Mielekiintoinen tapaaminen
Valvoja: Moderaattorit
-
exegeetti
Mielekiintoinen tapaaminen
Vierailimme kerran vaimoni kanssa hänen siskonsa luona kun ovikello soi. Avattuani oven siellä seisoi kaksi miestä laukut kädessä sanoen haluavansa keskustella Raamatusta. Kysyin oletteko Mormooneja? Ei, me ollaan Jehovan todistajia. No sehän sopii, tulkaa sitten sisään.
Istuuduttuamme esitin heille kysymyksen: "Kertoisitteko ystävällisesti miten teistä tuli todistajia ja milloin?" Hetken mietittyään vanhempi sanoi sen tapahtuneen silloin kun he olivat kasteella. Kastepäivää he eivät muistaneet. Ja sitten ikäänkuin vahvistukseksi hän sanoi, että Jeesuskin aloitti julkisen saarnaamisen heti kasteensa jälkeen. No sehän piti paikkansa. Selvennykseksi pyysin heitä lukemaan kohdan Luukkaan evankeliumista, jossa kerrotaan Jeesuksen esiintyminen Nasaretin synagoogassa. He lukivat luvusta neljä jakeet 17 ja 18: "Hän luki profeetta Jesajan kirjasta: Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille." Sen jälkeen Jeesus jatkoi: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."
Huomaatteko, ettei hän tässä vedonnut vesikasteeseensa, vaan voiteluunsa, joka oli tapahtunut heti vesikasteen jälkeen, kun pyhä henki laskeutui hänen päällensä kyyhkysen muodossa ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mielistynyt." Voitelua myötäili siis aistein havaittavat tunnusmerkit, jotka läsnäolijat näkivät ja kuulivat. Voitelu oli hänen virkamääräyksensä hänen Isältään taivaasta hyvän uutisen saarnaajaksi. Kysyin tämän jälkeen saitteko te pyhän hengen voitelun kasteenne jälkeen? He vastasivat etteivät saaneet. Te ette siinä tapauksessa olekaan laillisia evankeliumin palvelijoita koska teilta puuttuu hengen voitelu. Ehkä olisikin parempi, että kertoisitte olevanne ainoastaan tuon yhdysvaltalaisen liikeyrityksen asiamiehiä, joka teidät lähettää ja varustaa matkaan pannen sanatkin teidän suuhunne. Silloin te ainakin puhuisittem totta. Yleensä on käytäntö, että kun ollaan toisen asialla häneltä täytyy olla todistettu valtakirja. Teiltä näkyy sellainen puuttuvan.
Pidempää he eivät kestäneet, vaan suoriutuivat jatkamaan matkaansa. Tällainen tapaus muistui mieleeni näin vuosien takaa. Kokemuksia on kertynyt elämäni aikana, sillä olinhan itsekin vuosikymmenet Tornin asiamies monenlaisissa tehtävissä seurakunnassa, joka lopulta päättyi saatuani silmäni auki ja opin näkemään, kuinka minua oli eksytetty luulemaan itsestäni jotain sellaista, jota en todellisuudessa ollut. Olen ollut vapaa tutkija jo vuodesta 1971 lähtien.
Exegeetti
Istuuduttuamme esitin heille kysymyksen: "Kertoisitteko ystävällisesti miten teistä tuli todistajia ja milloin?" Hetken mietittyään vanhempi sanoi sen tapahtuneen silloin kun he olivat kasteella. Kastepäivää he eivät muistaneet. Ja sitten ikäänkuin vahvistukseksi hän sanoi, että Jeesuskin aloitti julkisen saarnaamisen heti kasteensa jälkeen. No sehän piti paikkansa. Selvennykseksi pyysin heitä lukemaan kohdan Luukkaan evankeliumista, jossa kerrotaan Jeesuksen esiintyminen Nasaretin synagoogassa. He lukivat luvusta neljä jakeet 17 ja 18: "Hän luki profeetta Jesajan kirjasta: Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille." Sen jälkeen Jeesus jatkoi: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen."
