Riivatut talot-ohjelma
Valvoja: Moderaattorit
-
Pehmoluopio
Riivatut talot-ohjelma
Kun minulla oli tapana kokea demoneita jeppuna niin ei pitäisi katsella tuollaisia ohjelmia, mutta ellei kysymys ole täydellisestä bluffista, niin kummittelut ovat melkoisen vakuuttavia, kuten esimerkiksi se, että iso kello pysähtyy kun käsketään kummitusta se pysäyttämään tai että pöytä loikkaa paikasta toiseen. Kaiken tämän saa tietysti väärennettyä, minusta vain kuvausryhmä on aidosti peloissaan taloissa tapahtuvista kummitteluista.
Minä olen löytänyt luonnollisia selityksiä kummitteluille, joita olen kokenut ja ne ovat olleet aika vakuuttavia 99% tapauksista. Kaliforniassa maa oli liikkeessä jatkuvasti ja pienikin nytkähdys väänsi talon runkoa niin, että raskaskin ovi saattoi avautua itsestään ja astiat kilkattaa kaapissa. Siirroslinja aiheutti myös infraääniä.
Unihalvaus selitty myös osan yliluonnollisista tapahtumista luonnollisiksi.
Ylipäätään herkkyys aistia mitään yliluonnollista poistui kuin sain hormonitasot kuntoon. Lapsilla ja nuorilla on perinteisesti meediokykyjä ja kun minun hormonitasot saatiin balanssiin, kummittelut lähestulkoon loppuivat.
Minä olen löytänyt luonnollisia selityksiä kummitteluille, joita olen kokenut ja ne ovat olleet aika vakuuttavia 99% tapauksista. Kaliforniassa maa oli liikkeessä jatkuvasti ja pienikin nytkähdys väänsi talon runkoa niin, että raskaskin ovi saattoi avautua itsestään ja astiat kilkattaa kaapissa. Siirroslinja aiheutti myös infraääniä.
Unihalvaus selitty myös osan yliluonnollisista tapahtumista luonnollisiksi.
Ylipäätään herkkyys aistia mitään yliluonnollista poistui kuin sain hormonitasot kuntoon. Lapsilla ja nuorilla on perinteisesti meediokykyjä ja kun minun hormonitasot saatiin balanssiin, kummittelut lähestulkoon loppuivat.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
Aaac
Re: Riivatut talot-ohjelma
Kummituskokemuksia aiheuttavat myös skitsofrenia, delirium ja sensorinen deprivaatio. On myös todettu, että ihminen näkee sen, mitä haluaa.
Religionsfri.
-
Pehmoluopio
Kyllä, mutta skitsofrenia ja delirium ovat lääketieteellisesti todettavissa.Aaac kirjoitti:Kummituskokemuksia aiheuttavat myös skitsofrenia, delirium ja sensorinen deprivaatio. On myös todettu, että ihminen näkee sen, mitä haluaa.
Sensorinen deprivaatio on helppo saada aikaan pimeässä, hiljaisessa ja tasalämpöisessä tilassa niin kuin useimmat talot ovat yöllä.
Siitä huolimatta Riivattujen talojen ilmiöt ovat hard core, ne nimittäin tallentuvat filmimateriaalille. Katsojaa voidaan tietysti yrittää huijata filmiä manipuloimalla. Asia parhaiten selviää menemällä itse paikan päälle. Nottinghamshiren talo, jossa siis kello pysähtyi käskystä, on autiona joten ei tarvita edes mitään lupaa yön viettämiseen siellä. Juuri siksi olikin ihmeellistä, ettei hulppeassa ja jykevässä talossa ollut talonvaltaajia eikä näkyviä merkkejä niistä.
Jehovan todistajien arvomaailmaan on vaikea sovittaa sitä, että monet "demonit" ovat lapsia ja leikkivät lasten kanssa aiheuttamatta näille minkäänlaista mielipahaa. Ylipäätään monet "demoneista" ovat sellaisia, joiden toiminta ei lainkaan sovi kuvaan siitä, minkälaisia demonit ovat, ellei ne sitten satu olemaan laiskoja. Ottavat varmasti vapaata demonin virastaan.
Usein Riivattujen talojen meedio pystyy löytämään talossa olleen henkilön, jonka taustat ovat varmistettu historiassa, mutta vähintään yhtä usein ei ole minkäänlaisia tietoja. Kaikkein hämmentävintä oli se, kun sama kummitus oli kahdessa eri kerroksessa yhtä aikaa. Jehovan todistajien peruste Raamatun oikeellisuudelle on se, ettei se anna puhtoista kuvaa kuninkaiden ajan vallanpitäjistä ja muista merkittävistä henkilöistä. Samalla tavalla Riivatuista taloista olisi voitu editoida kaikki materiaali, joka on noloa eikä nosta luotettavuutta ryhmää kohtaan. Ainoa, joka tuntuu editoivan omia noloja kömmähdyksiään onkin Vartiotorniseura itse.
Riivatuista taloista esitetään myös (ansaittua) kritiikkiä: http://www.mirror.co.uk/news/tm_objecti ... _page.html
Suuri osa materiaalista onkin sellaista, ettei nauhalta voi kuulla yhtään mitään ääniä.
Yksi Riivattujen Talojen tutkimusryhmän jäsenistä oli ruvennut pitämään ristiä, mutta ilmeisesti tuollainen altistus "demoneille" ei ollut aiheuttanut sen kummoisempaa kiinnostusta huumeita, prostituutiota, homoseksuaalisuutta ja saatanamusiikkia kohtaan tutkimusryhmässä. Demonit ovat siis vielä Jehovan todistajiakin kehnompia värväämään porukkaansa uusia jäseniä.
Nottinghamshioren talossa "demoni" menee sitten meedioon, mutta demoni poistuu sitten kanssa. Sekään ei oikein natsaa jehovien maailmankuvan kanssa.
"Piirin" "paha" meedio sanoi, ettei aakkoslaudan kanssa kannata leikkiä. Miten tuollainen "demoninen" ihminen ei kannustakaan ihmisiä demonismiin, vaikea jepun käsittää.
Tiibetiläisten mukaan ihmisen hypotalamuksessa on tuonilmaisiin näkevä "kolmas silmä". Nykytutkimuksen mukaan taas se säätelee hormonitasoja. Kun hormonit ovat aikuisen tasolla, niin en näe vaikkapa vessan peilistä makuuhuoneen katosta riippuvia hirtettyjä hahmoja niin kuin joskus JT-aikana. Se on tavattoman mukavaa, en sellaisia kaipaakaan.
Kaikkein ihmeellisintä vuosien varella oli kun menhtynyt JT yritti ottaa minuun yhteyttä (saamatta sitä). Sen sijaan hän halusi minun kaverini kertovan minulle itsestään.
Ohjelma myös opettaa käänteisesti sen, miten demonien havaitsemisesta pääsee eroon, koska siinä pyydetään demonia käyttämään elävien ihmisten "energiaa" pöydän tms. esineen liikuttamiseen. Huomasin aikoinani Kaliforniassa, etteivät "demonit" "mahda" mitään jos niille ei luovuta "energiaa". Koska ruumis on silloin pelosta jäykkä, niin ei synny puheääntä. Ruumis rentoutuu kun yrittää puhua ääneen, huutaa Jehovaa avuksi, lukea Raamattua, lukea Seitsemää Veljestä tai vaikkapa Grimmin satuja. Toisin sanoen Jehovalla ei ole tässäkään mitään tekemistä. Minä testasin tämän, kerran jeppuna kun sanoin "demonille": "sinä et taida oikein kuulua tänne" ja "demoni" hävisi enkä enää sen jälkeen kuullut sen huokailua.
-
Jaakob
Riivatut talot eli Most Haunted on melko huono sarja verrattuna Scifi-kanavalla pyörivään Ghost Huntersiin. Aivan erilainen lähestymistapa näillä porukoilla, GH:n heput menevät jonnekin missä väitetään kummittelevan ja yrittävät todistaa väitökset vääriksi. Mikäli eivät onnistu, saattavat ehkä myöntää että paikassa on jotain outoa toimintaa.
http://www.youtube.com/watch?v=ciHf4WXKY4E#
http://www.youtube.com/watch?v=ciHf4WXKY4E#
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
Pehmoluopio
Subilla oli ohjelma, jossa tutkittiin filmejä väitetyistä kummitteluista. Suurin osa oli kuvamanipulaatiolla tehtyjä väärennöksiä, mutta pari oli mahdollisesti aitoja. Toisessa niistä oli nämä valopallot "orbs", jotka seikkailevat Riivatuissa taloissa. Niitä on kuitenkin helppo väärentää millä tahansa ledilampulla.Jaakob kirjoitti:Mikäli eivät onnistu, saattavat ehkä myöntää että paikassa on jotain outoa toimintaa.
Muistan hämärästi yhden ainoan kokemuksen valopallosta. Pidin sitä pallosalamana, joka sekin on hämärä ilmiö. Pallosalama kuitenkin rätisee.
Kun menin illalla nukkumaan, kuului tanssimatolta monta kertaa rapinaa, joka toi mieleen koiran tai kissan, lähinnä koiran. Se on kuulunut monena yönä täällä. Olen tyytyväinen, että "mediaaliset kykyni" rajoittuvat nykyään näin pieneen ja viattomaan.
-
RaM
Mistä ihmeen demoneista te höpisette - ne ovat keijuja jotka ihmisten kanssa kujeilevat. 
-
Pehmoluopio
Otin kaverin kanssa puheeksi sen, että hänen talossaan asustaa koira. Hän sanoi tietävänsä sen, muttei ollut uskaltanut kertoa siitä minulle. Kaiken kukkuraksi eräs taloon tullut vieras oli kerran sanonut heti suoraan tietävänsä, että talossa on asunut koira.
Kun talolla on ikää 80 vuotta, niin huoneistossa on varmasti asunut useampikin koira.
Kun talolla on ikää 80 vuotta, niin huoneistossa on varmasti asunut useampikin koira.
-
Markoko
Tämä on hyvä avaus. Tuli mieleen muutama vuosi sitten kun tuli, olisikohan ollut juuri subtv:ltä joku kummitusohjelma jossa pantiin ihmisiä johonkin kummituspaikkoihin, josta pisimmälle uskaltaneet saivat palkinnoksi rahaa. Erittäin realistisia ja pelottavia useimmat kohtaukset kyllä olivatkin, mutta ei tuollainen vedätys enää lähinnä muuta tee kuin naurata omalla kohdalla. Kun on kokenut tosi arjen ja kovan työn, lopulta toteaa vain että onhan se ihan ominaista viihdettä. Kai sitä jonkinlainen itsensä pelottelemisen ja mielen kiihotuksen tarve löytyy meidän useimpien alitajunnasta.
-
Pehmoluopio
Mikä on "tosi arki ja kova työ" tässä tapauksessa? Sitäkö, että jehovana tuhoaa omaisuutta koska siihen on tarttunut jokin demoni, säikkyy kirpputoritavaraa, pitää maailmallisia demonisina ja pelkää muuttaa asuntoon kun siellä on saatettu pitää spiritistinen istunto?Markoko kirjoitti:Kun on kokenut tosi arjen ja kovan työn, lopulta toteaa vain että onhan se ihan ominaista viihdettä. Kai sitä jonkinlainen itsensä pelottelemisen ja mielen kiihotuksen tarve löytyy meidän useimpien alitajunnasta.
Riivatuissa taloissa ei ole tullut ainoatakaan (korjatkaa minua jos olen väärässä) tapausta, jossa kummitus olisi tullut taloon tuodun esineen mukana.
Piirissä sen sijaan oli hävitetty aakkoslauta, joka oli aiheuttanut lumeen jonkinlaisen kuvion. Aakkoslautakin oli tullut taloon, jossa kummitteli jo ennen sen tuomista sinne.
