Saat ihmetellä mutta tee se jonkun toisen avauksen yhteydessä. Tämän avauksen pihvi on jossain, mitä sinun on tällä hetkellä mahdotonta ymmärtää koska taustatietosi ovat niin puutteelliset. Ok?Nellique kirjoitti:Miksen saisi kysyä, aidosti ihmetellä?
Miten voit olla jt, kun kiellät Jumalan? Vai kiellätkö vain kristinuskon Jumalan? Millainen jumala jää jäljelle - vai jääkö minkäänlainen?
Olen koulutettu huijaamaan
Valvoja: Moderaattorit
-
RaM
Re: Olen koulutettu huijaamaan
-
Nellique
Ei ole mukavaa?Vieras kirjoitti:Vapaamuurarit ovat vapaita jossain tapauksessa. Ei ole mukavaa syyllistää tai etsiä vikoja jatkuvasti jostakin henkilöstä,jotta saisi edelleen turhia taisteluja.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
-
Nellique
No buu-huu, alkaa ihan itkettää. Herra übermanipuloija voisi yrittää nyt myydä ylivertaisen ideansa ihan tavalliselle oven avaajalle - vai onko vaikea taas kerran alentua normaalille tasolle?RaM: Saat ihmetellä mutta tee se jonkun toisen avauksen yhteydessä. Tämän avauksen pihvi on jossain, mitä sinun on tällä hetkellä mahdotonta ymmärtää koska taustatietosi ovat niin puutteelliset. Ok?
Ja miten ikinä opin jepuista mitään, jos täällä aletaan leikkiä jotain Ylemmän Tiedon Tasoja? Herra vääntää nyt rautalangasta vaan, on kai täällä muitakin tiedosta osattomia kuin minä? Ai ei ole.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
-
RaM
Nelli hyvä. Jos elämänsä valveillaoloajan oppii jakamaan niin, että suurimman osan aikaa siitä korvat on auki ja suu vain pienemmän osan, niin on paljon paremmat mahdollisuudet kehittää omaa tietämystään ja ymmärryskykyään. On aina parempi jos ihminen tietää luulevansa eikä luule tietävänsä.
-
Vieras
Ja niin kuin on kirjoitettu . Ojennusta vihaava on järjetön.
-
Nellique
Sitä ylimielisyyden määrää, mikä tuostakin kommentista paistaa - niinkuin aika monista muistakin, mitä jalomielisesti viskot meille tietämättömille. Vastaan sinulle sinua lainaten:RaM: Nelli hyvä. Jos elämänsä valveillaoloajan oppii jakamaan niin, että suurimman osan aikaa siitä korvat on auki ja suu vain pienemmän osan, niin on paljon paremmat mahdollisuudet kehittää omaa tietämystään ja ymmärryskykyään. On aina parempi jos ihminen tietää luulevansa eikä luule tietävänsä.
Minun häpeäni on sinun mielestäsi kysellä, kun en ymmärrä ja vielä kuvittelen saavani vastauksia. Mikä sinut saa kuvittelemaan, etten halua oppia? Ainakin sen olen elämässä oppinut, että vastauksia saa ainoastaan kyselemällä. Ja itsepäinenkin täytyy olla.RaM: ... - sinä et tunne minua juuri lainkaan kun olet niin uusi palstalla... Suhtaudu tähän ... ihan rauhallisesti ja koita oppia siitä jotain.
Luehan oma allekirjoituksesi:"Ei ole häpeä, ettei tiedä mitään, vaan se ettei halua oppia mitään"
- Sokrates
- Alueveli
- Eläkeläinen
Tämäkään ei ole tsättiketju, joten poistin pari viestiä joissa ei ollut mitään hymiötä kummempaa sisältöä.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
-
RaM
San.9:13 Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.
Hieman raamatun sovinismia monikkomuotosi kunniaksi.
Hieman raamatun sovinismia monikkomuotosi kunniaksi.
RaM: Saat ihmetellä mutta tee se jonkun toisen avauksen yhteydessä. Tämän avauksen pihvi on jossain, mitä sinun on tällä hetkellä mahdotonta ymmärtää koska taustatietosi ovat niin puutteelliset. Ok?
-
Nellique
Huijaamisen varmaan jt:t osaavat, mutta miten on opettamisen laita? Se on harvinainen taito, eikä jumalaton ylimielisyys sitä ainakaan auta. Olkoon älykäs omissa silmissään hän, joka siihen tarvetta tuntee, henk.koht. oppisin asioita mielelläni, yksinkertainen, tyhmä ja utelias kun olen.
Edelleenkään en ole saanut salaisuuden avausta aloitukseen - sinultakaan, RaM.
Mutta elä huoli, päästän sinut piinasta ja painun nukkumaan.
Edelleenkään en ole saanut salaisuuden avausta aloitukseen - sinultakaan, RaM.
Mutta elä huoli, päästän sinut piinasta ja painun nukkumaan.
-
Vieras
Sehän on kirjoitettu että olkaa kieroja kuin kääärmeet.Nellique kirjoitti:Huijaamisen varmaan jt:t osaavat,
-
RaM
Jehovan todistajien kirjallisuudesta voi lainata myös otteita, joiden voidaan katsoa olevan aitoa oikeaa totta ja joiden käsitysten taakse voi asettua varauksetta. Kuten tämä herätkää 97 maininta.
