Alkoholiongelmia?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ilkkala

Re: Alkoholiongelmia?

Viesti Kirjoittaja Ilkkala »

Kapteeni kirjoitti:Tunnen myös pari ex. Jehovan Todistajaa jotka erottamisen jälkeen saivat alkoholiongelmia ja pääsivät eroon viinasta vasta tultuaan anonyymi alkoholisteiksi.
Se muuten ikävä kyllä naurattaa monia... :?
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kapteeni kirjoitti: Se että muut ehkä vähättelevät sinun hätääsi ei saa estää sinua hakemasta apua ongelmaasi. Sinne vaan mukaan. Jos päätät kokeilla tuota AA-ta, niin olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksesi tuosta kokouksesta, sillä uskon että se saattaisi olla avuksi muillekkin täällä kirjoitteleville.
Ok. Jos kapteeni käskee, niin sitähän kuuluu totella :wink: Kyllä mä varmaan käyn katsomassa. Ja raportoin luonnollisesti tähän ketjuun.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Jakke

Tämän ketjun tiimoilta olen saanut sekä yksityisviesteinä, että puhelimitse useita kannustavia yhteydenottoja. Kiitoksia niistä.

Tänään on sit vuorossa työterveyslekuri, huomenna käyn tsekkaamassa AA-meiningit. Olo on melko hyvä. Jotenki tuntuu, että pitkästä aikaa tekemässä jotain sellaista mikä tekee minulle ja ympäristölleni oikeasti hyvää.

Kävin muuten eilen vähän testaamassa itseäni: Pyöräilin kantabaariini, astuin sisään ja tilasin tutulta omistajattarelta jääveden. Oikein mukavaa oli istua terassilla jääveden kanssa. Lämmin kesäilta, järvimaisema, tutun baarin rauhallinen terassi ja mukavaa juttuseuraa. Mikäpäs siinä. Ei pienintäkään kiusausta ottaa olutta. Samalla rupattelin omistajan kanssa ja tiedustelin alkoholittomia oluita. Sain kuulla, että yhden asiakkaan takia alkoholitonta olutta pidetään varastossa jatkuvasti. Kun kerroin päätöksestäni, varastoa luvattiin vähän vielä kasvattaa mahdollisia janoisia iltoja silmälläpitäen :) Sinänsä vähän arveluttaa mitä fiiliksiä alkoton olut tuo... Tekeekö tuttu ja mieleinen makuelämys tilanteen hankalaksi? Kokeilemallahan sen tietää.

Ykkösolutta en kuitenkaan aio ruveta juomaan, koska siihähän taitaa olla 2,7 prosenttia, eikä se loppupelissä niin hirveän paljon vähemmän ole kuin normaalin keppanan 4,7.

Tää ketju nyt taitaa muodostua vähän blogimaiseksi, mutta älkää häiriintykö. Tai jos häiritsee niin veli moderaattorit poistakoon tän 8)
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Nyt vasta huomasin tämän ketjun. Voimia Jakke, olet ottanut ison askeleen, kun tiedostit miten käytät alkoholia.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Jakke

almi kirjoitti:Nyt vasta huomasin tämän ketjun. Voimia Jakke, olet ottanut ison askeleen, kun tiedostit miten käytät alkoholia.
Kiitos kiitos. Voin kertoa, että on jo nyt aivan hillittömän hieno olo. Yhtä hymyä koko ajan kun tiedän ettei tarvii enää kärsiä morkkiksista ym. juomisen lieveilmiöistä. Huippua. Niin yksinkertainen asia ja sillä ratkeaa lähes kaikki mun ongelmat! übermahtavaa!

Elämänhalu kovempi ku vuosiin!
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

No niin. Jaken kertomusta maanantain toimista odotellessa, voinkin kertoa oman kokemuksen juhannukselta.
Oltiin koko lähisuku (siis vaimon suku, oma sukunihan on mulle kuollut) mökillä kolme päivää. Itsekin otin vähän, mutta kohtuudella. Hassua asiassa oli se, että vielä viime kesänä minä olin se jota naureskeltiin ja toppuuteltiin, mutta enpä ole enää. Olihan se nyt sitten hauskaa katsoa kun lankomiehet örveltää, mutta toisaalta tuli aika akkamainen olo. Minä olin siinä muitten naisten kanssa huolehtimassa ja katsomassa perään ettei kukaan vain huku tai pala.

