Armeijan käyneitä?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Hypocrisy Surrounds

Armeijan käyneitä?

Viesti Kirjoittaja Hypocrisy Surrounds »

Jeah, mielenkiinnostahan minä tämän tänne pystytin.

Eli kuinka moni on käyny ja oletteko eroamisen jälkeen käynyt, vai ennen todistajaksi tuloa suorittanut
asepalveluksen?

Tosiaan itsehän lähdin (puoli vuotta eroamisen jälkeen) 2008 tammikuussa sodankylän
jääkäriprikaatiin, kotiuduin vuoden jälkeen sissiryhmänjohtajana alikersanttina.
Mahtava kokemus oli ja itsehän tykkäsin, menoa ja melskettä oli sen vuoden verran, kertausharjoituksia
odotellessa ;)
Jaakko Ahvenainen

Re: Armeijan käyneitä?

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

No tostahan on hyvä jatkaa. Älä turhaan kertuuharjauksia oottele, ei niitä tule. Tee hommasta hupia.
Tsekkaa vaikka MPK ry ja hommeleita riittää, sanoo ex. paikallispomo. Kotiutettiin kahdesti mut: ekaks 10.5.68 "tupakkirullana" ja sitten 9.5.79, kun olin UNEFF II:n toisena sotilasdemonina fundeeraamassa sen työnkuvaa, se eka demoni oli Kekin Jarmo Järvenpäästä, jonka sijaisekseni sain, kun en itte perhesyiltä viikossa pystyny irrottautumaan.

Vaan de facto: Denonin jämät hankin mä -ja tätähän ei oo missään dokumentoitu, paitsi PE:n kirkollisen työn sotarovastin pöydän kanteen (ellei sitä olla vaihdettu - siis joko pöytää tai kantta) ja "salaisiin kansioihin" siellä. On näet siinä pöyränkanneess melkoonen lommo, kun tulin hiukka nyrkillä ladanneeks.

Näet tää jutsku meni näin: Jamppa oli se eka demoni, palveli kessuna (postipankin jämillä), kun sattu hyvään saumaan. Mä tulin toiseks hyvään saumaan (alikessun postipankin jämät), mutta ihan tosi: en suostunu lähtemään messiin, ellei mun tehtävää kuvaavia jämiä löydy. Sillonen sotarovasti Vappula, tokas, jotta on olemassa "työryhmä" juttua miettimässä. Tässä vaiheessa totesin, ettei siinä mitään "työryhmää tarvinnu": papin risti ja rehut veks - soon siinä.

Vappula natis, jottas on presidentin asia näitä merkkilöitä hyväksyä - ja sillon mun nyrkkini pamahti siihen pöytään tokaisulla: "Ja sun homma on esittää tää juttu". - Ja niinhän se meni. Kekillä kessun jämät, mulla osin alikessun, vaan kun tuli faksi, heitin jämät hiiteen ja nappasin sen ristin.

Mun jälkeen tulleella demoni kolmosella, Juha Turusella, oli sikäli huono sauma, että se joutu palvelemaan pelkkän soltun postipankinjämillä, joskin ristit kaulassa. Vasta neljäs lähti ylikessun arvossa. Nooh. Nyttemmin sitä ollaan sot.virkamiehiä palvelusarvossa sot.mestaaja - yliluti, koulutuksesta ja tehtävästä riippuen.

Vaan tää hommeli on jo multa ohi: oon eläkkeellä ihan riittävin jämin. Ei sitä enää 61 vee setä ees mielikuvittele hommeleita tossa sakissa. Mutta Sun osas lienee hiukkasen toinen. Liity paikkakuntas Ressuihin ja duunaa vapeht MPK:ssa - siitä tietyt kert.harj. vrk:t saat ja homma on ihan kivaa ulkoilmailua tai muuta sopivaa. Sitä voit vaikka ylennyksen saada tai mitskun - ja voit olla polleeta poikaa. Ja mikä ettei, voit RUK:ssa käydä sopivat kurssit ja äkisti huomaat olevas res. vänskä.

Edit: Slangia tuntemattomalle, sotilasdiakonia kutsutaan YK-hommeleissa leppoisasti "demoniksi", ja mikäpä siinä.
Vaan pannaas nää kolme kovaa vielä järjestykseen: Kekki, Ahvenainen, Turunen ja sitten en tiedä muista sot.diakoneista.
Wonderman

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

En ole käyny armeijaa enkä siviilipalvelusta. Istuin puol vuotta linnassa totaalikieltäytyjänä, enkä kadu päätöstäni yhtään.
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
zille
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zille »

Wonderman kirjoitti:En ole käyny armeijaa enkä siviilipalvelusta. Istuin puol vuotta linnassa totaalikieltäytyjänä, enkä kadu päätöstäni yhtään.
Miten se niin lyhyt muka on? Eikö se linnakin pitäis vuoden pesti olla?

No oli miten oli, ittelläni on juuri kuukausi takana Santa Haminassa. 11kk jäljellä. :) Kuljetuskomppanjaan meen P-kauden jälkeen rekka- tai kuorkkikuskiks, toivottavasti. Kai se pasiki käy.
Vaikka keskenkertaasta yrittää niin priimaa tuloo.
liabiliteetti

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Itse tottakai lusin 6kk Kainuun prikaatissa, kun en lahkoon koskaan ole kuulunutkaan. Ehkä paras reissu ikinä, jos ei YT-leiriä lasketa.
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Minulla on ollut päälläni kahden eri maan armeijan uniformu ja sen lisäksi olen toiminut siiviilinä kolmannen maan armeijan palveluksessa.
ex-jehu

Viesti Kirjoittaja ex-jehu »

Tulihan se intti käytyä. En nauttinut, mutta en myöskään kadu.
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
Erotettu veli

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Terve taas Erotettu veli!

Mitenkäs sun elämäsi on edennyt tässä lähikuukausien aikana? Saitko joulun vietettyä?
Religionsfri.
Erotettu veli

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OJA

Viesti Kirjoittaja OJA »

Kävin intin Lahdessa..
Vielä ollessani mukana. :?:
En kasteella käynyt, kun syyksi ei riitä itselle pelkkä armeijasta vapautus.
No, oli ihan hyvä kokemus sinänsä, kumma kyllä että vanhimmat ei koskaan ottaneet tätä aihetta puheeksi..
sentään mukana vielä 6 vuotta armeijan jälkeenkin.
(olinhan tietysti menettänyt jo aijemmin kaikki tehtävät salilla polttamisen takia, ehkei niitä enää kiinnostanut)
ja ratsumies minusta tuli ja ei, se ei liity hevosiin.. :lol:
Uskonnolla tai ilman sitä, meillä olisi hyvä ihmisiä tekemässä hyviä asioita ja pahoja ihmisiä tekemässä pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita, siihen tarvitaan uskontoa.
- Steven Weinberg -
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Kävin armeijan Sodankylässä, talviaikaan, erittäin arktisissa olosuhteissa...onneksi laittoivat minut heiveröisen kirjuriksi eivätkä ihan rankimpaan mahdolliseen koulutukseen.

Armeija oli itse asiassa se kohta, jolloin minun piti ratkaista palaanko jeppuihin vai en. Olin erotettu, ja haaveilin takaisinryömimisestä. Kutsunnoissa olin käynyt jo silloin kun vielä olin jeppu. Jossain vaiheessa erottamisen jälkeen esikunnasta soitettiin ja kysyttiin tuletko armeijaan vai jatketaanko vapautusta. Mietin hetkisen ja vastasin että tulen armeijaan. Senhetkisenä perusteluna toiminnalleni ajattelin että ei minusta jepuksi kuitenkaan ole. Jälkeenpäin olen ymmärtänyt että en sitä edes halua.

Onnea Kauton pojalle TJ-päivän saavuttamisesta! (tunsin muuten sun äitisi jeppuaikoina)
And Justice For All
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Kävin viimeviikolla armeijassa. Ajelin autolla Lappeenrannan rakuunamäen kasarmialueen läpi. Tuli isänmaallinen olo.

Opin silitäämään paitani siviilissä
Let me go Master I hate you so
ex-jehu

Viesti Kirjoittaja ex-jehu »

rippeli kirjoitti:Kävin viimeviikolla armeijassa. Ajelin autolla Lappeenrannan rakuunamäen kasarmialueen läpi. Tuli isänmaallinen olo.

Opin silitäämään paitani siviilissä
Ei armeijassa opi silittämään paitaa. Ainakaan perusjanetterina. Paidan voi oppia viikkaamaan jos ei ole ennen inttiä oppinut :lol:
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
nasiiri

Viesti Kirjoittaja nasiiri »

Olen käynyt armeijan, ennen kuin liityin jehuihin. Ja olen siitä erinomaisen ylpeä :D
Vastaa Viestiin