Paljon löytyy yhteneväisyyksiä omaan kokemukseeni, kun asuin vuoden verran avustavapalvelijatienraivaajan kanssa. Olkoon tämä nyt vaikka veli VH.
Samoin kuin sinun kämppiksesi, tällä oli tapana rynniä varoittamatta huoneeseeni oven ollessa kiinni ja sitten jääden selittämään naishuolistaan tai mielenkiintoisesta Vartiotornista. Tietokonekin oli huoneen ja pöydän muodon takia pakko sijoittaa niin, että näyttö näkyy suoraan ovelta.
Alkoholin käyttöä oli pakko piilotella jos aikoi juoda enemmän kuin kolme olutta. Yleensä sitten teinkin niin, että jääkaappiin jemmasin ne pari kappaletta ja loput vaatekaappiin. Vaatekaappikätkö avattiin sitten kun VH oli mennyt aikaisin nukkumaan, jotta jaksaa herätä aamulla kentälle. Muutenkin pulloja oli pakko jemmata jänniin paikkoihin, esimerkiksi kerran olin veli vanhimman mukana ovilla kenttälaukkuun unohtuneen tyhjän kossupullon kanssa. Kyseisellä vanhimmalla vielä oli välillä tapana tehdä ratsioita nuorten kenttälaukkuihin varmistaakseen että vain tarvittava on messissä.
Sen viimeisen puoli vuotta minä taisin vuorostani tehdä kämppiksen elämästä hankalaa, sillä en enää välittänyt näytellä yhtä paljoa. Maailmallisia kavereita kävi kylässä ja kotiinkin tuli kontattua, eteisessä sitten (kuulemma) huudan vieraille, että HILJAA SITTEN ETTÄ EI VH HERÄÄ. Karaoken laulaminen keskellä yötäkään ei mitenkään poissuljettu vaihtoehto ollut.
Eipä kämppis muutakaan elämöintiäni jaksanut kauaa katsella vaan "omaksi parhaakseni" kävi kertomassa vanhimmille. Olihan VH:lla sentään salainen missio eräältä vanhimmalta vahtia minua etten vain ajautuisi ongelmiin naisten kanssa.
Tsemppiä tilanteeseesi, kyllä se päivä paistaa vielä sinnekin

Niin ja varaudu siihen, että joku sinut tunteva lukee tätäkin palstaa ja voi tunnistaa sinut.