Naisena olemisen ahdistus

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Pehmoluopio

Re: Naisena olemisen ahdistus

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Kulttuuri suhtautuu feminiinisyyteen halveksuvasti tai vihamielisesti. Feminiinisesti pukeutuvat naiset leimataan huoriksi tai muuten kevytkenkäisiksi.
Jehovan todistajilla taas on feminiinisyyspakko sisarilla kun taas veljien täytyy pitää tätä kroaattien alistetun maalaisväestön pelotteeksi suunnittelema hirttoköyttä.
Kun kuitenkin Jehovan todistajat omaksuvat maailman asenteet usein ylilyövästi, niin johtaako sisarten pakkopukeutuminen korkeaan feminiinisyystasoon sitä että heihin voidaan kohdistaa tätä samaa maailmallista vihaa kaikkea feminiinistä kohtaan?
Toisin sanoen, jos vapaa pukeutuminen sallittaisiin, tulisiko seurakuntaan tasa-arvo?
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
vapaa

Viesti Kirjoittaja vapaa »

Pehmoluopio kirjoitti:Kulttuuri suhtautuu feminiinisyyteen halveksuvasti tai vihamielisesti. Feminiinisesti pukeutuvat naiset leimataan huoriksi tai muuten kevytkenkäisiksi.
Feminiinisyys tarkoittaa minusta juuri niitä piirteitä joita kulttuurissa pidetään naisellisina tai naiselle paremmin sopivina. Onhan sitä kulttuureja, joissa naisellisuus on arvossaan. Vai tarkoitako nyt tätä kotosuomalaista meininkiä?

JT-naisen pitää kyllä pukeutua hameeseen, mutta ei saa olla liian naisellinen (tai provosoivako se ilmaus niissä piireissä on).
Pehmoluopio kirjoitti:
Toisin sanoen, jos vapaa pukeutuminen sallittaisiin, tulisiko seurakuntaan tasa-arvo?
Onhan siellä nytkin siinä mielessä tasa-arvo tai no yhdenvertaisuus, ettei kukaan oikeastaan saa itse päättää mitä pistää päälleen:) Joku isompi taho on päättänyt. Tasa-arvo seurakunnassa tarkoittaisi sitä, että naisella olisi samanlainen mahdollisuus päästä johtotehtäviin. Mutta miksi se tapahtuisi jos sisaret eivät kerran edes halua sitä tapahtuvan?
matti

Viesti Kirjoittaja matti »

Taidan taas olla väärässä threadissä sillä olen mies ja hetero. Kirjoitan lähinnä siitä että taas oli joku sinkku takertanut selaimeen:)
Sivustaseuraaja (L)

Viesti Kirjoittaja Sivustaseuraaja (L) »

Hehehe. Setan testissä minäkin olen sukupuolineutraali.

Jotain näistä testeistä tietävänä väittäisin, että testi tosiaan on jonkin verran - ei ehkä tarkoitushakuinen, mutta erilaisista sukupuolimääritelmistä lähtevä, kuin mitä yhteiskunnassa toteutuu de facto. Kuvastaa ehkä Setan ideologiaa. Suppeahan se on myös.
Harry Potter,Legolas,Joulupukki,Jumala,Hammaskeiju,Kraken,Ukko jne. -saduilla on kysyntää!
Markoko

Viesti Kirjoittaja Markoko »

Ensinnäkin haluan sanoa sen, että siitä kannata mitään ahdistusta pitää sisällään. Nainenhan saattaa olla myös lopulta tärkeä neuvonantaja miehelle. Ja jos sinä tai kuka tahansa muu nainen on pitänyt oman moraalinsa oikeassa asemassa miehiin nähden, niin siinä ei ole mitään tuomittavaa. Mutta jos nainen tulee tähän tilanteeseen, että hän haluaa nostaa itsensä miehen yläpuolelle, niin siinä tulee ehkä ikävä kyllä raja vastaan. Tietenkin nainen, täytyy omalla kohdallakin myöntää, on tärkeä miehen hyvinvoinnin kannalta. Mutta jos nainen ottaa kaiken kontrollin, niin mies häipyy... En tiedä mihin, mutta ehkä toiselle planeetalle, tai niitä haluamaan. Vaikea vihan tunne on myös vaikea voittaa, mutta niin kauan kuin itse tällä planeetalla elän, rakastan naisia ja jokaista pientäkin osaa heissä.
nasupossu

Viesti Kirjoittaja nasupossu »

mua ahisti kanssa ihkut jakkupuvut jotka ei ees sopinu mulle päälle koska on suunniteltu joko mummo mallii tai sitte pikkuisille naisille lisäks otti pattii ne tanttapituiset hameet, ja laitinkin aina muka vahingossa läpinäkyvän hameen konventtiin , joista vanhat mummot sitten huomautteli kauhuissaaan :lol:

oikeesti säälittää vieläkii ne tytöt jotka joutuu ahistuneena miettii seuraavaan konventtiin uutta hamosta... ostaisivat kernaasti niilläkii rahoilla varmasti uudet merkkifarkut.... ainakin itse oisin niin tehnyt!
On se nyt muuten kohtuutonta jos ihminen on muodokas yrittää peitellä muotojaan kun sen voi kauniisti tuoda esillekkin... tottahan toki nuoret sisar rakkaat olivat hieman ehkä kateelisiakin ja sain olla syrjitty aika usein hienohelmapiireissä. Olihan noi jeppuveljeksetkin aina mun rinnoissa roikkumassa että oikeen sai karistella, mut enhän mä väitä että mun d75 kuppikokokaan mikään huonopari ois ollut. :lol:
no asia meni jo varmasti asian vierest mut kuiteskii. että et kaikista eniten otti päähän se ettei saanut olla oma itsensä vaan piti peitellä ja olla siveydensipuli vaikka ei tuntenu oloonsa pätkääkään kotoisaks niis kledjuis Onneks ei tartte enää leikkii jakkupukutanttaa :)
Maailma on sittenkin kaunis paikka.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Sivustaseuraaja (L) kirjoitti:Hehehe. Setan testissä minäkin olen sukupuolineutraali.
Sitä on liikkeellä, rohkaisit minua kokeilemaan ja minäkin olen sukupuolineutraali. Harmittelen testin suorittamista, koska tästä eteenpäin on kai sitten vuorokuukausin pukeuduttava naisten alkkareihin. Olen tottunut viikon välein kiertämään ja sitten viikon kuluttua kääntämään, sitten vielä kierto ja kääntö sekä loppukuusta sitten pesuun. Puhtaudestani en kuitenkaan tingi, peseydyn edelleen kerran kuussa, olin sitten likainen taikka en.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Markku Meilo kirjoitti:
Sivustaseuraaja (L) kirjoitti:Hehehe. Setan testissä minäkin olen sukupuolineutraali.
Sitä on liikkeellä, rohkaisit minua kokeilemaan ja minäkin olen sukupuolineutraali. Harmittelen testin suorittamista, koska tästä eteenpäin on kai sitten vuorokuukausin pukeuduttava naisten alkkareihin. Olen tottunut viikon välein kiertämään ja sitten viikon kuluttua kääntämään, sitten vielä kierto ja kääntö sekä loppukuusta sitten pesuun. Puhtaudestani en kuitenkaan tingi, peseydyn edelleen kerran kuussa, olin sitten likainen taikka en.
Hmm... Kysely vaikuttaa aika mustavalkoiselta. Ja kun SETA moisen tekee niin sittenhän voidaan palata 70-lukulaisiin ennakkoluuloihin, vai voidaanko? Kyllä se niin on että homppelit on homppeleita ja neekerit neekereitä? Hamekangasta naismaisille miehille, saatana. Vai mitä, Markku?
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Markku Meilo

Witless kirjoitti:Hmm... Kysely vaikuttaa aika mustavalkoiselta.
Minusta kysymykset ovat syvältä etelästä, jonne valkeus harvemmin yltää. "En ymmärrä mitään auton moottorista" on hyvä esimerkki. Nykymoottoreista en katso ymmärtäväni käytännössä mitään auton käyttäjän kannalta oleellista, ellei sellaiseksi katsota moottorin voiteluöljyn ja muiden litkujen tarkistamista sekä lisäämistä. Ehkä nämä setiäisyyden ja tätiäisyyden ammattilaiset näkevät tässä kuitenkin jotain salattua. Jos vaikka nykyään miehuus tai naiseus on otettava pois niiltä 1960-luvun radio- ja TV-asentajilta, jotka eivät kykene korjaamaan tuoreimpia kännyköitä?

