Jehovan todistajat eivät halua käännyttää!
Valvoja: Moderaattorit
-
Witless
Jehovan todistajat eivät halua käännyttää!
YLEn Elävästä Arkistosta löytyy kaunis ja jehovantodistajamyönteinen dokumentti nimellä "Jehovan todistajat – Todistajat".
Dokumentti esittää Jehovan todistajat suunnilleen niin myönteisessä valossa kuin Brooklynin etäispääte Vantaan Koivuhaka heidät haluaakin esittää. Elämänmyönteiset ja suvaitsevaiset Jehovan todistajat ratsastavat leppoisasti yhden sisarensa hevosilla minkä kenttäpalvelukselta ja sopuisalta autonkorjaukseltaan ehtivät.
Jehovan Todistajilla on saarnaamistyönsä kohteina tämän dokumentin mukaan kivoja ihmisiä, joiden kanssa jutellaan mukavia. (Esim. askartelukaupan nainen, joka suorastaan puolustaa heitä pahojen ihmisten ennakkoluuloja vastaan.) Mutta minkälaista asiaa ovikelloa soittavilla Jehovan todistajilla Sinulle itse asiassa on? Haluavatko he käännyttää sinut Jehovan todistajaksi? Vai haluavatko he vain että Sinä olisit onnellinen? Dokumentista poimittu keskustelu:
”Miks te tuutte tänne? … niin mikä on se … se niinkun tavoite?”
"Me… itse asiassa, vaikka yhdestäkään ihmisestä ei koskaan tulis Jehovan todistajaa, niin silloin kun me tehdään tätä työtä että me halutaan näyttää ihmisille että jos me sovel… ihminen soveltaa Raamatun periaatteita ja neuvoja omaan elämäänsä, kuinka paljon hän voi siitä hyötyä, saada onnellisuutta, tasapainoa, rauhaa elämään. Et todellakaan meidän työn tehtävä ei ole käännyttää ketään".
Muistan itsekin nuorena ja hölmönä kenttäpalveluksessa toistaneeni tuota lausetta. Jehovan todistajien työn tarkoitus ei ole todellakaan käännyttää ketään? Olisikohan tämä niinsanottua muunnettua totuutta, ellei suorastaan valehtelua?
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4 ... 184&a=5044
Dokumentti esittää Jehovan todistajat suunnilleen niin myönteisessä valossa kuin Brooklynin etäispääte Vantaan Koivuhaka heidät haluaakin esittää. Elämänmyönteiset ja suvaitsevaiset Jehovan todistajat ratsastavat leppoisasti yhden sisarensa hevosilla minkä kenttäpalvelukselta ja sopuisalta autonkorjaukseltaan ehtivät.
Jehovan Todistajilla on saarnaamistyönsä kohteina tämän dokumentin mukaan kivoja ihmisiä, joiden kanssa jutellaan mukavia. (Esim. askartelukaupan nainen, joka suorastaan puolustaa heitä pahojen ihmisten ennakkoluuloja vastaan.) Mutta minkälaista asiaa ovikelloa soittavilla Jehovan todistajilla Sinulle itse asiassa on? Haluavatko he käännyttää sinut Jehovan todistajaksi? Vai haluavatko he vain että Sinä olisit onnellinen? Dokumentista poimittu keskustelu:
”Miks te tuutte tänne? … niin mikä on se … se niinkun tavoite?”
"Me… itse asiassa, vaikka yhdestäkään ihmisestä ei koskaan tulis Jehovan todistajaa, niin silloin kun me tehdään tätä työtä että me halutaan näyttää ihmisille että jos me sovel… ihminen soveltaa Raamatun periaatteita ja neuvoja omaan elämäänsä, kuinka paljon hän voi siitä hyötyä, saada onnellisuutta, tasapainoa, rauhaa elämään. Et todellakaan meidän työn tehtävä ei ole käännyttää ketään".
Muistan itsekin nuorena ja hölmönä kenttäpalveluksessa toistaneeni tuota lausetta. Jehovan todistajien työn tarkoitus ei ole todellakaan käännyttää ketään? Olisikohan tämä niinsanottua muunnettua totuutta, ellei suorastaan valehtelua?
