Lisää helpotuksia?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Lisää helpotuksia?

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Vasta jokin aika sitten tuli uutisia siitä, että kokouksien määrää vähennetään. Tänään kuulin ruotsalaisilta kollegoilta, että tienraivaajien tuntimäärää oltaisiin pudottamassa. Uudet rajat olisivat seuraavanlaiset:

Vakituiset: 50h
Osa-aikaiset: 35h

En itse ole tuntimääristä niin hyvin perillä, mutta muistelen että aikaisemmin rajat olivat huomattavasti kovemmat?
Analysoija

Re: Lisää helpotuksia?

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Lehtiveli kirjoitti:Vasta jokin aika sitten tuli uutisia siitä, että kokouksien määrää vähennetään. Tänään kuulin ruotsalaisilta kollegoilta, että tienraivaajien tuntimäärää oltaisiin pudottamassa. Uudet rajat olisivat seuraavanlaiset:

En itse ole tuntimääristä niin hyvin perillä, mutta muistelen että aikaisemmin rajat olivat huomattavasti kovemmat?
Viime vuosina vakituiset 70h, osa-aikaiset 50h.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onpas se jehova tullut vaatimattomaksi ajattelemaan maailmallisten hengenravinnon tarvetta tuossa uuden valon välityskanavan välityksessään.

Sikäli kummallista, että kun uutta valoa on saatu opeista, jotka siis ovat nyt oikeimmillaan, niin rupeaakin niiden levitystarve olemaan vähäisimmillään.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tämä uudet kevennyksethän otetaan hyvinä uutisina vastaan. Perusteluiksi kelpaavat esimerkiksi:

- Nyt myös iäkkäät huonokuntoiset (eli suurin osa länsimaiden jt:stä) voivat osallistua täysin palvelukseen
- Nyt entistä useammalla työssäkäyvällä on mahdollista olla osa-aikainen

Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että laskevaa kenttäaktiivisuutta yritetään paikata sillä, että uuden hienon statuksen saa pienemmällä vaivalla. Toki tämä vähentää ravareiden tekemiä tunteja, mutta koska niitä on huomattavasti vähemmän kuin perusväestöä, hallintoelin haluaa houkutella kaikki uhrautumaan statuksen edessä.

Tällä siis mahdollisesti saadaan aktiivisuus nousuun, ja ainakin voidaan hehkuttaa entistä suurempaa ravarimäärää.
sirpa-leena

Viesti Kirjoittaja sirpa-leena »

Kun mä lopetin (eli noin 5 v sitten) tienraivaajien 1000 vuositunnin raja tippu 900 ja osa-aikaisten tuntitavoite oli 60. Käväisi silloin pienessä mielessä, että olispa se kokoaika jotain 60 ja osa-aika puolet siitä. Nyt niin näyttää olevan. Ja se on hyvä.

Tää on asiasta viidenteen, mulla on tänä kesänä ollu noloja tilantaita karttamisjuttujen kanssa. On muutama OIKEIN läheinen ja joku ihme varjelus on ollu, että niitten kanssa en ennen tätä kesää ole nokakkain juurikaan sattunu ja nyt sitten yhtenään. Olen jopa sortunut hyllyväli- piiloleikkiin säästääkseni sen toisen tunteita, kun mä siitä edelleen hurjasti välitän. Mutta nyt en tiijä itkiskö vai nauraus, hei me ollaan jotain 50v. TOSI aikuisia, hitto vie, en paremmin sano. Ja olen tosissaan noloissani, häpeissäni ja hämmennyksessä, että KUINKA mä olen saattanu antaa aikuisen minäni silloin aikanaan niin tyyten sammua ja käyttäytyny suuren osan elämääni kun lastentarhalainen, joka haluu olla tätille mieliksi. Uskomatonta!!!!!!
Vieras

Voisiko olla - could it be - että kun tuntivaatimuksia alennetaan, osallistuminen mahdollistuu useammalle ja kokonaistuntimäärä nousee? Tavoitelukemien taustalla oletettavasti piilee tilastonikkareita, ei ehkä sittenkään itse Jehova. On outoa tosiaankin, että kun sanoma muuttuu näin "lopun lähetessä" kiireellisemmäksi, tuntitavoitteet vähenevät. Tämän selittämienen lienee sitä JT-liturgiaa parhaimmillaan! Kannattaahan iäkkäätkin hyödyntää, kun nuoremmat eivät enää jaksa yhtä aktiivisti kuin ennen!
PoterO

Viesti Kirjoittaja PoterO »

Tämä tarkoittanee, että Harmagedon on nyt todella lähellä! :lol:
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

