Olen koulutettu huijaamaan

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

wolframium

Re: Olen koulutettu huijaamaan

Viesti Kirjoittaja wolframium »

RaM kirjoitti:Minut koulutettiin kulkemaan aktiivisesti talosta taloon ja ovelta ovelle haastamassa ihmisiä taisteluun, jossa heillä ei ollut juuri minkäänlaisia mahdollisuuksia selvitä ottelusta. Taitoni valehdella, huijata ja manipuloida vastustajaa edustaa sitä huippuosaamista, joka on kasvattanut viime vuosisadalla pienestä Raamatuntutkijoiden yksiköstä tehokkaan Jehovan todistajien sotakoneiston.
Saanen olla hiukan eri mieltä asiasta. Jt:t on ehkä hyvin koulutettu etsimään ja käännyttämään yhteiskunnan "heikoimpia", mutta muihin sanoma uppoaa todella nihkeästi, jos ollenkaan. Ensinnäkin täytyisi löytää yhteinen pohja raamatusta, mutta esim. ateismiin tai tieteisiin suuntautunut henkilö pystyy torppaamaan raamatun varsin helpostikin. Siinä vaiheessa Jt siirtyy tietenkin otollisemmille kalavesille, koskapa omaa uskoa nakertavat inhottavat "häiriöajatukset" ovat, no todellakin, akuutille poistolistalle joutuvia henkistä epämukavuutta aiheuttavia tekijöitä.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
wolframium

Ariadna kirjoitti:Matteuksen evankeliumi 10:16
Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
Juu, lähettäkää vaan lisää lampaita tähän suuntaan :lol:

Vt-seura on vaan siinäkin mielessä raamatun vastainen, että se kieltää lampaita edes puhumasta susien kanssa.

Lisäksi: millä ihmeen tavalla käärme on sen älykkäämpi kuin muutkaan eläimet, tai kyyhkynen on viaton?? Ellei sitten viattomuus tarkoita sitä, että paskoo joka puolelle urbaanin yhteiskunnan muistomerkkeihin? :oops:
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Ariadna

Viesti Kirjoittaja Ariadna »

wolframium kirjoitti:Saanen olla hiukan eri mieltä asiasta. Jt:t on ehkä hyvin koulutettu etsimään ja käännyttämään yhteiskunnan "heikoimpia", mutta muihin sanoma uppoaa todella nihkeästi, jos ollenkaan.
Ainakaan ulkosuomalaisessa seurakunnassa tuo ei pitänyt paikkaansa. Yliopiston asuntolat olivat parhaita kenttäpaikkoja, näin jälkeen päin ihan harmittaa miten moni jätti opiskelunsa kesken, mutta onneksi muutamat käänntymisestään huolimatta valmistuivat.
matti

Viesti Kirjoittaja matti »

No kyyhkynen ei todellakaan ole viaton. Noin yhtäkkiä ei tule mieleen toista eläin joka ei tajuaa lopettaa taistelu laijioverinsa kans vaikka toinen alistuu. Rakkauden symbooli parhaimillaan?
wolframium

Ariadna kirjoitti:
wolframium kirjoitti:Saanen olla hiukan eri mieltä asiasta. Jt:t on ehkä hyvin koulutettu etsimään ja käännyttämään yhteiskunnan "heikoimpia", mutta muihin sanoma uppoaa todella nihkeästi, jos ollenkaan.
Ainakaan ulkosuomalaisessa seurakunnassa tuo ei pitänyt paikkaansa. Yliopiston asuntolat olivat parhaita kenttäpaikkoja, näin jälkeen päin ihan harmittaa miten moni jätti opiskelunsa kesken, mutta onneksi muutamat käänntymisestään huolimatta valmistuivat.
Täytynee sitten lisätä nuoret yliopisto-opiskelijat "yhteiskunnan heikoimpien" listaan :shock:

En yhtään epäile Ariadnan havaintoa. Juuri nuorena ja ajattelevanahan ihminen on kaikkein altistunein elämän tarkoituksen ja päämäärän etsinnälle. Sitten kun ikää tulee lisää, niin meitä vanhoja jääriähän ei saa enää käännytettyä, vaikka "kivet huutaisivat/todistaisivat" tien poskessa :mrgreen: Vai miten se meni...
Nellique

