rippeli kirjoitti:Olettekos koskaan olleet suoramarkkinatapahtumissa? Siis näitä tuppervare tyylisiä tilaisuuksia joidenkin ihmisten kodeissa.
Olin tässä jokin aika sitten LR nimisen saksalaisen firman tilaisuudessa. Kirjallinen materiaali oli kuin suoraan jehkuilta ja tunnelma kuin kierrosvalvojan kenttäkokouksessa. Luulen että osa läsnäolijoista ihan oikeasti uskoi että mainostettu ihmejuoma parantaa kaikki vaivat känsistä kuppaan (valitettavasti rakas vaimo on nyt yksi höyrähtäneistä). No tarkoitukseni oli sanoa, että amerikkalaistyylisen markkinoinnin hallitsevat myös muunmaalaiset, koska kyseessä oli nyt siis saksalainen kusetus. Tämä yksinkertainen pänttääminen ei siis ole vain amerikkalaisten yksinoikeus.
En ole ollut kodissa pidettävissä tilaisuuksissa, mutta olin joskus 5 vuotta sitten pyramidihuijaus Seven Internationalin tapahtumassa, johon minut kutsui vanha opiskelukaveri (jota en ollut tavannut 10 vuoteen

). Meno oli kuin mistä tahansa isompikokoisesta kierroskonventista. Kravattihemmot lavalta hehkuttivat ideansa ja firmansa erinomaisuutta ja naiivi nuoriväki kuunteli korvat hörössä.
No en sitten ollut kiinnostunut ostamaan useamman sadan euron aloituspakettia, mutta väliajalla sain ilmaiset mehut ja sämpylät, joten sain edes vähän kusetettua kusettajaa
Kuinkas paljon ne rippelin perheen mehut nykyään oikein maksavat? Saa varmaan latoa euroja tiskiin himpun verran enemmän kuin lähikaupassa?

(sori, tuli vastustamaton kiusaus kuittailla)
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.