Pitkät hiukset vai naisellinen kipa

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Ariadna

Re: Pitkät hiukset vai naisellinen kipa

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

Jakke kirjoitti:Vaan mites tuo miesten hiusten pituus? Kristikunnan taiteessa Jeesus on yleensä kuvattu vähän hipahtavana pitkälettinä, VT-seura taas näkee hänet Star Trekin Rikeriä erehdyttävästi muistuttavana parturissa säännöllisesti käyvänä hurmurina. Millainen miesten hiusmuoti oli tuohon aikaan? Onko siitä luotettavaa tietoa olemassa? Miten Paavalin puheet suhteutuvat sen aikaiseen muotiin nähden
Antiikin ja Jeesuksen aikaan juutalaisilla oli pitkät hiukset ja parta, kun taas roomalaiset leikkasivat hiuksensa lyhyiksi ja ajoivat partansa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jakke kirjoitti:Kristikunnan taiteessa Jeesus on yleensä kuvattu vähän hipahtavana pitkälettinä, VT-seura taas näkee hänet...
Älkäämme unohtako, että Vt-seura esitti Jeesuksen siloposkena kymmeniä vuosia, kunnes taas kääntyi Raamatun puoleen ja totesi Jeesuksen olleenkin lakiliiton alla. 1960-luvulla Jeesus sai jälleen skeggen* ja pitkähkön fledan.

*Ei mitään tekemistä skeglun kanssa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tissit paljaana, niin siihen turtuis

Millekä ryhmälle tuo on yhteinen piirre ?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti:tissit paljaana, niin siihen turtuis

Millekä ryhmälle tuo on yhteinen piirre ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Flirty_Fishing
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Naiseni on pyytänyt (lue:käskenyt) minua hankkimaan ristin kaulaani. Katollilaisen naiseni mielestä iso risti miehen kaulassa on maskuliinista. Eli mies on enemmän miehekäs risti kaulassa. Eikös tätä juuri aikoinaan opetettu JT piireissä, että risti oli sellainen fallos symbooli. Elikkä jäykkä siitin.
Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään suurempia syitä kieltäytyä ristin käytöstä, muita kuin että en ole juuri käyttänyt kaulakoruja aikaisemmin, mitä nyt armeijan palveluksessa piti pitää metallilevyä kaulassa, jossa oli numero.
Naisellani on itsellään risti kaulassa.
Myös naiseni on vaatinut minua kasvattamaan pitemmät hiukset. Tähän asti kun olen pitänyt jenkkitukka leikkausta. Tämä viittaa siihen suuntaan, että minusta ollaan tekemässä pitkätukkaista parfyymiltä haisevaa keski-ikäistä imelää playboyita korut kaulassa.
Eikä tämä vielä riitä. Naiseni on myös tyhjentänyt Samsonite beauty boxini, (jota olen pitänyt työkalupakkina veneessä), ja täyttänyt sen antiryppy rasvapurkeilla.
Minua huolestuttaa tällainen huolenpito ulkonäöstäni, että mistä tämä johtuu. Naiseni on minua nuorempi. Olisiko tässä syy.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kapteeni kirjoitti:Minua huolestuttaa tällainen huolenpito ulkonäöstäni, että mistä tämä johtuu. Naiseni on minua nuorempi. Olisiko tässä syy.
Niinpä niin vanha kamuseni... ai... sori tuo vanha. Tässä meidän kypsyneessä iässä olevien miesten naisilla voi olla tarve osoittaa muille naisille, että hänellä on siitoskykyinen sonni rinnallaan. Varakkaammissa piireissä ne käskevät ostamaan BMW:n, mutta meidän kohdalla tuo ristikin ajaa saman asian ja mitä isompi sen parempi. Kamunasi neuvoisin kuitenkin ottamaan sellaisen ristin, jossa tuo poikkipuu on alhaalla eli ylösalaisen ristin. Se jäykistynyt heppi kun on vähän nolon näköinen alas päin roikkuessaan... :wink:

Ai niin... se jenkkitukka sopi sulle ainakin pentuna hyvin. :roll:

Ai niin uudelleen.... jos rupeat pitämään koruja myös kaikissa sormissasi niin sanon irti tuttavuutemme. :P

Juu ja vielä niin... sano sinä naisellesi että toivot hänen kulkevan punaisiin pukeutuneena. :mrgreen:
http://www.uusisuomi.fi/viihde/39340-ta ... taa-miesta
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Juu ja vielä niin... sano sinä naisellesi että toivot hänen kulkevan punaisiin pukeutuneena. :mrgreen:
http://www.uusisuomi.fi/viihde/39340-ta ... taa-miesta[/quote]

En sano, koska tiedän mitä hän silloin vastaa: "Ooh Honeeey, let´s go shopping".
Uskon muuten, että väreillä kyllä on suuri merkitys ihmisille. Elikkä tuo punainen väri kyllä saattaa vaikuttaakin siihen, että lihanhimo herää ja alkaa ajattelemaan irstaita.
Airasian lentoemännät käyttävät punaisia uniformuja: http://www.airasia.com ja kyllä niitä kattelee mieluummin kuin Finnairin lentoemäntiä.