Viesti Kirjoittaja Nellique »

wolframium kirjoitti:
Saanen olla hiukan eri mieltä asiasta. Jt:t on ehkä hyvin koulutettu etsimään ja käännyttämään yhteiskunnan "heikoimpia", mutta muihin sanoma uppoaa todella nihkeästi, jos ollenkaan.
Rohkenen olla ihan vastakkaista mieltä, rajan (oviaukon!)toisella puolen seisovana. Meihin "heikkoihin" jiiteiden puppupuhelu ei tartu, koska yksinkertainen ja väärä lapsenuskomme suojaa meitä. Sen sijaan kaikki itseään älykkääksi tituleeraavat ovat lätt knackkorv. Heihin juuri vetoaa loppumaton kääntely ja vääntely ja tanssahtelu yhteyksistään irtirevittyjen Raamatunkohtien ympärillä. Siinä pääsee PÄTEMÄÄN.

Ainoa mitä puheena olevalla koulutuksella saadaan aikaan, on itsestään liikaa luulevia jumalan sotilaita, jotka ovat juopuneita omasta erinomaisuudestaan ja luulevat märissä päiväunissaan vievänsä ihmisiä miten tahtovat. Moni vääräuskoinen vaihtaa muutaman sanan pelkästä kohteliaisuudesta ja ottaa (ostaa) lehden vain päästäkseen itse nopeasti pois vetoisasta oviaukosta. Tämän sitten jumalan koulittu sotilas saa merkittyä korttiinsa jumalallisen suurena voittona: ja kuten maallisemmissakin yhteyksissä pienin laskutusmäärä on yksi tunti. :wink: Ja korttia palauttaessa ja raporttia vääntäessä Runebergin taidoista on pelkkää hyötyä: olen koulutettu huijaamaan - ennen kaikkea itseäni.

Kuuluisa esimerkki jehovantodistajien tyylistä on: Ja Juudas Iskariot meni ja hirtti itsensä - mene sinä ja tee samoin. :mrgreen:
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

:shock: :cry: Kärjistetty karikatyyri. :o
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

RaM kirjoitti:Nelli - sinä et tunne minua juuri lainkaan kun olet niin uusi palstalla. Nämä toiset tuntevat ja tietävät mistä on kyse... tai sanotaanko että suurin osa heistä. Suhtaudu tähän avaukseen ihan rauhallisesti ja koita oppia siitä jotain.
Tähän on pakko kommentoida. Olen aikaisemmin jopa lyönyt yli vastustaessani tällaista ajattelutapaa. Veljesseura on aikaisempaan ex-jt-palstaan (H2O) verrattuna toiminut harvinaisen demokraattisesti.

Hyvällä keskustelupalstalla lähtökohtainen oletus keskusteluun osallistumiseen ei voi olla että tuntee toisen osapuolen. Puhumattakaan siitä että olisi tavannut muut keskusteluun osallistujat. Jälkimmäisessä tapauksessa homma menee pienen maan pienen uskonnon pienen luopiojoukon sisäsiittoiseksi vammaisuudeksi. Ja kommenttini ei liity siihen että en itse ole halunnut osallistua miitteihin. Jokaisella on oltava oikeus keskustella vaikka ei halua osallistua exien kesäjuhliin.

Ottamatta kantaa itse keskusteluun, Nellin ei tarvitse tuntea eikä tietää yhtään ketään osallistuakseen keskusteluun. Keskusteluun osallistumiseen pitää riittää keskusteluun sisältyvät argumentit. Typerä entry, RaM!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Viestin tarkoitus oli kohteliaasti ilmoittaa avauksella olevan jonkun toisenkin statuksen kuin pelkästään jehovantodistajuuden avaamisen jollekin täysin ulkopuoliselle. Tuo avaaminen ei tähän avaukseen kuulu eikä ole sen tarkoitus. Tämän kommentin olisi pitänyt tehdä asia aika selväksi.
RaM: Saat ihmetellä mutta tee se jonkun toisen avauksen yhteydessä. Tämän avauksen pihvi on jossain, mitä sinun on tällä hetkellä mahdotonta ymmärtää koska taustatietosi ovat niin puutteelliset. Ok?
Nellique

Eipä ole elävässä elämässä IKINÄ tuupittu keskusteluringistä ulos vain siksi, että kysyn typeriä ja tyhmiä. Aina olen saanut jäädä paikalle ja ihmettelyyni on joku vastannutkin, usein rautalankaa apuna käyttäen.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