Huomaatteko, ettei hän tässä vedonnut vesikasteeseensa, vaan voiteluunsa, joka oli tapahtunut heti vesikasteen jälkeen, kun pyhä henki laskeutui hänen päällensä kyyhkysen muodossa ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mielistynyt." Voitelua myötäili siis aistein havaittavat tunnusmerkit, jotka läsnäolijat näkivät ja kuulivat. Voitelu oli hänen virkamääräyksensä hänen Isältään taivaasta hyvän uutisen saarnaajaksi. Kysyin tämän jälkeen saitteko te pyhän hengen voitelun kasteenne jälkeen? He vastasivat etteivät saaneet. Te ette siinä tapauksessa olekaan laillisia evankeliumin palvelijoita koska teilta puuttuu hengen voitelu. Ehkä olisikin parempi, että kertoisitte olevanne ainoastaan tuon yhdysvaltalaisen liikeyrityksen asiamiehiä, joka teidät lähettää ja varustaa matkaan pannen sanatkin teidän suuhunne. Silloin te ainakin puhuisittem totta. Yleensä on käytäntö, että kun ollaan toisen asialla häneltä täytyy olla todistettu valtakirja. Teiltä näkyy sellainen puuttuvan.
Pidempää he eivät kestäneet, vaan suoriutuivat jatkamaan matkaansa. Tällainen tapaus muistui mieleeni näin vuosien takaa. Kokemuksia on kertynyt elämäni aikana, sillä olinhan itsekin vuosikymmenet Tornin asiamies monenlaisissa tehtävissä seurakunnassa, joka lopulta päättyi saatuani silmäni auki ja opin näkemään, kuinka minua oli eksytetty luulemaan itsestäni jotain sellaista, jota en todellisuudessa ollut. Olen ollut vapaa tutkija jo vuodesta 1971 lähtien.
Exegeetti
-
Vieras
Re: Mielekiintoinen tapaaminen
Vartiotorni 15.7.2008 s.3
Tuttu näky melkein kaikissa maissa: Kaksi siististi pukeutunutta ihmistä lähestyy taloa ja pyrkii kertomaan ovenavaajalle lyhyesti Raamatun sanoman Jumalan valtakunnasta. ... Talosta-taloon-palveluksesta on tosiaan tullut meidän tuntomerkkimme.
Vartiotorni 15.7.2008 s.4
Vuodesta 1919 lähtien on painotettu sitä, että jokaisella kristityllä on vastuu osallistua todistamiseen.
Vartiotorni 15.7.2008 s.5,6
Talosta-taloon-palveluksen tärkeys voidaan havaita profeetta Hesekielille annetusta näystä. ... (Hes.9:1-6) ...
Voideltu luokka panee saarnaamis- opetustyön välityksellä kuvaannollisen merkin niihin, joista tulee osa Kristuksen "muita lampaita" (Joh.10:16). Mikä tuo merkki on? Se on todiste - ikään kuin paljaassa otsassa näkyvillä oleva merkki - joka osoittaa, että nämä "lampaat" ovat Jeesuksen Kristuksen vihkiytyneitä, kastettuja opetuslapsia ja että he ovat pukeneet ylleen Kristuksen mallin mukaisen uuden persoonallisuuden (Ef.4:20-24). Nämä lampaankaltaiset ihmiset muodostavat yhden lauman voideltujen kristittyjen kanssa ja auttavat heitä heidän elintärkeässä merkitsemistyössään (Ilm.22:17).
Hesekielin näky korostaa yhtä syytä, miksi meidän on kiireellisen tärkeää etsiä edelleen ihmisiä, jotka "huokailevat ja voihkivat". Kyse on ihmisten elämästä. Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, tuhoavat pian ne, joilla ei ole kuvaannollista merkkiä. ... Tämä tuo kaikille Jehovan vihkiytyneille palvelijoille vakavan vastuun. (Hes.3:17-19.)
Vartiotorni 15.7.2008 s.11
Jehova vakuutti Hesekielille, että kun tämän julistamat tuomiot pantaisiin täytäntöön, Israelin kapinallinen huone tulisi "varmasti tietämään, että heidän keskuudessaan on ollut profeetta" (Hes.2:5). Vastaavasti kun Jumala panee toimeen tuomionsa nykyistä asiainjärjestelmää vastaan, ihmisten on pakko tunnustaa, että sanoma, jota Jehovan todistajat saarnasivat julkisilla paikoilla ja talosta taloon, oli lähtöisin ainoalta tosi Jumalalta, Jehovalta, ja että todistajat tosiaan toimivat hänen edustajinaan. Miten suuri kunnia onkaan edustaa hänen nimeään ja julistaa hänen sanomaansa näinä merkittävinä aikoina!
