Uskovaiset, alkoholistit ja tupakoitsijat.

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Aaac

Re: Uskovaiset, alkoholistit ja tupakoitsijat.

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Nellique kirjoitti:Ai niin, ettei kiroilija vaan yritäkin KÄÄNNYTTÄÄ! :o
Ihan oikeesti, mene pois...
Religionsfri.
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Nyt Nellique olisi syytä jo vähän rajoittaa ilmaisun kiihkeyttä. Sinä tunnut olevan häiriöksi foorumilaisille.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Analysoija

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Markku Meilo kirjoitti:
Viljo kirjoitti:Tuo kirje olisi kannattanut poistaa raamatun kaanonista, niin kolminaisuus-vaatimus olisi mielestäni helpompaa niellä.
Uskontomarkkinoilta voi odottaa yhtenäisyyttä yhtä paljon kuin matkapuhelinoperaattoreilta voi odottaa hinnoittelun yhtenäisyyttä. Jos teoretisoisin asialla, niin minulle kolminaisuus olisi korkealentoinen ja merkityksetön, samaa sarjaa kuin 1914.
Mulle soitti matkapuhelinliittymän myyjä ja tiedusteli innokkuutta operaattorin käyttöön. Kun kerroin liittymätyyppini ja puhelimen käyttöni, hän totesi, että mulla ei ole sulle parempaa vaihtoehtoa tarjota.

Jehovan todistajat harvoin tunnustavat, että "sulla on jo niin sulle täydellinen uskonto, että sun ei kannata meihin liittyä." :P
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Nellique

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Aloittajan tekstiä: ...Eräs asia joka tekee huomion arvoiseksi näitä seikkoja, on se, että alkoholistit ja kaikenlaisista nautintoaineista yleensä pitävät etsivät myös jumalaa. Ja hehän ovatkin niitä pahimpia. Heidän suosittelemisellaan näitä elämäntapoja he tulevat pettäneeksi sekä itsensä että kaikki jotka heitä vastaan ovat koskaan tulleet. Sen takia kannattaa ottaa elämäntavaksi mieluummin oman terveyden ja hyvinvoinnin lisääminen, sekä vihata sitä mikä otti susta joskus kontrollin... Eli tätä tiettyä kastia.

Sitä kastia johon kuuluvat ainakin tällä hetkellä selvästi uskovaiset, alkoholistit sekä tupakoitsijat. Nämä ovat niitä jotka suosittelevat tiettyjä elämäntapoja vastakohtaisesti. He myöskin aiheuttavat sen lopullisen suuttumuksen joka johtaa sotiin.

Voi kuinka heitä säälitään, voi kuinka he ovat voineet tehdä tämän itselleen, miksi ihmeessä he jatkavat sitä tämän maailman ja sen kehityksen paineessa? Ryhdistäydy!
Ei varmaan kannattaisi yleistää? Suurin osa tupakoitsijoista ja alkoholisteista (!!!) ei tyrkytä omaa valintaansa, päinvastoin. Moni heistä lopettaisi, muttei pysty. Ja alkoholisti on jo aika voimakas ilmaisu alkoholia nauttivasta ihmisestä. Sisäpiiriläisetkään eivät ole yksimielisiä rajanvedosta "normaalin" käyttäjän ja alkoholistin välillä. Jotkut ovat ulkopuolisten silmin alkoholisteja, vaikkeivat sitä itse myönnä.
Tupakoitsijat myöntävät polttavansa paljon, jos päivässä menee lähes kolme askia röökiä.

En ole koskaan tavannut "alkoholistia" tai tupakoitsijaa, joka tyrkyttäisi valintaansa. Ja huom! Olen tekemisissä aikamoisen äijäporukan kanssa lähes päivittäin - kukaan, yksikään heistä ei tuputa tapojaan. EDES lopettamaan pystyneet EIVÄT tuputa lopetuskeinojaan.

Olen itse ottanut asian puheeksi tupakkalakkolaisen tai viinasta poispyrkijän kanssa, koska he tarvitsevat tsemppausta ja kannustusta pystyäkseen jatkamaan, päivän kerrallaan. Ja ei, uskonnosta siinä ei puhuta puolta tavua.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

almi kirjoitti: Kyse on kuitenkin ihan oleellisesta kysymyksestä. Pahoittelen kärkevää ilmaisuani; määritelmät ovat kuitenkin yleismaailmallisia, ei niitä voi alkaa muutella omien mieltymysten mukaan. Kyse on samalla myös siitä, mikä on sanojen sovittu merkitys.
Onhan se varmaan noin, mutta suurin osa ihmisistä mieltää mm. jehovantodistajat kristityiksi, vaikka saisivat kotiinsa postitettuna KMN:n vuosikokouksen pöytäkirjan. Mutta turha kai tästä on vääntää, muistaakseni aiemmin on käyty melko laaja keskustelu aiheesta.
And Justice For All
almi

sinner74 kirjoitti:suurin osa ihmisistä mieltää mm. jehovantodistajat kristityiksi, vaikka saisivat kotiinsa postitettuna KMN:n vuosikokouksen pöytäkirjan
Hyvin sanottu. :lol: Ikävä kyllä myös eräässä uudessa suomalaisessa uskontotiedettä esittelevässä kirjassa Jehovan todistajat oli vahingossa listattu kristillisten yhteisöjen joukkoon. :shock: Korjausehdotus meni läpi, kun kirjan toimittaja sai useita yhteydenottoja eri tahoilta.
- Paul-Eerik Rummo
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

almi kirjoitti:Kirkkojen Maailmanneuvoston (KMN, engl. World Council of Churches, WCC) mukaan kristittyjä ovat he, jotka uskovat kolminaisuuteen (=uskontunnustus) ja tunnustavat Kristuksen vapahtajakseen. Edellä mainitut yhteisöt eivät niin usko, eivätkä he siksi ole kristillisiä.
Tästä on väännetty ennenkin ja alan olla kylläinen. Minulle sopii määritelmä, että Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä, vaan tosi kristittyjä :lol:
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Polyester kirjoitti:
almi kirjoitti:Kirkkojen Maailmanneuvoston (KMN, engl. World Council of Churches, WCC) mukaan kristittyjä ovat he, jotka uskovat kolminaisuuteen (=uskontunnustus) ja tunnustavat Kristuksen vapahtajakseen. Edellä mainitut yhteisöt eivät niin usko, eivätkä he siksi ole kristillisiä.
Tästä on väännetty ennenkin ja alan olla kylläinen. Minulle sopii määritelmä, että Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä, vaan tosi kristittyjä :lol:
Aika hyvä pointti...
And Justice For All
almi

Polyester kirjoitti:Tästä on väännetty ennenkin ja alan olla kylläinen. Minulle sopii määritelmä, että Jehovan todistajat eivät ole kristittyjä, vaan tosi kristittyjä :lol:
Unohdit yhden määreen: Jehovan todistajat ovat vilpittömiä tosi kristittyjä. :mrgreen:
- Paul-Eerik Rummo
Vastaa Viestiin