Toki, toki, ja sitten kun lopulta tietää mikä on sekä haluaa ja voi huoletta olla oma itsensä, voi käyttää pelkästään omaa nimeään.Make kirjoitti:...ja olisi kuitenkin hyvä että kirjautumattakin voi esittää mielipiteensä... Käyttää mitä nimimerkkiä hyvänsä..?
Kirjoittelua vain omalla nimellä?
Valvoja: Moderaattorit
-
Markku Meilo
Re: Kirjoittelua vain omalla nimellä?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Nimimerkki
Äärimmäinen offtopic-kommentti
Motiivina nimimerkin käyttöön voi olla puhdas yksityisyytensä varjelemisen halu, ilman mielipiteensä ilmaisun arkuutta. Jotkut ilahtuvat nimensä runsaasta esiintymisestä netissä. Jotkut taas ilahtuvat nimensä olemattomuudesta netissä.Markku Meilo kirjoitti:Toki, toki, ja sitten kun lopulta tietää mikä on sekä haluaa ja voi huoletta olla oma itsensä, voi käyttää pelkästään omaa nimeään.Make kirjoitti:...ja olisi kuitenkin hyvä että kirjautumattakin voi esittää mielipiteensä... Käyttää mitä nimimerkkiä hyvänsä..?
-
Markku Meilo
Re: Äärimmäinen offtopic-kommentti
Ehkä äärimmäisissä tapauksissa tällainen yksityisyytensä varjeleminen johtaa siihen, että vaihtaa oveensa uuden nimen säännöllisin väliajoin (toki tarpeen vaatiessa myös porraskäytävän ala-aulaan ja mahdolliseen postilaatikkoon jne.) Ilmiö on todellinen, parikymmenvuotisen OTO-isännöintini aikana törmäsin tähän ilmiöön harmittavan usein. Kerron ainoastaan kauniimmasta päästä unohtumattoman esimerkin isännöintiaikana kokemastani yksityisyyden varjelemisen halusta, jossa nimenomaan ei tunnettu ilmaisun arkuutta (karseimmasta päästä oli kirjaimellinen pääni irrottamisuhkaus SM-tason judokan taholta sekä sekopäävanhuksen uhkaus ampua lapseni taloyhtiön pihalle):Nimimerkki kirjoitti:Motiivina nimimerkin käyttöön voi olla puhdas yksityisyytensä varjelemisen halu, ilman mielipiteensä ilmaisun arkuutta.
Asumani taloyhtiön tuoreena isännöitsijänä minä toimeenpanin kirjeellä päätöksen nostaa pihapysäköintipaikasta perittyä maksua. Oman autopaikkani viereisen paikan oli vuokrannut talossa vuokralla asunut naishenkilö, joka siis ei tuntenut minua nimeltä, olimme nk. hyvänpäiväntuttuja. Kun em. nainen sai kirjeen, niin hän soitti tulistuneena ja irtisanoi autopaikkansa ja lopetti puhelun täsmälleen näillä sanoilla; "te olette vittumaisin mies, jonka minä olen tavannut".
Oliko seuraavana päivänä vai paria päivää myöhemmin kun osuimme samaan aikaan autoillemme ja sama nainen leperteli lapsilleni ja kohteli minuakin aivan asiallisesti - ei siis tiennyt, että olin taloyhtiön uusi isännöitsijä. Tajusi kyllä jonkin ajan kuluttua, jolloin ääni kellosta katosi kokonaan. Eläköön tosiaan yksityisyytensä varjelemisen halu, ilman mielipiteensä ilmaisun arkuutta!
Totta, esiintyvien taiteilijoiden lisäksi netissä on myös aktiivisia henkilöitä, jotka vastaavat kirjoitustensa sisällöstä omalla nimellään.Jotkut ilahtuvat nimensä runsaasta esiintymisestä netissä.
Olen forumeilla tuon ilahtumisen havainnut. Useampien nimimerkkien tai vaihtuvaisnimimerkin turvin voi kaikota keskustelusta kun seinä tulee vastaan. Asian pisimmälle vieneet vastaavat jopa omiin viesteihinsä.Jotkut taas ilahtuvat nimensä olemattomuudesta netissä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Jaakob
Henkilökohtaisesti nimimerkin käyttämisen syynä on halu varjella iäkkäitä vanhempiani. Heidän ei tarvitse kärsiä lapsensa "luopioitumisesta" julkisesti, vaan saavat minun puolestani elää rauhassa uskonsa kanssa loppuelämänsä.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
almi
^ Tuo on osin myös minun motiivini, vaikka olen sitä mieltä että vanhemmistani ja minun ratkaisuistani tiedetään lähipiirissä jo tarpeeksi. Muuten olen ajatellut myös muita ihmisiä, jotka vilahtavat viesteissäni. Heidät olisi mahdollista tunnistaa, jos kirjoittelisin omalla nimelläni. Jt-ihmisinä heillä itsellään ei olisi mahdollisuutta tulla tänne puolustamaan itseään tai asiaansa.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
Make
Mutta jotkut nauravat miten joitakin vilpittömiä ihmisiä viedään tyhmyyden pauloihin kaiken maailman uskonnoista erottamis-rituaaleihin. Markku sanoikin hyvin, että kun tuntee itsensä, niin voi paremmin kirjoitella omalla nimellään.