ensimmäistä kertaa..
jonkin aikaa sitten vaimo kävi ja olin mukana, silloin oli vielä tunne että ihan kuin olisi pahanteossa..
Itse olin silloin flunssassa joten en voinut luovuttaa, joten kävin tänään.
Miksi ei todistajien kannalta saisi luovuttaa, ei ne verenosasetkaan tyhjästä ilmesty.
Uskonnolla tai ilman sitä, meillä olisi hyvä ihmisiä tekemässä hyviä asioita ja pahoja ihmisiä tekemässä pahoja asioita. Mutta jotta hyvät ihmiset tekevät pahoja asioita, siihen tarvitaan uskontoa.
- Steven Weinberg -
OJA kirjoitti:ensimmäistä kertaa..
jonkin aikaa sitten vaimo kävi ja olin mukana, silloin oli vielä tunne että ihan kuin olisi pahanteossa..
Itse olin silloin flunssassa joten en voinut luovuttaa, joten kävin tänään.
Miksi ei todistajien kannalta saisi luovuttaa, ei ne verenosasetkaan tyhjästä ilmesty.
Jehovan todistajat kieltävät veren luovuttamisen, koska koko verta ei myöskään saa ottaa. Mutta kun saa ottaa veren fraktioita, pitää verikin luovuttaa fraktioina
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Analysoija kirjoitti:Jehovan todistajat kieltävät veren luovuttamisen, koska koko verta ei myöskään saa ottaa. Mutta kun saa ottaa veren fraktioita, pitää verikin luovuttaa fraktioina
Mutta jos vilpittömän Jehovan Todistajan veri kuumennettaisiin riittävästi vilpittömän todistajan valtimoissa/suonissa sun muualla, niin tuloksena luovuttamisen yhteydessä saattaisi olla tm Seuran veri-kikkailun osalta hyväksyttävä tuote (riippumatta nyt sitten siitä mihin tuota kuumennettua tuotetta voisi käyttääkin) Tässä varmaan jotain terveysriskejä mutta perusperiaatetasolla
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Toisen luovutuskerran jälkeen saat hienon SPR-etukortin. Muuta mainittavampaa hyötyä siitä ei ole, mutta saat roiman alennuksen Jeppu-pörssissä, sekä siitä koituvan hyvän mielen pitkäksi aikaa
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Mitäköhän Veripalvelussa sanottaisiin, jos luovuttaja kysyisi, voisiko antaa vain punasoluja tms.?
Minulla on elinikäinen verenluovutuskielto sairauteni vuoksi (oma terveyteni voisi kärsiä liikaa luovuttamisesta). SPR:n jäsen silti olen, ihan periaatteesta.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Niin minäkin vajaat 30-kertaa, kunnes noin 30-vuotta sitten tuli stop. Olin sairastunut aikuisiällä puhkeavaan Familiaaniseen hyperkolesterolimiaan, mihin elinikäinen lääkitys. Ja arvatkaa, harmittaako minua. Kyllä harmittaa, mutta ei toisen terveydellä sovi leikkiä. Sairaudestani johtuen en myöskään voi (kovin runsaasti) syödä verituotteita, sisäelimiä ja kananmunia - kaiken kaikkiaan tulisi ryhtyä pupujussiksi ja syödä pelkkiä vihanneksia, joita muutenkin ymppään ravintooni. Auts, pistelin juuri poskeeni makkarankannikan.