Naapurissani asuukin jehovan todistaja...

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

ihmisenpoika1

Naapurissani asuukin jehovan todistaja...

Viesti Kirjoittaja ihmisenpoika1 »

Moikka kaikille. Sain tänään selville että naapuriini on muuttanut jt-pari... :twisted: :arrow: saas nähdä menikö talon rauha siinä samassa tietyllä tavalla. Oli pakko liimata heti postilaatikon ylä puolelle teksti : Ei kiitos uskonnollisia lehtiä yms. :twisted: Toisaalta onpa meidänkin talossa nyt oma "pastori"...Kuinka monella muulla asuu naapurissa jt ?
mana

Re: Naapurissani asuukin jehovan todistaja...

Viesti Kirjoittaja mana »

Viereisessä rapussa saattaa asua jt. Ainakin oli jtporukkaa auttamassa muuttokuorman kanssa kesällä. Empä ole sen jälkeen nähny.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

ihmisenpoika1 kirjoitti:Moikka kaikille. Sain tänään selville että naapuriini on muuttanut jt-pari... :twisted: :arrow: saas nähdä menikö talon rauha siinä samassa tietyllä tavalla. Oli pakko liimata heti postilaatikon ylä puolelle teksti : Ei kiitos uskonnollisia lehtiä yms. :twisted: Toisaalta onpa meidänkin talossa nyt oma "pastori"...Kuinka monella muulla asuu naapurissa jt ?
Ei ole minulla naapurissa vilpittömiä Jehovan Todistajia.

Toinen vaihtoehto, parempikin kenties, olisi ollut liimata tuo lappu jo silloin kun itse asetuit taloksi. Mutta parempi kuitenkin myöhään kuin...

Mutta jos muistelen Seuran kirjallisuuden kuvituksia joissa tulipalloja sataa maahan, niin ehkä se voisi olla hyvä asia että vilpitön Jehovan Todistaja asuu samassa rivarissa/rapussa tai viereisessä talossa. En ole muuten itse ajatellutkaan asiaa tästä näkökulmasta. Vähän niin kuin siivellä suojassa :lol: Eli jossakin rysäyksessä voisi sitten säästyä, ainakin hetken aikaa.

Ellei sitten tosi tm Jehovalla ole käytössä harvinaisen älykkäitä tulipalloja, jotka putoavat rakennuksen päälle mutta rakennusta hajoittaessa tai viereiseen rakennukseen osutessa paineaaltoinen sun muineen kuitenkin jättävät ehkä vilpittömien Jehovan Todistajien asuinhuoneiston koskematta ? :mrgreen:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Nuorin

Viesti Kirjoittaja Nuorin »

Bergerac kirjoitti:
ihmisenpoika1 kirjoitti:Mutta jos muistelen Seuran kirjallisuuden kuvituksia joissa tulipalloja sataa maahan, niin ehkä se voisi olla hyvä asia että vilpitön Jehovan Todistaja asuu samassa rivarissa/rapussa tai viereisessä talossa. En ole muuten itse ajatellutkaan asiaa tästä näkökulmasta. Vähän niin kuin siivellä suojassa :lol: Eli jossakin rysäyksessä voisi sitten säästyä, ainakin hetken aikaa.

Ellei sitten tosi tm Jehovalla ole käytössä harvinaisen älykkäitä tulipalloja, jotka putoavat rakennuksen päälle mutta rakennusta hajoittaessa tai viereiseen rakennukseen osutessa paineaaltoinen sun muineen kuitenkin jättävät ehkä vilpittömien Jehovan Todistajien asuinhuoneiston koskematta ? :mrgreen:
Ei kun JT:t kokoontuvat organisoidusti suojaan seurakunta-kammioihinsa harman alkaessa. Sen takia täytyy olla koko ajan seurakunnan yhteydessä, että tietää olla oikeassa paikassa sitten kun taivaalliset WMD:t ja rypäleaseet alkavat putoilla kerrostalojen päälle. :roll:

”Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.” Jesaja 26:20
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Hyvä huomio.
Pätee varmaan myös niissä tapauksissa joissa Seurakunta-kammio sijaitsee osana muuta rakennuskompleksia/asuinkiinteistöä/tms. Jehovalla on varmaan keinonsa... :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

ihmisenpoika1 kirjoitti:Kuinka monella muulla asuu naapurissa jt ?
Tässä asuu parikin jt-perhettä muutaman kymmenen metrin säteellä naapurissa. Ei heistä mitään häiriöitä ole koitunut. On kun heitä ei olisikaan. Mistä lie johtuu. :shock: :roll: 8) Muutenkaan ei ole kenttäilijöitä näkynyt, saati ovikelloon kajonnut.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tony Syrjänen kirjoitti:Muutenkaan ei ole kenttäilijöitä näkynyt, saati ovikelloon kajonnut.
Minun oveeni oli kajottu viime viikolla. En tiedä oliko peräti ovikelloa pimputtaneet, olen sellainen asuntosäästäjä, etten ole juuri koskaan kotona. Traktaatti oli kuitenkin pudotettu. Otsikoitu mukavasti "Haluatko tietää totuuden?" Tästä saisikin mukavan teeman keskustelulle JT:n kanssa.