On tietysti todettava, että nyt törmäsin tuohon sukupuolineutraali-sanaan ensimmäisen kerran elämässäni, mutta näillä vuosilla jatkan eteenpäin Setan oivalluksia sen kummemmin huomioimatta. Ongelma tulee eteen vasta silloin kun viranomaisen lomakkeeseen ilmaantuu muitakin ruksattavia kohtia kuin mies ja nainen, toivottavasti kuolen ennen sitä.
Ja kun SETA moisen tekee niin sittenhän voidaan palata 70-lukulaisiin ennakkoluuloihin, vai voidaanko?
Mulle Setalla on olemassaolon oikeutus ihan siinä missä Vartiotornin Raamattu- ja traktaattiseurallakin, kumpaakaan laki ei karsasta ja kumpaakin kaipaan yhtä suurella tunteenpalolla.
Kyllä se niin on että homppelit on homppeleita ja neekerit neekereitä?
Näin on ja kun pääsin jehovantodistajuudesta eroon, niin opin ymmärtämään, että ensimainitutkin ovat lähtökohtaisesti samanarvoisia ihmisiä siinä missä minäkin.
Hamekangasta naismaisille miehille, saatana. Vai mitä, Markku?
Ristusperkele, että on hyvä idea. Kaikki suvaitsemattomat vaan kangaskauppaan ja ostelemaan myös miesmäisille naisille housukangasta, sukupuolineutraaleille valkoista lakanakangasta ja sukupuolettomille vaikka pitsillinoja. Kunhan vaan kaikki tartumme talkoisiin, niin Suomi nousee lamasta ja on pian maailman kangaskaupan keskus.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 20.12.2008 06:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: +ja
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Markku Meilo kirjoitti:Kaikki suvaitsemattomat vaan kangaskauppaan ja ostelemaan myös miesmäisille naisille housukangasta, sukupuolineutraaleille valkoista lakanakangasta ja sukupuolettomille vaikka pitsillinoja.
Kyllä näin on. Sitten kaikki sukupuolineutraalit voivat kaivella ompelukoneensa kaapin perukoilta ja hurautella muutamat saumat lakanasta tehtyyn nuttuunsa ja leikata siistit silmänreiät huppuunsa.
Markku Meilo kirjoitti:Kunhan vaan kaikki tartumme talkoisiin, niin Suomi nousee lamasta ja on pian maailman kangaskaupan keskus.
Ja kaikki vaan ulkomaalaisetkin oikeisiin töihin vaikka puuvillapellolle ja pienet kiinalaistytöt jatkakoon ompeluhommia vaikka pienennetyllä palkalla jotta vaan saadaan työllisyys taattua. Kyllä se vaan on niin ettei Herra laiskoja elätä, ei tässä meikäläisenkään sosiaaliset korvaukset ole häävejä olleet, perkele!

Vielä kun saisi jotain tolkkua noiden poliitikoiden puheisiin, että pitääkö tässä nyt kuluttaa työllisyyden nimissä niin maan vimmatusti, vaiko säästää ilmastonmuutoksen takia niin maan perusteellisesti, että tämän tiedon saatuani olenkin jo paljon viisaampi.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Witless kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:
Sitä ----- en.
Hmm... Kysely vaikuttaa aika mustavalkoiselta. Ja kun SETA moisen tekee niin sittenhän voidaan palata 70-lukulaisiin ennakkoluuloihin, vai voidaanko? Kyllä se niin on että homppelit on homppeleita ja neekerit neekereitä? Hamekangasta naismaisille miehille, saatana. Vai mitä, Markku?
Homppelit tosin voivat olla myöskin biseksuaaleja, sekä olla harrastamatta peppusexiä. Ja vartiotorniseurassa olevat jopa olla harrastamatta sexiä ollenkaan...

Ja naismainen mies voi olla ihan hetero. Voipi olla jopa niin että mies voi olla kromosomitasolla XX ja toisinpäin.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markoko

Viesti Kirjoittaja Markoko »

Nainen haluaa valtaa yhä enemmän ja enemmän. En kirjoita tätä viestiä turhaan. Jo ammoisista ajoista lähtien nainen petti vilpittömän ystävänsä miehen. Nainen etsii jotain joka on on täysin muualta kuin maan päältä, puhutaan paluusta aikojen alkuun. Nefiilit ovat taas tulossa, ja sen huomaa naisten yhteisestä hengestä. Monissa yhteisöissä puhutaan pudonneista enkeleistä, ja se tehdään tarkoituksella. Se joka jatkuvasti imee itsekästä henkeä maailmaan levinneistä kaikenlaisista turhamaisista kirjoista, ja vetoaa arjen parantavaan voimaan, on aika pahasti kirottu. Tässä kaikessa toiminnassa jossa miehetkin ovat aika lailla syyllisiä, he vetoavat jopa kristukseen saadakseen oman uskottavuutensa takaisin. Ja näistä miehistä, jotka janoavat anteeksiantoa tuleekin oikeasti hirviöitä ilman syytä.

Maailma on pullollaan ongelmia, jotka johtuvat juuri sukupuolien välisestä asettelusta. Rauhaa on vaikea löytää tällä hetkellä maailmasta ehkä senkin takia, että nainen odottaa jotain suurempaa... Mikä se on? Olemmeko kaikki varmasti perillä siitä, että kristuksen läsnäolo näkyy jo mitä "suurimmin" määrin meidän kaikkien käytöksessämme? Onko pantava merkille se, että samanlainen kehitys jota me nykyään elämme, on itseasiassa löydettävissä aikojen takaa?

Tarkoitukseni ei mitenkään ole syyllistää naissukupuolta, tässä maailmassa tehdään kuitenkin aika paljon asiaan liittyvää tutkimustyötä, sekä yksityisten että yhteisöjen taholta.

