Onko Suomen johtavassa ex-JT-palstassa vikaa?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Witless

Onko Suomen johtavassa ex-JT-palstassa vikaa?

Viesti Kirjoittaja Witless »

Ensin exille oli tarjolla H2O, jonka linja oli kyseenalainen; aktiivisin moderaattori oli kaikkea muuta kuin mielipiteiltään tasapainoinen. Hän ei sattunut pitämään vääränvärisistä, vasemmistolaisista, homoista tai naisista. Ja tämä ihminen siis "moderoi" palstaa.

Veljesseura.org lähti tarpeesta luoda tasapainoisempi keskustelupalsta Suomen ex-jiiteille. (Näin olen ymmärtänyt).

Itse en ole osallistunut "luppistapaamisiin", joten olen tavallaan ulkopuolinen. Itselläni on omat syyni siihen että en ole (aktiivisia JT-sukulaisia). Ja nettiaktiivina uskon avoimeen linjaan. Nyt olen huomaavinani epäterveitä ilmiöitä tälläkin palstalla. Tämänkin palstan ydinjengi on tavannut toisiaan "livenä" ja ystävyyssuhteita on muodostunut. Siinä ei tietenkään sinänsä ole mitään pahaa. Se vain johtaa joihinkin asioihin.

Nyt kuitenkin näyttää siltä, että kyseiset "livenä" muodostuneet kaverisuhteet alkavat sotkea avoimuutta Veljesseura.orgissa. Kuten missä tahansa kaveriporukassa, kaveria ei dissata. Ja vaikka kaveri tekisi ylilyöntejä, eihän sitä nyt viitsi kaveria kritisoida.

Jos verrataan vaikka Jehovahs-Witness.comiin, USA:ssa on (onneksi) rajoitetut mahdollisuudet muodostaa pienen piirin porukoita. Suomessa sen sijaan tuntuu _aina_ käyvän niin että syntyy pieni perusjengi joka käytännössä vetää toimintaa.

Pahaa pelkään että tällekin palstalle on käynyt niin. Moderaattorit, osoittakaa että olen väärässä! Ilman että minun täytyy käydä kanssanne kaljalla. Tällä palstalla on paljon mahdollisuuksia, harmillista on jos tästä tulee taas yksi pienen kaveripiirin pätemisfoorumi.

Muut "ydinjengin" ulkopuolella olevat; reaktiosta tähän meiliini voitte vetää johtopäätökset.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Jaakob

Re: Onko Suomen johtavassa ex-JT-palstassa vikaa?

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Witless kirjoitti:Itse en ole osallistunut "luppistapaamisiin", joten olen tavallaan ulkopuolinen. Itselläni on omat syyni siihen että en ole (aktiivisia JT-sukulaisia).
Myös minulla on aktiivisia JT-lähisukulaisia. Olen osallistunut muistaakseni kahteen luppismiittiin.
Witless kirjoitti:Ja nettiaktiivina uskon avoimeen linjaan. Nyt olen huomaavinani epäterveitä ilmiöitä tälläkin palstalla. Tämänkin palstan ydinjengi on tavannut toisiaan "livenä" ja ystävyyssuhteita on muodostunut. Siinä ei tietenkään sinänsä ole mitään pahaa. Se vain johtaa joihinkin asioihin.

Nyt kuitenkin näyttää siltä, että kyseiset "livenä" muodostuneet kaverisuhteet alkavat sotkea avoimuutta Veljesseura.orgissa. Kuten missä tahansa kaveriporukassa, kaveria ei dissata. Ja vaikka kaveri tekisi ylilyöntejä, eihän sitä nyt viitsi kaveria kritisoida.
Viittaat selvästi siihen että mielestäsi Achanin kommentti oli ylilyönti. Minun mielestäni se ei sitä ollut, vain sinun reaktiosi siihen oli. Ja ei, minä en sen kummemmin pidä Achanin yleisestä tyylistä enkä tunne ko. herraa tosielämässä vaikka olen pari sanaa vaihtanutkin.
Witless kirjoitti:Jos verrataan vaikka Jehovahs-Witness.comiin, USA:ssa on (onneksi) rajoitetut mahdollisuudet muodostaa pienen piirin porukoita. Suomessa sen sijaan tuntuu _aina_ käyvän niin että syntyy pieni perusjengi joka käytännössä vetää toimintaa.

Pahaa pelkään että tällekin palstalle on käynyt niin. Moderaattorit, osoittakaa että olen väärässä! Ilman että minun täytyy käydä kanssanne kaljalla. Tällä palstalla on paljon mahdollisuuksia, harmillista on jos tästä tulee taas yksi pienen kaveripiirin pätemisfoorumi.