Raittius kunniaan, mutta kyllä tämä suomalainen juhannuksenjuhlinta tuo selvemmille ihmisille aika paljon vastuuta. Helpompaa olsi ollut vetää aamusta saakka lärvit ja naureskella aamulla mustelmia ja palovammoja. Nyt piti siivota paikkoja ja keräillä tyhjiä pulloja kun oikealla tavalla juhlineet kärsivät kannkusesta eivätkä tehneet mitään. Suomi on juoppokulttuurin maa yhteiskuntaluokasta riippumatta näemmä, eikä sitä oma asenne tai käytös miksikään muuta.

Fyysinen olo on silti tänään niin hyvä, että toisiin vertaamalla voin sanoa, että lopussa - luojan kiitos- seisoo.

---Ja heti perään korjasin kirjoitusvirheitä---
Let me go Master I hate you so
liabiliteetti

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

omakin juhannus tuli harvinaisen halvaksi. vain 7 litraa mietoja ja puoli litraa teräviä (josta puolet tarjosin ystäville) meni koko juhannuksena. Eli varsin maltillisesti siis. Hyvä vaan, tulee halvemmaksi. Kumma homma että kun aikansa läträä viinan kanssa niin pikkuhiljaa alkaa kiinnostus hiipumaan ja morkkikset vahvistumaan.
Jakke

liabiliteetti kirjoitti: Kumma homma että kun aikansa läträä viinan kanssa niin pikkuhiljaa alkaa kiinnostus hiipumaan ja morkkikset vahvistumaan.
Mulla toteutui vain tuo jälkimmäinen osa. Jo monta vuotta AINA hirveä morkkis vaikka ei olis liikaa ottanutkaan eikä hölmöilly. Päänsärky on PALJON pienempi harmi kuin kunnon suicidaalinen morkkis.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Jakke kirjoitti:...niin huomaa, että itsellä ei vielä sinänsä hätää. Minä tajusin oman ongelmani ilmeisesti melko tavalla ajoissa. Mitään en ole juomisellani tuhonnut lopullisesti.
Joo ei sulla mitään hätää ole.

Hienoa se, että sisäistät itse tuntemuksiesi osalta mahdollisen ongelman joka häiritsee sinua ja haluat itse hakea siihen ratkaisua. Ja vielä parempaa se, että mitään kardinaalia ei ole vielä sattunut.

Btw, jokos olet miettinyt mihin sijoitat kaikki ne suuret setelit jotka eivät kurkusta valu alas? Ei, vain huumorilla tuo. Mutta siinä mielessä vakavissaan että jotkut haluavat osoittaa itselleen myös rahallisella konkretia-tasolla hyödyn, rahallisen hyödyn kaiken muun hyödyn ohella.
Jos tätä hyötynäkökulmaa haluaa pitää yhtenä mittarina (jos siis kokisi sen tärkeäksi) niin säästyvät rahat syytä todella laittaa syrjään. Vaikka arviontipohjalta.
Rahat talteen niin voit vuoden päästä tehdä vaikka turistimatkan Brooklyniin :mrgreen: tai minne haluatkin tai mitä sitten teetkin. Tai kuluta reaaliajassa mihin sitten uppookin.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Jakke

Bergerac kirjoitti: Btw, jokos olet miettinyt mihin sijoitat kaikki ne suuret setelit jotka eivät kurkusta valu alas?
Tottapuhuen kyllä tätäkin on tullut laskeskeltua ja sadoista euroistahan siinä puhutaan kuukausitasolla (juomisen sivukuluineen, taksit yms...). Sen mitä ehtii ennen kesälomia säästyä sijoitan lasten ehdoilla tehtävään lomamatkaan (niin lällyltä kuin se kuulostaakin) ja seuraavaksi alkaa auton fiksailu ja kenties jopa vaihto jossain vaiheessa... Ja sen verran tekniikkafriikki olen, että eiköhän kaikenlaisia leluja tee mieli kun rupee rahoja kasautumaan röykkiöittäin pankkitileille.