Toivon itse että asiat tulevat selviämään ja kaikki olisi lopulta hyvin vaikka itse joutuisinkin helvettiin kaikkine haluineni. Uskon Jeesukseen, mutta pidän häntä ikään kuin ystävänäni joskus menneisyydessä. Toivon kuitenkin ettei hän valehtele. Hän on varmasti myös ollut aika hellyydenkipeä mies.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Kaarmis kirjoitti:Homppelit tosin voivat olla myöskin biseksuaaleja, sekä olla harrastamatta peppusexiä. Ja vartiotorniseurassa olevat jopa olla harrastamatta sexiä ollenkaan...

Ja naismainen mies voi olla ihan hetero. Voipi olla jopa niin että mies voi olla kromosomitasolla XX ja toisinpäin.
Nyt kun tämä keskustelu menee niin kovin nokkelaksi itse kullakin (mukaanlukien itseni), niin siirryn "sanonpa suoraan" -moodiin.

Itse pidän faktana sitä että jotkut ihmiset ovat (jos eivät syntyessään) niin ainakin aikuistuessaan homoja ja jotkut heteroja. Viimeisin asiasta tehty tutkimus (Ruotsissa tehty) osoittaisi että homoseksuaalisuus on jopa synnynnäistä. Ja kun aikuisen ihmisen seksuaalisuus käsittääkseni tuppaa lopullisesti rakentumaan teini-iässä, niin aikuisista sitten tulee seksuaalisuudeltaan melko uniikkeja tapauksia. Luulen että tässä tuotantoprosessissa valmistuu myös sellaisia jotka tykkäävät molemmista sukupuolista. Kyse on siis psykologiasta ja biologiasta, ei ideologiasta.

Jehovan todistajat pakottavat jäsenensä (myös lapset ja nuoret) tiettyyn formuun. Siihen kuuluu amerikkalainen 50-luvulla luotu malli ydinperheestä, ja juuri muuta siihen ei mahdu. Bonuksena mukaan tulee vanhatestamentillisia elementtejä sisältävä syyllistäminen "väärästä" seksuaalisuudesta, mukaan lukien masturbointi eli "itsesaastutus". Jehovan todistaja -lapsuuden ja -nuoruuden läpikäynyt yksilö ei voi kasvaa normaalisti seksiin ja seksuaalisuuteen suhtautuvaksi ihmiseksi, vaan suorastaan kieroutuu, kukin tavallaan.

Ja jos johtajiensa ohjeet kirjaimellisesti ottava aikuinen Jehovan todistaja jatkaa samoilla linjoilla, Watchtowerin johto on mukana jopa avioparin sängyssä. Amerikassa sijaitsevat vanhat sedät kertovat lehtien ja seurakunnan vanhimpien kautta miten avioseksiä pitää harrastaa ja mikä siinä on kiellettyä. Kiellettyihin kuuluvat vaikkapa mainittu peppuseksi tai iljettävä suuseksi, puhumattakaan käsillä kiihottamisesta. Jos oikein tarkkaan ajatellaan niin Watchtowerin maailmassa kaikki sukupuolinen puuhastelu on pohjimmiltaan likaista. Ja jos joku Hallintoelimen jäsen nyt joskus on sattunut jotain nuorta veljeä vahingossa peppuun panemaan, niin sellaistahan se on tämä seksi. Likaista.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Markku Meilo kirjoitti:
Sitä on liikkeellä, rohkaisit minua kokeilemaan ja minäkin olen sukupuolineutraali. Harmittelen testin suorittamista...
Minä en harmittele. Tuon testin mukaan olen sukupuolineutraali. Helpotuksekseni sen mukaan en ole juuri ollenkaan nainen. Sanallinen diagnoosi päättyy lauseeseen: "Sinussa on mieheyttä vielä vähemmän kuin naiseutta." Jabadabaduu!

Erittäin rohkaiseva tulos oli tämä. Elämisentuskani ja moninaiset pulmani eivät johdukaan siitä, että olin jehovantodistaja kolmisenkymmentä ensimmäistä vuottani! Lähden siis hakemaan apua toisilta nettipalstoilta... :D

Ai niin joo, lisääntymisbiologisesti olen mies, kahdesti lisääntynytkin.
Markku Meilo

Vieras kirjoitti:Minä en harmittele.
Ehkä en minäkään harmittele kun ja jos joskus ymmärrän näin hienojakoisia luokitteluperusteita. Valaistumista odotellessa odottelen ensimmäisen sukupuolineutraaleille suunnatun ravintolan avaamista ja ehkä sitten uskallan ottaa kaapin mukaan ja mennä katsomaan millainen todella olen.
Vastaa Viestiin