No tostahan on hyvä jatkaa. Älä turhaan kertuuharjauksia oottele, ei niitä tule. Tee hommasta hupia.
Tsekkaa vaikka
MPK ry ja hommeleita riittää, sanoo ex. paikallispomo. Kotiutettiin kahdesti mut: ekaks 10.5.68 "tupakkirullana" ja sitten 9.5.79, kun olin UNEFF II:n toisena sotilasdemonina fundeeraamassa sen työnkuvaa, se eka demoni oli Kekin Jarmo Järvenpäästä, jonka sijaisekseni sain, kun en itte perhesyiltä viikossa pystyny irrottautumaan.
Vaan de facto: Denonin jämät hankin mä -ja tätähän ei oo missään dokumentoitu, paitsi PE:n kirkollisen työn sotarovastin pöydän kanteen (ellei sitä olla vaihdettu - siis joko pöytää tai kantta) ja "salaisiin kansioihin" siellä. On näet siinä pöyränkanneess melkoonen lommo, kun tulin hiukka nyrkillä ladanneeks.
Näet tää jutsku meni näin: Jamppa oli se eka demoni, palveli kessuna (postipankin jämillä), kun sattu hyvään saumaan. Mä tulin toiseks hyvään saumaan (alikessun postipankin jämät), mutta ihan tosi: en suostunu lähtemään messiin, ellei mun tehtävää kuvaavia jämiä löydy. Sillonen sotarovasti Vappula, tokas, jotta on olemassa "työryhmä" juttua miettimässä. Tässä vaiheessa totesin, ettei siinä mitään "työryhmää tarvinnu": papin risti ja rehut veks - soon siinä.
Vappula natis, jottas on presidentin asia näitä merkkilöitä hyväksyä - ja sillon mun nyrkkini pamahti siihen pöytään tokaisulla: "Ja sun homma on esittää tää juttu". - Ja niinhän se meni. Kekillä kessun jämät, mulla osin alikessun, vaan kun tuli faksi, heitin jämät hiiteen ja nappasin sen ristin.
Mun jälkeen tulleella demoni kolmosella, Juha Turusella, oli sikäli huono sauma, että se joutu palvelemaan pelkkän soltun postipankinjämillä, joskin ristit kaulassa. Vasta neljäs lähti ylikessun arvossa. Nooh. Nyttemmin sitä ollaan sot.virkamiehiä palvelusarvossa sot.mestaaja - yliluti, koulutuksesta ja tehtävästä riippuen.
Vaan tää hommeli on jo multa ohi: oon eläkkeellä ihan riittävin jämin. Ei sitä enää 61 vee setä ees mielikuvittele hommeleita tossa sakissa. Mutta Sun osas lienee hiukkasen toinen. Liity paikkakuntas Ressuihin ja duunaa vapeht MPK:ssa - siitä tietyt kert.harj. vrk:t saat ja homma on ihan kivaa ulkoilmailua tai muuta sopivaa. Sitä voit vaikka ylennyksen saada tai mitskun - ja voit olla polleeta poikaa. Ja mikä ettei, voit RUK:ssa käydä sopivat kurssit ja äkisti huomaat olevas res. vänskä.
Edit: Slangia tuntemattomalle, sotilasdiakonia kutsutaan YK-hommeleissa leppoisasti "demoniksi", ja mikäpä siinä.
Vaan pannaas nää kolme kovaa vielä järjestykseen: Kekki, Ahvenainen, Turunen ja sitten en tiedä muista sot.diakoneista.