PoterO kirjoitti:Tämä tarkoittanee, että Harmagedon on nyt todella lähellä! :lol:
Sitä sen on pakko tarkoittaa. Eikö sitä aina ole sanottu että lopun lähetessä saarnaamistyö vähenee! ;)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Vieras kirjoitti:Voisiko olla - could it be - että kun tuntivaatimuksia alennetaan, osallistuminen mahdollistuu useammalle ja kokonaistuntimäärä nousee?
Näin arvelen tornissa ajatellun. Koska ovat kuitenkin kehottaneet vuosikymmenet tienraivaukseen, niin tuntitavoitteen aletessa useampi siihen todennäköisesti tarttuu. Tienraivausinto joustaa. Tästä sitten seuraa joitakin asioita:

- kokonaistuntimäärä saattaapi nousta
- käännynnäisiä saattaapi tulla enemmän
- yhä useammat ovat entistä enemmän toisen todistajan valvovan silmän alla
- käännytystyössä vietetyt tunnit ovat pois mahdollisesta synninharjoittamisesta ellei syntiä harjoiteta käännytyskumppanin kanssa
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Tästä huhuttiin jo heinäkuussa. Tuolloin puhe oli 60 tunnista.
http://www.veljesseura.org/?q=node/884
Religionsfri.
Tower of power

Helpotuksia ja alennuksia

Viesti Kirjoittaja Tower of power »

Vartiotorniseura on antamassa selvästikin helpotuksia jäsenilleen, jotta he jaksaisivat säilyttää uskonsa (= olla aktiivisia ja tehokkaita). Kirjantutkisteluiden lopettamisen jälkeen on vain luonnollista, että lasketaan tienraivaajien tuntimäärää.

Aivan niinkuin kauppias joka huomaa huonommat ajat, Vartiotorniseura antaa nyt jäsenilleen alennuksia. Tämä siksi, että se saisi säilytettyä edes ne vakituiset työläiset ja rahanantajat... Kun niitä uusia on niin kovin vaikea löytää, ja nuo entistkin meinaavat lähteä muualle.
Torninvartija

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

sirpa-leena kirjoitti: Olen jopa sortunut hyllyväli- piiloleikkiin säästääkseni sen toisen tunteita, kun mä siitä edelleen hurjasti välitän. Mutta nyt en tiijä itkiskö vai nauraus, hei me ollaan jotain 50v.
Eihhh!!! On hyvien tapojen mukaista tervehtiä kun tuttu ihminen tulee vastaan! Jos tämä tuttu ihminen haluaa noudattaa järjestön ohjeita mieluummin kuin hyviä tapoja ja jättää vastaamatta tervehdykseen, se on hänen asiansa. Kuka tietää, tämä hyvä ystäväsi olisi ehkä halunnut jutella kanssasi, eikä ehkä itsekään usko järjestön järjettömyyksiin vaan on jehovantodistaja sosiaalisesta pakosta. Ensi kerralla, selkä suoraksi, katse silmiin, hymyä ja ystävällinen tervehdys. Sitten toisen reaktioista riippuen, keskustelu voi alkaa tai jatkatte kumpikin omille tahoillenne.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
lukija vain

Viesti Kirjoittaja lukija vain »

Lehtiveli kirjoitti:Vasta jokin aika sitten tuli uutisia siitä, että kokouksien määrää vähennetään. Tänään kuulin ruotsalaisilta kollegoilta, että tienraivaajien tuntimäärää oltaisiin pudottamassa. Uudet rajat olisivat seuraavanlaiset:

Löytyykö tuolle Raamatullisia perusteita? Jos ei, niin eikös se silloin ole Saatanasta :?:
Vieras

Vuoden 2009 alusta molemmat vanhemmat voivat raportoida tunnin viikossa perhetutkistelusta.

Tähän asti vain toinen vanhemmista on voinut raportoida 1 tunti/viikko ns. perhetutkistelusta.

Tällä järjestelyllä siis tuplataan tunnit jotka tilastoihin tulevat ns. perhetutkistelusta!

Ilmeisesti ei ole mitään, mitä hallintoelin ei tekisi saadakseen tilastoja nousuun! :lol:
madgyver

Viesti Kirjoittaja madgyver »

lukija vain kirjoitti:

Löytyykö tuolle Raamatullisia perusteita? Jos ei, niin eikös se silloin ole Saatanasta :?:
Tuntitavoitteille yleensäkään ja niiden kyttäämiselle ei löydy raamatullisia perusteita. Vai pitiköhän Jeesus kirjaa opetuslapsiensa tuntimääristä ?
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
Vastaa Viestiin