Voiko uudessa maailmassa tehdä itsemurhaa?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Witless

Re: Voiko uudessa maailmassa tehdä itsemurhaa?

Viesti Kirjoittaja Witless »

sinner74 kirjoitti:Uusi maailma on luultavasti jokaiselle jt:lle henkilökohtainen juttu. Siellä on tiettyjä perusperiaatteita, esimerkiksi kaikkien rotujen yhteisymmärrys ja leijonien silitykselle alttius.

Ajatuksen hienous jehovantodistajien kannalta piilee siinä, että uutta maailmaa ei ole speksattu kovin tarkasti, vaan nimenomaan em. kaltaisilla mielikuvilla.

Tämänpuoleisessa maailmassa jt-uskonto puuttuu ihmisen käyttäytymiseen, makuhuoneeseen ja ajatusmailmaan yksityiskohtaisella ohjeistuksella. Kuinka vapauttavaa jt:lle onkaan ajatella että uudessa maailmassa nuo edellämainitut asiat ovat automaattisesti järjestyksessä, ja voi keskittyä vain niihin kivoihin juttuihin. Itsemurhan haluaisi tehdä tämän maailman vallitsevien sääntöjen perusteella, paratiisissa siihen ei ole tarvetta.
Erittäin hyviä pointteja!

Uusi maailma eli paratiisi on tosiaankin unelma sellaiselle ihmiselle joka ei jaksa/viitsi miettiä yksityiskohtia kovin tarkkaan. Vähän kuin uni/humala. Kaikki on hoidettu puolestasi, keskityt vain nauttimaan ihanuudesta joka sisältää kivoja pörröisiä eläimiä, terveellisiä hedelmiä ja hymyileviä ystäviä. :)

Enpä ole tullut miettineeksi Jehovan todistajien paratiisia täysin ajattelusta vapaana, "automaattisena" vyöhykkeenä, mutta sellainen se tosiaan on. Kiitos!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Muistelen jostain vanhasta lehdestä kirjoituksen, jossa käsiteltiin haaveksimista ja unelmoimista ja sitä, että haaveksiminen on turhaa. Mutta paratiisista unelmointi oli erikseen ilmoitettu sallituksi.
Religionsfri.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Mietin lahkossa ollessani tuota ikuista elämää moneltakin kantilta tietenkin. Ennen eroa tajusin, että ikuinen elämä parisuhteessa silloisen vaimoni kanssa olisi helvetti. Tämä siis ollenkaan vaimoa mollaamatta. Emme vain sopineet yhteen. Minä olin se huonompi puolisko.
Let me go Master I hate you so
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

rippeli kirjoitti:Emme vain sopineet yhteen. Minä olin se huonompi puolisko.
Näin se meilläkin meni, mutta miten Raamatulla voidaan perustella "paratiisimaata" maan päällä. Oheinen Raamatun sana on ehdollistettu:
1. Moos. 8:22 Niin kauan kuin maa pysyy, ei lakkaa kylväminen eikä leikkaaminen, ei vilu eikä helle, ei kesä eikä talvi, ei päivä eikä yö." Seuraava on ehdoton näkemys: Saarn. 1:4 Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.

Kuitenkin Jeesus, jonka kautta on kaikki luotu, tietänee asian parhaiten, otaksuisin -vaikkakin hän oli ihminen, hän kaiketi oli täydellinen ihminen, jonka vertaista ei ennen ollut ollut, eikä vastaisuudessakaan tule. Mitä hän menikään sanomaan:
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Matt. 24:35
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
Mark. 13:31
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Luuk. 21:33
Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

Kumpi siis tiesi enemmän: Saarnaaja, Mooses vai Jeesus ja kehen näistä meidän on uskominen? Vai raukeneeko Raamattu kenties tyhjiin! :shock:
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