Tuttu näky melkein kaikissa maissa: Kaksi siististi pukeutunutta ihmistä lähestyy taloa ja pyrkii kertomaan ovenavaajalle lyhyesti Raamatun sanoman Jumalan valtakunnasta. ... Talosta-taloon-palveluksesta on tosiaan tullut meidän tuntomerkkimme.
Vartiotorni 15.7.2008 s.4
Vuodesta 1919 lähtien on painotettu sitä, että jokaisella kristityllä on vastuu osallistua todistamiseen.
Vartiotorni 15.7.2008 s.5,6
Talosta-taloon-palveluksen tärkeys voidaan havaita profeetta Hesekielille annetusta näystä. ... (Hes.9:1-6) ...
Voideltu luokka panee saarnaamis- opetustyön välityksellä kuvaannollisen merkin niihin, joista tulee osa Kristuksen "muita lampaita" (Joh.10:16). Mikä tuo merkki on? Se on todiste - ikään kuin paljaassa otsassa näkyvillä oleva merkki - joka osoittaa, että nämä "lampaat" ovat Jeesuksen Kristuksen vihkiytyneitä, kastettuja opetuslapsia ja että he ovat pukeneet ylleen Kristuksen mallin mukaisen uuden persoonallisuuden (Ef.4:20-24). Nämä lampaankaltaiset ihmiset muodostavat yhden lauman voideltujen kristittyjen kanssa ja auttavat heitä heidän elintärkeässä merkitsemistyössään (Ilm.22:17).
Hesekielin näky korostaa yhtä syytä, miksi meidän on kiireellisen tärkeää etsiä edelleen ihmisiä, jotka "huokailevat ja voihkivat". Kyse on ihmisten elämästä. Jehovan taivaalliset teloitusjoukot, joita asein varustautuneet kuusi miestä edustavat, tuhoavat pian ne, joilla ei ole kuvaannollista merkkiä. ... Tämä tuo kaikille Jehovan vihkiytyneille palvelijoille vakavan vastuun. (Hes.3:17-19.)
Vartiotorni 15.7.2008 s.11
Jehova vakuutti Hesekielille, että kun tämän julistamat tuomiot pantaisiin täytäntöön, Israelin kapinallinen huone tulisi "varmasti tietämään, että heidän keskuudessaan on ollut profeetta" (Hes.2:5). Vastaavasti kun Jumala panee toimeen tuomionsa nykyistä asiainjärjestelmää vastaan, ihmisten on pakko tunnustaa, että sanoma, jota Jehovan todistajat saarnasivat julkisilla paikoilla ja talosta taloon, oli lähtöisin ainoalta tosi Jumalalta, Jehovalta, ja että todistajat tosiaan toimivat hänen edustajinaan. Miten suuri kunnia onkaan edustaa hänen nimeään ja julistaa hänen sanomaansa näinä merkittävinä aikoina!
-
Markku Meilo
Sama asia on myös yhdyskuntajärjestyksessä, joten on jehovantodistajien väite vapaaehtoisuudesta on potaskaa; "Jokainen jehovan todistaja on sananpalvelija...."Vieras kirjoitti:Talosta-taloon-palveluksesta on tosiaan tullut meidän tuntomerkkimme....jokaisella kristityllä on vastuu osallistua todistamiseen.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Markoko
Eikö se sitten niin ole mielestäsi? Jokainen kuluttaa oman aikansa palvellakseen jotain tässä järjestelmässä. Kyllä kaikki muuttuu paremmaksi, se on taattu. Sun sanas kertoo kuitenkin aikamoisesta hengellisestä tyhjyydestä. Miten hengellinen tyhjyys on voitettavissa Jehovan Todistajien lahkosta lähdön jälkeen? Tämä on kysymys, jota kannattaa pohtia. Mutta vannon sen, että pahaksi ei kannata välttämättä ryhtyä.Markku Meilo kirjoitti:Jokainen jehovan todistaja on sananpalvelija....
Kristus pyysi etsimään häntä, mutta jotkut voivat ymmärtää sen käskyksi. Nämä tunnusmerkit ovat myös osa viiimeisten päivien tapailusta, joka on täysin ymmärrettävissä normaalin kansan osalta.
Raamattu ei välttämättä pakota ketään yhtään mihinkään, ja itseni mielestä Jehovan Todistajat ovat rauhaa rakastavia ihmisiä. Vaikka heidän sanomaansa sisältyy maailmanloppu, mutta se on nähtävissä jo yleiselläkin tasolla varsin hyvin.
