Vieras kirjoitti:1. Räikeä ristiriita Iisebelin h2o kirjoittelun ja iltapäivälehtijutun välillä. Molemmissa Iisebelin oma ja vapaaehtoinen ulostulo julkisuuteen. Kun aiheesta huomautin h2o:ssa esim aaac antoi perin eriskummallisia selityksiä valehteluun.
Tätäkin juttua jaksat jauhaa, Kovanyrkki, vaikka perustelut on sinulle tarjottu moneen kertaan. Kun lähtee seurakunnasta, ei tarvitse kertoa kuppikokoaan tai muita intiimejä tietojaan. Kerropas nyt sinä tässä sitten kaikki tiedot itsestäsi!
Mitähän nyt esität Tarkoitan Iisebelin h2o ajan tarinoita itsestään ja niitä tarinoita, joita hän kertoi itsestään iltapäivälehdessä. Juuri tuohon valehteluun Markku Meilokin kiinnitti huomioita sen jälkeen kun Iisebel h2o moderaattorina siivosi ensimmäiset itseään koskevat kysymykset nettiavaruuteen.
"UUTisten" toimittaja jatkaa valitsemallaan "valikoivan" rehellisyyden linjalla.
Tony Syrjänen kirjoitti:Vt-seuran mukaan heidän tulisi edustaa vt-seuraa tai jehovantodistajia. Se on ratkaisevaa. Jehovantodistajathan ovat tunnettuja (väkisin ylläpidetystä) yhtenäisyydestään.
Juttusi oli edellisen toistoa suurimmalta osin, joten siihen en puutu. Minua yllättää aina luopioiden halu ylläpitää VT seuran tulkintaa ja sitä, että kaikkien jehovantodistajien pitäisi olla lahko-orjia 100%
Se että sinä olet VT seuran oppiorja vielä lähtösi jälkeen, on sinun oma valintasi.
Analysoija kirjoitti:
Kummaa päättelyä. VT-seuran mukaan jokainen, joka on tekemisissä entisen Jehovan todistajan kanssa edes hetken, on samaa kastia, "osallinen hänen pahoihin tekoihinsa" ja hyväksynyt kaiken entisten Jehovan todistajien toiminnan.
Sitten kun joku JT tekee ns. töppäyksen, tai esim. lasten seksuaalinen hyväksikäyttö tulee ilmi niin yht´äkkiä kaikki toimiikin yksilöinä.
Mutta näinhän teitä kahtena päivänä viikossa opetetaan. Ja teidän pitäisi seitsemänä päivänä opiskella itse.
Edit. allekirjoittaneen juhlaviesti, nro 1000
Toinen lahko-orja vielä lähtönsä jälkeen. Sinähän vaadit minulta terhakkaampaa kuuliasuutta, kuin VT-seura. Jotenkin luopio jaksaa aina yllättää
RaM kirjoitti:Eikö olisi reilua käyttää kirjoitellessa sitä nimimerkkiä, millä tänne on kirjautunut ja josta kirjoittajan selkeämmin heti tunnistaa?
Mikä sinua edelleen kiusaa noissa menneissä varjokonventin tapahtumissa? Voinko minä auttaa kun olin siellä silloin itsekin paikalla?
Siis olitko mukana Torninvartija ja Markku Meilon aamupalaverissa, kun kuuntelulaitteita testattiin, Markku Meilon autossa konventtipaikan läheisyydessä
Vieras kirjoitti:Juttusi oli edellisen toistoa suurimmalta osin, joten siihen en puutu.
Öh, siis tämän lausunnon antaa kaveri joka kertaa näitä samoja käänteitä, niin, monettakohan kertaa?
Minua yllättää aina luopioiden halu ylläpitää VT seuran tulkintaa ja sitä, että kaikkien jehovantodistajien pitäisi olla lahko-orjia 100%
Niin no, sitähän se vt-seura jäseniltään odottaa.
Se että sinä olet VT seuran oppiorja vielä lähtösi jälkeen, on sinun oma valintasi.
Tämänkin kevennyksen tarjosi kaveri, joka on jehovantodistaja vaikka tietää lahkonsa kusettajaksi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Minua yllättää aina luopioiden halu ylläpitää VT seuran tulkintaa ja sitä, että kaikkien jehovantodistajien pitäisi olla lahko-orjia 100%
Niin no, sitähän se vt-seura jäseniltään odottaa.
