Reaktio on tähän mennessä ollut se, ettei aiheesta enää keskustella.
Paras kommentti jonka olen saanut eräältä vanhimmalta on: "Te nuoret kyllä tiedätte aivan liikaa.."
Valvoja: Moderaattorit
Kaiken sen perusteella, mitä olen antanut itselleni kertoa paimennuskäynneistä ja erottamissessioista on helppo ymmärtää tuo. Etenkin jos on kyse iäkkäämmästä pitkän linjan vanhimmasta.Lehtiveli kirjoitti:Paras kommentti jonka olen saanut eräältä vanhimmalta on: "Te nuoret kyllä tiedätte aivan liikaa.."
Eräs motiivin juonne on valheen osoittaminen. Vt-seura kannustaa juuri tällaiseen toimintaan:metsäläinen kirjoitti:Näin se olisi oikein, mutta kun tuntee tulleensa jossain vaiheessa ja jollain tavalla petetyksi.
Niin on. Kuinka suuri sitten on yleistäminen entisiä Jehovan todistajia kohtaan?Agnostikko kirjoitti:Yleistäminen on huono tapa...
Itse asiassa JFR oli viimeisinä vuosinaan jo kunnon alkoholisti. Sitä ennen hän oli valtiomies Churchillin tapaan nk. funktionaalinen alkoholisti, eli hoiti arkirutiinit pienessä pierussa. Kun JFR:n juopottelu kävi pääkonttorin väen hermoille, he rakensivat hänelle Beth Sarimin, jonne JFR muutti rakastajattarensa kanssa.m.näätinki kirjoitti:Jt:n perustaja J.F.Rutherfod oli viinamäen miehiä,joten sallivaisuus "kupittamiseen"juontuu sieltä.
Seuran lanseeraama oliko se nyt vihreänahkainen eepos kertoo liikuttavia tarinoita/historiaa mm. Jehovan Todistajiin kohdistuvista natsivihoista ja väkivaltaisuuksista (jotka ovat mittakaavassa juutalaisiin verrattuna ehkä alle promillen luokkaa?). Kiinnostuneet lukevat eeposta silmät kostuneina ja ajatukset vahvistuvat siitä kuinka Jehovan Todistajia vainotaan, vainotaan. Tässä yhteydessä tunteja keräävä Jehovan Todistaja ei lyö jarruja päälle. Päinvastoin, kun kipinä löytyy niin kuvainnollista puhallusta perään.Markku Meilo kirjoitti:Itse asiassa JFR oli viimeisinä vuosinaan jo kunnon alkoholisti. Sitä ennen hän oli valtiomies Churchillin tapaan nk. funktionaalinen alkoholisti, eli hoiti arkirutiinit pienessä pierussa. Kun JFR:n juopottelu kävi pääkonttorin väen hermoille, he rakensivat hänelle Beth Sarimin, jonne JFR muutti rakastajattarensa kanssa.
Juu ja JFR:ästä annetaan mielellään todellisuutta vastaamaton kuva, kuten tämä:Bergerac kirjoitti:Seuran lanseeraama oliko se nyt vihreänahkainen eepos kertoo liikuttavia tarinoita/historiaa mm. Jehovan Todistajiin kohdistuvista natsivihoista ja väkivaltaisuuksista (jotka ovat mittakaavassa juutalaisiin verrattuna ehkä alle promillen luokkaa?).
Kuten tiedät, jokaisen ex-jt:n tulee varmistautua kaikesta ja pitää kiinni siitä mikä ei ole bullshittiä.Markku Meilo kirjoitti:Itse asiassa JFR oli viimeisinä vuosinaan jo kunnon alkoholisti. Sitä ennen hän oli valtiomies Churchillin tapaan nk. funktionaalinen alkoholisti, eli hoiti arkirutiinit pienessä pierussa. Kun JFR:n juopottelu kävi pääkonttorin väen hermoille, he rakensivat hänelle Beth Sarimin, jonne JFR muutti rakastajattarensa kanssa.
Olen kokemuksesta huomannut, että JFR:n tuotanto avautuu parhaiten samassa tilassa kun se on kirjoitettukin.
Ei mistään yhtenäisestä lähteestä. Mielipiteeni/käsitykseni perustuu kymmenvuotiseen 'asianharrastukseen'.Witless kirjoitti:Mistä kyseinen Rutherfordia koskeva informaatio löytyy?
Sorry, huomasin kysymyksesi vasta jälkikäteen. Eli lähinnä mietin tuota Rutherfordin alkoholismia "funktionaalinen alkoholisti, eli hoiti arkirutiinit pienessä pierussa". Olen itsekin löytänyt siihen viittaavia todisteita, kuten kuvan olvinjuontitilaisuudesta, jossa hän on mukana sekä kieltolain tuomitsemisen VT-kirjoituksessa. Mutta onko jossain aikalaisten lausuntoja Tuomarin dokailusta?Markku Meilo kirjoitti:Ei mistään yhtenäisestä lähteestä. Mielipiteeni/käsitykseni perustuu kymmenvuotiseen 'asianharrastukseen'.Witless kirjoitti:Mistä kyseinen Rutherfordia koskeva informaatio löytyy?
Mikä yksityiskohta kiinnostaa eniten?
Netistä löytyy helposti Walter Salterin ja Olin Moylen kirjeet, niistä on hyvä aloittaa.Witless kirjoitti:Mutta onko jossain aikalaisten lausuntoja Tuomarin dokailusta?