Kuri ja evoluutio
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Kuri ja evoluutio
Toissailtana tv kertoi Itä-Saksan urheiluvalmennuksen hormonikäytöstä.
Lapsilta salattiin pillerteiden todellinen sisällys. He eivät uskoneet tästä pahaa, käsittivät päinvastoin että USA:ssa käytetään hormoneja. Jos rupesi kyselemään "aineista", sai potkut ja urheilijat eivät olleet aivopestyjä, he tajusivat riittävät havainnot tehtyään mistä oli kysymys. Vanhempia urheilijoita piti mukana kunnianhimo ja taloudelliset edut.
Liekö hormoneilla jopa evoluution kannalta merkitystä, sukupuoliominaisuudet muuttuivat, nainen/mies sanoi että kun parranajo tuli tarpeelliseksi niin hän teetätti lääkärillä loputkin miessukupuolen ulkoiset ominaisuudet.
Voisiko "evoluutioon" vaikuttaa kemiallisesti, hormoneilla ?
Lapsilta salattiin pillerteiden todellinen sisällys. He eivät uskoneet tästä pahaa, käsittivät päinvastoin että USA:ssa käytetään hormoneja. Jos rupesi kyselemään "aineista", sai potkut ja urheilijat eivät olleet aivopestyjä, he tajusivat riittävät havainnot tehtyään mistä oli kysymys. Vanhempia urheilijoita piti mukana kunnianhimo ja taloudelliset edut.
Liekö hormoneilla jopa evoluution kannalta merkitystä, sukupuoliominaisuudet muuttuivat, nainen/mies sanoi että kun parranajo tuli tarpeelliseksi niin hän teetätti lääkärillä loputkin miessukupuolen ulkoiset ominaisuudet.
Voisiko "evoluutioon" vaikuttaa kemiallisesti, hormoneilla ?
-
RaM
Re: Kuri ja evoluutio
Minä en ole ihmetellyt mitään homonin käyttöön liittyviä asioita enää sen jälkeen, kun selvisi että Martti Vainiota kävi talonmies piikittelemässä aineilla joiden koostumuksesta Martti itse ei ollut lainkaan kiinnostunut eikä perillä vaan joutui tietämättömyyttään hormonien uhriksi. Onneksi minua ei kukaan tuttu tai vieras ole saanut päähänsä ryhtyä piikittämään. Ties mitä minäkin kroppaani saisin. 
-
wolframium
Mikä ettei kemiallisiin reaktioihin voisi vaikuttaa kemiallisilla reaktioilla.Vieras kirjoitti:Voisiko "evoluutioon" vaikuttaa kemiallisesti, hormoneilla ?
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Talonmiesten toimenkuvaa on ilmeisesti laajennettu merkittävästi. Ennen siihen kuului nurmikoiden leikkaus, lumityöt, pienet remontinpoikaset --- ja nyt kun säästösyistä kaikkea pitää tehostaa, niin piikkihommatkin ovat talonmiesten heiniä. Montakohan terveydenhoitajaa on sen takia lomautettu, että talonmiehet hoitavat nämäkin piikkihommat?RaM kirjoitti:selvisi että Martti Vainiota kävi talonmies piikittelemässä aineilla
-
Aaac
Hankitut ominaisuudet eivät periydy. Jollakin bingostanian mutamadolla ehkä jotakin siihen viittaavaa, mutta yleensä eivät.Vieras kirjoitti:Voisiko "evoluutioon" vaikuttaa kemiallisesti, hormoneilla ?
Religionsfri.
-
wolframium
Eipä periydy, ei. Mutta ns. "draivi" hankkia noita ominaisuuksia saattaa jopa periytyä...Aaac kirjoitti:Hankitut ominaisuudet eivät periydy.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
Vieras
Oliko Lysenko nimeltään N-liitossa, joka todisteli kommunistisen kasvatuksen puoltamiseksi että hankitut ominaisuudet periytyvät.
(Tästä saisi lahko siteerattavaa lahkokuria puolustavaan kirjoitukseen ?).
Muistelen jostain, että mehiläiset tai jotkin pösilöiset valitsevat toukkayksilön tulevaksi kuningattarekseen ja syöttämällä erikoisruokaa tuottavat sen kuningattaren. Jospa Itäsaksalaiset aloittivat hormonihoidon liian vanhoille ?
