Mikäs tänään harmittaa -ketju

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

En löytänyt yk-osiosta yleiseen viutsutukseen sopivaa kaatopaikkaa, pistin tämän sitten.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Bergerac

Re: Mikäs tänään harmittaa -ketju

Harmittaa Natsi-Siwan pullonpalautuslogistiikka.

Mikä helvetti siinä on että Natsi-Siwat eivät saa oikein rotia pullonpalautuslogistiikkaansa.
Tyypillinen, tai sanoisinko melko usein toistuva, näky Natsi-Siwan aulassa on piipittävät "stop"
-näytöllä varustetut pullonpalautuskoneet ja ihmisiä jonossa tuskastelemassa tätä tuttuakin tutumpaa
tilannetta.

Jos tavoite on myydä halvalla natsi-vettä, natsi-limsaa, natsi-kaljaa tms tuhottomat määrät oheis- tai päätuotteena niin pitäisi perkele huolehtia siitä että pullojen vastaanottologistiikkakin toimisi edes tyydyttävällä tasolla.

Niin, ei tätä harmituksen aihetta voi kaikkiin (vai voiko?) Natsi-Siwoihin yleistää. Kokemuksen perusteella
tilanne kuitenkin toistuu yllättävän usein ainakin muutamissa Natsi-Siwojen myymälöissä. Tai sitten satun vaan
osumaan aina väärään aikaan paikalle, niinkuin muutkin paikalla tilannetta harmittelevat.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Liiterin pullonpalautusongelmat juontuvat toiminnan tehokkuuden maksimoinnista. Liian vähän henkilökuntaa suhteessa työn määrään. Pullonpalautuslinja on usein ensimmäinen työvaihe, joka kärsii korostetusta toiminnan tehokkuudesta, varsinkin kiireellisimpinä aikoina.

Itse vien pullot aina kaupungin parhaiten toimivaan pullonpalautuspisteeseen, olin sitten muuten siellä asioimassa tai en. Sen verran arvostan jouhevasti toteutuvaa pullonpalauttelua. Varsinkin kun vien pullot aina hiukan isommissa erissä. Ei jaksa olla jatkuvasti yhden kassin kanssa taistelemassa.

Se mikä pantillisten tölkkien palauttamisessa nyppii on se, että täysin priimakunnossa palautetuista tölkeistä ei saa likikään aina panttia. Olen laskeskellut, että jos vien kolme pussillista tölkkejä, niin joka pussista jää ainakin pari tölkkiä hyvittämättä. Ei sillä, että se paljon olisi, mutta periaatteesta kaihertaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tony Syrjänen kirjoitti: Se mikä pantillisten tölkkien palauttamisessa nyppii on se, että täysin priimakunnossa palautetuista tölkeistä ei saa likikään aina panttia. Olen laskeskellut, että jos vien kolme pussillista tölkkejä, niin joka pussista jää ainakin pari tölkkiä hyvittämättä. Ei sillä, että se paljon olisi, mutta periaatteesta kaihertaa.
Tällaiseen en kyllä ole törmännyt, että noin paljon hylkäis, mutta seuraavanlaisen havainnon olen tehnyt:

Ensinnäkin parhaita automaatteja ovat sellaiset, jotka osaavat lukea viivakoodin miltä puolelta tahansa. Joissakin automaateissa lukija on kuitenkin vain yhdellä puolella ja niinpä se yrittää lukea koodia siltä kyljeltä mikä sattuu kohdalla olemaan. Mikäli koodia ei löydy, se nostaa tölkin hieman koholle, pyörittää sitä ja yrittää uudelleen. Tämä vie tietenkin aikaa ja ison tölkkimäärän kanssa rupeaa hidastelu ärsyttämään (mihin meillä on aina niin kiire???). Niinpä kannattaakin syöttää tölkit siinä asennossa, että koodi on aina valmiiks lukijaan päin, jolloin prosessi nopeutuu merkittävästi. Pienellä kurkistelulla koneen uumeniin se oikea asento selviää :D

Mutta mikä tänään harmittaa? No se, että auton pohjasta löytyi pieni hitsausta vaativa reikä. Onneks kaveri on hyvä ja halpa hitsari, joten eiköhän tuo viikonlopun jälkeen ole taas ummessa. Huonolla hoidolla (ei massattu tehtaan käsittelyn jälkeen) ja Suomen ympäristörikollisuutta surutta harjoittavan tielaitoksen (onko se Destia nykyisin vai mikä?) tolkuttoman suolan levityksen ansiosta reiän saa näköjään syöpymään jo kahdeksassa vuodessa :evil:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Tony

Jakke kirjoitti:Tällaiseen en kyllä ole törmännyt, että noin paljon hylkäis
Mikä lie tekninen vika (=ominaisuus?) käyttämääni palautuspistettä vaivaa, mutta niin se vain hylkää liian monta priimatölkkiä syyttä. Täytyy kuitenkin muistaa, ettei kyse ole kaupan vilungista, koska kauppakaan ei saa hyvitystä laitteidensa hylkäämistä tölkeistä. :idea:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Salkkumies

Viesti Kirjoittaja Salkkumies »