On kiitettävä vain yhtä ja ainoaa mieltä kutkuttavaa asiaa joka on meidän kaikkien yläpuolellamme, mistä? No siitä että olen terve, ja voin elää pitkän elämän vielä täällä...?
Hyvää joulua kaikille, ja onnea vuodelle -09.
T: Marko
-
Markku Meilo
Mielipiteelläni sananpalveluksen merkityksestä ei tässä ole pienintäkään merkitystä, tarkkaavainen lukija varmaan käsitti mitä tarkoitin sanoilla "jehovantodistajien väite vapaaehtoisuudesta on potaskaa".Markoko kirjoitti:Eikö se sitten niin ole mielestäsi?
Itse pidän nykyistä olotilaani huomattavasti perustellumpana kuin sitä olettamaani hengellistä rikkautta, jossa pallottelin jehovantodistajana. Toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi.Sun sanas kertoo kuitenkin aikamoisesta hengellisestä tyhjyydestä.
Juu ja tuo sama Raamatun Kristus lupasi palata seuraajiensa elinaikana ja jotkut ymmärsivät, että asia tulee ottaa täydestä.Kristus pyysi etsimään häntä, mutta jotkut voivat ymmärtää sen käskyksi.
Maailmanaikojen loppukautta on eletty Uuden testamenti kirjoitusajasta lähtien, Vartiotorniseura eli ensimmäisen ikioman lopunaikansa 1799-1914 ja 1920-luvulla aloitti toisen vastaavan vuodesta 1914 eteenpäin.Nämä tunnusmerkit ovat myös osa viiimeisten päivien tapailusta, joka on täysin ymmärrettävissä normaalin kansan osalta.
Minä en juurikaan yhdistäisi Raamattua Vartiotorniseuraan. Ja mitä taas tulee jehovantodistajien ovilla tapahtuvaan, valheilla höystettyyn maailmanlopulla pelotteluun, niin sillä ei ole pienintäkään yhtymäkohtaa todelliseen elämään.Raamattu ei välttämättä pakota ketään yhtään mihinkään, ja itseni mielestä Jehovan Todistajat ovat rauhaa rakastavia ihmisiä. Vaikka heidän sanomaansa sisältyy maailmanloppu, mutta se on nähtävissä jo yleiselläkin tasolla varsin hyvin.
-
Markoko
Pitää paikkansa että saatan olla "tarkkaavainen lukija". Ja ymmärrän täysin, että vartiotorkkuseuran väite vapaaehtoisesta lahjoittamisesta on tietenkin täyttä potaskaa. Miksi yhdysvaltain hallitus muuten ylläpitäisi tälläista toimintaa, jollei siitä olisi taloudellista hyötyä... Mutta yleensä JOS ja KUN ajatellaan Jehovan Todistajaa yksilönä, niin et välttämättä hienompaa ystävää löydä maan päältä, ellet sitten ole kokenut jo liikaa näiden ystävien ikäviä puolia. Tämä sana pitää sisällään kaiken meidän ihmisten epätäydellisyyden.Markku Meilo kirjoitti:Mielipiteelläni sananpalveluksen merkityksestä ei tässä ole pienintäkään merkitystä, tarkkaavainen lukija varmaan käsitti mitä tarkoitin sanoilla "jehovantodistajien väite vapaaehtoisuudesta on potaskaa".
Toki se tulee olemaan yhtä perusteltua kuin pallovatsa, heh heh. Minulla on kuitenkin oikeus sanaani niin kuin sanoit, MUTTA se ei perustu Jehovan Todistajien sanaan, ei mihinkään joka lahko tuolla toisella puolella. EI, vaan minä haluaisin itse kristuksen sanaa tuoda julki mieluummin kuin kuin mitään ehdotonta kieltäytymistä kaikesta puhtaasta toiminnasta joka saattaa johtaa ihmiskunnan pelastumiseen.Markku Meilo kirjoitti:Itse pidän nykyistä olotilaani huomattavasti perustellumpana kuin sitä olettamaani hengellistä rikkautta, jossa pallottelin jehovantodistajana. Toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Mieti tätä asiaa, otatko sinä sen täydestä? Oletko ajatellut omaa tilannettasi ollenkaan? Se on aika harmillinen asia jos et ole. Nimittäin monet jotka eivät kiinnitä huomiota itseensä viimeisinä päivinä, tekevät oman tuomion pedin itselleen. Tämä huomion itseensä kiinnittäminen ei tietenkään tarkoita mitään itsensä muiden yläpuolelle nostamista eikä omassa voimassaan toisten alentamista.Markku Meilo kirjoitti:Juu ja tuo sama Raamatun Kristus lupasi palata seuraajiensa elinaikana ja jotkut ymmärsivät, että asia tulee ottaa täydestä.