(Tästä saisi lahko siteerattavaa lahkokuria puolustavaan kirjoitukseen ?).
Muistelen jostain, että mehiläiset tai jotkin pösilöiset valitsevat toukkayksilön tulevaksi kuningattarekseen ja syöttämällä erikoisruokaa tuottavat sen kuningattaren. Jospa Itäsaksalaiset aloittivat hormonihoidon liian vanhoille ?
- Jaakko Ahvenainen
Evoluutiosta en tiedä muuta, paitsi että ihminen on varsin sopeutuva eläin.
Mutta hormoneista olen saanut ihan omakohtaista kokemusta viimesyksyllä, kun niitä minulle TK:sta aiheetta määrättiin ja hyväuskoiosuuttani luotin lääkäriin. Nyt minun on sopeuduttava siihen, että aina ei ole lääkäriin luottaminen, että perusteeton testosteronihoito aiheuttaa minulle persoonallisuuden muutoksia ja räjähtävää aggressiota, että minun tulee sopeutua elämään ilman koiraani, että tulee minun myös sopeutua yleiseen diskriminointiin, kuten myös sosiaalisten ihmissuhteitteni ilmaanhaihtumiseen, kiristyneeseen ekonomiseen tilanteeseen muutamiksi vuosiksi eteenpäin, kuin myös siihen, että minut luetaan mielenvikaisten joukkoon ja siihen, ettei ongelmani aiheuttanut lääkäri ole missään vastuussa tekemisistään.
Ehkä sopeudun.
Editointi: Se hyvä puoli tässä diskriminoinnissa (syrjimisessä) on, että kerrankin voin samastua, miltä tuntuu sellaisesta ex Jehovan todistajasta, joka on eronnut tai erotettu. Ei myöskään ole merkityksetöntä havaita, että ns. "normaali" yhteiskuntakin toimii näin jäsentensä kautta. Sitä vain ei ole tullut huomanneeksi, kun leipätyö oli painottunut lähinnä rosvoihin, juoppoihin, huoriin ja narkkareihin -jotka sinänsä eivät tuomitse ihmisiä, varsinkaan kuulopuheisiin perustuen ja ennakoluuloihinsa nojaten.
Mutta hormoneista olen saanut ihan omakohtaista kokemusta viimesyksyllä, kun niitä minulle TK:sta aiheetta määrättiin ja hyväuskoiosuuttani luotin lääkäriin. Nyt minun on sopeuduttava siihen, että aina ei ole lääkäriin luottaminen, että perusteeton testosteronihoito aiheuttaa minulle persoonallisuuden muutoksia ja räjähtävää aggressiota, että minun tulee sopeutua elämään ilman koiraani, että tulee minun myös sopeutua yleiseen diskriminointiin, kuten myös sosiaalisten ihmissuhteitteni ilmaanhaihtumiseen, kiristyneeseen ekonomiseen tilanteeseen muutamiksi vuosiksi eteenpäin, kuin myös siihen, että minut luetaan mielenvikaisten joukkoon ja siihen, ettei ongelmani aiheuttanut lääkäri ole missään vastuussa tekemisistään.
Ehkä sopeudun.
Editointi: Se hyvä puoli tässä diskriminoinnissa (syrjimisessä) on, että kerrankin voin samastua, miltä tuntuu sellaisesta ex Jehovan todistajasta, joka on eronnut tai erotettu. Ei myöskään ole merkityksetöntä havaita, että ns. "normaali" yhteiskuntakin toimii näin jäsentensä kautta. Sitä vain ei ole tullut huomanneeksi, kun leipätyö oli painottunut lähinnä rosvoihin, juoppoihin, huoriin ja narkkareihin -jotka sinänsä eivät tuomitse ihmisiä, varsinkaan kuulopuheisiin perustuen ja ennakoluuloihinsa nojaten.
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 09.08.2008 21:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
PoterO
Tuo ei pidä täysin paikkaansa. Epigeneettiset tekijät voivat vaikuttaa muutamien sukupolvienkin ajan.Aaac kirjoitti:Hankitut ominaisuudet eivät periydy. Jollakin bingostanian mutamadolla ehkä jotakin siihen viittaavaa, mutta yleensä eivät.