Mikähän väri vaikuttaa kiihoittavasti naisiin. Eli saisiko palautetta täällä olevilta sisarilta.

Ei ole aikaa kirjoittaa enempää. Pitää alkaa pistää yövoidetta naamaan. Tässä mun entisessä työkalupakissa on tällainen vaseeliinipurkki nimeltään Elizabeth Arden - Millenium Night Creme. Tää on varmaan hyvää rasvaa.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Kapteeni kirjoitti:Uskon muuten, että väreillä kyllä on suuri merkitys ihmisille. Elikkä tuo punainen väri kyllä saattaa vaikuttaakin siihen, että lihanhimo herää ja alkaa ajattelemaan irstaita.
Airasian lentoemännät käyttävät punaisia uniformuja: http://www.airasia.com ja kyllä niitä kattelee mieluummin kuin Finnairin lentoemäntiä.
Juurikin näin. Kyllähän tuo punainen on aina ollut (evoluution[kin] kannalta) tuoreemman lihan väri kuin sininen konsanaan. Punahuulet muistuttaa jostain lämpimästä, mutta entäs sinihuulet - lähinnä kuolemasta..?!?
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Make

Viesti Kirjoittaja Make »

Se on ihan sama mulle mä rakastan sua kuitenkin.
keijo_m

Viesti Kirjoittaja keijo_m »

Ellabella kirjoitti:Menneissä JT-keskusteluissa jäi mm. seuraavanlainen UT:n kohta avoimeksi ja askarruttamaan feminististä mieltäni. Kyseessä on Paavalin mutkikas ohje riitaisille korinttolaisille.
Ensilukemalla 1Kor 11:4,5,6 näyttää selkeältä kehoitukselta. Eli mies ,joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä,häpäisee päänsä. Mutta jokainen vaimo ,joka rukoilee tai profetoi pää peittämättömänä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.
Jakeessa 6 sanotaan: Sillä jos vaimo ei verhoa päätään,leikkauttakoon hiuksensakin;mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.
Tähän asti ohjeistus vaikuttaa yksioikoiselta. Mutta sitten Paavali ryhtyy selittelemään jumalallista hiearkkiaa , jossa päänä on Jumala seuraavana Kristus tämän jälkeen tulee mies ja alinna on nainen. Muu luomakunta saa onneksi jäädä entiseen aikoja sitten litistettyyn arvoonsa. Arvoasteikon mies ja nainen tasa-arvoistetaan kuitenkin lopuksi Kristuksessa. Sitten tulee Paavalin loppuhuipentuma jae 13 jossa hän sanoo:Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?
Lisäksi vielä erinomaiset perustelut jakeissa 14 ja 15 :Eikö itse luontokin opeta teille,että jos miehellä on pitkät hiukset,se on hänelle häpeäksi;
ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.
Tämän viimeisen jakeen perusteella päädyin omapäiseen tulokseen, että naiselle on luonto antanut pitkät hiukset pään peitoksi jolloin mitään muuta huntua tai kipan kaltaista kapistusta ei ollut tarvis käyttää seurakunnassa rukoiltaessa tai profetoitaessa. Miten tämä Paavalin kirjeen kohta on tulkittava ?
Vertaillessani samaisia kohtia vuoden 1917 ruotsinkieliseen kirkkoraamattuun siellä sanotaan erittäin selvästi,että hiukset ovat naiselle annetut hunnuksi eli päähineeksi.
Samoin UM på svenska sanoo selkeästi ..hiukset ovat annetut naiselle päähineen sijaan.
Tämän selkokielisen apostolin viittaus vielä jakeessa 16 olevaan SELLAISEEN tapaan ei nähdäkseni viittaa naisten päätäkkiin vaan nimenomaan kirjeen alussa olevaan juutalaiseen tapaan (miesten) pitää kipaa . Hmhh.. miten on ?
Muistaakseni Paavali sanoo näinkin. Tätä en kirjoita Jumalan käskynä. Paavali eroitti aina mikä oli Jumalalta mikä häneltä. Tuossakin ylläolevassa Paavlin tekstissä koskien naisen ja iehen rukous asua, paavali painottaa sanomistaan enkeleiden tähden. Ei Jumalan, Kun Jumalassa ei ole miestä eikä naista.
Vastaa Viestiin