Työttömyysturva

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

matti

Työttömyysturva

Viesti Kirjoittaja matti »

Ajattelin kun olen kuullut että se jehovan todistajille on ollut vaikea kuulua johkin toiseen järjestöön ja miksei muillekin jos nyt sattuis tässä myllerryksessä lyötämään töitä, tämmönen työttömyyskassa.
http://www.ytk.fi/
Jakke

Re: Työttömyysturva

Viesti Kirjoittaja Jakke »

"Loimaan liittoon" olen itsekin kuulunut jo pitkään. Säästyy satasia ja toisaalta jää demarien ay-siipi ilman minun tukeani. Monesti olen ihmetellyt, miten JT:t usein kuuluvat ammattiliittoihin, vaikka eivät voi kuulua puolueisiin. SAK:laisen ammattiliiton jäsenyys kun ei ainakaan minun järkeni mukaan juurikaan eroa vasemmalle kallellaan olevan puolueen jäsenyydestä. Saatan toki olla väärässäkin, mutta epäilen... :D
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Vartiotornin sallivainen linja saattaa johtua siitä, että joissakin maissa on pakko kuulua liittoon päästäkseen kassaan (??). Suomessahan ei tarvitse liittyä liittoon, jos haluaa kuulua liiton kassaan. Tätä tietysti eivät liitot mainosta.
Religionsfri.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Jakke kirjoitti:Monesti olen ihmetellyt, miten JT:t usein kuuluvat ammattiliittoihin, vaikka eivät voi kuulua puolueisiin. SAK:laisen ammattiliiton jäsenyys kun ei ainakaan minun järkeni mukaan juurikaan eroa vasemmalle kallellaan olevan puolueen jäsenyydestä.
Vähän samansuuntaisesti ajattelen itsekin, vaikka onhan toisaalta esimerkiksi tunnettu Tehy-jyrä Jaana Laitinen-Pesola kokoomuslainen. Lieneekö liitoissa sitten eroja vai työmiehen asia universaali.

Vartiotorni-korporaatio on epäilemättä miettinyt suhdettaan ay-liikkeeseen, mutta huomaavaisesti jättänyt asian ns. harmaalle alueelle, jossa kypsät kristityt voivat Raamatun avulla valmennetun omantuntonsa mukaan tehdä omat ratkaisunsa. Hyi että osaa lause maistua pahalta.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Jakke kirjoitti:"Loimaan liittoon" olen itsekin kuulunut jo pitkään.
Minäkin olen Loimaan liitolle uskollinen jo pitkältä ajalta. Toivottavasti en koskaan tarvitse vastiketta jäsenmaksulleni.

Viime päivinä nuo ammattiliitot ovat olleet pinnalla hallituksen eläke-iän nostosuunnitelman tiimoilta. Lienee oman avauksen arvoinen aihe...

Jehovan todistajien ammattiliittoon kuulumista en ole itse tullut miettineeksi, voipi johtua siitä että siinä iässä jossa itse olin "kehissä" mietitytti lähinnä voiko jt kuulua koulun oppilaskuntaan.
And Justice For All
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Minulle selitettiin aikoinaan, että Jt ei voi mennä yliopistoon siksi, että silloin joutuisi liittymään ylioppilaskuntaan - se olisi sama kuin poliittinen puolue. Ilmeisesti velivanhimmat eivät olleet ihan selvillä siitä, mitä varten ylioppilaskunnat ovat olemassa. Aikuisiällä olin HYY:n jäsen kuusi vuotta...

Kuulun sekä ammattiliittoon että kassaan. Loimaan kassa ei ole koskaan käynyt mielessä siksi, että halusin myös ay:n edunvalvonnan itselleni. Jäsenyydelle ja jäsenmaksuille on aina ollut katetta.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
matti

Viesti Kirjoittaja matti »

almi kirjoitti:Minulle selitettiin aikoinaan, että Jt ei voi mennä yliopistoon siksi, että silloin joutuisi liittymään ylioppilaskuntaan - se olisi sama kuin poliittinen puolue. Ilmeisesti velivanhimmat eivät olleet ihan selvillä siitä, mitä varten ylioppilaskunnat ovat olemassa. Aikuisiällä olin HYY:n jäsen kuusi vuotta...

Kuulun sekä ammattiliittoon että kassaan. Loimaan kassa ei ole koskaan käynyt mielessä siksi, että halusin myös ay:n edunvalvonnan itselleni. Jäsenyydelle ja jäsenmaksuille on aina ollut katetta.
Tottakai jos viihtyy hyvin kotona niin voi työpaikassa ongelmien ilmeentyessä käyttää ay:n edunvalvontaa hyväksi.
Edit: älä nyt ymmärrä väärin, kyllää mä pärjään kotona paremmin kuin työssä tekemässä sekundaa ja vielä maksaa siitä.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

almi kirjoitti:Jäsenyydelle ja jäsenmaksuille on aina ollut katetta.
Minä en kuulu ammattiliittoon ja vastustan AY-liikettä elitisminä. AY-liike tekee kaikkensa köyhdyttääkseen silpputyöläisen. AY on oikea työtä tekevän ykkösvihollinen.