Se nyt on jo päätetty ennen tätä juomisen lopetuspäätöstäkin, että talvella pitää päästä johonkin palmun alle.
Jakke

rippeli kirjoitti:No niin. Jaken kertomusta maanantain toimista odotellessa...
Kertomus kuuluu näin:

Kävin työterveyslääkärillä. Hänen näkemyksensä oli, että "sulla on mun mielestä erittäin hyvät mahdollisuudet onnistua, kun tuntuu olevan motivaatio kohdallaan". Ja toinen se, mitä Bergerac:kin tuossa edellä, eli juuri ne hyvät asiat, että a)itse tajusin asian b)mitään ei ole vielä menetetty. Lääkäri oli suorastaan yllättävän luottavainen sen jälkeen kun oltiin juteltu puolisen tuntia. En tiedä halusko se olla vaan kiltti vai näkikö/kuuliko se jotain mun jutuista. Selvästi asia oli kyllä hyvinkin tuttu hänelle. Antabusta ei suoralta kädeltä mulle suositellut, sanoi että hänen mielestään vasta sitten jos alkaa viinahammasta pakottamaan ihan selvin päinkin. Näin vähä itsekin ajattelin. Antoi kyllä jonkun numeron josta kautta kuulemma homma hoituu nopeasti. Minkä trokarin numero lienee? :lol: (eiku joo se on joku päihdeklinikka joka on erikoistunu näihin juttuihin).

TÄMÄ TESTI piti täytellä ja pistesaldoksi sain vaatimattomat 26 :oops: Eli syytä toimenpiteisiin on. Tosin mä olen kyllä vähä sitä mieltä että nää testit antaa kaikille sellaisen tuloksen, että pitäs olla huolissaan.

Labratestejä viikon päästä ja sit uus aika lekurille, katsovat onko terveydessä mitään sellaista joka vaatis hoitoa. Vähän laajensivat alunperin suunniteltuja testejä sellaisiksi, joissa erityisesti nähdään alkoholin vaikutukset.

AA:sta sanoi lääkäri sen verran, että "toisille sopii, toisille ei. Käy katsomassa saatko sieltä mitään". Samaa sanoi AA-puhelimeen vastannut setä ku soitin päivällä.
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Mä sain tosta testistä yhden pisteen :oops:

Mutta joo, tsemppiä! :!:
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Minäkin sain yhden pisteen, koska juon pari kertaa vuodessa alkoholia. Joka tapauksessa testissä korostettiin, että alkoholinkäyttöön on aina syytä kiinnittää huomiota.

Jaksamista edelleen.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
mana

Viesti Kirjoittaja mana »

rippeli kirjoitti:Helpompaa olsi ollut vetää aamusta saakka lärvit ja naureskella aamulla mustelmia ja palovammoja.
Kröhömhöm. mitäs täällä mun juhannuksen vietosta puhutaan. Aamulla oli nimittäis silmä mustana ja naama ruvella. Muutenkin koko keho oli tasaisesti mustelmilla ja ruhjeilla.

Äyähäfnäääääh, ärsyttävä tää ketju :lol: . Alkaa nolottaan oma juominen ku lukee tätä. Sain testistä 19 pistettä :roll: . Mut ei mulle ikinä tuu mitään morkkista vaikka ois kuinka pihalla ollu. No mut kyl mä joskus osaan, ei jaksa vielä ajatella eikä aikuistua. Ällöttää vaan erittäin paljon semmonen kuva vähän pöhöttyneestä keski-ikää lähestyvästä humalaisesta miehestä. Hyyyyyyi, en halua semmoseks. Jossain vaiheessa pitää alkaa rajottaan. Se ainaki auttaa ettei oo autoo ni tuleepahan joka päivä liikuttua ainakin. Se estää ainakin lihomista.
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Femma tuli. Eli ei syytä huoleen. Mutta nuorempana olisi varmaan tullut 100 pistettä. Mutta ei noita testejä voi, niin vakavasti ottaa. Esimerkiksi Mana kirjoitteli, että hänellä ei ole morkkista vaikka on silmä mustana jne. . Eli Mana sai vähemmän pisteitä, kuin joku jolla on morkkis.
Vastaa Viestiin