Tuntuu mahdottomalta saada esim puolisoa muuten. Olen niin totaalisen sekaisin jeppula-ajoista(en kliinisesti
Voiko tällaisesta asiasta mennä psykiatrille? "Olen tulossa hulluksi, harkisten paluuta jeppuloihin!" Onko kukaan koskaan ajatellut näin?
Valvoja: Moderaattorit
Tuo ei nyt kuulosta kovin uskottavalta. Sellainen, joka on ollut erotettu tai eronnut, on täysin arvoton jehovantodistajien yhteisössä. Ei sellainen sieltä mitään puolisoa saa. Jehovantodistaja joka alkaa seurustelemaan ex-erotetun kanssa, tekee käytännössä sosiaalisen itsemurhan.pohjalla kirjoitti:Tuntuu mahdottomalta saada esim puolisoa muuten.
Asiaan on tällainenkin, kansanperinteen mukainen näkökulma:Vieras kirjoitti: Joskus käy niin, että se oikea sattuu arvaamatta ja hakematta kohdalle.
Minä olen ajatellut noin. Oikeammin on niin, etten sopeudu Suomeen. Yhdysvaltoihin on kuitenkin vaikea muuttaa. Minulle on suositeltu Saksaa.pohjalla kirjoitti:Onko kukaan koskaan ajatellut näin?
Aivan ymmärrettävä halu joka on jokaisella meistä. Ratkaisu siihen ei kuitenkaan ole lahko - ainakaan hyvä ratkaisu (lähtee sutta pakoon ja karhu tulee vastaan).pohjalla kirjoitti: Minä haluan ystäviä, perheen ja lapsia.
Seurustelua silmällä pitäen tunnet siis olevasi 'vanhan liiton edustaja', joka voi aiheuttaa parisuhteen alkutaipaleelle haasteita, ehkä kiusallisia kysymyksiä tai "vanhojen arvojesi" kyseenalaistamista? Entäpä sitten netin tarjoamat mahdollisuudet etsiä kumppania samanhenkisistä ehdokkaista? Ymmärtääkseni löytyy palveluita, joissa voi rajata mahdollisten kumppaniehdokkaiden elämänkatsomuksen vastaamaan edes jollakin tavalla omaa vastaavaksi.pohjalla kirjoitti:Minulla on paljon harrastuksia sekä akateeminen ura. Erostani on vuosia. Minulla on ollut myös seurustelusuhteita. Se ei poista sitä, etten näköjään sovellu maailmaan (vanhat arvot liian syvässä).
Lueskeltuani tekstejäsi ja oman arvomaailmasi prinsiippejä arvioidessani. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että kohdallasi saattaisi hyvinkin auttaa luterilaisen kirkon tarjoama perheneuvonta. Em. yhteisössä työskentelevä perheneuvoja ei tyrkytä Sinulle mitään. Hän kuuntelee ja pyrkii kanssasi etsimään ratkaisuja ongelmaasi Sinun ehdoillasi.pohjalla kirjoitti:Minulla on paljon harrastuksia sekä akateeminen ura. Erostani on vuosia. Minulla on ollut myös seurustelusuhteita. Se ei poista sitä, etten näköjään sovellu maailmaan (vanhat arvot liian syvässä). Käytännössä palaaminen voisi olla mahdotonta, se askel sinne valtakunnansalille liian vaativa, mutta kait sitä ihminen voisi haaveilla, paremmasta elämästä (ihan kuin traktaatista).
Toisaalta huomaan kyllä, että jos itse saisin jeppulana lapsia, olisin velvollinen syöksemään heidät samaan suohon, josta itse jouduin nousemaan. Mahdotonta.