Varsin kevyttä luettavaa näkyi lappunen olevan, kuten ennenvanhaankin. Huomioni kiinnitti vain "Onko kuolleila mitään toivoa?" -otsikon vieressä oleva kuva nuoresta tytöstä, joka katsoo ylöspäin (kenties tähyillen taivaaseen vilahtanutta sielua? :shock: ) ja kädessään hänellä on ruusu, joka lienee tarkoitettu vainajalle haudalla uhrattavaksi. Selkeitä viittauksia pakanallisuuteen siis. Hyi-hyi! :evil:

Takakannessa on kuponki, jolla saa rastin ruutuun laittamalla joko maksuton Raamatuntutkistelu (häh, ihanko oikeasti Raamattua tutkitaan? Ettei olis kyse jonkin JT-kustanteisen kirjan tutkimisesta?) tai sitten voi pyytää sitoumuksetta kirjan "Mitä Raamattu todella opettaa?" Pahoin pelkään, että sitoumuksettoman tilauksen kylkiäisenä tulee ovelle pian myös vilpittömät JT:t tarjoamaan myös tätä ensimmäistä vaihtoehtoa, eli tutkistelua.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jos ne tulee ovillenne niin mainostakaa täällä Espoossa olevaa pysyvää pulla-kahvitarjoilua rupattelun lomassa. :twisted:

Ps. Make - et tule taas tähän väliin konjakkeinesi. :o
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Naapurustossa ei asustele Jehovan todistajia. Todennäköisesti Lappalaisten läsnäolo naapurissa muutenkin häiritsisi huomattavasti enemmän todistajia kuin heidän läsnäolo meitä.

Minä voisin piuvata minttukaakaot keskustelun lomaan. ;)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
selbstgelernt

Viesti Kirjoittaja selbstgelernt »

Ei asu naapurissa todistajia, mutta se harmagedonin tullessa siitä ei liene apua olisi... ellei itse kuulu järjestöön. Nimittäin tässä erään kerran tapasin lähikaupassa hyllyjen välissä erään vanhemman "sisaren" ja hän minulle alkoi selittelemään miten tärkeää on kuulua seurakunnan yhteyteen nyt, kun loppu kohta lähenee. Hän selitteli, että varmaan myös Nooan aikana oli niitä, jotka saattoivat myöntää Nooan puheet todeksi, mutta eivät silti tehneet mitään pelastuakseen vedenpaisumuksesta. Ja nyt kuulemma tämä vt-seuran järjestö on se arkki ja pelastua voi vain pysymällä järjestön yhteydessä.. eli ei auta vaikka naapurissa asuisi montakin jt:tä. :lol:
"Ich will nicht ins Paradies, wenn der Weg dorthin so schwierig ist" (Andreas Frege)
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

selbstgelernt kirjoitti:Hän selitteli, että varmaan myös Nooan aikana oli niitä, jotka saattoivat myöntää Nooan puheet todeksi, mutta eivät silti tehneet mitään pelastuakseen vedenpaisumuksesta.
Hyvä osoitus siitä millä sijalla Raamattu on jehovantodistajuudessa, jossa opetettua Nooan tuhosaarnaamista ei löydy Raamatusta. Itse asiassa kun lukee Raamattua, niin huomaa kuinka jumala ensin päätti hävittää ihmiset, mutta päätti sittenkin pelastaa Nooan ja perhekunnan.

Kuka tarvitsee lainkaan vihollisia jos on tuollaisia puhuva jehovantodistaja naapurina?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
selbstgelernt

Viesti Kirjoittaja selbstgelernt »

Aivan, ei raamatussa puhuta mitään siitä, että Nooa olisi saarnannut tulevasta tuhosta eikä jumala edes käskenyt hänen saarnata, vaan käski rakentaa sen arkin. Jt- seura on itse keksinyt senkin opetuksen, että Nooa olisi saarnannut. Heidän mielestään Nooakin oli Jehovan todistaja. No, tosiasiassa tämä kertomus vedenpaisumuksesta on lainattu Babyloniasta raamattuun, ja siellä vastaava tarina on paljon vanhempi kuin raamatussa oleva.
"Ich will nicht ins Paradies, wenn der Weg dorthin so schwierig ist" (Andreas Frege)
ihmisenpoika1

Viesti Kirjoittaja ihmisenpoika1 »

Alueveli kirjoitti:Naapurustossa ei asustele Jehovan todistajia. Todennäköisesti Lappalaisten läsnäolo naapurissa muutenkin häiritsisi huomattavasti enemmän todistajia kuin heidän läsnäolo meitä.