Olen joskus kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka mustavalkoinen on luopion ajattelu. Varsinkin se, kuinka luopio ja VT-seura ovat yllättäen toistensa parhaita kavereita, eikä suinkaan toistensa vihollisia. Luopio ja VT seura ylläpitävät viholliskuvaa toisistaan ja tämä yksinkertaistettu malli, sopii mitä mainioiten luopioille ja VT-seuralle. VT-seuraa ja luopiota suunnattomasti häiritsee se, ettei jotain yksilöä saada tunnettua VT-seuran ja luopioiden yhteiseen lahko-identtiteettimalliin.
Tony Syrjänen kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Tämänkin kevennyksen tarjosi kaveri, joka on jehovantodistaja vaikka tietää lahkonsa kusettajaksi.
Ja sinä luulet, että minä pysyn lahkossa sen opin vuoksi Maailmankuvasi ahtaus paistaa läpi aika räikeästi.
matti kirjoitti:anteeksi jos häritsen mutta minkä takia vieras pysyy lahkossa jos se ei ole sen opin takia?
Minusta kysymys ei ollenkaan ole niin yksinkertainen mitä esität. Miksi joku, vaikkapa Toni.S, Johanneksen poika, Markku Meilo on vuosia aktiivinen luopio jehovantodistajalahkossa ja käyttää aikaansa jehovantodistajista vatvomiseen. Lisäksi monet näistä muka "hurjista luopioista" ovat yllättäen vaalimassa "oikeaa oppia" VT-seuraa pontevammin.
Miksi tuo näennäisyysvihollisuus vallitsee? Vaikka molemmilla on sama tavoite, erotella jyvät akanoista, eli pitää jehovantodistajuus mahdollisimman puhtaana.
Vieras kirjoitti:VT-seuraa ja luopiota suunnattomasti häiritsee se, ettei jotain yksilöä saada tunnettua VT-seuran ja luopioiden yhteiseen lahko-identtiteettimalliin.
OT:
Odota hetki, yritän ottaa yhteyttä siihen Veken mainitsemaan kansainväliselta tasolta johdetun luopiojärjestön kansainväliseen 24H neuvontapisteeseen. Palaan asiaan kun olen saanut lisäohjeita kuinka jatkaa
Mielestäni en ole havainnut luopioiden ns yhteistä lahko-indentiteettimallia. Sitä vastoin Seuran toiminnassa asia on jokseenkin selkeästi havaittavissa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
RaM kirjoitti:Eikö olisi reilua käyttää kirjoitellessa sitä nimimerkkiä, millä tänne on kirjautunut ja josta kirjoittajan selkeämmin heti tunnistaa?
Mikä sinua edelleen kiusaa noissa menneissä varjokonventin tapahtumissa? Voinko minä auttaa kun olin siellä silloin itsekin paikalla?
Siis olitko mukana Torninvartija ja Markku Meilon aamupalaverissa, kun kuuntelulaitteita testattiin, Markku Meilon autossa konventtipaikan läheisyydessä
Lähde: Torninvartija selostus h2o:ssa
En tainnut olla missään testaustilanteessa mutta olin kyllä hieman myöhemmin läsnä. Taisin aamusta olla ensin sisällä ohjelmaa kuuntelemassa. Mikä sinua vielä asioissa vaivaa niin että edelleen samoja asioita kaivat... eihän vain riidanhaluisuus? (Toivon että siitä olemme päässeen ylitse.)
matti kirjoitti:anteeksi jos häritsen mutta minkä takia vieras pysyy lahkossa jos se ei ole sen opin takia?
Minusta kysymys ei ollenkaan ole niin yksinkertainen mitä esität. Miksi joku, vaikkapa Toni.S, Johanneksen poika, Markku Meilo on vuosia aktiivinen luopio jehovantodistajalahkossa ja käyttää aikaansa jehovantodistajista vatvomiseen. Lisäksi monet näistä muka "hurjista luopioista" ovat yllättäen vaalimassa "oikeaa oppia" VT-seuraa pontevammin.
Miksi tuo näennäisyysvihollisuus vallitsee? Vaikka molemmilla on sama tavoite, erotella jyvät akanoista, eli pitää jehovantodistajuus mahdollisimman puhtaana.
Tuohon vastaamiseen tarvitaa liuta psykologeja.