Jos sinä ymmärtäisit lukea oikean laista kirjallisuutta ja kuunnella oikean laista musiikkia, niin ehkä alkaisit hiljalleen ymmärtämään. Näissä piilee suuria salaisuuksia. Aivan oikein, näissä mitä pelkäävät eivät enää uskalla ottaa käyttöönsä muuten kuin viinistä juovuksissa. Tämä "viini" on keskellä ja se myös tarkoittaa mielestäni puolimietoa eli ailahtelevaa, ja tunne-elämäänsä löytämätöntä.[quote"Markku Meilo"]Minä en juurikaan yhdistäisi Raamattua Vartiotorniseuraan. Ja mitä taas tulee jehovantodistajien ovilla tapahtuvaan, valheilla höystettyyn maailmanlopulla pelotteluun, niin sillä ei ole pienintäkään yhtymäkohtaa todelliseen elämään.[/quote]Ei sillä olekaan yhtymäkohtaa ARKIelämään, hehän elävät hengellisessä paratiisissa. Ja näin ollen se tekee heistä itse Jeesuksen silmissä aika säälittäviä. Eikä hänkään voi auttaa heitä tällä hetkellä maailmassa joka on kirottu. Hän itsekin tietää sen, että jumalan sana on se joka on ainoa pelastus. Ja myös kaikki armo löytyy siitä. Jehovan todistajat eivät ole siinä väärässä että he etsivät Jeesusta "ensin". Tämä on mielestäni täysin oikea oppi, ja varmasti monen muunkin mielestä...Markku Meilo kirjoitti:Maailmanaikojen loppukautta on eletty Uuden testamenti kirjoitusajasta lähtien, Vartiotorniseura eli ensimmäisen ikioman lopunaikansa 1799-1914 ja 1920-luvulla aloitti toisen vastaavan vuodesta 1914 eteenpäin.
Seuroja tulee ja seuroja menee.
Hyvää joulua kaikille. Onnea vuodelle -09.
-
Markku Meilo
Sananpalvelukseen viittasin, siis ovilla uhkailuun.Markoko kirjoitti:Ja ymmärrän täysin, että vartiotorkkuseuran väite vapaaehtoisesta lahjoittamisesta on tietenkin täyttä potaskaa.
Kukin saa elää pilvilinnoissaan, esimerkiksi seurakunnan suojelema pedofiili ei ole sitä mitä kaipaisin ystäväksi. Itse en myöskään laske ystäviksi sellasia henkilöitä, joiden kanssa olisi samaan tahtiin vaihdettava valheellisia mielipiteitä, Vartiotorniseuran lyödessä tahtia.... niin et välttämättä hienompaa ystävää löydä maan päältä
Pyrin karttamaan jullikoita.Mieti tätä asiaa, otatko sinä sen täydestä?
Omasta mielestäni olen ajatellut mennen tullen perusteellisemmin kuin esimerkiksi suurin osa jehovantodistajista.Oletko ajatellut omaa tilannettasi ollenkaan?
Jos tarkoitat Raamatun viimeisiä päiviä, niin saman Raamatun mukaan Jeesuksen aikalaiset katsoivat niitä jo eläneensä, se tie käytiin loppuun.Nimittäin monet jotka eivät kiinnitä huomiota itseensä viimeisinä päivinä, tekevät oman tuomion pedin itselleen.
Menee jo oikein kunnolla huuhaan puolelle sun jutut.Jos sinä ymmärtäisit lukea oikean laista kirjallisuutta ja kuunnella oikean laista musiikkia, niin ehkä alkaisit hiljalleen ymmärtämään.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 25.12.2008 03:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: [quote]
Syy: [quote]
-
Markoko
Se on taas asia erikseen. Ja nehän tekee vain mitä raamatussa on kannustettu tekemään. Paljon suurempia uhkia näet joka päivä ja ilta TV-uutisissa kuin Jehovan todistajien ovelle tulo.Markku Meilo kirjoitti: Sananpalvelukseen viittasin, siis ovilla uhkailuun.