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4 ... 184&a=5044
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
- Tony
Re: Jehovan todistajat eivät halua käännyttää!
Witless kirjoitti:Jehovan todistajien työn tarkoitus ei ole todellakaan käännyttää ketään? Olisikohan tämä niinsanottua muunnettua totuutta, ellei suorastaan valehtelua?
Se on nimenomaan sitä kuuluisaa paskapuhetta. Asiahan tuodaan esiin aina riippuen tilanteesta ja tuossa tilanteessa kameran tähtäimessä oleva henkilö päätti antaa jehovantodistajuudesta disinformaatiota - kuten jokainen teokraattisen sodankäynnin aakkoset hallitseva jehovantodistaja tekisi. Toisissa yhteyksissähän jehovantodistajat muistavat muistuttaa hyvinkin tunnon tarkasti kuinka he (muka ainoina) toteuttavat Jeesuksen käskyä "menkää, tehkää opetuslapsia ja kastakaa heidät". Jeesuksen antamassa mallissa oli selkeä tavoite 'tehdä opetuslapsia'.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Pehmoluopio
Työn tarkoitus on jakaa vuohiin ja lampaisiin. Selkeästi vastentahtoisia ihmisiä ei yritetä väittelemällä saada Jehovan todistajiksi, eli ketään ei käännytetä vasten tahtoaan, ikään kuin hypnoosilla saataisiin ihminen uskomaan olevansa kana.Witless kirjoitti: työn tarkoitus ei ole todellakaan käännyttää ketään? Olisikohan tämä niinsanottua muunnettua totuutta, ellei suorastaan valehtelua?
-
Aaac
Jaon on vuoden 1994 jälkeen tehnyt Jessus. Työssä kyllä udellaan ovenavaajalta mieltymystä lampaisiin tai vuohiiin, mutta Krisselle on nyt annettu lopullinen jakovalta.Pehmoluopio kirjoitti:Työn tarkoitus on jakaa vuohiin ja lampaisiin.
-
Vieras
Nipottava täsmennys, muutos lammas/vuohi -jutun tulkintaan tuli vuonna 95 lokakuussa.Aaac kirjoitti:Jaon on vuoden 1994 jälkeen tehnyt Jessus. Työssä kyllä udellaan ovenavaajalta mieltymystä lampaisiin tai vuohiiin, mutta Krisselle on nyt annettu lopullinen jakovalta.Pehmoluopio kirjoitti:Työn tarkoitus on jakaa vuohiin ja lampaisiin.
-
Witless
Totta, mutta tarkkaan ottaen Jehovan todistaja -sisko tuossa sanoo, että "todellakaan meidän työn tehtävä ei ole käännyttää ketään."Pehmoluopio kirjoitti:Työn tarkoitus on jakaa vuohiin ja lampaisiin. Selkeästi vastentahtoisia ihmisiä ei yritetä väittelemällä saada Jehovan todistajiksi, eli ketään ei käännytetä vasten tahtoaan, ikään kuin hypnoosilla saataisiin ihminen uskomaan olevansa kana.Witless kirjoitti: työn tarkoitus ei ole todellakaan käännyttää ketään? Olisikohan tämä niinsanottua muunnettua totuutta, ellei suorastaan valehtelua?
Ja kun käsittääkseni käännyttämisellä nyt perinteisesti tarkoitetaan toimenpiteitä joilla ihminen saadaan vaihtamaan uskontoa, niin sikäli en lausetta voi rehellisenä pitää.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Vieras
Jos ei haluta käännyttää, halutaan ainakin että ovenavaaja huomaisi, kuinka väärä onkaan hänen nykyinen uskonsa ja että todistajat ovat oikeassa. Ovityön tarkoitus on saada aikaan tutkisteluja, joissa säännöllisesti luetaan mieltäkäännyttävää kirjallisuutta. Sitten jossain vaiheessa tulee se kutsu salille, jolloin kiinnostuneen asioista jo perillä olevat seurakuntalaiset aloittavat rakkauspommituksen. Jossakin vaiheessa kiinnostunut käsittää, että hänekin on syytä alkaa harjoittaa käännytytstoimintaa ovilla. Näin se kaava toimii.