Koirasta tulikin mieleen se, että on jo Raamatussakin mahdollisuus, että demoni menee eläimeen. En ole kuitenkaan koskaan kuullut Jehovan todistajan hävittäneen lemmikkiään demonipelon takia. Jehovan todistajien demonipelko ei ylipäätään liity koiriin tai muihin eläimiin vaikka moni kentällä tapaama koira olikin "demonisen" äreä.
Huomattavan paljon omasta JT-ajastani meni kaikenlaisten pelottavien tarinoiden kuuntelemiseen. Pelottavien tarinoiden lähteenä olivat piirikunnan kummitustalot, sekä kylä nimeltä Jupiter, siksi nimetty, koska se oli "kauempana kuin Mars". Jupiterissa asui kaikenlaista hämärää porukkaa ja siellä oli ihmeellisiä kokemuksia kentällä. Ilman muuta valittiin sellaiset alueet, joissa oli jotain mukamas hämärää ja salaperäistä. Ihmiset viljelivät takamailla kannabista
-
Markoko
Kyse ei ole Jehovasta saatikka sitten mistään muistakaan jumalista. Miehen pitää kuitenkin tehdä työtä elantonsa eteen. Tuohan on aivan hurjaa että jopa alkaa säikkyä asioita mielenhallinnassa. Ottaa ihan iisisti vain, eihän sitä tiedä jos vaikka joskus kerran saisimme uuden elämän.Pehmoluopio kirjoitti:Mikä on "tosi arki ja kova työ" tässä tapauksessa? Sitäkö, että jehovana tuhoaa omaisuutta koska siihen on tarttunut jokin demoni, säikkyy kirpputoritavaraa, pitää maailmallisia demonisina ja pelkää muuttaa asuntoon kun siellä on saatettu pitää spiritistinen istunto?
Kummitteli? Mitä se sellainen on?Pehmoluopio kirjoitti:Riivatuissa taloissa ei ole tullut ainoatakaan (korjatkaa minua jos olen väärässä) tapausta, jossa kummitus olisi tullut taloon tuodun esineen mukana. Piirissä sen sijaan oli hävitetty aakkoslauta, joka oli aiheuttanut lumeen jonkinlaisen kuvion. Aakkoslautakin oli tullut taloon, jossa kummitteli jo ennen sen tuomista sinne.
Hah, mitä ihmettä viattomalla eläimellä on tekemistä raamatun kanssa?Pehmoluopio kirjoitti:Koirasta tulikin mieleen se, että on jo Raamatussakin mahdollisuus, että demoni menee eläimeen. En ole kuitenkaan koskaan kuullut Jehovan todistajan hävittäneen lemmikkiään demonipelon takia. Jehovan todistajien demonipelko ei ylipäätään liity koiriin tai muihin eläimiin vaikka moni kentällä tapaama koira olikin "demonisen" äreä.
Jaa sinäkö olit siellä? Mitä sellaisiin paikkoihin pitää mennä Jehovan todistajien?Pehmoluopio kirjoitti:Huomattavan paljon omasta JT-ajastani meni kaikenlaisten pelottavien tarinoiden kuuntelemiseen. Pelottavien tarinoiden lähteenä olivat piirikunnan kummitustalot, sekä kylä nimeltä Jupiter, siksi nimetty, koska se oli "kauempana kuin Mars". Jupiterissa asui kaikenlaista hämärää porukkaa ja siellä oli ihmeellisiä kokemuksia kentällä. Ilman muuta valittiin sellaiset alueet, joissa oli jotain mukamas hämärää ja salaperäistä.
No sehän on heidän asiansa.Pehmoluopio kirjoitti:Ihmiset viljelivät takamailla kannabista
No heittelivätkö he sinua? Jos ne pitävät vain vähän hauskaa, apinoiden jälkeläisiä kun ovat.Pehmoluopio kirjoitti:ja sitten oli hippejä, jotka heittelivät ihmisiä pusseilla, jossa oli huumaavaa ainetta ja joka tainnutti sellaisen, johon pussi osui. Minä olin kerran Jupiterissa kentällä ja ihmiset siellä olivat yksinkertaisesti töykeitä.