Raportoitteko väärinteoista eteenpäin?
Valvoja: Moderaattorit
-
Analysoija
Raportoitteko väärinteoista eteenpäin?
Sellaiset meistä, jotka ovat olleet enemmän tai vähemmän aktiivisia Jehovan todistajia, näkivät/kuulivat väärintekoja/väärinteoista jotka ovat/olivat Jehovan todistajien opetusten mukaan sellaisia joista oli ilmoitettava vanhimmille.
Tällaisiin "Järjestetyt tekemään Jehovan tahto" kirjan sivulla 149 viitataan: "..haureus, aviorikos, homoseksuaalisuus, rienaus, luopumus, epäjumalanpalvelus eivätkä muut vastaavanlaiset räikeät synnit (1.Kor. 6:9,10; Gal. 5:19-21)."
Siis, raportoitteko niistä eteenpäin? Kenelle? Millaisen vastaanoton saitte?
Tässä yhteydessä myös äänestys, voit valita kolme vaihtoehtoa.
Tällaisiin "Järjestetyt tekemään Jehovan tahto" kirjan sivulla 149 viitataan: "..haureus, aviorikos, homoseksuaalisuus, rienaus, luopumus, epäjumalanpalvelus eivätkä muut vastaavanlaiset räikeät synnit (1.Kor. 6:9,10; Gal. 5:19-21)."
Siis, raportoitteko niistä eteenpäin? Kenelle? Millaisen vastaanoton saitte?
Tässä yhteydessä myös äänestys, voit valita kolme vaihtoehtoa.
Viimeksi muokannut Analysoija, 08.12.2008 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
-
Kaarmis
Re: Raportoitteko väärinteoista eteenpäin?
En ikuna raportoinut.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Aaac
Sama kuin Käärmiksellä. Miksi se vaihtoehto uupuu?
Religionsfri.
-
Analysoija
Ei uuvu enääAaac kirjoitti:Sama kuin Käärmiksellä. Miksi se vaihtoehto uupuu?
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
-
Pehmoluopio
Kerran sain kuulla kunniani kun en ollut raportoinut juorua, jota en pitänyt alun perinkään totuudenmukaisena.
Raportoin sen jälkeen aina. Ketään ei minun raportoinnin takia erotettu, ei edes pedofiilia.
Raportoin sen jälkeen aina. Ketään ei minun raportoinnin takia erotettu, ei edes pedofiilia.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
rippeli
Raportoin omista väärinteoista vanhimmille. Ei olisi pitänyt.
Let me go Master I hate you so
-
Golgata
En viitsinyt ilmoittaa eroamisestani vanhimmille. Sanoin silloiselle kämppäkaverille joka oli myös jeppula, että käyn sanomassa itseni irti maistraatissa ja muutan toiseen kaupunkiin. No kämppis kertoi lähdöstäni eteenpäin vanhimmille. Tulihan sieltä vielä puhelu jossa varmistettiin, että olenko aivan varma päätöksestäni. Vastattuani kysymykseen kyllä, aloitin irstaan ja syntisen elämän.
-
ihmisenpoika1
Raportonnista ei ollut hyötyä. Minut vaiennettiin heti (koska kyseessä oli vanhin,vanhimman lapset ja eräs jt-kermaan ja ylimystö sukuun kuuluva henkilö.) ja sanottiin että jehova kyllä huomaa ja saattaa asiat oikein omalla tavallaan omalla aikataulullaan. Mitään ei tapahtunut, jehova ei puuttunut asiaan , ei silloin , ei vielä nykyäänkään...ehkä aika ei ole ollut oikea
Noup....turha raportoida !
Noup....turha raportoida !
-
Erotettu veli
.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
vapaa
Minun tekemisistäni raportoitiin vanhimmille ainakin kahden "ystäväni" toimesta, mutta siitä ei seurannut mitään. Ehkäpä olin siinä vaiheessa jo menetetty tapaus
Itse en raportoinut, vaikka parhaan ystäväni tekemisistä tuli säännöllisesti sekä ovelasti muotoiltuja että suoria uteluita. Minä taisin pitää ystävästäni enemmän kuin jehovasta. Ja pidän edelleen.
Itse en raportoinut, vaikka parhaan ystäväni tekemisistä tuli säännöllisesti sekä ovelasti muotoiltuja että suoria uteluita. Minä taisin pitää ystävästäni enemmän kuin jehovasta. Ja pidän edelleen.
-
Japi-40
- Viesti:
En koskaan raportoinut mitään kenenkään tekemisistä,vaikka olinkin innokas Jehovan todistaja. Minusta kyllä raportoitiin kun pelasin kerran lottoa.
-
vapaa
Kyllä pitää ollakin jo harvinaisen innokas uskossa, että raportoi toisen lottoamisesta 
-
Jakke
Kaverien kanssa hihiteltiin toistemme tekemisiä, mutta hyväveli-verkostomme oli aukoton, eikä tietovuotoja vanhimmiston suuntaan tapahtunut. Joskus oli vanhimpiakin mukana vähintäänkin epäilyttävissä puuhissa, mutta sen verran paatuneita olivat, etteivät tapahtuneista huudelleet.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
Analysoija
Lotto kuulunee ahneuden "syntien" piiriin joten siitä ei tule raportoida vanhimmille vaan asia tulisi käsitellä kahden kesken.Japi-40 kirjoitti:En koskaan raportoinut mitään kenenkään tekemisistä,vaikka olinkin innokas Jehovan todistaja. Minusta kyllä raportoitiin kun pelasin kerran lottoa.
Sen sijaan mässäilyt yhdistettiin näihin "vakaviin väärintekoihin" joten esim. väkevä ateriointi kierrosvalvojan vieraillessa on periaatteessa vanhinten hommia.
-
Vieras
Näin kerran naimattoman sisaren kävelevän kaupungilla srk:n nuoren naimattoman veljen kanssa. Ei mitään ihmeellistä tässä, mutta olisittepa nähneet sisaren ilmeen: oli kuin olisin todistanut jostakin suuren suuresta rikoksesta. En raportoinut koskaan nähneeni tätä paria yhdessä kaupungilla. Tästä tuli yhteinen salaisuutemme. Sisaren ilme oli kuitenkin paljon puhuva: pelkäsi suuria seurauksisia.