Tänään minuun otti puhelimitse yhteyttä kolme Espoon eteläisen seurakunnan vanhinta. Ensin he ilmoittivat haluavansa kysellä kuulumisiani, mutta ne eivät heitä kuitenkaan oikeasti kiinnostaneet vaan he halusivat tietää, olenko http://www.raamattu.tarinoi.fi/ sivustojen tekijä. Vastasin myöntävästi. Nuo kolme vanhinta esittivät useaan otteeseen kysymyksen, miksi en voisi erota Jehovan todistajista johon vastasin, etten aio erota. He olisivat toivoneet minun poistavan sivustoni netistä, jota en luvannut tehdä.
Tämän jälkeen ilmeni, että he edustavat oikeuskomiteaa joka harkitsee erottamistani. Totesin asian olevan siinä tapauksessa aivan toinen ja kysyin heiltä, mitä tekemistä minulla on heidän tai Espoon eteläisen seurakunnan kanssa. Sitä he eivät itsekkään tienneet. Vaadin heidän esittävän jonkinlaisen mandaatin jotta keskustelua olisi ylipäätään järkevää jatkaa. Yksi heistä ilmoitti että he edustavat koko maailmanlaajuista järjestöä. Toinen ilmoitti että heillä kyllä on kaikki valtuudet mutta minulle he eivät tule esittämään mitään kirjallista dokumenttia sen enempää valtuuksistaan kuin asiaa koskevista päätöksistäänkään.
Ilmoitin että erottamismenettelyssä tulee toimia lain vaatimalla tavalla eikä heidän tarvitse minua varten esittää kirjallisia dokumentteja vaan viranomaisia, jotka tulevat jatkossa tätä lainvastaista menettelyä käsittelemään.
Koko prosessista (sen edetessä) tulee myöhemmin yksityiskohtaisempaa rapaorttia sivustolleni.