En edes muistanut sitä, joskus 14-15 vuotiaana olin pohtinut masturbaatio aihetta ja jo silloin huomasin että lainatut raamatun kohdat eivät edes liittyneet aiheeseen.
Ef. 4:19
Menetettyään kaiken moraalitajunsa he ovat antautuneet irstauteen harjoittamaan ahneesti kaikenlaista epäpuhtautta.
Jes. 48:17
Näin on Jehova, sinun Lunastajasi, Israelin Pyhä, sanonut: ”Minä, Jehova, olen sinun Jumalasi, joka opetan sinua hankkimaan hyötyä itsellesi, joka panen sinut astumaan sitä tietä, jota sinun tulee vaeltaa.
1Moos. 38:1-10
lyhyemmin:"hän päästi siemennesteensä maahan ollakseen antamatta veljelleen jälkeläisiä"
minä huom. keskeytetty yhdyntä, ei masturbointi.
3Moos. 15:16-18
Jos nyt miehellä on siemenvuoto, niin hänen on pestävä koko ruumiinsa vedessä ja oltava epäpuhdas iltaan asti. 17 Ja jokainen vaate ja jokainen nahka, jolle siemenvuotoa joutuu, on pestävä vedellä, ja sen on oltava epäpuhdas iltaan asti.
18 Ja kun mies makaa naisen kanssa vuodattaen siemenensä, heidän on peseydyttävä vedessä ja oltava epäpuhtaat iltaan asti.
minä huom.Eli masturbointi yhtä epäpuhdasta kuin naisen kanssa makaaminen.
Oi miksi, miksi en tarkistanut kaikkia muitakin kirjoituksia?
Ehkäpä tuo aihe oli lähinnä sydäntä silloin.
Silti järkyttävää miten tuostakin asiasta saadaan nuori poika tuntemaan huonoa omatuntoa ja arvatakkin saattaa uskalsinko kertoa päätelmistäni edes kavereille..
Tässä vielä kuva: