Paluu koulutuskieltoon

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Tony

Re: Paluu koulutuskieltoon

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieras kirjoitti:Kaikki vielä valtakunnansaliyhteyksiä ylläpitävät palstalaiset, pikimmiten kokouksen väliajalle puhumaan koulutusasioista.
Kokouksissa ei ole enää ollut väliaikoja n. kymmeneen vuoteen. Muuten ihan hyvä idea, eli ennen ja jälkeen kokouksen voisi ottaa koulutuksen positiivisessa mielessä esille.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Siellä väliajoilla, joita kyllä muistaisin olleen alle 10 v. sitten kuitenkin, on aika suppeat keskustelunaiheet. Ei siellä ainakaan kannata yrittää ketään nuorta kannustaa opintoihin: joku vanhin saattaisi katsoa pahasti, kun se kerran on ei-toivottua ja voi kompastuttaa jonkun nuoren pois lahkotyöstä ja tienraivauksen autuudesta.

Väliajoilla tarkoitan myös aikoja ennen ja jälkeen kokouksen. Yleensä minulle ei ainakaan kovin paljon juteltu. Toisinaan, jos kuuluin ryhmään "joita pitää huomioida" tultiin puhumaan "kaunis ilma tänään" -juttuja. Jos sitä ollaan niin läheisiä ja halutaan toisille oikeasti hyvää, nuorten koulutukseen kannustaminen olisi sopivaa vastapropagandaa säkittämiselle.

Ihmettelen muuten, kuinka juuri Opetusministeriö kaavailee tukea nuorten koulutusta vastustavalle taholle! Kummallista!

Lapsilla ja nuorilla on vielä tulevaisuus edessään ja valinnan mahdollisuudet pitäisi olla avoimia ja siksi paasaan täällä asiasta!

Nimim. "Oma lehmä ojassa".
Vieras

Tarkemmin ajatellen ei väliaikoja. Vessassa piti nopeasti käydä laulun aikana, jos kerkesi.
Vieras

[quote="Vieras"]Siellä väliajoilla, joita kyllä muistaisin olleen alle 10 v. sitten kuitenkin, on aika suppeat keskustelunaiheet. Ei siellä ainakaan kannata yrittää ketään nuorta kannustaa opintoihin: joku vanhin saattaisi katsoa pahasti, kun se kerran on ei-toivottua ja voi kompastuttaa jonkun nuoren pois lahkotyöstä ja tienraivauksen autuudesta.

Tulipahan vain mieleeni, kun vanhin-mieheni kehotti tienraivaajia lopettamaan tienraivauksen ja keventämään taakkaansa, minkälaisia katseita ja puheita siitä seurasi! Itse hän ja minä suoritimme avoimen yliopiston kursseja kausittain iltaisin ja viikonloppuisin. Siitähän tietysti seurasi se, että esivalvoja varoitti seurakuntaa opiskelun vaarallisuudesta jossakin ohjelmassaan (satuimme olemaan juuri sinä iltana opiskelemassa emmekä kokouksessa).

Arvaahan sen mitä tuollaisesta seuraa. Ensin poistuimme takavasemmalle ja myöhemmin virallisestikin järjestön muonavahvuudesta.
Vastaa Viestiin