Jokainen teokraattisen sodan veteraani tietää ja tuntee sen hyvin. Tämäkin vtseuran vuonna 74 esittämä kannustava maininta yhdistettynä siihen liittyneisiin konventtien ja seurakuntien puheiden mahtipontisiin kehoituksiin ja yllytyksiin teki vartiotorniseurasta ylivoimaisesti kaikkien huijareiden mestarin ja esikuvan:
Tuona mainittuna vuonna 74 ei unohdettu myöskään niitä uusia sotilaita, joista rehellisyys ei kasvoista paistanut. Myös heille järjestettiin mahdollisuus osallistua huijauksen levittämiseen tekemällä fyysisesti ja henkisesti raskasta työtä vtseuran kirjapainossa - ja mikä parasta niin tuosta työstä ei maksettu lainkaan palkkaa!
JOS olet järkyttynyt ja surullinen tähän mennessä mainittujen huijausten vuoksi, et ole ainoa. Mutta on olemassa vieläkin tuomittavampi huijaamisen muoto: uskonnon nimessä tapahtuva huijaaminen.
Jokainen teokraattisen sodan veteraani tietää ja tuntee sen hyvin. Tämäkin vtseuran vuonna 74 esittämä kannustava maininta yhdistettynä siihen liittyneisiin konventtien ja seurakuntien puheiden mahtipontisiin kehoituksiin ja yllytyksiin teki vartiotorniseurasta ylivoimaisesti kaikkien huijareiden mestarin ja esikuvan:
Tosin seuraukset jotka monien kohdalla ulottui hyvinkin kauas - jopa koko loppuelämän ajaksi - sai monet jäyhimmistäkin teokraattisen sodankäynnin experteistä huokaisemaan surusta. Varsinkin kun tällä huijauksella huijattiin heitäkin tai heidän läheisiään.Olemme kuulleet veljistä, jotka ovat myyneet kotinsa ja omaisuuttaan ja jotka suunnittelevat käyttävänsä jäljellä olevan aikansa tässä vanhassa järjestelmässä tienraivauspalvelukseen. Tämä on varmasti erinomainen tapa käyttää lyhyt jäljellä oleva aika ennen jumalattoman maailman loppua.
Tuona mainittuna vuonna 74 ei unohdettu myöskään niitä uusia sotilaita, joista rehellisyys ei kasvoista paistanut. Myös heille järjestettiin mahdollisuus osallistua huijauksen levittämiseen tekemällä fyysisesti ja henkisesti raskasta työtä vtseuran kirjapainossa - ja mikä parasta niin tuosta työstä ei maksettu lainkaan palkkaa!
Naisten oli turha jättää anomuksensa tuohon ilmaiseen työhön koska heitä tarvittiin ennenkaikkea seurakunnissa tarkkailemassa toisia seurakuntalaisia, kuuntelemaan heidän puhumisiaan ja raportoimaan siitä seurakuntaa valvoville vanhemmille sotureille. Kunhan olivat ensin keskenään päättäneet tuon raportin sisällöstä.On myös toinen palvelustilaisuus, jota haluaisimme sinun harkitsevan vakavasti. Se on palvelus Beetelissä. Useimmat teistä tietävät jotakin Beetelistä. Se on paikka, jossa tämä Valtakunnan Palvelus ja Valtakunnan saarnaamisessa käyttämäsi kirjallisuus valmistetaan. Täällä voimme tuottaa julkaisuja käyttöösi hyvin kohtuullisella hinnalla, mitä varmastikin arvostat suuresti.
Suurin osa työstä on fyysisesti raskasta – työtä terveitä nuoria miehiä varten. Tällä hetkellä sisaria tai aviopareja ei voida kutsua. Mutta jos olet 18–35-vuotias, jos sinulla on hyvä terveys ja olet ollut kastettuna enemmän kuin vuoden, me kannustamme sinua harkitsemaan Beetel-palvelusta. Voit saada anomuksen kirjoittamalla meille ja pyytämällä sitä.
- Jaakko Ahvenainen
Jaa, missähän mahtaa olla kirjoitettu, Andersonin saduissako? Samaan tapaan kuin "ei Jumala (Jehova) ole epäjärjestyksen vaan järjestyksen Jumala" - mistähän tämänkin löytäisi!Vieras kirjoitti:Sehän on kirjoitettu että olkaa kieroja kuin kääärmeet.
Mitä huijaamiseen tulee, suositan perehtymistä Hannu Lauerman kirjaan: "Usko, toivo ja huijaus" ja ellei tätä löydy, on samalta tekijältä sama pokkarina: "Huijaus - rohkaisua, johdattelua, psykoterroria". Siitä vaan lukemisiin.
-
RaM
Viitannee myös tähän mainintaan:
1.Mooseksen kirja:
3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt
1.Mooseksen kirja:
3:1 Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt
-
Ariadna
Minulle tuli mieleen tämä.Vieras kirjoitti:Sehän on kirjoitettu että olkaa kieroja kuin kääärmeet.
Matteuksen evankeliumi 10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
Viimeksi muokannut Ariadna, 08.02.2009 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.