Asian tärkeys

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Asian tärkeys

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen seurannut näitä kirjoituksia jo aika kauan ja kirjoitellut tänne mietteitäni vieraana JT-asioista joskus kärjekkäästikin. Olen saanut ymmärtää totuuden "Totuudesta" Veljesseuran sivuston kautta ja haluan kiittää tästä sivuston ylläpitäjiä. En ole jäänyt oman asiani kanssa yksin ja olen saanut tietoa yli sen, mitä lahkolta itseltään tippuu. Pienistä paloista on alkanut syntyä kokonaiskuva.

Olen siinä vaiheessa, että olen nyt ymmärtänyt sen asian tärkeyden, johon Veljesseura-sivuston ylläpito ilmeisestikin tähtää. Sille, joka tätä sivustoa ensikertalaisena lukee ja joka ei ole ollut tekemisissä JT:n kanssa, saattaa olla vaikea ymmärtää sitä maailmaa, jossa lahkon kanssa tekemisiin joutuneet yksityishenkilöt elävät. Kuulin kommentin henkilöltä joka oli näitä juttuja sivustolta lukenut, että hänelle tuli paha olo lukiessaan kertomuksia kaikesta siitä kielteisestä, mitä lahkosta kirjoitetaan. (Ei ollut koskaan ollut JT:n kanssa tekemisissä). Omakohtainen kokemukseni kertoo sen, että tarinat ovat silti todellisuutta.

On hyvä huomata, kuinka huumori on monille tarjonnut tien vapautua. Toivoisin joskus oppivani tuon huumorin paremmin, etteivät kirjoitukseni olisi kovin angstisia. Täällä on saanut myös väitellä, olla eri mieltä, mikä lahkossa ei ole sallittua. Se on ihmiselle terveellistä. Oma ajattelu ja omien näkemysten sanominen ilman, että täytyisi vain hymyillen nyökytellä kuten jehovantodistajilla on tapana tehdä.

Olen harkinnut oman nimimerkin luomista nyt ja haluaisin vain vähän tietoa, kuinka se tapahtuu. En ole kovin nettitaitoinen. Tuntemattomuudellani olen halunnut lähinnä suojella alaikäisen elämää ja paljon lahkon taholta koettua "vääryyttäkin" on vielä kertomatta enkä tiedä, tulenko sitä koskaan tarkasti kenellekään kertomaan. Kuten tiedätte: JT-piirit ovat ahtaat ja pienet ja kirjoittajat ovat tunnistettavissa. Mielenhalinnassa siis tältä osin vielä olen. Ajatelen, mutta kaikkea en uskalla (vielä) sanoa.
rippeli

Re: Asian tärkeys

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mielenkiintoista palautetta palstasta. Oman nimimerkin luominen on helppoa, joten uskon sinun onnistuvan siinä kunhan vain hieman käytät aikaa asiaan uppoutumiseen.

Olen monesti miettinyt, miten juuri palstalle tulleet kokevat lukemansa. Muistan kuinka itse ensimmäisillä kerroilla pelkäsin jo valmiiksi kun avasin "luopiosivuston". Tuomitsin kirjoitukset automaattisesti valheellisiksi, mutta jäin silti koukkuun. Ajanmittaan tajusin että kysymys on näkökannasta ja siitä, ettei tarvitse kaunistella mitään. Jt:t leimaavat helposti valheeksi kaiken järjestöä kritisoivan kirjoittelun, joten veljesseuran asiallinen linja on helpompi hyväksyä kuin aiemman H2o:n mättötyyli.

Sen vielä sanoisin, että tervetuloa palstalle!
Let me go Master I hate you so
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Vieras kirjoitti:Olen harkinnut oman nimimerkin luomista nyt ja haluaisin vain vähän tietoa, kuinka se tapahtuu.
Klikkaa tätä. Paina "hyväksyn ehdot" nappulaa päästäksesi eteenpäin. Sitten voit valita käyttäjätunnuksen ja salasanan. Kuten sivulla mainitaan, antamasi sähköpostiosoitteen tulee olla toimiva koska tunnuksen vahvistuskoodi lähetetään siihen. Jos haluat säilyttää täyden anonyymiteetin, voit perustaa tätä varten uuden email-osoitteen johonkin monista ilmaispalveluista. Omaa oikeaa nimeäsi sinun ei tarvitse antaa missään kohdassa.

Tervetuloa keskustelemaan :)
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mukava lukea palautteesi. Ilmeisesti sivusto on siis edes jollain tapaa onnistunut :)

Juttelin näistä sivuista kerran yhden henkilön kanssa, jolla ei ole JT-piireihin tai muihinkaan uskonnollisiin yhteisöihin juuri mitään kosketusta. Hän kävi pikaisesti sivua vilkaisemassa eikä pitänyt kovin kiinnostavana. Jollekin saataa tosiaan tulla jopa paha olo, kuten sanoit. Vaan meille, joita asia koskettaa, tämä on suunnattukin ja monille meistä täältä saatava apu ja hyöty on suuri.

Hjuumorilla on paikkansa, mutta kyllä tänne voi tosiaan kiukkuaankin purkaa, kunhan nyt suurinpiirtein hyvien tapojen mukaisissa purkauksissa pysytään. Mutta kuten on ennenkin todettu, ex-JT:t eivät ole mitään homogeenistä massaa joiden tarvitsisi olla kaikesta samaa mieltä tai nyökytellä samaan tahtiin. Se on minun mielestäni pelkästään positiivinen asia. On kiinnostavaa keskustella hieman eriävistä mielipiteistä ja näkökulmista. Aika tylsää ja hyödytöntäkin olis, jos keskusteluketjut koostuisivat pelkästä avauksesta, jonka perään kaikki kävisivät kirjoittamassa vain, että "niin minustakin", "hyvin sanottu", "juuri noin" ja "veit jalat suustani" :wink:

Joten jos sitä angstia siellä takaraivossa vielä luuraa, niin anna tulla vaan. Kiukkuisista avauksista on syntynyt monta hyvää keskustelua!

Eli ei muuta ku rekisteröintikaavaketta täyttämään. Jos joku asia on niin arkaluontoinen, ettet halua edes luomaasi nimimerkkiä siihen yhdistää, niin ainahan voit silti heittää jonkin viestin rekisteröitymättä.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen rekisteröitynyt, muta aktivointiviestiä ei ole antamaani e-mailiin ainakaan vielä tullut, vaikka sain kyllä ilmoituksen, että nimimerkki olisi luotu. Tsekkannette asian?
Vastaa Viestiin