Onko Suomen johtavassa ex-JT-palstassa vikaa?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Markku Meilo kirjoitti:
almi kirjoitti:Tunnen tai vähintään tiedän useita "julkiluopioita", kuten AB:n, Tornin, Käärmiksen, Marsun, 3nityn, Aaacin, Meilon, lavanpalvelijan, StereoX:n, kuopioilaisluopioveljet jne. Lisäksi tunnen muutaman tämän palstan kirjoittajan jt-vuosiltani. En silti koe kuuluvani sisäpiiriin.
Tolla valikoimalla sä oot enemmän sisäpiiriläinen kun mä - yhyy.
Minä katsoin kanssa, että sisar almi taitaa olla varsinainen kaikkien sisäpiiriläisten äiti :lol:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Markku Meilo kirjoitti:Tolla valikoimalla sä oot enemmän sisäpiiriläinen kun mä - yhyy.
Jassoo? Jos katsotaan meidän viestimääriämme, sinä taidat kyllä olla enemmän sisäpiirissä. 8)
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Witless kirjoitti:Haista **** **** *****! Jos aloittamaani ketjuun viittaat, niin olet väärässä. Mikä ***** onnela mielestäsi minun päässäni on?
Vitun onnelassa ei tarvitse välttämättä riutua. Voi hakea myös apua, että pääsee vitun onnelasta eroon.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Jakke kirjoitti:Henkilö, joka piiloutuu Herätkää!-lehden kannesta muokatun avatarin taakse, nimimerkillä jota kukaan ei voi yhdistää mihinkään irl, on mielestäni hiukan jäävi vaatimaan täydellistä avoimuutta.

Silti täällä vallitsee mielestäni niin täydellinen avoimuus, kuin se on käytännössä ja palstan tarkoitus mielessä pitäen mahdollsta.
Lue, Jakke. omat syyni anonyymiyteen tältä palstalta, pliis.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Witless

wolframium kirjoitti:
Witless kirjoitti:Haista **** **** *****! Jos aloittamaani ketjuun viittaat, niin olet väärässä. Mikä ***** onnela mielestäsi minun päässäni on?
Vitun onnelassa ei tarvitse välttämättä riutua. Voi hakea myös apua, että pääsee vitun onnelasta eroon.
Hetkinen, mistä keksit sanan "vittu"?
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Jakke

Witless kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Henkilö, joka piiloutuu Herätkää!-lehden kannesta muokatun avatarin taakse, nimimerkillä jota kukaan ei voi yhdistää mihinkään irl, on mielestäni hiukan jäävi vaatimaan täydellistä avoimuutta.

Silti täällä vallitsee mielestäni niin täydellinen avoimuus, kuin se on käytännössä ja palstan tarkoitus mielessä pitäen mahdollsta.
Lue, Jakke. omat syyni anonyymiyteen tältä palstalta, pliis.
Olen lukenut. Syynsä on kaikelle, myös tämän palstan toimintamekanismille. Kyllä sinä sen fiksuna ihmisenä ymmärrät itsekin.

Täältä tähän.
StereoX

Viesti Kirjoittaja StereoX »

Kuvitellaan hetki että lakkautettaisiin se palsta joka ei näy kaikille. Kuka voittaa?
Witless

Hän on ainoa jota kyseinen palsta häiritsee. Kukaan muu täällä ei valita.

Ja kun mietitään syitä, en ole mielestäni saanut yhtään syytä moiseen, koska tämä palsta ei vaikuta mitenkään veljesseuran foorumin linjauksiin. Siihen vaikuttaa vain moderointi ja moderointi linja josta sopivat moderaattorit.

Kuitenkin moni ihminen häviäisi. Totta on ettei netissä pidä avautua ihan kaikista asioistaan edes sellaisella palstalla jossa kuvittelee että on täysin luotettavia ihmisiä. Koska emmehän me loppupeleissä voi tietää. Mutta tuo palsta antaa pienen mahdollisuuden sanoa jotain arempia asioita jotka vaivaavat, semmoiset joita ei halua kaikkien silmille.

Witlessillä on itsellään tälläisiä asioita ja hänen henkilökohtaiset syynsä ovat niin suuret ettei voi näyttää naamaansa yhdellekkään entiselle todistajalle. Luottamus toimii kahteen suuntaan, sinä luotat.. niin sinuunkin luotetaan. Siksi säännöt ovat selvät ja ne ovat tähän asti sopineet kaikille.

