1 ko 15:36..minkä sinä kylvät... Varmaankin ylösnousemuksen saamiseen pitää kylvää siemen.tuonela tai seol ei ole maapallo ts. kirjaimellinen planeetta . se tuonela tai seol voi olla ihmisen mielen tai sydämen tiedottomuus tosi Jumalan toiminnasta.Seoliin tai tuonelaan voi mennä,tai olla siellä.Profetta Joona oli seolissa tietoinen . tai saarnaaajan kirjassa sr 9:10..johon olet menossa.Ei olemassa olematon voi mennä ,sitä lihaa kantaa joku muu jonnekkin ,joko kuoppaan tai poltettavaksi tai minne vaan .RaM kirjoitti:Juu... en tuossa oikeastaan tarkoittanutkaan niinkään määrällistä enkä dogmillista ymmärtämistä, vaan raamatun oppien pohjalta ja Jt-versioon verrattuna suoritettavaa pohdiskelua.
Ylösnousemus
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Re: Ylösnousemus
-
keijo_m
Niin, jehovalaiset väittäävät että ei ole helvettiä. Mutta ajatellaanpa seuraavaa. Raamattu sanoo että viimeisellä tuomiolla saa jokainen Tekojensa MUKAAN. Eli ihminen tuomitaan tekojensa mukaan. No mitä itua olis herättää syntinen unesta viimeiselle tuomiolle jos kaikilla syntissä kuolleilla olisi sama tuomio, siis ei helvettiä Jehovalasten mukaan, Vaan he joutuisivat uudestaan tiedottomaan tilaan. Eihän heitä silloin tuomittas tekojensa mukaan.ihmisenpoika1 kirjoitti:Hmm...itse mietin tätä jo lapsena ja aikuisenakin silloin kun vielä olin jt. Kysyin asiaa monasti vanhemmiltani ja toisilta uskon veljiltä ikinä saamatta järkevää selitystä ja yleensä jokainen selitys oli erillainen vieläpä.
Olen myös itse aina sanonut mielipiteenäni sellaisen seikan että mieeluummin olen ikuisuuden vaikka sitten helvetissäkin kuin ikuisuuden paratiisissa jehovien keskellä/kanssa, meinaan ajatelkaa millaista olisi olla ikuisuuden jehovien kanssaEi jumankauta.
-
Markoko
Voi kuinka koskettavaa. Jälleen kerran tulee mieleeni pahantahtoiset ihmiset jotka haluavat satuttaa toisiaan... Sanoit totuuden jo heti ensimmäisessä lauseessa, mutta ylimääräinen itsetunnon murentamisyritys on turhaa. Täällä on nimittäin ystäviä jotka tulevat selviämään. Kukaan meistä ei ole virheetön, mukaan lukien sinutkin. Kannattaa tutkia.Vieras kirjoitti:Näillä sivulla oleskelijoilla on vielä opeteltavaa , voi olla että heidän ajatus maailmansa on sotkettu. Paratiisia ei ole koskaan tuhottu ,raamattu ei sano siitä .Siis kaikki ihmiset ovat paratiisissa,ajatellen kirjaimellisesti planeetta maata.Ihminen luokitellaan valmiiksi kuolleeksi jo siinä hetkessä kun se tulee toisesta ihmisestä.Ylösnousemus on hengellinen merkitys tai elpyminen .Ei viimeistä uhria tai ruumista luotu uudelleen siis jeesusta huom naulan jäljet ... Jumalan luomat ovat täydelliset.Kristukselle kuuluvat nousevat ensin hänen läsnäolon aikana ensin .ts ensimmäinen ylösnousemus.Siis muut ovat sairaita ja nukkuvat kuolemassa ,ne ei kuulu pieneen laumaan .Muut lampaat ei varmaankaan ole ympärileikattuja siis sydämeltä.Muut saavat sen myöhemmin .Raamatussa ei sanota ette ylösnousemus olisi sellainen että Jumala loisi uusia ihmisiä samalla tavalla kuin ensimmäinen ihminen .Esim . Lasarus ei ollut luuranko,samoin esim muut tapaukset.Toisin sanoen se joh ... mikä se nyt olikaan jossa kuolleet kuulevat ja tulevat esiin .Ei voi olemassa olematon voi kuulla .Ja ylösnousemuksen saanut voi myös tuhoutua .Tuhoutuminen ja kuoleminen voi olla eri asia.Voi olla että VT seura opettaa että luodaan uusia ihmisiä samalla tavalla kuin ensimmäinen ihminen.