Minä voisin piuvata minttukaakaot keskustelun lomaan. ;)
:lol: saattais olla juu että Lappalaiset ois enemmän pimpottamassa ovikelloa kuin jt:t. :lol:
Mun oven takana kävi kyllä jostain syystä jehovan todistajat heti kun toi jt:pari muutti naapuriksi, ennen sitä ei oo käyny kukaan ikinä.
Nii ja se jt-pariskunnan nainen leikkii "oopperalaulajaa" aika ajoin näköjään :o kiljuu valtakunnan lauluja kotona päivisin. :evil: Et talon rauha on mennyttä :shock:

No mutta mä päästin jt:t sisään kun ne ei tienny kuka mä oon (luopio) ja tarjosin kahvit mutta en konjakkia kun en ollut varautunut että tällasen kompura luopion oven taakse" herran sana " saapuisi noin. No lupasin kyllä seuraavalla kerralla tarjota konjakin kera kahvit , tosin musta tuntuu että seuraavaa kertaa ei tuu :lol: kun nytkin livahtivat ulos heti kun tilaisuus tuli. Kahvi oli kuulemma hyvää mutta kysymykseni taisi olla liikaa ja liian tiukkoja herroille. Tosin ehdin kyllä tentata heitä n. kahden tunnin ajan jo..........ensin maltoin vain kuunnella mutta loppupuolella :evil: iski ja mun oli pakko avata suuni .....ja voi sitä kysymyksien ja totuuden tulvaa "totuudesta" kun suuni avasin :lol: Ai niin ja sanoivat että mä olen kompastunut en luopio :lol: mutta kun olen luopunut uskosta niin enkö ole silloin myös luopio....olen siis kompuraluopio :lol: :lol:

Sanoivat että" pidetään tää juttutuokio vain meidän välisenä" että esim. naapurin jt:lle ei saa kertoa että ovat käyneet luonani(?) vähän ihme lause ? Siis miksi näin?? :? Ai niin ovella antoivat lehtisen "tosi usko" kouraan....siitä ilmeisesti seuraavalla kerralla puhutaan taas...jos palaavat siis ovelleni.

No mutta pitää varautua konjakki pullolla heidän mahdolliseen seuraavaan vierailuun niin voi tarjota kahvia konjakin-sokerin ja maidon kera koska sekakäyttö on mielestäni paras tapa käyttää jotain jos käyttää yleensä jotain :lol
Niin ja ton Samuli Edelmannin "virsiä" levyn soidessa voi sitten rupatella "henkeviä"....
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Jakke kirjoitti:Takakannessa on kuponki, jolla saa rastin ruutuun laittamalla joko maksuton Raamatuntutkistelu ... Pahoin pelkään, että sitoumuksettoman tilauksen kylkiäisenä tulee ovelle pian myös vilpittömät JT:t tarjoamaan myös tätä ensimmäistä vaihtoehtoa, eli tutkistelua.
Minä lähetin tuon traktaatin Beteliin. Laitoin rastin ruutuun, jossa halusin JT-ihmisten tulevan keskustelemaan kanssani. :lol:

Mitäs porukka luulee, tuleeko oveni taakse joskus "vilpittömiä" Jehovan todistajia tilaukseni perusteella? Laitoin liitteeksi uudehkosta Vartiotornista alleviivatun jutun, joka koski oikeudenmukaisuutta. :mrgreen:
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

RaM kirjoitti:Ps. Make - et tule taas tähän väliin konjakkeinesi. :o
Ethän nyt vain sekoita Makea ja minua keskenään? Minä olen ainakin luvannut tarjota kahvin ja konjakin (tai brandyn) niille, jotka tulevat rupattelemaan kanssani. Olen jopa lunastanut lupaukseni. Vieraani viihtyi ihan hyvin. :mrgreen: Todettakoon tässä yhteydessä, että minulle toimitettiin juuri pari viikkoa sitten täysi litran pullo konjakkia, joka on vielä avaamattomana.

Lisää sinäkin tarjoukseen vähän prosenttijuomaa. Se tehoaa suomalaiseen kansanluonteeseen paremmin kuin pelkkä kahvi, kun ei kyseessä ole päiväkahviseura. :lol:
Vastaa Viestiin