Apua, tupakat roskiin...
Valvoja: Moderaattorit
-
selbstgelernt
Apua, tupakat roskiin...
Rakkaat ystävät, nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, joten apua minä kurja anelen...
Heitin juuri kaikki hallussani olevat tupakkatuotteet roskikseen, ja toivon ettei niitä tarvitse sieltä enää pelastaa edes pahimpaan tuskaan. Piti lopettaa jo aika päiviä sitten, kun todettiin astma eikä keuhkot muutenkaan tykkää tupakka- nimisestä paskasta. Välillä kun oikein ottaa henkeen eikä tahso saada ilmaa keuhkoihin, niin tuleehan se mieleen, että irti tuosta pitää päästä, mutta mikä ihme siinä on, kun lopettaminen pitää aina siirtää seuraavaan kertaan. Nyt tein alussa mainitsemani tempun, ja toivon että tämä orjuus loppuu, en kestä enää..
Onko teistä kukaan poltellut ja lopettanut? Miten onnistuitte ja kauanko kesti, että eroon pääsitte?
Heitin juuri kaikki hallussani olevat tupakkatuotteet roskikseen, ja toivon ettei niitä tarvitse sieltä enää pelastaa edes pahimpaan tuskaan. Piti lopettaa jo aika päiviä sitten, kun todettiin astma eikä keuhkot muutenkaan tykkää tupakka- nimisestä paskasta. Välillä kun oikein ottaa henkeen eikä tahso saada ilmaa keuhkoihin, niin tuleehan se mieleen, että irti tuosta pitää päästä, mutta mikä ihme siinä on, kun lopettaminen pitää aina siirtää seuraavaan kertaan. Nyt tein alussa mainitsemani tempun, ja toivon että tämä orjuus loppuu, en kestä enää..
Onko teistä kukaan poltellut ja lopettanut? Miten onnistuitte ja kauanko kesti, että eroon pääsitte?
"Ich will nicht ins Paradies, wenn der Weg dorthin so schwierig ist" (Andreas Frege)
-
kirjallisuusveli
Re: Apua, tupakat roskiin...
Olen aikanaan poltellut tupakkia, sikareita ja piippua useita vuosia.selbstgelernt kirjoitti:Rakkaat ystävät, nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, joten apua minä kurja anelen...
Lopettamisessa auttaa aina se, että on hyvä syy loptettaa. Luettakoon astma sellaiseksi. Mulla on kokemusta siitäkin, että noin kuukauden tupakoimattomuuden jälkeen sitä keksii jonkun älyttömän syyn ihan vaan maistaa tupakkia ja koko homma kaatuu siihen. Eli kannattaa varoa älyttömiin syihin verhoiltua itsepetosta.
Tupakan polton lopettamisen yhteydessä mulla sattumalta oli kokeilussa 7-päivän nestepaasto. Uskon sen osaltaan helpottaneen lopettamista, koska ko. paaston tarkoitus on ajaa elimistöstä ulos kaikenlaista kuonaa.
Parikymmentä vuotta savuitta tulee ennen ens jussia täyteen, joten voin sanoa tupakoinnin lopettamisen olevan mahdollista.
Mitä tulee kysymykseesi siitä, että kauanko kesti, ennen kuin onnistui, niin tällä viimeisellä yrityksellä ei notkahduksia tullut. Vaihtelevassa määrin tupakka tosin kävi mielessä melko usein ensimmäisten kolmen vuoden aikana. Se on kait niitä kriittisiä rajapyykkejä se 3v.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
-
selbstgelernt
Kiitos vastauksestasi! Joo, kyllä mulla on hyvä syy lopettaa, kun on astma todettu ja kuulemma alkava keuhkoahtauma. Olen silti poltellut, paitsi tänään. Kun tuntuu, että tukehtuu niin eipä enää tee mieli poltella. Kyllä on pakko yrittää tästä jotenkin selvitä, että vielä kesän näkisi.. alussa varmasti tulee olemaan rankkaa, toivon että jaksan sinnitellä.
"Ich will nicht ins Paradies, wenn der Weg dorthin so schwierig ist" (Andreas Frege)
-
kirjallisuusveli
Ole hyvä!selbstgelernt kirjoitti:Kiitos vastauksestasi!
Valitettavasti tiedän tapauksia, joissa tukehtumisen tunne ei ole vienyt voittoa tupakan himosta. Lääkkeillä sitten hoivataan keuhkoahtaumaa ja tupakalla tupakan himoa.selbstgelernt kirjoitti: Joo, kyllä mulla on hyvä syy lopettaa, kun on astma todettu ja kuulemma alkava keuhkoahtauma. Olen silti poltellut, paitsi tänään. Kun tuntuu, että tukehtuu niin eipä enää tee mieli poltella.
Sulla on kaikki mahdollisuudet onnistua. On tärkeää, ettet maalaile tupakoinnin lopettamisesta itsellesi ruusuista helpon homman kuvaa. Toinen tärkeä asia, jota ei voi liiaksi korostaa on: luja ikioma päätös. Tupakan tarjoajia kyllä riittää, jos sun kaveripiirissäsi on sauhuttelijoita. Päätä nyt just sanoa ittelles, että oot kova jätkä! Sillä pääsee hyvään alkuun.selbstgelernt kirjoitti: Kyllä on pakko yrittää tästä jotenkin selvitä, että vielä kesän näkisi.. alussa varmasti tulee olemaan rankkaa, toivon että jaksan sinnitellä.
"There's a point in your life when you'll realize who matters, who never did, and who always will."
