Yliluonnollisuuksia?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli

Yliluonnollisuuksia?

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mitenkäs yliluonnolliset asiat?

Miten ne luokitellaan? MIssä kulkee luontaishoidon ja hörhöilyn raja? Voiko auroja oikeasti nähdä?

Kuka on kokenut ihmeellisiä asioita? Minä väitän näkeväni auroja, vaikka luulenkin sen olevan pelkkää lämpöväreilyä. Kuka tietää?

MInusta hörhöily on hömpsähtäneiden naisten touhua, mutta satun tietämään, että miehet harrastavat asiaa ihan samalla tavalla. Hörhöuskovaisilla on kirjoituksia joita he kopioivat ja lähettelevät toisilleen. Vähän niinkuin alkuseurakunnassa.

Missä kulkee harmittoman hörhöilyn ja vakavan mielisairauden raja?
Let me go Master I hate you so
pakana

Re: Yliluonnollisuuksia?

Viesti Kirjoittaja pakana »

rippeli kirjoitti:Mitenkäs yliluonnolliset asiat?

Miten ne luokitellaan? MIssä kulkee luontaishoidon ja hörhöilyn raja? Voiko auroja oikeasti nähdä?

Kuka on kokenut ihmeellisiä asioita? Minä väitän näkeväni auroja, vaikka luulenkin sen olevan pelkkää lämpöväreilyä. Kuka tietää?

MInusta hörhöily on hömpsähtäneiden naisten touhua, mutta satun tietämään, että miehet harrastavat asiaa ihan samalla tavalla. Hörhöuskovaisilla on kirjoituksia joita he kopioivat ja lähettelevät toisilleen. Vähän niinkuin alkuseurakunnassa.

Mielenkiintoinen kysymys. :D

Miten luokitellaan yliluonnolliset asiat....?
Yliluonnolliset asiat ovat kaiketi sellaisia, joita ei kyetä luonnonlaeilla todistamaan / tutkimaan. Luonnolliset asiat ovat jotenkin todennettavissa.

Missä sitten menee luontaishoidon ja hörhölyn rajat...?
No joo, sekin on vaikea vetää mitään selvää rajaa. On olemassa luontaishoitoja, joista ei ole mitään tutkittua hyötyä kenellekään ts. tuotteen suora terveysvaikutus todistettavissa, mutta sitten on niitä luontaishoitoja, joista oikeasti on todettu olevan hyötyäkin. Pois ei kaiketi pidä sulkea myöskään blasebovaikutuksen myönteisyyttä.. jos ei hoitoa ole varsinaisesti vaaralliseksi luokiteltu, ja joku siitä apua tuntee saavansa, niin ei kai siitä haittaakaan ole?
Hörhöily on aina hörhöilyä, eli silloin kun koko maailma pyörii luontaishoitojen ympärillä, niin silloin kai ollaan jo vähän liian pitkällä.

Mun ex-mieheni väitti näkevänsä auroja. On niillä kuulema konekin, millä auroja voidaan kuvata, että kaipa niitä sitten voi nähdäkin. Onko ne sitten jotain energiakenttiä?

Mielisairauden raja kulkee yleensä aina siinä kun jostain toiminnasta tulee niin hallitsevaa, ettei sitä enää kykene hallitsemaan. Kun se selvästi poikkeaa normaalista.
Horoskooppeihin uskominen ei ole mielisairautta ellei käy niin, ettei ihminen uskalla enää teevettäkään keittää ilman tähdistä lukemista.
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Mun mielestäni ei ole olemassa yliluonnollisia asioita, on vain asioita joita emme vielä ymmärrä. Esimerkiksi kvanttifysiikassa sama hiukkanen voi olla kahdessa tai useammassa paikassa samaan aikaan, siinä joku kirlian-kuva on aika simppeli juttu vielä.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
pakana

Jaakob kirjoitti:Mun mielestäni ei ole olemassa yliluonnollisia asioita, on vain asioita joita emme vielä ymmärrä. Esimerkiksi kvanttifysiikassa sama hiukkanen voi olla kahdessa tai useammassa paikassa samaan aikaan, siinä joku kirlian-kuva on aika simppeli juttu vielä.
Mulle tuli tästä mieleeni, että suomen sana yliluonnollinen saa aikaan sellaisen mielikuvan, että joku asia menee yli kaiken luonnollisen.
Mutta jos mietitään englanninkielen sanaa supernatural, niin se taas aikaansaa mielikuvan SUPERluonnollisesta. :roll:

No niin joo... oli vähä ot.
Kirsieveliina

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

rippeli kirjoitti:Missä kulkee harmittoman hörhöilyn ja vakavan mielisairauden raja?
Miten olisi positiiviset versus negatiiviset vaikutukset omaan ja läheisten elämään.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Kirsieveliina kirjoitti:
rippeli kirjoitti:Missä kulkee harmittoman hörhöilyn ja vakavan mielisairauden raja?
Miten olisi positiiviset versus negatiiviset vaikutukset omaan ja läheisten elämään.
No mitenkäs tällainen:

Nainen on umpihörhö keikkuen tervemielisyyden rajoilla ja miestä asia vaivaa. Kuitenkin nainen tuo hörhöilyllään satoja euroja kuussa rahaa taloon. Pitäisikö olla tyytyväinen vai huolissaan?
Let me go Master I hate you so
mana

Viesti Kirjoittaja mana »

no hei tyytyväinen tietenki. Ois ihanaa jos tienaisin hörhöilyllä rahani elämiseen. Niinku se joku muija joku sanoo olevansa keiju. Pitää jotain istuntoja ihmisille ja elää sillä :o . Mäkin haluan. Jos alkais möröks ja alkaisin kerätä itseeni pahoja energioita ihmisten asunnoista. Laskut perään 8) .
pakana

No joo... :lol:
Jos ei nainen tee kenellekään mitään pahaa, sen enempää kuin itselleen tai perheelleenkään, niin onko tuo sitten kovin vaarallista?

Onhan se tietty vähän kyseenalaista jos mies vaikka tuo kotiin tuhansia euroja rahaa huumekaupoista, se ei ole ihan laillista ja sallittua ja on hiukkasen moraalisestikin kyseenalaista...

Mutta kaikenlainen "hörhöily" on nyt pop, ja jos se ei ole lakien tai moraalin vastaista niin ei kai tuosta niin väliks. :wink:

Nii ja ainahan sitä voi keskustella naisensa kanssa siitä hörhöilystä, jos se tuntuu menevän jo liiallisuuksiin...
mana

pakana

mana kirjoitti: Jos alkais möröks ja alkaisin kerätä itseeni pahoja energioita ihmisten asunnoista. Laskut perään 8) .
Ei tarvitte alkaa möröks. Rupeet fengshui sisustajaks. :)
mana

pakana kirjoitti: Ei tarvitte alkaa möröks. Rupeet fengshui sisustajaks. :)
Voivoi kun fengshui on jo niin out. Punkshui vois olla just nyt semmone potentiaalinen. Mut seki menee varmaa kohta jo ohi.

Tai sit se on jo menny :?
pakana

mana kirjoitti: Voivoi kun fengshui on jo niin out. Punkshui vois olla just nyt semmone potentiaalinen. Mut seki menee varmaa kohta jo ohi.

Tai sit se on jo menny :?
Punkshui? :shock:

Mä alan vissiin tuleen vanhaks :shock: :cry:

Mutta ei se mitään.. nimittäin, jos tänään opiskelet fengshuiks sä tienaat sillä omaisuuden viimeistään kymmenen vuoden päästä kun se trendi tulee takas. :D

Mä lähen googlettaan punkshuita... :oops:
sasisa

Viesti Kirjoittaja sasisa »

rippeli kirjoitti: Miten ne luokitellaan? MIssä kulkee luontaishoidon ja hörhöilyn raja? Voiko auroja oikeasti nähdä?

Kuka on kokenut ihmeellisiä asioita?
- No luokitellaan varmaan niin, että yliluonnollista ei voida selittää nykyisillä tieteen keinoilla.
- Nostan käden, minä olen kokenut yliluonnollisia asioita. Tahtoisin kovasti järjellisen selityksen varsinkin sille kokemukselle, mitä oli näkemässä minun lisäksi 5 ihmistä.

Itse taidan luokittautua jonkinasteiseksi hörhöksi, joissain asioissa. Mutta silti luotan faktaan, tieteeseen.
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys. Minä nauran paljon!
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Monet nykyaikaisestikin ajattelevat ihmiset "uskovat" esimerkiksi "henkiin".
Ajatus tämän takana on, että "eihän sitä koskaan tiedä".

Tämä voisi olla sitä harmitonta hörhöilyä.
Religionsfri.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

sasisa kirjoitti:Tahtoisin kovasti järjellisen selityksen varsinkin sille kokemukselle, mitä oli näkemässä minun lisäksi 5 ihmistä.
Melko pieni prosentti vielä, kaikkien kuuden miljardin joukossa.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Vastaa Viestiin