Mitään ihmeellistä sisäpiiritoimintaa ei ole olemassa ja kuten (tuleva) mieheni jo ilmaisi, kaikkia ei voi miellyttää.
"hedelmistään puu tunnetaan"
Analysoija

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

almi kirjoitti: Olen pyörinyt enemmän tai (yleensä) vähemmän aktiivisesti ex-jt-porukoissa kahdeksan vuoden ajan. Tunnen tai vähintään tiedän useita "julkiluopioita", kuten AB:n, Tornin, Käärmiksen, Marsun, 3nityn, Aaacin, Meilon, lavanpalvelijan, StereoX:n, kuopioilaisluopioveljet jne. Lisäksi tunnen muutaman tämän palstan kirjoittajan jt-vuosiltani. En silti koe kuuluvani sisäpiiriin.
Laskin tuossa yks päivä, että olen tavannut veljesseuran palstalaisista jotain 35 livenä ja muita ex-todistajia tietysti lisäksi.

Moderaattoritkin kaikki on tullut todennettua, osa useaan kertaankin. Silti en kuulu todellakaan mihinkään sisäpiiriin.
kirjallisuusveli

Viesti Kirjoittaja kirjallisuusveli »

StereoX kirjoitti:Kuvitellaan hetki että lakkautettaisiin se palsta joka ei näy kaikille. Kuka voittaa?
Witless

Hän on ainoa jota kyseinen palsta häiritsee. Kukaan muu täällä ei valita.

Ja kun mietitään syitä, en ole mielestäni saanut yhtään syytä moiseen, koska tämä palsta ei vaikuta mitenkään veljesseuran foorumin linjauksiin. Siihen vaikuttaa vain moderointi ja moderointi linja josta sopivat moderaattorit.

Kuitenkin moni ihminen häviäisi. Totta on ettei netissä pidä avautua ihan kaikista asioistaan edes sellaisella palstalla jossa kuvittelee että on täysin luotettavia ihmisiä. Koska emmehän me loppupeleissä voi tietää. Mutta tuo palsta antaa pienen mahdollisuuden sanoa jotain arempia asioita jotka vaivaavat, semmoiset joita ei halua kaikkien silmille.

Witlessillä on itsellään tälläisiä asioita ja hänen henkilökohtaiset syynsä ovat niin suuret ettei voi näyttää naamaansa yhdellekkään entiselle todistajalle. Luottamus toimii kahteen suuntaan, sinä luotat.. niin sinuunkin luotetaan. Siksi säännöt ovat selvät ja ne ovat tähän asti sopineet kaikille.

Mitään ihmeellistä sisäpiiritoimintaa ei ole olemassa ja kuten (tuleva) mieheni jo ilmaisi, kaikkia ei voi miellyttää.

Tähän keskusteluun en niin mielelläni ottaisi osaa lainkaan, mutta kait se on pakko. Jo tämä 'kitinä' täällä vain ja ainoastaan puhuu suljetun osion puolesta - olkoonpa se sitten fyysisesti missä hyvänsä.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
Jakke

kirjallisuusveli kirjoitti:
Tähän keskusteluun en niin mielelläni ottaisi osaa lainkaan, mutta kait se on pakko. Jo tämä 'kitinä' täällä vain ja ainoastaan puhuu suljetun osion puolesta - olkoonpa se sitten fyysisesti missä hyvänsä.
*repeilyä* :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Witless

StereoX kirjoitti:Kuvitellaan hetki että lakkautettaisiin se palsta joka ei näy kaikille. Kuka voittaa? Witless
Voittamisen suhteen tällaisissa asioissa minulla ei kyllä ole mitään intohimoja. Sen sijaan pieni suomalaisten ex-Jehovan todistajien yhteisö voisi voittaa. Se mitä en haluaisi nähdä on exien jakautumista kahteen joukkoon, live ja ei-liveporukkaan. Sisäpiirin keskustelupalstassa häiritsee nimenomaan se, että joukko määrittyy sen mukaan keillä on mahdollisuus tavata toisensa livenä. Itse en käytännön syistä vielä pysty osallistumaan esim. mielenosoituksiin, vaikka kiinnostusta ja motiivia olisi. Riskit vaan ovat liian suuret. Luulen että en ole ainut, vaikka vastaavia ääniä tässä keskustelussa ei nyt ole kuultukaan. Lisäksi olen havainnut muissakin organisaatioissa että kahteen (tai useampaan) tasoon jakaminen on yleensä lopun alkua (vrt. Eläinten vallankumous ja Jehovan Todistajien hierarkinen organisaatio). Ja vielä: hyvin elävien ja hengittävien nettiyhteisöjen yhteinen piirre on mahdollisimman suuri avoimuus. Moderaattorit tekevät arvokasta työtä poistaessaan ylilyönnit, mutta heistä ei saisi tulla "seurakunnan vanhimpia" mielipiteiden arvioimisessa. Jälkimmäinen kommentti ei tarkoittanut että tilanne vielä olisi siinä. Mutta näen vähän ikävän trendin olevan mahdollisesti kehittymässä, kun livenä verkostoituminen lisääntyy. Saatan olla väärässäkin, olen ollut ennenkin. :) Mutta toivon että modet ottavat aitoon palstan tulevaisuutta koskevaan huoleen perustuvat kommentit reippaasti vastaan, ja avoimuus säilytetään niin pitkälle kuin se on järkevää.

