Ovenavaajien kommentit
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Ovenavaajien kommentit
Mitkä komentit ovat jääneet kenttätyöstä mieleenne? Onko olut ovanavaajien kommnetteja, jotka ovat jääneet mieleen ja auttaneet Järjestön kyseenalaistamista? Muistan kolme kommenttia:
Jaoin "Stressi"-lehteä ja kysyin, mitkä keinot auttavat steressin halintaan. Ovenavaaja: - Ei se ainakaan tuolla keinoin lähde!
Selitin UM-käännöstä naiselle, joka sanoi osaavansa hepreaa ja että "teidän täytyy etsiä siksi joku muu uhri".
Lapseton ja nuori Betelin veli antoi ohjeita naiselle lapsenkasvatuksesta. - Sinä voisit olla minun lapseni, nainen sanoi. Ettei taida asiasta oikein olla tietoa.
Jaoin "Stressi"-lehteä ja kysyin, mitkä keinot auttavat steressin halintaan. Ovenavaaja: - Ei se ainakaan tuolla keinoin lähde!
Selitin UM-käännöstä naiselle, joka sanoi osaavansa hepreaa ja että "teidän täytyy etsiä siksi joku muu uhri".
Lapseton ja nuori Betelin veli antoi ohjeita naiselle lapsenkasvatuksesta. - Sinä voisit olla minun lapseni, nainen sanoi. Ettei taida asiasta oikein olla tietoa.
-
tikaram
Re: Ovenavaajien kommentit
Joku vitsikäs nuorimies sanoi mulle, nuorelle tytölle, että "ei meillä tarvita mitään vartijoita, kun ollaan herätty jo."
-
Pehmoluopio
Yksi ovenavaaja oli seinähullu. Tiesin yhden veljen, nimeltäänkin jo Norm Cucuzza, varsin humorsitiseksi ja kun me kaikki olimme kentällä, hän kysyi onko minulla mitään uusintakäyntiä jonka hän voisi käydä hoitamassa siinä välillä. Osoitin hullun taloa ja sanoin, että tuohon paikkaan meni viime kerralla kirja.
Cucuzza tuli takaisin ja kun kyselin, miten talossa oli mennyt, hän sanoi, että ovenavaaja oli heti alkuun pyytänyt lahjoitusta Kongon ebola-uhreille. Cucuzza oli ymmärtänyt uhrien hädän ja tarjonnut luottokorttiaan.
Cucuzza tuli takaisin ja kun kyselin, miten talossa oli mennyt, hän sanoi, että ovenavaaja oli heti alkuun pyytänyt lahjoitusta Kongon ebola-uhreille. Cucuzza oli ymmärtänyt uhrien hädän ja tarjonnut luottokorttiaan.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Japi-40
- Viesti:
Kun olin ensimmäisen kerran kentällä minua uhattiin kirveellä.
Mutta silloin tunsin vain ylpeyttä olinhan rohkea Jehovan todistaja joka ei pelännyt mitään.
Irti Vartiotorniseurasta!
Irti Vartiotorniseurasta!
-
Kapteeni
- Viesti:
Olin kai noin 14 vuotias lomatienraivaaja. Oven avasi viisikymppinen muija, Yritin saada Kehitysoppi kirjaa kaupaksi sanomalla repliikin: " Tiedättekö mistä ihminen tulee?" Muija vastasi, että kyllä tiedän. Vitusta.
-
Jakke
Kapteeni kirjoitti:Olin kai noin 14 vuotias lomatienraivaaja. Oven avasi viisikymppinen muija, Yritin saada Kehitysoppi kirjaa kaupaksi sanomalla repliikin: " Tiedättekö mistä ihminen tulee?" Muija vastasi, että kyllä tiedän. Vitusta.
Itselleni ei mitään kovin mieleenjääviä tapauksia sattunut, mutta eräälle sittemmin erotetulle vanhimmalle kävi kerran maaseudulla niin, että hän koputteli oveen eikä kukaan tullut avaamaan. Siihen aikaan maalla oli kuitenkin tapana pitää ovia auki (lienee vieläkin toisin paikoin) ja niinpä vanhin avasi oven ja astui sisään. Eteisessä oli vastassa mies joka tähtäsi haulikolla suoraan kohti. Tilanne tietenkin säikäytti, mutta eniten säikähti haulikkomies itse: hän oli nimittäin ollut puhdistamassa asettaan eikä tosiaan ollut tarkoitus ketään sillä osoitella, saatikka ampua!
Toinen hauskahko tapaus sattui naapuriseurakunnassa. Siellä oli eräs vanhempi veli, joka oli hyvin tunnettu pienellä paikkakunnalla. Kierrosviikolla hän oli sitten uuden kv:n kanssa kentällä ja he menivät johonkin uusintakäyntipaikkaan tutkistelun tapaista aloittelemaan. Ovenavaajalla oli kuitenkin vähän huono päivä, joten hän rupesi inttämään ja väittelemään vastaan joka asiassa. Veli kuunteli tätä, sekä kierrosvalvojan asiallista tyyliä aikansa ja sanoi ovenavaajalle lopulta kovaan ääneen: "Haista sinä Matti paska!". Kv luonnollisesti vähän häkeltyi, mutta keskustelu jatkui tästä eteenpäin paljon paremmissa merkeissä
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
madgyver
Näitähän riitti... Suurin osa rajuimmista kommenteista tuli (yllätys yllätys) helluntalaisilta, jotkut olivat jopa aika pelottavia kokemuksia. Meitä haukuttiin ovilla heidän taholtaan mm. huoranpenikoiksi, Saatanan kätyreiksi, joskus uhattiin hakea haulikkoa jne jne. Ne pahimmat tapaukset oli yleensä tosiaan hellareita
Sinänsä aika huvittavaa nimittelyä lahkolta, joka on vähintään yhtä humpuukia kuin jehovantodistajuuskin. No, pata kattilaa soimaa.