RaM kirjoitti:Viestin tarkoitus oli kohteliaasti ilmoittaa avauksella olevan jonkun toisenkin statuksen kuin pelkästään jehovantodistajuuden avaamisen jollekin täysin ulkopuoliselle. Tuo avaaminen ei tähän avaukseen kuulu eikä ole sen tarkoitus. Tämän kommentin olisi pitänyt tehdä asia aika selväksi.
RaM: Saat ihmetellä mutta tee se jonkun toisen avauksen yhteydessä. Tämän avauksen pihvi on jossain, mitä sinun on tällä hetkellä mahdotonta ymmärtää koska taustatietosi ovat niin puutteelliset. Ok?
Periaatteista olen edelleen samaa mieltä, mutta luettuani Nelliquen vanhat viestit otan vähän takaisin. Hän on siis luterilainen, ei entinen Jehovan todistaja. Sori, siinä tapauksessa olisi ehkä tosiaan syytä lukea enemmän kuin luulee.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Niinpä niin. :roll: On varmaankin hyvin vaikeaa ymmärtää että joku avaus ei ole sinulle Nelli tarkoitettu, vaikka kuinka sen sisältöä haluaisit avattavaksi. Eikä typerä tivaaminen asiaa miksikään muuta! On se kumma kun ihan nätisti asiasta mainitseminen ei riitä tai mene perille. Vihjeen (linkin) syystäkin sait jo toisessa avauksessa; tosin tuo vihjekään ei sinua varmaankaan kovin paljoa valaise kun et ole tähän liittyvistä asioista - ei koske opillisuutta - tuoreena palstalle tupsahtajana lainkaan perillä.
Astrologi

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Nellique kirjoitti:
wolframium kirjoitti:
Saanen olla hiukan eri mieltä asiasta. Jt:t on ehkä hyvin koulutettu etsimään ja käännyttämään yhteiskunnan "heikoimpia", mutta muihin sanoma uppoaa todella nihkeästi, jos ollenkaan.
Rohkenen olla ihan vastakkaista mieltä, rajan (oviaukon!)toisella puolen seisovana. Meihin "heikkoihin" jiiteiden puppupuhelu ei tartu, koska yksinkertainen ja väärä lapsenuskomme suojaa meitä. Sen sijaan kaikki itseään älykkääksi tituleeraavat ovat lätt knackkorv. Heihin juuri vetoaa loppumaton kääntely ja vääntely ja tanssahtelu yhteyksistään irtirevittyjen Raamatunkohtien ympärillä. Siinä pääsee PÄTEMÄÄN.
Jehovan todistajien sanoma voi vedota nuoriin ja älykkäisiin juuri sen takia, että näennäisesti saa käyttää järkeään ja muistiaan. JT:hin sisälle pääsemiseen tarvitsee runsaasti opiskelua, ja sellainen voi vedota esim. (yliopisto-)opiskelijaan. Toinen "helppo" ryhmä on eri tavoin syrjäytyneet - heihin vedotaan tarjoamalla ihmissuhteita. Innokas ravari saa jonkun yksinäisen luota helpon paikan itselleen.
Nellique

RaM kirjoitti:Niinpä niin. :roll: On varmaankin hyvin vaikeaa ymmärtää että joku avaus ei ole sinulle Nelli tarkoitettu, vaikka kuinka sen sisältöä haluaisit avattavaksi. Eikä typerä tivaaminen asiaa miksikään muuta! On se kumma kun ihan nätisti asiasta mainitseminen ei riitä tai mene perille. Vihjeen (linkin) syystäkin sait jo toisessa avauksessa; tosin tuo vihjekään ei sinua varmaankaan kovin paljoa valaise kun et ole tähän liittyvistä asioista - ei koske opillisuutta - tuoreena palstalle tupsahtajana lainkaan perillä.
Mainitsen nätisti asiasta ja kun se ei auta niin typerästi tivaan sitä, että kun tämä aihe selvästikin ON jokin sisäpiirin juttu, että miksi on niin helevatan vaikea kertoa ulkopuoliselle uunolle tämän vitsin juju? Parilla rivillä? Olen lukenut huolellisesti teidän kaikkien kaikki kommentit. Käytä nyt RaM kerrankin kirjoitustaitoasi oikein, muuhunkin kuin ylimieliseen ivailuusi äläkä sekoittele ketjuja keskenään.

PS. Ainakin yllä olevan Astrologin kommentista päätellen tajuan otsikosta jotain???
Viimeksi muokannut Nellique, 08.02.2009 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jep... tuon ymmärryskyvyn edessä vetäydyn toistaiseksi kokonaan muihin hommiin. :roll:
Vastaa Viestiin