Muut "ydinjengin" ulkopuolella olevat; reaktiosta tähän meiliini voitte vetää johtopäätökset.
Kyllä täällä yritetään tasapuolisesti kohdella kaikkia mutta, VT-seuraa lainatakseni, me olemme epätäydellisiä. Ylilyöntejä ja rimanalituksia on tapahtunut ja tulee varmasti vastaisuudessakin tapahtumaan. En silti oikein ymmärrä miksi takerrut nyt tähän yksittäiseen tilanteeseen joka on vielä keskenkin.

Meiltä modeilta menee tilanteita ohi, ei sille voi mitään. Meilläkin on oma elämä, perheet elätettävänä, opiskelut kesken, työt painavat päälle jne jne.

C'est la vie.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Yritän nyt väkisin keksiä jotain hauskaa tähän...

Ainakin omalta kohdaltani olen huomannut, että joskus/yleensä/usein kannattaa harmituksen kohdatessaan käyttää ns. Virtual Private Networkkia, jossa korvat ja silmät on yhdistetty ikäänkuin tyhjillä putkilla.

Myös saunan päälle laittaminen tai AB:n ajatteleminen Suomi-verkkareissa saattaa helpottaa oloa kummasti.

Pysyäkseni itse aiheessa niin ei mielestäni kauheasti.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
kirjallisuusveli

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

Eikä se, että palautetta ei ole annettu julkisesti, välttämättä aina tarkoita sitä, ettei palautetta annettaisi ollenkaan. Ja toisaalta psykopaatteja on turha yllyttää suurempaan aktiivisuuteen moittimalla heidän epäonnistumisiaan.

Julkinen 'dissaaminen' ja tyly tyrmääminen johtaa siihen, että foorumista tulee tunkio, jonka herruudesta kukot tappelee. Ja sehän ei palvele ketään.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Yritän keksiä semmoisia puheenaiheita, jotka auttaisivat erehtyneitä pois lahkosta ja varoittaisi uhanalaisia.

Muutoin voin olla kirjoittamattakin ja kiinnittämättä huomiota kirjoituksiin, jotka vaikka hyviä, eivät jaksa liikuttaa minua, jos kirjoituksen sellaiseksi havaitsen.

Nuo aiheen mukaiset jakoperusteetkin tuntuvat ihan hyviltä, ja hyvin toimivilta vaikka joskus tietysti yksittäisesti tulee laajennuskirjoitustakin ymmärrettävästi.

En ole havainnut häiritsevää piiriä, en pientä enkä isompaakaan, mutta jos sellaisia on niin mikäs siinää sitten siinäkään.
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Witless kirjoitti:Veljesseura.org lähti tarpeesta luoda tasapainoisempi keskustelupalsta Suomen ex-jiiteille. (Näin olen ymmärtänyt).
Kyllä, joskaan tarkoitus ei ollut korvata H20:ta. Riittävää kannattajakuntaa ei kuitenkaan riittänyt molemmille.
Voin rehellisesti sanoa, että tälläkin palstalla on kirjoittajia, joiden viesteistä en yleisesti ottaen pidä. En kuitenkaan voi lähteä poistamaan niitä vain henkilökohtaisten mieltymysteni takia jos niissä ei ole mitään sääntöjen vastaista. Kaikista ei voi pitää ja se pitää hyväksyä.

Itse kannatan maltillisempaa asioiden esittämistä, mutta esimerkiksi mainitsemasi AchanBeroean taas suosii enemmän nuijanukutustaktiikkaa ja tästä on muistaakseni joskus väännetty kättä ihan livenäkin. Piti Aakanin kirjoituksista tai ei, niin ne ainakin herättävät ajatuksia.

Kaikkien viestejä pyritään kohtelemaan samalla tavalla, riippumatta siitä kuka ne kirjoitti. Koskee myös moderaattoreita ja onpa minunkin viestejäni modet editoineet.
Mikä sitten taas lasketaan sisäpiiriksi. Muodostammeko jo minä ja Lehtiveli epäterveen sisäpiirin, kun keskustelemme sivustosta ja sen kehittämisestä useinkin. Ei näistä messenger tai puhelinkeskusteluista jää minnekään julkisesti logeja näkyville.

Entä muodostaako privaviestitkin kahdenkeskisiä epäterveitä sisäpiirejä, jos sen avulla voi kirjoittaa ilman että muut näkevät?

Tälläkin palstalla on väitelty Jumalan olemassaolosta, mutta on mahdotonta todistaa, että Jumala on olemassa tai ettei olisi olemassa. En usko Jumalan olemassaoloon, mutten sitä voi todistaa, yksinkertaisesti pidän sitä todennäköisimpänä vaihtoehtona.