Ehkä huvittavin tapaus sattui joskus juuri 18 vuotta täyttäneenä pojankloppina, kun oltiin maalla kenttäilemässä. Mentiin sitten ihan rauhallisesti yhden maalaistalon pihaan, jossa isäntä odottelikin jo sopivasti. No, juuri kun päästiin pihaan niin viereisellä laitumella ollut hevonen pelästyi ilmeisesti auton ääntä, ja pillastui niin että loukkasi jalkansa, en tiedä kuinka pahasti. No, meiltähän otettiin sitten tiedot ylös ja uhattiin lähettää tuhansien markkojen eläinlääkärilasku meille. Oli kohtuullisen noloa siinä kuunnella isännän ripitystä korvat punaisena. Sanomattakin lienee selvää että lehtiä ei siinä paikassa esitetty
Sitä eläinlääkärilaskua tosin ei koskaan tullut. Ja en minä sitä olis maksanu muutenkaan.
Onko muuten ketään palstan jäsenistä ihan kirjaimellisesti ovella uhattu aseella ? Eräälle kierrovalvojalle muistelen näin käyneen, kun olivat silloisen kaverini kanssa kentällä. Mahtoiolla kuumottava kokemus... EI ihme että jäi kaverille pienoinen kenttäkammo siitä.
Ehkä huvittavin tapaus sattui joskus juuri 18 vuotta täyttäneenä pojankloppina, kun oltiin maalla kenttäilemässä. Mentiin sitten ihan rauhallisesti yhden maalaistalon pihaan, jossa isäntä odottelikin jo sopivasti. No, juuri kun päästiin pihaan niin viereisellä laitumella ollut hevonen pelästyi ilmeisesti auton ääntä, ja pillastui niin että loukkasi jalkansa, en tiedä kuinka pahasti. No, meiltähän otettiin sitten tiedot ylös ja uhattiin lähettää tuhansien markkojen eläinlääkärilasku meille. Oli kohtuullisen noloa siinä kuunnella isännän ripitystä korvat punaisena. Sanomattakin lienee selvää että lehtiä ei siinä paikassa esitetty
Onko muuten ketään palstan jäsenistä ihan kirjaimellisesti ovella uhattu aseella ? Eräälle kierrovalvojalle muistelen näin käyneen, kun olivat silloisen kaverini kanssa kentällä. Mahtoiolla kuumottava kokemus... EI ihme että jäi kaverille pienoinen kenttäkammo siitä.
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
-
KKarjalainen
Itse muistan jehovien käyneen kotiovella pari kertaa ja joskus 10 vuotiaana olin aika räväkkä suustani ja hyvinkin sanavalmis (tämä kyky on kyllä vieläkin tallessa). Mutta kuitenkin ovella oli nuori nainen ja nuori mies, isoveljeni meni avaamaan ja kissamme livahti ovesta ulos. Mies tokaisi rauhallisesti että "katsos, kissa" johon olin välittömästi vastannu että "No et sie oo vittu kissaa ennen nähny?" Kommentti laski tunnelmaa ja kun he jakoivat lehtiään veljelle joka antoi ne minulle eteenpäin huudahdin vielä että "sattupa sopivasti, menen sytyttämään hellan". Tapaus on jääny mieleen elävästi ja veljenikään ei sitä kuulemma hevin unhda, oli hävettänyt melko vitusti siinä vaiheesa 
-
Kirsieveliina
Tänään olin jalkakäytävällä kommentoimassa. Onko todistajilla käytössä maalauksellinen esite, jossa lukee "Kärsimys loppuu pian?" Vastaani käveli sienimetsästä tulossa olevan oloinen nainen, koria ja muuta sellaista kainalossaan. Albanialaisen näköinen. En nyt millään muista, miten hän asian esitti, mutta ojensi mainittua esitettä. Hymyilin tietysti kauniisti, mutta ehdin sanoa vain kaksi lausetta, "tuota, asia on jo tutkittu... ja se ei pidä paikkaansa". Vastaanotto vaikutti olevan suljettu, hän ei reagoinut mitenkään. Joko todistajat hyökivät suunnitellusti maahanmuuttajienkin kimppuun
Antakaa mun kaikki kestää.
-
djsm
Mieleenpainuvimpia tapauksia oli, kun eräs baptistipappi johonkin areiolaiseen heittooni hiillyttyään koetti ajaa minusta perkelettä ulos. Tunnelman täydensi pari hänen opetuslastaan, jotka hänen takanaan hämyisessä eteisessä kädet ristissä mutisivat jotain mantraa. Koko tilanne oli kuin huonosta kauhuelokuvasta - minunkin vuorosanani, ne vartiotorniseuran kirjoittamat, olivat kelvottomat.
Niin joo, todettakoon, että hän ei saanut ajattua minusta perkelettä ulos.
Niin joo, todettakoon, että hän ei saanut ajattua minusta perkelettä ulos.