Oletkos sinä Jallu harrastanut vapaaottelun lisäksi puntteja?
Enpä juuri.. kyllähän salilla (ei pelkästään valtakunnan ) on joskus tullut käytyä, mutta on sekin jäänyt näin myöhemmllä iällä. Laiskuuden piikkiin. Kuinka niin?
"King aggrivation, Vampire de Luxe,
Congratulations, God hates your guts,
Bound for damnation, backs to the wall,
And the Keys To The Kingdom mean nothing at all,"
-Lemmy Kilmister
jariotus kirjoitti: Kendo on hienoa. Sitäpä haluaisin treenata. Kenovoittoa odotellessa.
Niin just... Ota kotoa vesuri, mene mettään, hakkaa itsellesi koivunranka (raudus), huido sillä ilmaan ja huuda samalla niin helvetisti niin siinä on sulle kendoa
Viimeksi muokannut Jaakob, 28.05.2008 19:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy:lainaus korjattu
-Lemmy Kilmister
Jallu-eno kirjoitti:Nonnii.. Itse olen tosiaan harrastanut aikoinani painia, ja myöhemmin pankratiota. Mutta eikös vartsikassa muuten ollut vähän aika sitten juttu siitä miten itseänsä voi ainakin puolustaa.
Meinasin muuten unohtaa tän jutun, toivottavasti kovanyrkki ehti jo kirjoittaa...
Noniin... kotona ja kotikoneella. Mitä muuten tarkoitat kun sanot harrastaneesi pankratiota? Se on hyvin vähän käytetty termi ja tarkoittaa vain vapaaottelua. Vapaaottelu ei ole laji vaan kamppailumuoto. Pelkällä painitaustalla siihen kehään ei ole asiaa eli jokin kamppailulaji pitäisi olla taustalla ja siinäkin kova kokemus.
Selventäistkö hieman mitä tarkoitit.
Noniin... kotona ja kotikoneella. Mitä muuten tarkoitat kun sanot harrastaneesi pankratiota? Se on hyvin vähän käytetty termi ja tarkoittaa vain vapaaottelua. Vapaaottelu ei ole laji vaan kamppailumuoto. Pelkällä painitaustalla siihen kehään ei ole asiaa eli jokin kamppailulaji pitäisi olla taustalla ja siinäkin kova kokemus.
Niin siis en mä nyt mitään ufc:tä tarkoita. Porin pankration seura nimellä se seura aikanaan kulki ja siellä valmensi Koivun Esa niminen äijä. Eihän se mitään valmentaa osannut, mutta tulipahan nyt käytyä harrastusmuodossa. Muistan kun vetäisin jonkun showpaini lukon kaverille, niin kommentti oli Esalta suurin piirtein tälläinen:" kyl oli muute helvetin hyvä lopetus, mistä oot oppinu?"
-Lemmy Kilmister
Thai boxingia tuli junnuna harrastettu jonkin aikaa. Sen jälkeen vaparia ja BJJ:tä. Nykyään vähän vähemmmällä ajanpuutteen vuoksi eli lähinnä puntilla tulee käytyä.
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
Jallu-eno kirjoitti:
Niin siis en mä nyt mitään ufc:tä tarkoita. Porin pankration seura nimellä se seura aikanaan kulki ja siellä valmensi Koivun Esa niminen äijä. Eihän se mitään valmentaa osannut, mutta tulipahan nyt käytyä harrastusmuodossa. Muistan kun vetäisin jonkun showpaini lukon kaverille, niin kommentti oli Esalta suurin piirtein tälläinen:" kyl oli muute helvetin hyvä lopetus, mistä oot oppinu?"
Pankration seuroja on muuallakin, mutta niissä opetellaan joitain lajisuuntia. Yksi paljon opeteltava tekniikka on lukkopaini ja brassijujutsu on siinä hyvä laji. Toki tavallinen painijakin on tosi kova äijä kun matossa otellaan, mutta se on liian kiltti laji jotta sillä pärjäisi. Missä opit noita showpainin juttuja?
Minun poika treenasi brassijujutsua Markku Juntusen valmennettavana. Markku sai ensimmäisenä pohjoismaalaisena brassijujutsun mustan vyön muutama vuosi sitten.
Viimeksi muokannut RaM, 28.05.2008 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-jehu kirjoitti:Thai boxingia tuli junnuna harrastettu jonkin aikaa. Sen jälkeen vaparia ja BJJ:tä. Nykyään vähän vähemmmällä ajanpuutteen vuoksi eli lähinnä puntilla tulee käytyä.
Olen tyrkyttänyt poitsua treenaamaan hieman potkunyrkkeilyäkin, mutta aika ei tahdo riittää kun sillä on kuitenkin jääkiekko päälajina.
Treenasitko sinä Jt:nä ollessasi?
Yksi paljon opeteltava tekniikka on lukkopaini ja brassijujutsu on siinä hyvä laji. Toki tavallinen painijakin on tosi kova äijä kun matossa otellaan, mutta se on liian kiltti laji jotta sillä pärjäisi.
Joo näin on. Myös aikido on todella hyvä vaihtoehto mitä sidontoihin tulee.
Missä opit noita showpainin juttuja?
Kaveri sitä joskus katteli USA-todays:ta. Opetti sitten mulle esim. sellaisen lukon kuin STF ja boston crab. Puoli bostonihan on tosin vieläkin sellainen toimiva lukko, että sitä opetetaan vieläkin, kuten ehkä tiedät.
Minun poika treenasi brassijujutsua Markku Juntusen valmennettavana.
Oho! Minkäs ikäinen poika sulla on?
-Lemmy Kilmister
Olen ollut pari kertaa tilanteessa jossa minut on yritetty puukottaa, jos en olisi tiennyt mitään itsepuolustuksesta, niin olisin ehkä lyönyt kyseiset puukottajat hengiltä. Joten jollain tapaa pienikin itsepuolustuksen taitaminen on lähimmäisen rakkautta. Nimenomaan jos tuo puukottaja on esimerkiksi mielisairas tai huumausaineiden vallassa.