-
selbstgelernt
Joo, yritän olla kova jätkä, vaikka mummu olenkin... osaan varautua, että ei tämä helppo homma ole, tämä lopetus. On mulla astmakiekot, mutta ei taida olla kovin fiksua hengitellä lääkettä ja sitten kaivaa röökit esillle. Se teissä jt:ssa on ollut hyvä piirre, että ette ole tainneet juuri tupakoida kuuluessanne seurakuntaan. Jos ei muuta hyvää vt-seurassa, nin tuo tupakoinnin kielto kuitenkin.
-
Pehmoluopio
Enpä sanoisi, sillä perusteet sille on perin väkinäisesti väännetty Raamatusta. Se on hyttysen siivilöimistä.selbstgelernt kirjoitti:Jos ei muuta hyvää vt-seurassa, nin tuo tupakoinnin kielto kuitenkin.
Minä jätin tässä syksyllä kofeiinin, ollakseni parempi kuin jeput.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
-
pakana
Minä lopetin aikanaan tupakoinnin sellaisen reseptilääkkeen avulla kuin Champix.
On ihan sairaan tehokas lääke, ja tupakka jäi ilman mitään vaikeita vieroitusoireita... oikeastaan vähän liiankin helposti...
Suosittelen kuitenkin, vaikka hinta onkin aika rouhea...
On ihan sairaan tehokas lääke, ja tupakka jäi ilman mitään vaikeita vieroitusoireita... oikeastaan vähän liiankin helposti...
Suosittelen kuitenkin, vaikka hinta onkin aika rouhea...
-
selbstgelernt
Joo, mä kysyin lääkäriltä jotain lääkettä vieroitukseen, mutta sanoi että ne ei käy, koska on muita lääkkeitä niin paljon. Mutta hyvin olen pärjännyt näillä nicorette- pillereillä ja yskänpastilleilla. Toivottavasti tuosta tupakasta tosiaan eroon pääsee; moni on päässyt. Hattua kaikille onnistuneille on nostettava!
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Tupakoinnin lopettaminen on ennenkaikkea itsekurista kiinni, korvaustuotteilla oireita voi siirtää, mutta lopulta tulee aika jolloin riippuvuus korvaustuotteisiin voi olla kovempi kuin itse tupakkaan. vrt punainen marlboro sisältää 0.8mg nikotiinia, vahvin purkka 4mg, ja kun oletetaan ettei kummastakaan kaikki imeydy niin voi olla melko varma että loppupeleissä purkka on suunnilleen yhtä vahvasti addiktoivaa. Itse olen kerran lopettanut nikotiinituotteiden käytön muutamaksi viikoksi, ja savukkeet jäivät lähes muutamaksi kuukaudeksi, mutta sitten aloitin uudestaan koska en näe tällähetkellä riittävää syytä lopettamiselle. Jokatapauksessa tauko meni yllättävän helposti, lukuunottamatta tiettyjä kellonaikoja päivästä.
Ehkäpä sitten muutamien vuosien päästä tulee taas palattua tähän ketjuun lopettamisen merkeissä. Voimia sinne yritykseen, se varmasti kannattaa jos jo omaa hengitykseen liittyviä sairauksia!
Ehkäpä sitten muutamien vuosien päästä tulee taas palattua tähän ketjuun lopettamisen merkeissä. Voimia sinne yritykseen, se varmasti kannattaa jos jo omaa hengitykseen liittyviä sairauksia!
-
Bergerac
Olen täysin samaa mieltä.Lehtiveli kirjoitti: mutta sitten aloitin uudestaan koska en näe tällähetkellä riittävää syytä lopettamiselle.
Tietysti viisaammat (?) väläyttelevät syöpää, terveysvaikutuksia, rahansäästöä ynnä muuta. Tätä ei toki sovi olla huomioimatta. Toisaalta:
- Syöpä, se iskee tai sitten ei iske. Riski toki lääketieteellisesti on suurempi.
- Haitalliset terveysvaikutukset, iskevät tai eivät iske. Riski toki on suurempi.
- Rahansäästö, iskee tai ei iske. Tästä voidaan olla montaa mieltä. Ainut keino "totaaliseen säästämiseen" on laittaa todella raha syrjään. Toisaalta voidaan kysyä onko 2 etelänmatkaa vuodessa säästämistä jos tupakointi-aikana on samaan kyennyt tai jotain muuta sellaista.
Myönnän että rahaa voi myös jäädä säästöön (vaatii järjestelmällisyyttä muiden asioiden ohella), myönnän että lääketieteen mittareissa terveys todennäköisesti laskennallisesti parempi.
Mutta lopettaminen jokaisen oma halu, siitä se lähtee.
Mutta jatkaminen myös jokaisen oma halu.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
selbstgelernt
Olen pystynyt olemaan ilman röökiä, sitä kun ei kotona ole yhtään, enkä kyllä lähde asiasta tehden ostamaan. Mulla on kyllä lopettamisen syynä hengityselinsairaudet, ja pakko sanoa, että nyt on mukava olla, kun pystyn normaalisti hengittämään! Välillä tulee tupakka mieleen, mutta kun samalla muistan ne hengenahdistukset, niin tajunta palaa kohdalleen.
Lääkäri sanoi, että 50:een ikävuoteen saakka voi melko huoleti poltella, vasta kun täyttää 50 v, niin alkaa tulla ongelmia. Mitä keuhkosyöpään tulee, niiin sen voi saada vaikkei olisi ikinä nähnytkään tupakkaa. Että silleen.
Lääkäri sanoi, että 50:een ikävuoteen saakka voi melko huoleti poltella, vasta kun täyttää 50 v, niin alkaa tulla ongelmia. Mitä keuhkosyöpään tulee, niiin sen voi saada vaikkei olisi ikinä nähnytkään tupakkaa. Että silleen.