Yksinkertaisesti minä epäilen että sä menetät jotain sulle tärkeää lahkon oppien takia jos et pysy lahkossa.
Guest kirjoitti:Juttusi oli edellisen toistoa suurimmalta osin, joten siihen en puutu. Minua yllättää aina luopioiden halu ylläpitää VT seuran tulkintaa ja sitä, että kaikkien jehovantodistajien pitäisi olla lahko-orjia 100%
Minut yllättävät aina nämä netissä esiintyvät vapaa-ajattelevat Jehovan todistajat. Ei voi sanoa kuin että huonosti on Vartiotorni luettu ja puheet kuunneltu. Omia sovelluksiaan tekevä Jehovan todistaja ei määritelmällisesti ole Jehovan todistaja. Muistan elävästi kun Veikko Leinonen lainasi joskus piirikonventissa 1. Johanneksen kirjeen 2:19:ää "veljistä" jotka olivat bilettäneet konventtien yhteydessä vähän liian ankarasti. "He lähtivät luotamme, mutta he eivät olleet meidän kaltaisiamme." Kyseiset "huonot" Jehovan todistajat olivat kuulemma jo käytöksellään erottaneet itsensä vaikka mono ei ollut seurakunnan taholta vielä heilahtanut.
Ainahan voit väittää edustavasi Jehovan todistajia, mutta yritäpä kertoa Watchtowerin linjasta poikkeavat mielipiteesi Järjestön virallisille edustajille. Kenkä heilahtaa ennen kuin ehdit kissaa sanoa.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vieras kirjoitti:VT-seuraa ja luopiota suunnattomasti häiritsee se, ettei jotain yksilöä saada tunnettua VT-seuran ja luopioiden yhteiseen lahko-identtiteettimalliin.
OT:
Odota hetki, yritän ottaa yhteyttä siihen Veken mainitsemaan kansainväliselta tasolta johdetun luopiojärjestön kansainväliseen 24H neuvontapisteeseen. Palaan asiaan kun olen saanut lisäohjeita kuinka jatkaa
Mielestäni en ole havainnut luopioiden ns yhteistä lahko-indentiteettimallia. Sitä vastoin Seuran toiminnassa asia on jokseenkin selkeästi havaittavissa.
Se, että sinä et ole jotain havainnut ei estä sen olemassaoloa. Minä olen vuosia lukenut luopioiden vaatimuksia siitä, että minä ja muut palstakirjoittajat (JT) nodattavat VT-seuran määrittelemää lahko-identtiteettiä. Itse asiassa JT-identtiteettiin kuuluu vatvoa sitä, kuka on erotettu ja kuka on luopio. VT-seuralla ei ole mitään tuota vatvomista vastaan, koska selkeä viholliskuva tiivistää joukkoja ja siihen aktiiviluopio, joka vaatii kirjoituksissaan lahkouskollisuutta, on mitä mainioin kumppani.
Aktiiviluopio, ei VT-seura teitä vihaa vaan rakastaa. Teette paljon hyvää työtä VT-seuralle eroittelemalla jyvät akanoista ja siinä, että pidätte hartiavoimin VT-seuran lahkoidenttiteettiä pystyssä.
Guest kirjoitti:Juttusi oli edellisen toistoa suurimmalta osin, joten siihen en puutu. Minua yllättää aina luopioiden halu ylläpitää VT seuran tulkintaa ja sitä, että kaikkien jehovantodistajien pitäisi olla lahko-orjia 100%
Minut yllättävät aina nämä netissä esiintyvät vapaa-ajattelevat Jehovan todistajat. Ei voi sanoa kuin että huonosti on Vartiotorni luettu ja puheet kuunneltu. Omia sovelluksiaan tekevä Jehovan todistaja ei määritelmällisesti ole Jehovan todistaja.
Juuri noin Ja Veikko Leinosen käsikassara Toni. Syrjänen tekee hartiavoimin työtä, saadakseen minut VT-seuran määrittelemään lahkoidenttiteettiin.
Guest kirjoitti:Juuri noin Ja Veikko Leinosen käsikassara Toni. Syrjänen tekee hartiavoimin työtä, saadakseen minut VT-seuran määrittelemään lahkoidenttiteettiin.
Olet jyvällä
"Luopiot" yrittävät saada sinut lahkoidentiteettiin? Olen ammattilaisilta kuullut että tuota sanotaan psykologiassa projisoinniksi.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman