epäilyksiä jo 15 vuotiaana

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

OJA

epäilyksiä jo 15 vuotiaana

Viesti Kirjoittaja OJA »

Vaimo tuossa lueskeli "nuoret kysyvät" kirjaa ja ihmetteli mitä täällä on viivailtu..
En edes muistanut sitä, joskus 14-15 vuotiaana olin pohtinut masturbaatio aihetta ja jo silloin huomasin että lainatut raamatun kohdat eivät edes liittyneet aiheeseen.
Ef. 4:19
Menetettyään kaiken moraalitajunsa he ovat antautuneet irstauteen harjoittamaan ahneesti kaikenlaista epäpuhtautta.
Jes. 48:17
Näin on Jehova, sinun Lunastajasi, Israelin Pyhä, sanonut: ”Minä, Jehova, olen sinun Jumalasi, joka opetan sinua hankkimaan hyötyä itsellesi, joka panen sinut astumaan sitä tietä, jota sinun tulee vaeltaa.
1Moos. 38:1-10
lyhyemmin:"hän päästi siemennesteensä maahan ollakseen antamatta veljelleen jälkeläisiä"
minä huom. keskeytetty yhdyntä, ei masturbointi.
3Moos. 15:16-18
Jos nyt miehellä on siemenvuoto, niin hänen on pestävä koko ruumiinsa vedessä ja oltava epäpuhdas iltaan asti. 17 Ja jokainen vaate ja jokainen nahka, jolle siemenvuotoa joutuu, on pestävä vedellä, ja sen on oltava epäpuhdas iltaan asti.
18 Ja kun mies makaa naisen kanssa vuodattaen siemenensä, heidän on peseydyttävä vedessä ja oltava epäpuhtaat iltaan asti.
minä huom.Eli masturbointi yhtä epäpuhdasta kuin naisen kanssa makaaminen.
Oi miksi, miksi en tarkistanut kaikkia muitakin kirjoituksia?
Ehkäpä tuo aihe oli lähinnä sydäntä silloin. :lol:
Silti järkyttävää miten tuostakin asiasta saadaan nuori poika tuntemaan huonoa omatuntoa ja arvatakkin saattaa uskalsinko kertoa päätelmistäni edes kavereille..
Tässä vielä kuva:
Kuva
Uskonnolla tai ilman sitä, meillä olisi hyvä ihmisiä tekemässä hyviä asioita ja pahoja ihmisiä tekemässä pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita, siihen tarvitaan uskontoa.
- Steven Weinberg -
matti

Re: epäilyksiä jo 15 vuotiaana

Viesti Kirjoittaja matti »

Hej OJA, asiasta kolmanteen.. sun avatar imageshackista ei oikein toimii? mut tuon kirjankuva kyllä
OJA

Viesti Kirjoittaja OJA »

matti kirjoitti:Hej OJA, asiasta kolmanteen.. sun avatar imageshackista ei oikein toimii? mut tuon kirjankuva kyllä
tiedän ton avatarin tilanteen... syytä en. pariin eri paikkaan upannut ja ei. nyt on koossa 93x150 ja ihan jpg 5kt koko..
Uskonnolla tai ilman sitä, meillä olisi hyvä ihmisiä tekemässä hyviä asioita ja pahoja ihmisiä tekemässä pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita, siihen tarvitaan uskontoa.
- Steven Weinberg -
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Erinomaisia huomioita muuten olet kirjoitellut :o
Itse en tuossa iässä vielä ajatellut asioita noin kriittisesti... tosin en niitä ajatellut oikein muutenkaan, menin vain joukon jatkona.

PS. Oma avatarini on Imageshackissa joten sieltä kyllä toimii suoraan linkitys...
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Eniten ehkä huvittaa tämä argumentoinnin riemuvoitto jonka itsekin olit alleviivaillut:
"Vaikka masturbaatiota ei luokitellakaan samanlaiseksi törkeäksi synniksi kuin haureus, se on varmasti epäpuhdas tapa." :)
Eipä se sen enempää perusteluja vaadikaan..

ps. avatar ei toiminut koska olit laittanut kenttään urlin sivulle jolla kuva on sen sijaan että olisit linkittänyt itse kuvaan.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

OJA kirjoitti:Silti järkyttävää miten tuostakin asiasta saadaan nuori poika tuntemaan huonoa omatuntoa ja arvatakkin saattaa uskalsinko kertoa päätelmistäni edes kavereille..
Eipähän masturbointi ainoastaan Jehovan todistajapoikia / -tyttöjä syyllistänyt. Aivan samoin evl. kirkonkin piirissä. Jostakin ihmeen syystä, mitä en vieläkään täysin tajua, asiasta vaiettiin, kuten seksuaalisuudesta yleensäkin. Näitä "synnintunnustuksia" on tullut aikoinaan eteeni vaikka kuinka, enkä itsekään perin "puhdas" ollut", kenties juuri siksi ongelman ytimen oivalsinkin. Tosin nykynäkemyksen mukaan masturbointi ennen keski-ikää altistaa eturauhassyövälle, sanoo Tohtori.fi. Sopii kurkata noille ruokottomille sivuille vanhenevan miehenkin.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Oiskohan kellään lainata tuota kyseistä opusta? Vaimo voisi olla kiinnostunut lukemaan. Olen hävittänyt lahkokirjallisuuteni.
Let me go Master I hate you so
Analysoija

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

rippeli kirjoitti:Oiskohan kellään lainata tuota kyseistä opusta? Vaimo voisi olla kiinnostunut lukemaan. Olen hävittänyt lahkokirjallisuuteni.
Nuoret Kysyvät -kirjat kerättiin seurakunnista pois melkoisen tehokkaasti vuonna 2005/2006 varastojen ammottaessa tyhjyyttä. Eli siis pian keräilyharvinaisuus.

Erään tuttavani kanssa keskustellessa hänen kotipaikkakuntansa ihmisistä tuli puheeksi eräs Jehovan todistaja. Tämä kyseinen JT oli toimittanut todistajuudesta hyvin vähän tietävälle ystävälleni joitakin vuosia sitten yllättäen valkolakista lahjaksi Nuoret Kysyvät -kirjan.
Tässä ketjussa mainituille asioille tuntui kirjan saanut muun muassa nauraneen aika pitkään :roll: :D :arrow:
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Analysoija kirjoitti:Nuoret Kysyvät -kirjat kerättiin seurakunnista pois melkoisen tehokkaasti vuonna 2005/2006 varastojen ammottaessa tyhjyyttä. Eli siis pian keräilyharvinaisuus.
Katos vaan tarttee vahtia, että muistan kenelle tänään postitin omani. Se on rippelillä huomenissa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
OJA

Viesti Kirjoittaja OJA »

rippeli kirjoitti:Oiskohan kellään lainata tuota kyseistä opusta? Vaimo voisi olla kiinnostunut lukemaan. Olen hävittänyt lahkokirjallisuuteni.
tossa on ainakin pari aihetta:
http://www.watchtower.org/fi/archives/i ... ung_people

On muuten hirveää kun on saanut silmät avattua..
luin tuolta aiheet:
Miksi on väärin seurustella salaa?
Mitä väärää on esiaviollisissa suhteissa?
Kerta toisensa perään huomaa mitä potaskaa on lukenut..
"Hänen sanansa käskee: ”Paetkaa haureutta.” (1. Korinttilaisille 6:18.) Mitä tämä oikeastaan tarkoittaa?"
Todistajien mukaan se tarkoittaa ihan kaikkea, itsensä myymisestä pieneen hipelöintiin..

"”olla sukupuolisuhteissa” ja ”yhtyä”, voi tarkoittaa muutakin kuin normaalia miehen ja naisen välistä yhdyntää (1. Mooseksen kirja 19:5). Tämän perusteella voidaan sanoa, että jos nuori syyllistyi mihin tahansa haureuden muotoon, häntä ei voitu pitää enää neitsyenä."

Yli puolet uusista HI-viruksen kantajista maailmassa (6 000 päivässä) on 15–24-vuotiaita.
vautsi HIvillä pelottelua, unohtui mainita paljonko noista on kehitysmaissa..
sitten suljin noi sivut.. ei kestä.. enää.. PÄÄ!
Mitä toi tekee nuorelle joka on himoissaan ja ton takia omantunnon tuskissaan..
- Steven Weinberg -
Vastaa Viestiin