Minua kyrsii taas jälleen tänään mainokset ja mainosmiehet. Ei helkkari mitään rajaa niiden röyhkeydellä! Ne tunkeutuvat telkkariin, radioon, sanomalehteen, minun postiluukkuuni, minun kännykkääni, minun sähköpostiini ja minun puhelimeeni kysymättä minulta lupaa. Helvettiläinen ja sitten vielä minä maksan niiden helppoheikkien palkkaa välillisesti jokaisesta ostamastani piimätölkistä lähtien!!!
"-- the Bible cannot be properly understood without Jehovah´s visible organization in mind." (Watchtower 1.10.1967, s. 587)
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Yhteyslukselle jonka kippari olen piti tänään pitkän odettelun jälkeen saada uusi ilma- ja kaasu jousitettu kipparin tuoli. Asennus ei vaan tahtonut onnistua. Istuin on täynnä jos jonkinmoisia säätimiä. Alus on niinsanottu High speed vessel ja sen takia on ohjauspaikka hyvin lentokonemainen. Kaikki vempaimet ovat tuolin lähellä. Kun olin tulossa satamaan alkoi tuo tuoli yhtääkkiä nousemaan. En tahtonut ylettyä rattiin enkä muihin vempaimiin. No sellaista se on. Katsotaan huomenna.

Eilen minua hiukan harmitti, ja enemmänkin huvitti, kun olin kaupungilla ja vastaan tuli nuori neitonen jonka tunnen hyvin Karokee illanpidoista. Minulla on usein ollut huoli tästä tytöstä. koska tiedän että hänellä on kova koti-ikävä ja lähettää koko palkkansa vanhemmilleen. Ehdotin, että tarjoan jäätelöt, kun minulla on pari tuntia vapaata. Siinä sitten jäätelöbaarissa oli hyvä istua kylmä jäätelö kädessä, kuuma neiti vieressä ja kaikessa rauhassa katsella kadun tapahtumia. Mutta ei mennyt kun 10 minuttia, niin paikalle jo ampaisi meidän molempien tuntema nainen joka änkesi minun ja tämän neitosen väliin ja halusi kanssa jäätelöä. Ihmettelin että mistä ihmeestä sinä tiedät, että me täällä istutaan. Oli kuulma saanut viestin, että siellä se Kapteeni istuu ja syöttää jäätelöä nuorelle tytölle. Eihän tässä ollut kysymyksessä mikään lapsi vaan täysin naima iässä oleva nuori nainen 24 vuotta. Eli onko minustakin tullut huomaamattani jo Dirty Old Man. Kyllä kai sitä nyt 48 vuotias mies voi tarjota 24 vuotiaalle jäätelön ilman, että, sitä jo ajatellaan että sillä on pahoja mielessä.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tänään minua harmittaa se, että joudun vielä lähtemään töihin muutamaksi tunniksi. :cry:
Tony

Lehtiveli kirjoitti:Tänään minua harmittaa se, että joudun vielä lähtemään töihin muutamaksi tunniksi. :cry:
Voit lohduttautua sillä, että mulla alkaa tänään kesäloma. :wink:
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Tony Syrjänen kirjoitti:Mikä lie tekninen vika (=ominaisuus?) käyttämääni palautuspistettä vaivaa, mutta niin se vain hylkää liian monta priimatölkkiä syyttä. Täytyy kuitenkin muistaa, ettei kyse ole kaupan vilungista, koska kauppakaan ei saa hyvitystä laitteidensa hylkäämistä tölkeistä. :idea:
Koska pantti on kuitenkin maksettu, niin minä ainakin ottaisin periaatteellisista syistä yhteyttä laitteesta vastaavaan tahoon ja kertoisin tilanteesta.

Niin, ja nyt hieman harmittaa että tuli viime yönä juotua turhan monta lonkeroa, sillä päätä särkee. Nyt toivottavasti muistan jonkin aikaa ettei mun kannata juoda lonkeroa kovin paljoa.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Bergerac

http://www.yle.fi/uutiset/talous/oikea/id96491.html

http://www.yle.fi/uutiset/talous/oikea/id96526.html

Turha ilmeisesti odottaa että kuluttajaloppuhintoihin liitetyt/siirretyt hinnannousut edellämainituiden tekijöiden osalta käännettäisiin (n)oileasti takaisinpäin. Taitaa ottaa oman aikansa ja loppujen lopuksi ilmeisesti joitakin kustannuslohkoja ei käännetä laisinkaan takaisinpäin vaikka edellämainitut laskisivat entisestään.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Muuten on asiat aivan mainiosti, mutta jos nyt ihan etsimällä jotain etsitään, niin yksi neula löytyy heinäsuovasta; nimittäin CNC-koneistus-työvoimapoliittisessa toimenpiteessä joudutaan pitämään viikon pituinen kesäloma, joten ensi viikolla en sitten pääsekään hiplailemaan metallintyöstökoneita.

Harmittaa aivan karmeasti. Nyyh.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Näin lauantai-aamuna harmittaa lähinnä kaksi asiaa:

1) Vilpittömän rehellisessä ja kuvainnollisessa "känniääliö"-olotilassa tulee kirjoitettua lähes mitä tahansa.

2) Vilpittömän rehellinen ja kuvainnollinen "känniääliö"-olotila on se tila, jossa pystyn jopa tuntemaan inhimillisiä tunteita.

Elämä(ni) on siis suuri paradoksi.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
mana

Viesti Kirjoittaja mana »

Ärsyttää ku tää kämppä on niin hirveessä kunnossa, enkä oo tänään tehny yhtään mitään, maannu vaan sängyssä ja kattonu simpsoneita. Laiska ja tyhmä ja saamaton.
Bergerac

mana kirjoitti:Ärsyttää ku tää kämppä on niin hirveessä kunnossa, enkä oo tänään tehny yhtään mitään...Laiska ja tyhmä ja saamaton.
Samoilla linjoilla. No, kerkiää sitä myöhemminkin.
Vastaa Viestiin