sinner74 kirjoitti:Ajatuksen hienous jehovantodistajien kannalta piilee siinä, että uutta maailmaa ei ole speksattu kovin tarkasti, vaan nimenomaan em. kaltaisilla mielikuvilla.
Kyllä, ja etenkin tm Seuran markkinoimilla mielikuvilla. Joka johtaa siihen että ehkä jotkut yksittäiset vilpittömät Jehovan Todistajat myös maalailevat mielikuvia (Seuran ideologian ja kuvainnollisen aivopultin ohella) siitä, kuinka kiva olisi tavata se ja se, aloittaisin maailmanympärimatkan kävellen, kuinka loistavaa..., kuinka ihanaa..., ajatella että....
sinner74 kirjoitti:Itsemurhan haluaisi tehdä tämän maailman vallitsevien sääntöjen perusteella, paratiisissa siihen ei ole tarvetta.
Ei ehkä olekkaan tarvetta/ei edes vahinkotapauksissa, koska ehkä ilmeisesti itse Seuran tm Jehova voisi varmentaa asiaa poistamalla esim huiskistempulla käärmeiltä myrkkylataukset. <- Tietää siis ehkä sitä, että vahinkokuolemisetkin on eliminoitu jos joku sattuisi sopivalla tavalla kaatumaan käärmeen päälle.
Mutta toki itse Seuran tm Jehova respawn/kuolemattomuus voi korvata tämän ilmiön :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Uudessa maailmassa asuu oikeudenmukaisuus.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Vieras kirjoitti:Uudessa maailmassa asuu oikeudenmukaisuus.
Miten olet päässyt mittaamaan systeemiä?

Onko "oikeudenmukaisuus" mitattu ihmisen, pikkunisäkkään, vaiko mahdollisesti selkärangattoman näkökulmasta? Näiden eliöiden intressit kun ovat eriäviä.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
bbq

Viesti Kirjoittaja bbq »

Hmm hmm. En näe väitteen yhteyttä itsemurhan tekemiseen.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ai hitto! Siehä se vast viisas ootkii, mist ihmeest Sie noin päättelitkii. Vaa elä huoli, oikeuvenmukkaisuusha siel on, mut varo jottei perskarvat kärähä. :twisted:
Hena

Viesti Kirjoittaja Hena »

Mutta sehän on hienoa. Eli sinne sitten mieleni halajaa...eli voin olla sellainen kuin olen, ja saada Jehovan hyväksymyksen.Eli paratiisiin mieleni tekevi rapsuttelemaan leijonia ja katselemaan palmuja. Hei todella paljon kiitoksia tästä. Uskoni on niin voimakas nyt. :D :D :D
*Om man hittar en dyrbar pärla, går han och säljer allt han äger och köper den.*
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Hena kirjoitti:
Mutta sehän on hienoa. Eli sinne sitten mieleni halajaa...eli voin olla sellainen kuin olen, ja saada Jehovan hyväksymyksen.Eli paratiisiin mieleni tekevi rapsuttelemaan leijonia ja katselemaan palmuja. Hei todella paljon kiitoksia tästä. Uskoni on niin voimakas nyt. :D :D :D
...ja sen pituinen se. Vai onko parempi loppu 'he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti'.
Aaac

RaM kirjoitti:he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti.
Periaatteessa, jos olisi loputon elämä, niin ei noin voisi sanoa... :D
Religionsfri.
Aaac

Tässä hieman paratiisinäkymiä eräältä floridalaiselta salilta :mrgreen:
http://www.kodakgallery.com/ShareLandin ... z2m5rt&x=0
Religionsfri.
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Aaac kirjoitti:jos olisi loputon elämä
Liittyyköhän tuo epäilyyn? JOS.
tool ja öl on elämää.
Hena

Viesti Kirjoittaja Hena »

Aaac kirjoitti:Tässä hieman paratiisinäkymiä eräältä floridalaiselta salilta :mrgreen:
http://www.kodakgallery.com/ShareLandin ... z2m5rt&x=0

:D :D :D :D :D laitan vielä yhden hymiön :D tai no vielä pari :D :D

Kiitos aaac. aivan ihania kuvia. kuinka mieleni kaipaakaan sitä uutta maailmaa jossa vanhurskaus ja se * oikeudenmukaisuus* asuu.
Sydän kaihoten katsoin noita kuvia ja minun oli pakko avata ikkuna ja huutaa Jehovan nimeä tuuleen, sillä olin niin täynnä paratiisin kaipuuta.ja en voi muuta kuin huokailla tämän maailman pahuutta päivittäin, sillä juuri toivo siitä että pian koittaa ..siis ihan kohta nimittäin se Jumala lupaama uusi maailma, pitää minut onnellisena :roll: no ei tod. :D ja pari hymiötä vielä :D :D

Ei kyllä se on nyt pakko kaivaa laulukirja ja laulaa laulu nro 222. :?
*Om man hittar en dyrbar pärla, går han och säljer allt han äger och köper den.*
Vastaa Viestiin