Onko pedofiilit sulle paha uhka? Toivottavasti ei. Nämä asiathan puidaan hallituksien osalta täysin, ja lapsiin sekaantujat tullaan tuomitsemaan.Markku Meilo kirjoitti: Kukin saa elää pilvilinnoissaan, esimerkiksi seurakunnan suojelema pedofiili ei ole sitä mitä kaipaisin ystäväksi. Itse en myöskään laske ystäviksi sellasia henkilöitä, joiden kanssa olisi samaan tahtiin vaihdettava valheellisia mielipiteitä, Vartiotorniseuran lyödessä tahtia.
Kuinka kauan se vartiotorkkuseura tulee lyömään tahtia? Onko sulla laskelmia sen suhteen? Ja missä pilvilinnoissa he elävät, jos he tajuavat todellisuuden tästä maailmasta?
Oonko mä tehny sulle oikein monta jullikkaa? Sä oot kuitenkin normaali ihminen, joka saattaa vielä etsiä totuutta. Ei mulla mitään sua vastaan Markku ole, jos niin kuvittelet, ja voit luottaa siihen että mä haluan parasta ihmisille enkä todellakaan tee mitään "jullikoita". Mä oon ne kokenu ihan tarpeeksi hyvin omalla kohdallani.Markku Meilo kirjoitti: Pyrin karttamaan jullikoita.
No varmasti, ja toivottavasti.Markku Meilo kirjoitti: Omasta mielestäni olen ajatellut mennen tullen perusteellisemmin kuin esimerkiksi suurin osa jehovantodistajista.
Jos tarkoitat tuota oikeasti, niin saatat myös tuomita sen miksi kaikki kansat nykyään etsivät sitä oikeaa "johtajaa". Se on suurin kysymys joka tällä hetkellä askarruttaa maailmaa. He ehkä saattavat löytää sen oikean totuuden siitä yhdestä ja ainoasta maailman hallituksesta, tai sitten he saattavat kulkea ainoan oikean jumalan pojan neuvon mukaan. Tässä myöskin Jehovan todistajat ovat taas oikeassa. Vaikka se ei ole koskaan varsinaisesti "virallista". Tietenkin tämä lahko tulkitsee raamattua paljon väärin, mutta se ei tee heistä syyllisiä sen takia koska he tekevät niin paljon työtä sen eteen.Markku Meilo kirjoitti: Jos tarkoitat Raamatun viimeisiä päiviä, niin saman Raamatun mukaan Jeesuksen aikalaiset katsoivat niitä jo eläneensä, se tie käytiin loppuun.
Millä lailla huuhaan puolelle? Todista mulle vaikka sopivasti muttei liian pitkästi tässä ketjussa.Markku Meilo kirjoitti: Menee jo oikein kunnolla huuhaan puolelle sun jutut.
-
Markku Meilo
Siitä lähdimme liikkeelle.Markoko kirjoitti:Se on taas asia erikseen.
Kannustus on Vartiotorniseuran kolmannen pressan keksintö, toinen pressa katsoi homman jo suoritetun loppuun. Sun kannattaisi ottaa hieman tarkempi selko Vartiotorniseuran todellisuudesta.Ja nehän tekee vain mitä raamatussa on kannustettu tekemään.
Miten tuo liittyy kirjoitteluuni Vartiotorniseurasta? Vai ajatko takaa ajatusta, että liikennevalvonnastakin olisi otettava koko viranomaistaho ratkomaan Kyllikki Saaren murhaa?Paljon suurempia uhkia näet joka päivä ja ilta TV-uutisissa kuin Jehovan todistajien ovelle tulo.
Uskoakseni eivät käytännössä ole, koska liikkumissani yhteisöissä ei yhteisöohjeiden perusteella peitellä pedofiliaa. Minä vaan en pidä pedofiilien suojelusta, mutta meitä on moneksi.Onko pedofiilit sulle paha uhka?
Näin minäkin toivon asioiden sujuvan.Nämä asiathan puidaan hallituksien osalta täysin, ja lapsiin sekaantujat tullaan tuomitsemaan.
Ei ole laskelmia.Kuinka kauan se vartiotorkkuseura tulee lyömään tahtia? Onko sulla laskelmia sen suhteen?
Vartiotorniseuran valheellisissa väitteissä.Ja missä pilvilinnoissa he elävät,...
Todellisuus on kaukana maailmanlopun loputtomasta ennustelusta....jos he tajuavat todellisuuden tästä maailmasta?
Miksi kysyt, etkö itse tiedä?Oonko mä tehny sulle oikein monta jullikkaa?
