selbstgelernt kirjoitti:Jos on masentunut, on parempi mennä mielenterveystoimistoon kuin jt-vanhimman luo juttelemaan.
Tietenkin ammattiapua on haettava, ja omalta kohdalta voin sanoa että on haettu, avun saaminen on sitten vaikeampi juttu (veikkaan ettei sinulla ole kokemusta moisesta?). Kysymys ei ollutkaan siitä, saako seurakunnasta oikeanlaista apua, vaan siitä että kun jollain on todellisia ongelmia, se kuuluisa "rakkaudellisuus" ei näy mitenkään. Mutta tätähän sinun on vaikea ymmärtää, kun et todistaja ole ollutkaan?
Mutta minäpä valaisen hieman. Kun et jaksa käydä kokouksissa kuten ennen, sinut ikään kuin esi-
merkitään; Kenties tuo on huonoa seuraa, parempi olla noteeraamatta mitenkään kun on pitkästä aikaa salille raahautunut. Jotenkin vaan muistan ohjeita, miten pitkästä aikaa mukaan tulevia pitäisi ottaa rakkaudellisesti vastaan. Olen oikeasti saanut tuntea sen, etteivät tutut veljet tervehdi salilla. Meillä tosin on suuri seurakunta, enkä tunne kaikkia todella hyvin. Mutta tervehditty sentään ollaan ennen kuin masennuin. Ja poissaoloani on siis kestänyt kolmisen kuukautta, ei sen enempää. Näinäkin aikoina olen raportin jättänyt, sinne nyt voi raaputella päästä lukuja, ja joissain kokouksissakin on käyty.
Voihan se tosin olla, että muuttunut asenteeni näkyy päälle päin, vaikka olen kovasti yrittänyt ettei se näkyisi. Minun vaimoni takia. Koska olen naimisissa todistajan kanssa, roikun mukana. Muuten lähtisin nostelemaan välittömästi. En halua hänelle sitä häpeää, vaikka toisaalta statuksemme on lienee laskenut masennukseni takia muutenkin.
Loppupäätelmä on, ettei
todistajissa ole mitään rakkaudellista kuin joidenkin yksilöiden kohdalla, ja nämä olisivat luultavasti yhtä rakkaudellisia vaikka palvoisivat kuuta.
Kunpa vaan saisin vaimoni jotenkin tajuamaan oikean totuuden.