Tämähän on ihan järjestelmällinen käännytyssyteemi. Outoa, jos ovella käyvät sisaret eivät koe, että heidän olisi tarkoitus käännytttää. Käännytyshän on pääasiallinen tarkoitus, sillä se tuo onnistuessaan niitä kasvulukuja, joika kuulemani mukaan eivät enää Suomessa ole niin suuren suuret.
Joten jos oveltasi kuuluu: kop, kop...ja esitetään kysymys tai näytetään lehteä, niin kiireesti ovi kiinni ja sitä ennen vielä ruma irvistys päälle!
Tämähän on ihan järjestelmällinen käännytyssyteemi. Outoa, jos ovella käyvät sisaret eivät koe, että heidän olisi tarkoitus käännytttää. Käännytyshän on pääasiallinen tarkoitus, sillä se tuo onnistuessaan niitä kasvulukuja, joika kuulemani mukaan eivät enää Suomessa ole niin suuren suuret.
Joten jos oveltasi kuuluu: kop, kop...ja esitetään kysymys tai näytetään lehteä, niin kiireesti ovi kiinni ja sitä ennen vielä ruma irvistys päälle!
-
sirpa-leena
Ehkä mä olin se sinisilmä ruususuu, mutta en ikinä kokenut käännyttäväni ketään "minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala antoi kasvun" oli mun kenttäilyn slogan. Kuuluin siihen "lahkoon", joka täysillä uskoi (ja uskon vieläkin), että työn tarkoitus oli vaan kertoa ihmisille, että näinkin voi uskoa ja tähän voi tulla mukaan. Minusta ketään ei kertakaikkiaan pysty ylipuhumaan mukaan, eikä käännyttämään. Se on sitten toinen juttu, miten käy JT-kulttuurissa syntyneiden lasten. Mutta niinhän sitä käy muissakin uskonnoissa, tavallisesti lapset "valitsee vanhempiensa uskon" kuka milläkin tavalla.
Kukaan ei myöskään pysty ketään ylipuhumaan jäämään. Mikä on, niin se on!
- Jaakko Ahvenainen
Saanen olla eri mieltä. Ihmisiä voidaan johtaa ja hallita mielenhallinnan eri keinoin, joten SHTsirpa-leena kirjoitti:Ehkä mä olin se sinisilmä ruususuu, mutta en ikinä kokenut käännyttäväni ketään "minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala antoi kasvun" oli mun kenttäilyn slogan. Kuuluin siihen "lahkoon", joka täysillä uskoi (ja uskon vieläkin), että työn tarkoitus oli vaan kertoa ihmisille, että näinkin voi uskoa ja tähän voi tulla mukaan. Minusta ketään ei kertakaikkiaan pysty ylipuhumaan mukaan, eikä käännyttämään.
-
Witless
Kiinnostavaa. Kuinka monta ihmistä muuten sait tuolla menetelmällä kääntymään Jehovan todistajaksi?sirpa-leena kirjoitti:Ehkä mä olin se sinisilmä ruususuu, mutta en ikinä kokenut käännyttäväni ketään "minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala antoi kasvun" oli mun kenttäilyn slogan. Kuuluin siihen "lahkoon", joka täysillä uskoi (ja uskon vieläkin), että työn tarkoitus oli vaan kertoa ihmisille, että näinkin voi uskoa ja tähän voi tulla mukaan. Minusta ketään ei kertakaikkiaan pysty ylipuhumaan mukaan, eikä käännyttämään. Se on sitten toinen juttu, miten käy JT-kulttuurissa syntyneiden lasten. Mutta niinhän sitä käy muissakin uskonnoissa, tavallisesti lapset "valitsee vanhempiensa uskon" kuka milläkin tavalla.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Jaakob
Minun kenttäilyäni kuvaisi paremminkin: "Minä istuin, Apollos katseli, eikä edes Jumala saanut aikaan kasvua."
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
am-ha·’a’rets
Jaakob kirjoitti:Minun kenttäilyäni kuvaisi paremminkin: "Minä istuin, Apollos katseli, eikä edes Jumala saanut aikaan kasvua."
"Life is what You make of it."