Vartiotorniseura esittää olevansa Raamatun jumalan voideltu profeetta, joten parempaakaan ei silloin ole tarjolla.Tietenkin tämä lahko tulkitsee raamattua paljon väärin...
Lähdetään purkamaan asiaa sillä että määrität ensin esittämäsi "oikean laisen kirjallisuuden" ja "oikean laisen musiikin", "joilla ehkä alkaisin hiljalleen ymmärtämään".Millä lailla huuhaan puolelle? Todista mulle vaikka sopivasti muttei liian pitkästi tässä ketjussa.
-
Bergerac
Olen samaa mieltä siitä että vilpittömät Jehovan Todistajat ovat pääsääntöisesti rauhaa rakastavia niinkuin ihmisetkin.Markoko kirjoitti: Raamattu ei välttämättä pakota ketään yhtään mihinkään, ja itseni mielestä Jehovan Todistajat ovat rauhaa rakastavia ihmisiä.
Olen samaa mieltä myös siitä että periaatteessa sinänsä pelkästään Raamattu ei pakota ketään a) mihinkään tai b) mitenkään.
Mutta jos puhutaan Seurasta ja vilpittömistä Jehovan Todistajista ja "raamatusta" niin katsoisin kyseessä olevan eräänlaisen pakottamisen (muistetaan nyt ne sanktiotkin) sekä myös voimakkaan suosittelun (muistetaan nyt ne sanktiotkin). Mutta toisaalta tokihan U&Y toimii itse Jehovan nyrkkinä ja kukapa itse Jehovalta saatuja "raamatun tutkimis/vilkkuvalo johtopäätöksiä" rohkenisi kieltääkään tai kyseenalaistaa (muistetaan nyt ne sanktiotkin).
Olet enemmän kuin oikeassa mitä tulee mainitsemaasi sanoman sisältöön.Markoko kirjoitti:Vaikka heidän sanomaansa sisältyy maailmanloppu, mutta se on nähtävissä jo yleiselläkin tasolla varsin hyvin.
Jos tarkoitit myös sitä, että maailmanlopun läheisyys on yleisellä tasolla nähtävissä niin : Et viitsisi laittaa vähän perusteluja tuohon asiaan ?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Kaarmis
Miksi niiden hienojen ystävien pitäis löytyä paremmin juuri jehovantodistajien parista?!? En ymmärrä väitettäsi ollenkaan! Jo pelkästään ystävyyden ehdollisuus tekee keskimääräisestä jepukasta huonomman ystävän kuin muualta hankitusta ystävästä. Sisältäen "epätäydellisyyden".Markoko kirjoitti: ----... Mutta yleensä JOS ja KUN ajatellaan Jehovan Todistajaa yksilönä, niin et välttämättä hienompaa ystävää löydä maan päältä, ellet sitten ole kokenut jo liikaa näiden ystävien ikäviä puolia. Tämä sana pitää sisällään kaiken meidän ihmisten epätäydellisyyden.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
AchanBeroean
Kiva, kun Exegeetti olet päässyt mukaan foorumille ja onnistunut kirjautumaan nimimerkilläsi.exegeetti kirjoitti:Olen ollut vapaa tutkija jo vuodesta 1971 lähtien.
Exegeetti
Arvelen, että foorumilla on joitakuita muitakin itseni lisäksi, jotka mielellään kuulisivat tarinoitasi 1970-luvun luopiotoiminnasta, vaikkapa jäähallimielenosoituksestasi, oliko se vuonna 1973?
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
-
AchanBeroean
Jehovantodistajat voivat palvella Vartiotorni-seuraa myymällä sen painotuotteita, kuluttaen aikaansa sen tilaisuuksissa, eristäytymällä sosiaalisesti toisten lahkolaisten pariin ja näkemällä maailman mustana, Jehovan massamurhaa odottavana sontaläjänä. Kaiken tuon ohella jehovantodistajat voivat yrittää elää myös jotenkin normaalisti, jos mielenterveys sallii.Markoko kirjoitti:Jokainen kuluttaa oman aikansa palvellakseen jotain tässä järjestelmässä.
Kristus pyysi etsimään häntä, mutta jotkut voivat ymmärtää sen käskyksi. Nämä tunnusmerkit ovat myös osa viiimeisten päivien tapailusta, joka on täysin ymmärrettävissä normaalin kansan osalta.