En myöskään usko, että palstalla olisi epäterve sisäpiiri, mutta olemassaolemattomuutta on mahdotonta todistaa. Aina on mahdollisuus, ettei todisteita vain ole vielä löytynyt.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Witless kirjoitti:Moderaattorit, osoittakaa että olen väärässä!
Et ole väärässä, kyseessä on moderaattorien muodostama salaliitto, jonka perustamista, jäseniä, tarkoitusta ja toimintaperiaatteita ei vaan ole vielä ehditty käsitellä.
Umpi_vieras

Viesti Kirjoittaja Umpi_vieras »

Markku Meilo kirjoitti: ...muodostama salaliitto, jonka perustamista, jäseniä, tarkoitusta ja toimintaperiaatteita ei vaan ole vielä ehditty käsitellä.
eikä siinä vielä kaikki, Googlen tämänpäivän logo-lay-out-staili on suoraan VT -lahkosivuilta.
Vieras

Ei Jumalan olemassaolosta voi keskustella ennen alustavaa Jumalan määrittelyä, nimen yhteistä toteamista sekä että mikä on Jumalan tahto.

Yleensäkin salaliittoja perustetaan nykyään liian vähän.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Nyt täytyy sanoa, että palstassa on se vika etten löydä kirjoitusta jonka pohjalta tämä ketju on aloitettu.

Minäkin tahdon lukea tämän molemminpuolisen loanheiton, kuulunhan toivoakseni siihen kuuluisaan sisäpiiriin, vaikka en aakania koskaan ole tavannutkaan.
Let me go Master I hate you so
Markku Meilo

rippeli kirjoitti:Nyt täytyy sanoa, että palstassa on se vika etten löydä kirjoitusta jonka pohjalta tämä ketju on aloitettu.
Lievästi stilisoituna
Markku Meilo

Anonymous kirjoitti:Yleensäkin salaliittoja perustetaan nykyään liian vähän.
Asioita on nykyään vaikea pitää salassa kun salaliitot vakoilevat kaikea mikä liikkuu.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Itse asiassa täällä on montakin sellaista kirjoittajaa joiden jutuista en erityisemmin pidä. Itse en kuitenkaan muista poistaneeni muuta kuin suoranaisia törkeyksiä sisältäviä viestejä. Sinä vetäisit herneet nenään Achanin (joka ei tyyliltään kuulu minunkaan suosikkeihini) heitosta ja suutuit sitten kun lapsellista reuhaamista hillittiin.

Oikeastihan tässä taitaa olla kyse siitä, että sinua harmittaa kun et kuulu olettamaasi "sisäpiiriin".

Mä olen moderaattori, mutta siltikään en voi sanoa, että muut modet, tai kukaan tämän palstan kirjoittajista, olisivat parhaiden ystävieni joukossa. Siksi en osaa ketään suosia, enkä sen kummemmin syrjiäkään. Ehkäpä minäkään en sitten kuulu sisäpiiriin? Sanotaankohan minulle niin kuin eräässä tanssiohjelmassa (jonka seuraamisen myöntäminen olisi liian noloa), eli että: "Olette vaarassa pudota" :shock:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
JohnTheRevelator

Viesti Kirjoittaja JohnTheRevelator »

Ei-aktiivinen jäsen Tampereelta on sitä mieltä, että palsta on paljon parempi ja tasapainoisempi kuin edeltäjänsä. Täällä sentään keskustellaan asioista, eikä pelkästään vittuilla. En usko juttuihin sisäpiiristä, muuten kuin siltä osin, että luopiotoimintaa on liikaa keskittynyt Helsinkiin ja se on ainakin vienyt itseltäni mielenkiinnon kirjoitella tännekin. Uskon enemmän ihmiseen pöydän toisella puolella, kuin ihmiseen tietoliikenneverkon toisessa päässä. Nämä palstat ovat ok. nykyisessä atomisoituneessa yhteiskunnassa mutta eivät korvaa oikeita ihmissuhteita.

Vähän on ollut myös halua mennä eteenpäin ja ajatella vain muita asioita. Tällä hetkellä ei ole suoraan sanottuna edes intoa mielenosoitukseen. Täältä 1 ja Hesasta 1 niinkuin viime vuonna. Niin ja tyttöystävä ja hänen veljensä hetken aikaa. Hesassa olikin enemmän jengiä. Aakani on oikeassa. Ei täällä maalla kannata...

Hyvä palsta kuitenkin ja mukavaa porukkaa kaikki jota olen tavannut :)

ps. Meniköhän liikaa henk.kohtaisiin purkauksiin :?
Usko tarkoittaa sitä ettei halua tietää totuutta

Friedrich Nietzsche
Vieras

Anonyymin haistattelu veks ja ip banniin -Alueveli
Lukittu