Sofi Oksanen voitti Finlandia-palkinnon romaanillaan Puhdistus. Onnea Sofille!
Oletteko lukeneet Sofi Oksasen kirjoja? Tähän mennessä tunnetuin lienee Stanin lehmät, joka on melko shokeeraava teos pahasta olosta, syömishäiriöistä ja virolaisista Suomessa. Stalinin lehmät "iski" minuun heti.
Puhdistusta en ole vielä lukenut. Varasin sen äänikirjan, ja olen nyt sijalla 111 Helmet-järjestelmässä. Kirjan suhteen jossain 800. sijan pahemmalla puolella. (Yliopiston kirjasto siis kutsuu taas.)
Sen verran erikoisuuksia rakastava ihminen olen, että Sofi Oksasen (kieltämättä vähän julkisuustyrkky) olemus viehättää minua suuresti, hassuista rilleistä huolimatta. Fiksulta naiselta vaikuttaa ainakin joidenkin haastattelujen perusteella.
Jakke kirjoitti:Sen verran erikoisuuksia rakastava ihminen olen, että Sofi Oksasen (kieltämättä vähän julkisuustyrkky) olemus viehättää minua suuresti, hassuista rilleistä huolimatta. Fiksulta naiselta vaikuttaa ainakin joidenkin haastattelujen perusteella.
Pitäis saada aikaiseksi lukea Sofin kirja. Ainakin tuo Finlandia-voittaja.
Minullakin tulee hakematta Sofista mieleen vähän ulkokirjallinen asia...häntä haastateltiin tv:ssä itsenäisyyspäivän juhlien yhteydessä, muistaakseni jossain jatkopaikassa. Näytti että hänen rintansa pyrkivät kovasti ulos topistaan, ihan tavalla joka ei varmaankaan ollut tarkoituksellista. Mielelläni olisin nähnyt enemmänkin. (tällä seksistisellä kommentilla en yritä vähätellä hänen kirjallisia ansioitaan, suom. huom.)
sinner74 kirjoitti:Pitäis saada aikaiseksi lukea Sofin kirja. Ainakin tuo Finlandia-voittaja.
Minullakin tulee hakematta Sofista mieleen vähän ulkokirjallinen asia...häntä haastateltiin tv:ssä itsenäisyyspäivän juhlien yhteydessä, muistaakseni jossain jatkopaikassa. Näytti että hänen rintansa pyrkivät kovasti ulos topistaan, ihan tavalla joka ei varmaankaan ollut tarkoituksellista. Mielelläni olisin nähnyt enemmänkin. (tällä seksistisellä kommentilla en yritä vähätellä hänen kirjallisia ansioitaan, suom. huom.)
Seksi myy kirjojakin..
Sellainen mielenkiintoinen juttu yhdestä yrityksestä jonka kanssa työssäni teen yhteistyötä. Nyt potkittiin 30 henkilöä pihalle kyseisestä lafkasta, ja kaikki nuoret ja kauniit naiset saivat jäädä vähäisestä työkokemuksesta huolimatta ja 35+ naiset heitettiin ulos pitkästä työkokemuksestaan huolimatta. Lukuunottamatta niitä jotka pukeutumisellaan keräävät huomiota.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Sofissa on kunnioitettavaa se, että hän on pystynyt kääntämään kulttuurisen ulkopuolisuuden ja kiusatuksi tulemisen, virolaisen äidin lapsena Suomessa ajalla, jolloin virolaisia halveksuttiin, henkiseksi voitokseen. Olen lukenut Stalinin lehmät. Kuvakieli oli niin verevää että lähes eläydyin konttaamaan jääkaapille sormi kurkussa (kertoo syömishäiriöstä). Puhdistuksesta olen lukenut joitakin kymmeniä sivuja. Oli lupaava ja mielenkiintoinen alku! Se on meillä hyllyssä, mutta en ehdi lukemaan varmaan ennen kesää. Naispuoliset kaverini ovat lukeneet Puhdistusta ahmien joko suklaata tai jogurttirusinoita