Meille luopioille normaali ja tasapainoinen elämä on helpompaa, koska emme ole sidottuja lahkon viikkoaikatauluun, lahkon maailmankuvaan, lahkon ahtaaseen sosiaaliseen ympyrään ja mikä tärkeintä, voimme nähdä maailman kauneuden ja rakastaa lähimmäisiämme ilman vaatimuksia johonkin lahkoon kuulumisesta.
Jos elän normaalin iän, tulen kokemaan 2040-luvun, jopa 2050-luvun. Lamoja ja erilaisia aikoja on tullut ja mennyt, mutta olemattoman jumalan Jehovan tuomiopäivää ei ole tuolloinkaan näkynyt. Silti varmaan tuolloinkin on jehovantodistajia tai jollain muulla nimellä itseään markkinoivia Vartiotorni-seuran opetuslapsia, jotka ennustelevat maailmanloppua ja myrkyttävät mielensä lahkon mustalla maailmankuvalla. Elämä on valintoja, itse jätin jehovalaisuuden 1990-luvulle.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
-
umpi_vieras
Kyynisempiä ja väinpitämättömiä ihmisiä en ole tavannut. Rakkauden vastakohta ei ole viha eikä väkivalta vaan välinpitämättömyys.Markoko kirjoitti:ja itseni mielestä Jehovan Todistajat ovat rauhaa rakastavia ihmisiä.
t po
-
exegeetti
Re: Yleinen palaute Vieras
Väitin oman kokemukseni perusteella, että se on Torni, joka panee sanat asiamiestensä suuhun (eikä taivaan Jumala). Lainauksesi Vartiotornista todistaa väitteeni oikeaksi. Teksti on alkujaan kirjoitettu Brooklynin päämajassa ja sinä vain toistat sitä kuin papukaija ajattelematta sen enempää onko se totta vai ei.
Et ilmeiseti tiedä, että jo Russell sovelsi itseensä tuon mainitun Hesekielin kirjassa mainitun miehen roolin. Hän kuvitteli olevansa siinä mainittu pellavapukuinen mies, jolla oli kirjoitusneuvot vyöllään ja kiersi merkitsemässä niiden miesten otsat, jotka valitivat kqaupungin jumalatonta menoa. Näin Russell selitti ennen vuotta 1914, jolloin Harmagedonin oli määrä hänen mukaansa tulla. Nyt Torni tarjoilee tätä pieleen mennyttä sovellutusta nykyisille asiamiehilleen uudelleen lämmitettynä.
Hesekiel oli Jehovan profeetta, kuten hänen kirjansa johdannossa sanotaan. Siinä ilmoitetaan aika ja paikka missä ja milloin hän sai profetiansa Jumalalta. Nämä tuntomerkit puuttuvat Vartiotornilta. Siitä huolimatta se julkeaa esiintyä Jehovan profeettana vastoin sitä, mitä anotaan Jeremian kirjassa: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille." Jer.14:14. Eikö olisi syytä tarkistaa, kuka sinun aivoillasi ajattelee!
Exegeetti
Et ilmeiseti tiedä, että jo Russell sovelsi itseensä tuon mainitun Hesekielin kirjassa mainitun miehen roolin. Hän kuvitteli olevansa siinä mainittu pellavapukuinen mies, jolla oli kirjoitusneuvot vyöllään ja kiersi merkitsemässä niiden miesten otsat, jotka valitivat kqaupungin jumalatonta menoa. Näin Russell selitti ennen vuotta 1914, jolloin Harmagedonin oli määrä hänen mukaansa tulla. Nyt Torni tarjoilee tätä pieleen mennyttä sovellutusta nykyisille asiamiehilleen uudelleen lämmitettynä.
Hesekiel oli Jehovan profeetta, kuten hänen kirjansa johdannossa sanotaan. Siinä ilmoitetaan aika ja paikka missä ja milloin hän sai profetiansa Jumalalta. Nämä tuntomerkit puuttuvat Vartiotornilta. Siitä huolimatta se julkeaa esiintyä Jehovan profeettana vastoin sitä, mitä anotaan Jeremian kirjassa: "Valhetta ennustavat profeetat minun nimessäni; minä en ole lähettänyt heitä, en käskenyt enkä puhunut heille. Valhenäkyjä, turhia ennustuksia ja oman sydämensä petosta he ennustavat teille." Jer.14:14. Eikö olisi syytä tarkistaa, kuka sinun aivoillasi ajattelee!
Exegeetti