UM käännös tuolta osin voisi siis alkuperäisimpiin kirjoitus-löydöksiin suhteutettuna olla noin periaatteessa ( lukuisat eri käännöstulkinnat, luulisin) myös seuraavanlainen, otaksuisin ? :Jaakko Ahvenainen kirjoitti: En tätä aihetta olisi oivaltanutkaan esille ottaa, mutta lukiessani RaM'in vastineita poksahti silmääni tämä klassikko: Lk. 23:43 "Totisesti minä sanon sinulle tänään: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa." (UM75; UM 95), minkä KR 33/38 kääntää: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." ja KR95 "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."
"Totisesti minä sanon sinulle, tänään sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa."
Seuran org. käännöksen osalta voisin itse kuvitella että kyseessä on tässäkin kohtaa vain tarkoituksenhakuinen käännös (kuten tarkoituksenhakoisuus käy ilmi osaltaan muutenkin UM:ssä) dogmatiikan tueksi, mutta tokihan Seuralla on se etu/jokeri-valtti-kortti että itse tm Jehova välittää U&Y:lle eteempäin jaettavaksi tosi tm totuuden monessakin asiassa, ja myös tässä.