Loimaan kassoista ovat silpputyöläiset suljettu ulos, joten sekään ei ole vaihtoehto.

Vapaehtoisesti en riisto-organisaatioon enää lähde mukaan.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Jakke

Pehmoluopio kirjoitti:
almi kirjoitti:Jäsenyydelle ja jäsenmaksuille on aina ollut katetta.
AY on oikea työtä tekevän ykkösvihollinen.
Tässä asiassa ollaan samaa mieltä. Jokainen tajuaa mitä esim paperiliitto on ahneudellaan saanut aikaan koko teollisuudenalalle Suomessa ja miten työpaikoille on käynyt.
Viimeksi muokannut Jakke, 07.03.2009 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: lainaus korjattu...
Jakke

almi kirjoitti:Minulle selitettiin aikoinaan, että Jt ei voi mennä yliopistoon siksi, että silloin joutuisi liittymään ylioppilaskuntaan - se olisi sama kuin poliittinen puolue. Ilmeisesti velivanhimmat eivät olleet ihan selvillä siitä, mitä varten ylioppilaskunnat ovat olemassa. Aikuisiällä olin HYY:n jäsen kuusi vuotta...

Yläasteella meillä oli koulussa jonkin sortin "leikki oppilaskunta", jolle valittiin hallitus ja mitäköhän kaikkea siihen sisältyikään. Minua kiellettiin jyrkästi osallisumasta kyseiseen "poliittiseen toimintaan". Muistan jo silloin ihmetelleeni mitä poliittista kyseisessä toiminnassa on jos sitä vertaa juuri ammattiliiton jäsenyyteen.

Onkohan ketään JT:tä luottamusmiehenä? Minua pyydettiin entisessä työpaikassani kyseiseen tehtävään (kuuluin silloin vielä liittoon), mutta kieltäydyin. En vakaumuksellisista, vaan ihan muista syistä. Minä tappelen itse omat tappeluni työnantajan kanssa, jos tarve vaatii, mutta en ala ajamaan muiden asioita.
nasiiri

Viesti Kirjoittaja nasiiri »

matti kirjoitti:Ajattelin kun olen kuullut että se jehovan todistajille on ollut vaikea kuulua johkin toiseen järjestöön ja miksei muillekin jos nyt sattuis tässä myllerryksessä lyötämään töitä, tämmönen työttömyyskassa.
http://www.ytk.fi/
Sama kassa meikäläisellä, tyhmää maksaa liikaa työttömyysturvasta :D
nasiiri

Viesti Kirjoittaja nasiiri »

Minä tappelen itse omat tappeluni työnantajan kanssa, jos tarve vaatii, mutta en ala ajamaan muiden asioita.
Jonkun täytyy hoitaa myös yhteisiä asioita.
Viimeksi muokannut Analysoija, 07.03.2009 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lainaus korjattu
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Jakke kirjoitti:Jokainen tajuaa mitä esim paperiliitto on ahneudellaan saanut aikaan koko teollisuudenalalle Suomessa ja miten työpaikoille on käynyt.
Jonkinlainen merkitys saattaa olla myös sillä, että puut kasvaa tropiikissa 10 kertaa nopeammin ja ählämit ovat vihdoin saaneet politiikkansa ja infransa siihen kuntoon, että joku uskaltaa sinne firmoja perustaa.

Mutta eipä hätiä mitiä, sademetsien hakkuiden ja ilmastonmuutoksen seurauksena me saamme sellutehtaat kohta takaisin Suomeen :lol:
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

nasiiri kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Minä tappelen itse omat tappeluni työnantajan kanssa, jos tarve vaatii, mutta en ala ajamaan muiden asioita.
Jonkun täytyy hoitaa myös yhteisiä asioita.
Mutta se on hyvä kun joku on aikoinaan jo tapellut meidänkin puolesta niin meidän ei tarvitse enää tehdä muuta kuin nauttia olostamme täällä länsimailla.

50 vuodessa ay-liike on tosiaan muuttunut köyhien puolustajasta keskituloisten puolustajaksi. Tosin työthän siirtyy nyt rajojen ulkopuolella oleville köyhille, että siinä mielessä vanhat periaatteet toteutuvat kuin vahingossa.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Jakke kirjoitti:Yläasteella meillä oli koulussa jonkin sortin "leikki oppilaskunta", jolle valittiin hallitus ja mitäköhän kaikkea siihen sisältyikään. Minua kiellettiin jyrkästi osallisumasta kyseiseen "poliittiseen toimintaan". Muistan jo silloin ihmetelleeni mitä poliittista kyseisessä toiminnassa on jos sitä vertaa juuri ammattiliiton jäsenyyteen.
Minä törmäsin aikoinani juuri samanlaiseen "politiikasta" varoitteluun myös peruskoulun oppilaskuntien suhteen. En edelleenkään tajua, mitä poliittista niissä mahtoi olla. Oman kokemukseni mukaan Jt-lapsien vanhemmat olivat usein paljon poliitisempia kuin teinien oppilaskunnat.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Vastaa Viestiin