Yleinen palaute

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

pakana

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja pakana »

Sulla on paha tapa lukea jotenkin aina "rivien välistä", tai jotenkin niin miten ei viestiä yleensä ole edes tarkoitettu luettavaksi.
Mä en sanonut, että sulla ei olis oikeutta keskustella asioista. Sulla vaan on tapa keskustella niin, että menet itse henkilökohtaisuuksiin, mutta estät muita menemästä niihin, koska olet moderaattori.
Analysoija

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

pakana kirjoitti:Sulla on paha tapa lukea jotenkin aina "rivien välistä", tai jotenkin niin miten ei viestiä yleensä ole edes tarkoitettu luettavaksi.
Mä en sanonut, että sulla ei olis oikeutta keskustella asioista. Sulla vaan on tapa keskustella niin, että menet itse henkilökohtaisuuksiin, mutta estät muita menemästä niihin, koska olet moderaattori.
Putosin. Oliko tää mulle vai Almille?
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

Analysoija kirjoitti:
pakana kirjoitti:Sulla on paha tapa lukea jotenkin aina "rivien välistä", tai jotenkin niin miten ei viestiä yleensä ole edes tarkoitettu luettavaksi.
Putosin. Oliko tää mulle vai Almille?
Almille.
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Varmaan mulle.

No sitten pitää vaan sietää toisiaan. Saatan kyllä vaikuttaa meneväni henkilökohtaisuuksiin, jos sama kirjoittaja vänkyttää viesti toisensa jälkeen perustelematonta ja tunnepohjaista tekstiä, josta sitten huomautan kyllästyneenä. Ehkä "julkisin varoin rahoitettavat teologiset tiedekunnat pitää lopettaa, koska minä haluan niin" -tyyliset "argumentaatiot" pitäisi ottaa vastaan jotenkin toisin.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Provosoitumisessa on se huono puoli, että silloin omienkin sanojen painoarvo putoaa.

Eiköhän mielenkiintoisista teismi/ateismi-aiheista voida keskustella ihan asialinjalla pysyenkin. Tai jos nekin topicit pitää syystä tai toisesta ryssiä, niin jääpähän taas enemmän aikaa muuhun elämään.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
almi

Teknistä ongelmaa: en tiedä, onko vika koneessa, foorumisoftassa vai käyttäjässä, koska joskus viestini lähtevät kahteen kertaan. Ts. ensimmäinen viesti lähtee normaalisti, kun taas "toisen" lähettämisen yhteydessä foorumi ilmoittaa, että lähettäminen ei ole mahdollista. Klikkaan mielestäni vain kerran. Hiirenä on kannettavan laatta. Onko muilla samaa?
- Paul-Eerik Rummo
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Veikkaisin että vahingossa klikkaat kahdesti, se on hyvin helppoa läppärin hiirellä. :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

KELLO!
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Vieras kirjoitti:KELLO!
Omat asetukset -sivu!
StereoX

Viesti Kirjoittaja StereoX »

Kun tuli toi sääntömuutos tohon että oppikysymysosiossa ei tule keskutella kuin Jehovan todistajiin liittyvissä oppikysymyksissä, niin en nyt ymmärrä sen pointtia enää ollenkaan kun kaikki muu uskonnollinen keskustelu siirtyi osioon Yleinen keskustelu. Kun aikoinaan Yleinen keskustelu osio luotiin oli keskustelua siitä kuinka se oli tarkoitettu lähinnä Jehovan todistajuuden jälkeiseen elämään ja harrastuksiin ja mielipiteisiin muista asioista kuin uskonto/jehovantodistajat/oppikysymykset.

Eli Oppikysymysosiossa ei saa jutella ei todistajuuteen liittyvistä uskonasioista, mutta yleisessä keskustelussa saa?
"hedelmistään puu tunnetaan"
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

StereoX kirjoitti: Eli Oppikysymysosiossa ei saa jutella ei todistajuuteen liittyvistä uskonasioista, mutta yleisessä keskustelussa saa?
Periaatteessa kyllä, osioiden ero on lähinnä siinä että jos jossain vaiheessa tietokantatilamme loppuu, niin YK osion viestit lähtevät ensimmäisenä. Toistaiseksi kaikelle on tosin tilaa riittänyt.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Palsta on 1) lähinnä ex-JT:lle tehty ja 2) täällä puhutaan lähinnä (ex-)jehovantodistajuudesta.

Täyttyköön keskustelussa edes jompikumpi ehto. Ei siis niin, että ihmiset, joilla ei ole läheistä kosketusta (ex)jehovantodistajuuteen, keskustelisivat palstan ulkopuolisista asioista :roll:
Religionsfri.
almi

Minäkin toivon, että täällä keskusteltaisiin ainakin jommasta kummasta Aaac:n mainitsemasta aiheesta.

Uskontokeskustelut tulevat helposti mukaan, kun käsitellään ex:n elämää. Se on luonnollista, koska Jehovan todistajista lähteminen ei katkaisen siteitä yhteiskuntaan eikä ei-jt-lähipiiriin; uskontokeskustelut tulevat helposti pinnalle.
- Paul-Eerik Rummo
StereoX

Viesti Kirjoittaja StereoX »

Aikoinaan yleisen osion tarpeellisuudesta äänestettiin,ja minusta se on paikallaan. Koska se luo sitä jatkumuoa sille että on muutakin elämää kuin se että ollaan entisiä todistajia ja se luo sitä yhteisöllisyyden tunnetta mikä on vertaistuessa ihan yhtä tärkeää kuin tarpeellisuus puhua niistä asioista joita on jo kokenut.

Meinaan meitä on monta jotka emme enää koe tarvetta käydä läpi jokaista oppimuutosta ja raamatun tulkintaa, mutta haluamme silti pysyä yhteisössä mukana.

Mutta en ymmärrä miksi oppikysymykset ja raamatuntulkinta joka ennen oli oppikysymysosiossa yhtäkkiä muuttaa yleiseen keskusteluun vain sillä verukkeella ettei ne raamatuntulkinnat koske todistajia.
"hedelmistään puu tunnetaan"
Analysoija

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

StereoX kirjoitti: Mutta en ymmärrä miksi oppikysymykset ja raamatuntulkinta joka ennen oli oppikysymysosiossa yhtäkkiä muuttaa yleiseen keskusteluun vain sillä verukkeella ettei ne raamatuntulkinnat koske todistajia.
Oppikysymysosiossa sai keskustella vain asioista Jehovan todistajuuteen liittyen. YK-osion teema on "Elämä jatkuu Jehovan todistajuuden jälkeen." Jollekin se voi olla buddhalaisuus, toiselle formulat.
Viimeksi muokannut Alueveli, 06.04.2009 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: quote kuntoon
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Vastaa Viestiin