Toivon palstan säilyvän avoimena ja terveenä ja lopetan äpyttämisen tässä vaiheessa täältä tähän. Kiitos mahdollisuudesta esittää puheenvuoroni.
- Richard Feynman
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Analysoija kirjoitti:Laskin tuossa yks päivä, että olen tavannut veljesseuran palstalaisista jotain 35 livenä ja muita ex-todistajia tietysti lisäksi.
Olisiko mahdollista joku kerta nostaa tuota lukua yhdellä, siis 36:een?

Sovitaan yksityiskohdista yksityisviestillä tai sähköpostilla?

Johanneksen poika
Espoo

jpoika@mbnet.fi
Viimeksi muokannut Johanneksen poika, 26.04.2008 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Witless kirjoitti:Se mitä en haluaisi nähdä on exien jakautumista kahteen joukkoon, live ja ei-liveporukkaan.
Mikä ihme tuossa on niin hankalaa? Olen vuositolkulla kirjoitellut xjt-palstalle, jonka vakikirjoittajista en ole tavannut ensimmäistäkään. Ilmeisesti mielikuvitukseni ei ole kovin vilkas, koska en ole kokenut pienintäkään jakoa mihinkään piireihin, sisäisiin eikä ulkoisiin.

Toki tätä ajatusta vastaan sotii se, että jotkin palstan tunnetuista kirjoittajista ovat kääntyneet puoleeni Suomen ja suomenkielen suhteen. Witless-mallisesti ajatellen kuuluisin JWD:n sisäpiiriin, vaan kaukaa haettua tuo olisi.
Sisäpiirin keskustelupalstassa häiritsee nimenomaan se, että joukko määrittyy sen mukaan keillä on mahdollisuus tavata toisensa livenä.
Lopeta tuollainen säälissä kieriskely ja tule ensihätään käymään vaikka täällä (toki soita ensin numeroon 040 040 4121):

Puroniityntie 205-13
01100 ITÄSALMI
Itse en käytännön syistä vielä pysty osallistumaan esim. mielenosoituksiin, vaikka kiinnostusta ja motiivia olisi. Riskit vaan ovat liian suuret.
Ja haluat sälyttää syyn muiden harteille?
Moderaattorit tekevät arvokasta työtä poistaessaan ylilyönnit, mutta heistä ei saisi tulla "seurakunnan vanhimpia" mielipiteiden arvioimisessa.
Jehovakaan ei käännä meidän moderaattorien tekemisiä. Tähän on tyytyminen, kuten olet kohdaltanikin huomannut. Jos tämä on sinulle ongelma, niin perusta oma palsta ja pääset omaan piiriisi.
Mutta toivon että modet ottavat aitoon palstan tulevaisuutta koskevaan huoleen perustuvat kommentit reippaasti vastaan, ja avoimuus säilytetään niin pitkälle kuin se on järkevää.
Ainakaan minä en ole huomannut, että asiallisesti esitettyä kritiikkiä olisi poistettu tai jätetty muulla tavoin huomiotta.
Witless

Markku Meilo kirjoitti:
Witless kirjoitti:Se mitä en haluaisi nähdä on exien jakautumista kahteen joukkoon, live ja ei-liveporukkaan.
Mikä ihme tuossa on niin hankalaa? Olen vuositolkulla kirjoitellut xjt-palstalle, jonka vakikirjoittajista en ole tavannut ensimmäistäkään. Ilmeisesti mielikuvitukseni ei ole kovin vilkas, koska en ole kokenut pienintäkään jakoa mihinkään piireihin, sisäisiin eikä ulkoisiin.
.
Niin, sä olet kuitenkin tavannut tämän palstan porukkaa, ja puhuin nimenomaan tämän palstan tulevaisuudesta. Se edellinen palsta nyt oli ihan perseestä.

Arvostan nokkeluuttasi, Markku. Sama vaiva on minullakin, mutta jään sinulle toiseksi. Siksi en lähde kanssasi väittelemään. Eikä siitä mitään hyötyä ex-jiiteille olisikaan. Jätetään tämä keskustelu tähän, sopiiko?
- Richard Feynman
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Jos nyt puhutaan osiosta jonne pääseminen vaatii sitä että sinut tunnetaan myös oikeasta elämästä eikä vain täältä, niin eihän se vaadi mielenosoituksissa tai tapaamisissa käymistä. Kyllähän siihen periaatteessa riittää se että joku johon muut luottavat tuntee sinut. Oletan että ymmärrät sen miksi näin toimitaan sellaisen osion suhteen johon ihmiset ovat kirjoitelleet nimiään, yhteystietojaan, sukulaistensa nimiä jne jne. Eihän sinne voi päästää tuntemattomia. Vaikka he saattavatkin olla ihan luotettavia henkilöitä, niin sitä ei vain voi tietää ilman että tuntee tai edes tietää ko. henkilöt myös tosielämässä.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Lukittu