Kyse ei kuitenkaan ole mistään Lamarckismista, mutta se mitä tänään syöt voi vaikuttaa vielä parinkin sukupolven päästä.
-
Vieras
Jos jälkipolvi opetetaan tervehtimään hattua nostaen, ja sitten seuraavakin sukupolvi nostaa hattuaan tervehtiessä, niin kyseessä on jonkinlainen kulttuuriperimä.
-
Kirsieveliina
Täytyykin ehdottaa hallitukselle, että hankkivat taloon karismaattisen piikittäjän.Talonmiesten toimenkuvaa on ilmeisesti laajennettu merkittävästi.
-
Bergerac
No, Seuralla on mielestäni käytössään kuvainnollinen aivopulttipiikki, jolla sanktioiden kera saatetaan altistaa vilpitön tuleva Jehovan Todistaja ja sitä ennen ns kiinnostunut "vapaaehtoisesti" noudattamaan Seuran suosituksia ja opetuksia(=mielestäni käytännössä määräyksiä). Ja jollakin tavalla kuvainnollisesti Seuran kuvainnolliset talonmiehet suorittavat tämän kuvainnollisen piikin istuttamisen. Tietysti kuitenkin ihmisen omalla suostumuksella, sillai pikku hiljaa ja pieninä annoksina.RaM kirjoitti:Minä en ole ihmetellyt mitään homonin käyttöön liittyviä asioita enää sen jälkeen, kun selvisi että Martti Vainiota kävi talonmies piikittelemässä aineilla joiden koostumuksesta Martti itse ei ollut lainkaan kiinnostunut eikä perillä vaan joutui tietämättömyyttään hormonien uhriksi. Onneksi minua ei kukaan tuttu tai vieras ole saanut päähänsä ryhtyä piikittämään. Ties mitä minäkin kroppaani saisin.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Witless
En tiedä liittyykö tämä enemmän hormoneihin, mormoneihin vai kuvain*fäkin*nolliseen aivo*fäkin*pulttiin, evoluutioon kuitenkin.Bergerac kirjoitti:kuvainnollinen aivopulttipiikki, jolla sanktioiden kera saatetaan altistaa vilpitön tuleva Jehovan Todistaja ja sitä ennen ns kiinnostunut "vapaaehtoisesti" noudattamaan Seuran suosituksia ja opetuksia(=mielestäni käytännössä määräyksiä). Ja jollakin tavalla kuvainnollisesti Seuran kuvainnolliset talonmiehet suorittavat tämän kuvainnollisen piikin istuttamisen.
Kaikkien kannattaisi katsoa eilisiltainen YLE:n dokumentti nimeltään "5 kulmaa kosmologiaan: Kaikkeuden alku". Se varmaankin tulee sekä telkusta uusintana että löytyy YLE:n saitilta jatkossa. Keskustelussa ei varsinaisesti ole kreationistia mukana, mutta siinä tuodaan silti esiin uskontojen näkemys maailman synnystä. Ehkä jopa tasapainoisemmin kuin mitä olisi tapahtunut jos uskontojen edustajia olisi ollut mukana. Ohjelma on kielletty tyhmiltä.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Vieras
Mitäs nyt tuosta, ihmistä kun saatetaan jopa pitää jehovantodistajanaJaakko Ahvenainen kirjoitti:aiheuttaa minulle persoonallisuuden muutoksia ja räjähtävää aggressiota, että minun tulee sopeutua elämään ilman koiraani, että tulee minun myös sopeutua yleiseen diskriminointiin, kuten myös sosiaalisten ihmissuhteitteni ilmaanhaihtumiseen, kiristyneeseen ekonomiseen tilanteeseen muutamiksi vuosiksi eteenpäin, kuin myös siihen, että minut luetaan mielenvikaisten joukkoon
Viimeksi muokannut Jaakob, 12.08.2008 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainaus korjattu
Syy: lainaus korjattu
-
Vieras
Oikeasti toivon, että vaikeuksista päästäisiin nopeasti ja helposti yli