri lajia. Vuonna 1965 syntyneet (niinkuin minä) tuomittiin 9kk linnaan, mutta tuomion täytäntöönpanoa lykättiin kunnes täytti 29 vuotta. Myöhemmin syntyneet vapautettiin suoraviivaisemmin, uuden lain kautta.Lehtiveli kirjoitti:Tehdäänpä gallupin poikasta, ja kysellään miten ihmiset ovat suorittaneet asepalveluksen JT-ajan jälkeen (tai sen aikana), jos ovat. Samalla selviää myös vankilassa käyneiden määrä ja muita mielenkiintoisia seikkoja.
-
Bergerac
Tämä on hyvä gallup kuvastamaan ihmisten valitsemia/Seuran suosituksien mukaisia valintoja. -Jt aika tai Jt-jälkeinen aika-Lehtiveli kirjoitti:Tehdäänpä gallupin poikasta
OT, josta olisin toki forum-palautteeseenkin voinut kirjoittaa.
En nykytilannetta tiedä mutta vanhojen tietojen pohjalta: Mikäli foorumisofta sallisi yli 10 äänestysvaihtoehtoa, niin tähän äänestykseen olisi ollut mahdollista saada laajempi perspektiivi. Laajennettuna nimenomaan menneeseen tilaan sekä nykytilaan eli viimeisimpään tilanteeseen.
Kattavamman perspektiivin olisi voinut saada erittelemällä tarkemmin vaihtoehtoja:
-armeija jt-aikana
-armeija jt-ajan jälkeen
-vankila jt
-vankila jt jälkeen
-sivari jt
-sivari jt jälkeen
-aseeton palvelus jt-aikana
-aseeton palvelus ja jälkeen
Tai vielä jotain tuosta listasta unohdettua.
Jo näillä uusilla (poislukien yllämainitusta jo alkuperäisessä äänestyksessä olevat)vaihtoehdoilla mentäisiin käsittääkseni ylitse haamuraja 10:nen, mutta selvittäisi paremmin todellista tilannetta.
Olisiko tässä perusteltua kysyntää nostaa äänestys-mahdollisuuksien lukumäärää ylitse 10:n? Jos määrää jo nostettu niin siinä tapauksessa voi asian unohtaa.
(taisin aiemminkin tästä asiasta eräässä yhteydessä mainita ja toisessakin yhteydessä huumori-pohjalta)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Mahdollisesti tulevaisuudessa jos ja kun serveriohjelmistoa päivitetään, määrä saattaa nousta. Sille ei kuitenkaan mielestäni ole tarvetta, sillä monimutkaiset kyselyt yleensä keräävät hyvin vähän vastineita ja kyllä kymmenessä on riittävästi. "Yksinkertaisin ratkaisu on yleensä paras ratkaisu"Bergerac kirjoitti: Olisiko tässä perusteltua kysyntää nostaa äänestys-mahdollisuuksien lukumäärää ylitse 10:n? Jos määrää jo nostettu niin siinä tapauksessa voi asian unohtaa.
(taisin aiemminkin tästä asiasta eräässä yhteydessä mainita ja toisessakin yhteydessä huumori-pohjalta)
-
Bergerac
OKLehtiveli kirjoitti:Mahdollisesti tulevaisuudessa jos ja kun serveriohjelmistoa päivitetään, määrä saattaa nousta. Sille ei kuitenkaan mielestäni ole tarvetta, sillä monimutkaiset kyselyt yleensä keräävät hyvin vähän vastineita ja kyllä kymmenessä on riittävästi. "Yksinkertaisin ratkaisu on yleensä paras ratkaisu"[/
(hmm, se aprillithread...
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
-
wolframium
Lähdin armeijaa maanpakoon. Olin maanpaossa noin kolme vuotta, kunnes olin tarpeeksi vanha palaamaan Suomeen ilman sanktioita.
Kuulemma Reinikaiset olivat alussa käyneet kyselemässä vanhempieni oven takana. Vanhempani sanoivat, että hakekaa poika maapallon toiselta puolelta. No, eivät hakeneet, ilmeisesti muutama kymmenentuhatta kilometriä oli riittävä pituus piilotella JOPA suomalaiselta poliisilta...
Kuulemma Reinikaiset olivat alussa käyneet kyselemässä vanhempieni oven takana. Vanhempani sanoivat, että hakekaa poika maapallon toiselta puolelta. No, eivät hakeneet, ilmeisesti muutama kymmenentuhatta kilometriä oli riittävä pituus piilotella JOPA suomalaiselta poliisilta...
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
DG