Yleinen palaute

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Nellique

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Witless: Hei, Nellique! Haluaisitko vastata niihin pariin kysymykseen jotka esitin "Oppinäkemyksiä ja raamatuntulkintaa" -osiossa? Itse en ole ateisti vaan agnostikko. Vastustan kuitenkin vahvoja mielipiteitä joille ei ole perusteluja.
Tervehdys, Witless! Minä en vastaa YHTÄÄN MIHINKÄÄN :| , ennenkuin pelaamme samoilla säännöillä kaikki. Olen huomannut, että eräät saavat pelata ihan sikaa ja dumari taputtelee samaan aikaan opaskoiraansa. Sitten kun minä nostan toisen nappulakenkäni ilmaan, saan välittömästi punaisen kortin.

Anteeksi kaikki maan hiljaiset, mutta täällä ON sellaisia ketjuja, joita vaan ei JAKSA lukea ilman silmien lupsahtelua, vaikka itse aiheet ovat valtavan kiinnostavia. Kaikkeen en edes kehtaa osallistua, "ettei mene tappeluksi".(???)
Joku vieras sanoi jotain Nellistä ja ristiriidoista - no minulla on se risti ja muilla ne riidat! :o

Kysehän on siis siitä, että jehovantodistajuuden jälkeen koko Raamattu ja sen Jumala on painajainen, josta ei meinaa herätä. Sen minäkin ymmärrän. Sodin sitä vastaan, että täällä keuhkotaan turpa huurussa ateismista koko ajan ja sitä pidetään ainoana vaihtoehtona. Minä yritän kertoa satutetuille, että Raamattua ei pidä lukea ikäänkuin vanhalta muistilta eli pikku pätkinä. Ikinä en ole saanut perustella väitettäni millään tasolla, vaan täällä huudetaan heti turpaa kiinni. Ei tästä enempää. :shock:

(Edit: Poistettu yksi idioottimainen primitiivireaktio.)
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Tämä yleisesti: Kenenkään kirjoituksia ei ole pakko lukea. Jos jokin viesti ärsyttää, kannattaa hengittää kymmenen kertaa ennen kuin kirjoittaa, ja vielä lukea kirjoitus ennen sen lähettämistä.

Jos jonkun kirjoituksista saa toistuvasti sydämentykytyksiä, hänen kirjoituksensa voi laittaa näkymättömiksi. Jos alkaa huomata, että oma kommentointi jää ilman vastauksia, voi epäillä näin tapahtuneen.
Religionsfri.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Nellique kirjoitti: Sodin sitä vastaan, että täällä keuhkotaan turpa huurussa ateismista koko ajan ja sitä pidetään ainoana vaihtoehtona.
Oletko muuten huomannut että mainitsemasi asian vastakkaiselta puolelta löytyy VSF:stä lukuisia asiallisia kirjoituksia ?
Nellique kirjoitti: Ikinä en ole saanut perustella väitettäni millään tasolla, vaan täällä huudetaan heti turpaa kiinni. Ei tästä enempää. :shock:
Hmm, kolmisensataa viestiä ja et ole ikinä saanut perustella väitteitäsi millään tasolla. En asiaa kommentoi enempää mutta funtsaahan nyt itsekin.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Nellique

Aaac: Tämä yleisesti: Kenenkään kirjoituksia ei ole pakko lukea. Jos jokin viesti ärsyttää, kannattaa hengittää kymmenen kertaa ennen kuin kirjoittaa, ja vielä lukea kirjoitus ennen sen lähettämistä.

Jos jonkun kirjoituksista saa toistuvasti sydämentykytyksiä, hänen kirjoituksensa voi laittaa näkymättömiksi. Jos alkaa huomata, että oma kommentointi jää ilman vastauksia, voi epäillä näin tapahtuneen.
No just! Tottakai luen kaikki, mikä keskustelu se on semmoinen? Okei, jotkut plaa plaat skippaan kylmästi, kun ei kiinnosta eikä jaksa syödä tapettiliisteriä, anteeksi vaan. Mielipiteeni ihan kaikkea ja myös siviilissä tapahtuvaa "ohikatsomista" kohtaan: mielestäni se, että joku on niin raukkis, ettei uskalla kommenttejani lukea... säälittävää nynäilyä, eikun hame päälle. Kyllä näin on, nätisti sanottuna.

Ja se, että esittämääni asiaan ei edes vastata, ainoastaan keskitytään heittämään paskaa tuulettimeen ja vielä kehuskellaan sillä... Se ärsyttää ainoastaan ja vain siksi, kun en nykyään saa edes niihin typeryyksiin vastata! Sonnanlevittäjiä kyllä suojellaan, aatesuunnanko takia? Ai unohdin: minunhan pitää käyttäytyä sävyisästi ja pukea kukkahame ylleni, voi xyz!

Lisäksi huomaan olevani koko ajan tiettyjen nickien mustalla listalla, koska kaikkeen sanomaani suhtaudutaan pilkallisesti. Sinä, Aaac olet heistä yksi, tämä oli toteamus ja huomioni. Puolustaudu.
Bergerac: Oletko muuten huomannut että mainitsemasi asian vastakkaiselta puolelta löytyy VSF:stä lukuisia asiallisia kirjoituksia ?
Seinätapettia, eivät ole osuneet silmiin. Ahvenainen J. on ainoa, joka kiinnittää huomioni, mutta vain neutraaliudellaan ja asiantuntemuksellaan.
Bergerac: Hmm, kolmisensataa viestiä ja et ole ikinä saanut perustella väitteitäsi millään tasolla. En asiaa kommentoi enempää mutta funtsaahan nyt itsekin.
Funtsaan funtsaan! Tarkoitan sitä kokonaisuus-juttua. Olen saanut vain pilkallisia kommentteja siitä, miten en tunne koko Kirjaa ja puhun siksi tyhjää. Tänään viimeksi mainitsin (RaM:lle, anteeksi että otan nimen esiin) siitä UT:n mainitsemasta peitosta sydämen päällä. Eihän siitä taas mitään tullut ja ketju suljettiin heti sen jälkeen. And bollocks!

Seuraan mielenkiinnolla, mitä tästäkin sensuroidaan!

Edit: kirjoitusvirhe
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Sanottiinko siinä laulussa että .."ei murru lenkki milloikaan" vai miten hän se oli.
tool ja öl on elämää.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Nellique kirjoitti:Ja se, että esittämääni asiaan ei edes vastata, ainoastaan keskitytään heittämään paskaa tuulettimeen ja vielä kehuskellaan sillä... Se ärsyttää ainoastaan ja vain siksi, kun en nykyään saa edes niihin typeryyksiin vastata!
Lisäksi huomaan olevani koko ajan tiettyjen nickien mustalla listalla, koska kaikkeen sanomaani suhtaudutaan pilkallisesti. Sinä, Aaac olet heistä yksi, tämä oli toteamus ja huomioni. Puolustaudu.
Tämän palstan puolesta täytyy sanoa että moderaattorit kyllä sietävät aika paljon. Itse tein "ääliötestin" aikanani ja huomasin että kovin äkkiä ainakaan moderaattoreiden mustalle listalle ei pääse edes yrittämällä. Ovat aika lailla samat moderaattorit edelleen.

Usein on niin että jos muuten ei saa läpi ajatusta oikeassa olemisestaan, niin oikeassa olija alkaa viljellä sellaisia termejä kuin "vaino", "salaliitto", "musta lista" ym. Haluaisitko vastata niihin pariin kysymykseen jotka esitin "Oppinäkemyksiä ja raamatuntulkintaa" -osiossa, Nellique?
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Linjaveto uskonasioista kertomisesta esitetään myöhemmin, jahka se on saatu sorvattua riittävän selkeäksi. Asiasta tiedotetaan lähiaikoina.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Nellique

Witless: Usein on niin että jos muuten ei saa läpi ajatusta oikeassa olemisestaan, niin oikeassa olija alkaa viljellä sellaisia termejä kuin "vaino", "salaliitto", "musta lista" ym.
Siis voi - ärrrr! Ei tässä OLE kyse oikeassa olemisesta, koettakaa nyt xyz tajuta pikku hiljaa!!! Missä xyz:ssa olen sanonut KERTAAKAAN olevani OIKEASSA??? TEILLÄ on jostain kumman syystä kuva minusta jonain oikeassa olevana, ylimielisenä paskiaisena, joka säälii "uskottomia". (Idioottisana!)

Olen sanonut ja tarkoitan joka sanaa, että uskokaa vaikka isoäidin rukkiin, niin en ole kääntämässä yhden ainoan sielun tai sieluttoman päätä. Yhden uskis-asian osaan ja se on valehtelemattomuus.
- Sen mielenkiinnon erilaisiin asioihin pitää aidosti tulla ihmisestä itsestään, ei kukaan ole ämpäri, johon kaadetaan vaan väkisin. Oli se fysiikka tai kansantanhut. Enkä ole käynyt mitään 'saarnaus-sananlevitys-Jumalan sotilas-pikku lähetti' kouluja, että tuputus olisi hanskassakaan.

Se widuddaa, etten saa murtaa sitä kuningaspulttia millään maailman keinolla. En varmaan osaakaan, kun se katsotaan julistamiseksi. Oikeasti, en osaa olla mitenkään kelvollisesti kenellekään, en varsinkaan uskoville. Että tämä syö miestä. Muuten se ei vois vähempää kiinnostaa, jos kyseessä olisikin mikä hyvänsä tavallinen asia, mutta kun tämä on niin maailmankaikkeuden isoin asia MINULLE.

Ja kuitenkin haluan olla satuttamatta ihmisiä, ihan oikeasti. Tässä alkaa käämit palaa pohjia myöten, siis turhautumisen kautta. En ole vielä varma, mutta päällilakka taitaa kohta alkaa savuta...
Witless: Haluaisitko vastata niihin pariin kysymykseen jotka esitin "Oppinäkemyksiä ja raamatuntulkintaa" -osiossa, Nellique?
No kipaisen sinne nappulakengät rapisten, mutta niinkö siitä mitään tulee kun-en-tunne-Raamattua. :?
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Nellique kirjoitti:
Witless: Haluaisitko vastata niihin pariin kysymykseen jotka esitin "Oppinäkemyksiä ja raamatuntulkintaa" -osiossa, Nellique?
No kipaisen sinne nappulakengät rapisten, mutta niinkö siitä mitään tulee kun-en-tunne-Raamattua. :?
Älä huoli, en minäkään kovin hyvin, vaikka sitä yritettiin vuosikymmenet minulle opettaa. :)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Bergerac kirjoitti:Toisaalta jos jossakin ketjuissa esiintyy selkeää kaksintaistelumakua/piilovinoilua/tai esim kaksi kirjoittajaa "valtaavat" ketjun, niin miksei ko ketjusta voisi irroittaa ns le grande Debaatti-Ketjun. (koskien kuitenkin vain mielestäni reggaantuneita, ei anonyymejä)
En kannata debattiketjuja tai -osiota. Kaksintaistelun voisi periaatteessa hoitaa yksityisviesteinkin, mutta sehän ei kaksintaistelijoille sovi, sillä he tarvitsevat yleisönsä. Tämän vuoksi arvelen syyn kaksintaisteluihin olevan mielen alitajuisissa kerroksissa. En edusta ylläpitoa, mutta olen ennenkin todennut että mikäli palsta ei miellytä, niin aina voi perustaa oman tai etsiä itselleen paremmin sopivan paikan.

En hyväksy RaM:in toimintaa, mutta olen liian munaton ja huono moderaattori viitsiäkseni koskemaan hänen tai hänen debattikumppaninsa nokitteluun pitkällä kepilläkään. Siksi olisi kai syytä luopua kyseisestä tehtävästä tällä palstalla.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Analysoija

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Lukotetut ketjut ovat yleensä niitä kiinnostavimpia siinä mielessä, että niistä me normaalikäyttäjät näemme, missä moderointilinja menee ja voimme hillitä itseämme "analyyseissamme" korrektimpaan kielenkäyttöön.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

Analysoija kirjoitti:Lukotetut ketjut ovat yleensä niitä kiinnostavimpia siinä mielessä, että niistä me normaalikäyttäjät näemme, missä moderointilinja menee ja voimme hillitä itseämme "analyyseissamme" korrektimpaan kielenkäyttöön.
Sen kun näkiskin, niin olis hienoa, mutta se mikä on sallittua toisessa ketjussa on kiellettyä toisessa ketjussa. Tuntuu olevan välillä vähän "sattuman kauppaa" mitkä ketjut lukitetaan, tai sitten täällä on jonkinlainen "naamaraja" eli toisten henkilöiden osallistuminen ketjuun vaikuttaa enemmän ketjun sulkemiseen kuin toisten.
Viljo kirjoitti: En edusta ylläpitoa, mutta olen ennenkin todennut että mikäli palsta ei miellytä, niin aina voi perustaa oman tai etsiä itselleen paremmin sopivan paikan.
Tämä sopii hyvin myös niihin ihmisiin, jotka eivät hyväksy sitä, että asiat menevät eteenpäin, eivätkä välttämättä aina säily samanlaisina. Ts. niihin jotka eivät halua palstalle uudistuksia.

Tällaisella asenteella vertaistukipalsta rajoittaa vertaistukensa vain tietyn tyylin omaaviin ihmisiin. Sellaisiin, jotka analysoitsija lokeroi "normaalikäyttäjiksi".
Analysoija

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

pakana kirjoitti:
Analysoija kirjoitti:Lukotetut ketjut ovat yleensä niitä kiinnostavimpia siinä mielessä, että niistä me normaalikäyttäjät näemme, missä moderointilinja menee ja voimme hillitä itseämme "analyyseissamme" korrektimpaan kielenkäyttöön.
Sen kun näkiskin, niin olis hienoa, mutta se mikä on sallittua toisessa ketjussa on kiellettyä toisessa ketjussa. Tuntuu olevan välillä vähän "sattuman kauppaa" mitkä ketjut lukitetaan, tai sitten täällä on jonkinlainen "naamaraja" eli toisten henkilöiden osallistuminen ketjuun vaikuttaa enemmän ketjun sulkemiseen kuin toisten.
Mulla ei ole mitään erityisasemaa missään ja silti mun viestejä ei ole tietääkseni kertaakaan moderoitu. Vaikka kirjoitan välillä myös positiivisia näkökulmia uskonnoista kuten tietysti tässä tapauksessa Jehovan todistajista. Tai sitten olen vaan tylsä :P
Viljo kirjoitti: En edusta ylläpitoa, mutta olen ennenkin todennut että mikäli palsta ei miellytä, niin aina voi perustaa oman tai etsiä itselleen paremmin sopivan paikan.
Tämä sopii hyvin myös niihin ihmisiin, jotka eivät hyväksy sitä, että asiat menevät eteenpäin, eivätkä välttämättä aina säily samanlaisina. Ts. niihin jotka eivät halua palstalle uudistuksia.

Tällaisella asenteella vertaistukipalsta rajoittaa vertaistukensa vain tietyn tyylin omaaviin ihmisiin. Sellaisiin, jotka analysoitsija lokeroi "normaalikäyttäjiksi".
Tarkoitin termillä "normaalikäyttäjä" sellaista, joka ei ole moderaattori tai ylläpitäjä.
Viimeksi muokannut Analysoija, 21.02.2009 18:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

pakana kirjoitti:Sen kun näkiskin, niin olis hienoa, mutta se mikä on sallittua toisessa ketjussa on kiellettyä toisessa ketjussa. Tuntuu olevan välillä vähän "sattuman kauppaa" mitkä ketjut lukitetaan, tai sitten täällä on jonkinlainen "naamaraja" eli toisten henkilöiden osallistuminen ketjuun vaikuttaa enemmän ketjun sulkemiseen kuin toisten.
Pärstäkertoimien perusteella näitä ei kyllä valita. Pientä sattumaa on toki mukana, koska ainakaan minä en lue jokaista viestiä ja jokaisella palstan valvojalla voi olla rajatapauksissa hieman eri näkemys siitä, mikä menee läpi.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Heitetään pallo myös normikäyttäjille: asiattoman oloisesta viestistä kannattaa ilmoittaa sitä varten olevalla toiminnolla. Ilmoitus tulee näkyviin kaikille modeille ja ylläpitäjille.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Vastaa Viestiin