Henkilökohtaisuuksia Aadam -ketjusta(jaettu)

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Aadam ihmisen perusmuoto?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

RaM kirjoitti:
PS. Koska Aadam oli ihmisenä (raamatun mukaan) täydellinen, hänen geneettisestä rakenteestaan ei olisi voinut puuttua ainuttakaan siihen geneettisesti kuuluvaa osaa - nänniä myöten. Hänellä täytyi myös olla perimässään tuo geneettinen ominaisuus, sillä ilman sitä sinäkin olisit nännitön. :roll:
Tai sitten saimme nänniperimän Evalta, koska olemme tulosta Evan ja Adamin kromosomeista ja lisäksi tuohon väliin luikahti epätäydellisyys. Juttusi on todistamatta edelleenkin.
Vieras

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Pakko puuttua peliin, pojat.
Suomi 24 = Suomi24, ei suoli24, muoskään en tunne uskonnollista tai muutakaan ilmentymää, mitä voitaisiin kutusa "meilolaisuudeksi", samoin puhuttelu RaMlösä on henkilöä halventava. Vieras kirjautukoon, jolloin saa oikeuden viestittää näkemyksensä suoraan asianomaisille henkilöille tai siistikoon kirjoitusasuaan. Tämä ei todellakaan ole mikään alatyylinen Suomi24 ja minua etoo kirjoitusten ala-arvoisuus. Kaiken kukkuraksi olen myös "luopion" kunnioitettua titteliä kantava.
Herra sotilaspastori nyt vain hankkii silmälasit ja lukee RaMbo/RaMlööööösan jutut uudestaa ja miettii pikkuisella harkinnalla, kenellä tässä topicissa oikein herja ja loukkaukset lentää. Mitä tulee meilolaisuuteen, olen ajattelun jo monesti selittänyt, mutta jos sinä et ole asiaa lukenut saati sisäistänyt, niin se on täysin oma ongelmasi.

Jaakko Ahvenainen:
>>siistikoon kirjoitusasuaan.
Kumma kyllä vastaava viesti herra RaMbo/RaMlösalle jää mainitsematta, vaikka herra voittaa herjoissa minut tässä topicissa 6-0 Ilmeisesti tämänkaltainen "rehellisyytesi" kertoo siitä, onko sinulla selkarankaa vai ei. Lukijat voivat vetää johtopäätökset, onko terästä selkärangassa vai hyytelöä.

Jaakko Ahvenainen:
>>Tämä ei todellakaan ole mikään alatyylinen Suomi24 ja minua etoo kirjoitusten ala-arvoisuus.

Meitä etoavat eri asiat. Minua henkilökohtaisesti etoavat henkilöt, jotka onnistuvat kaikesta hurskastelustaan huolimatta, todistamaan itsensä hyytelöksi ja epämieheksi. Olet näyttänyt tuossa ominaisuudessa esimerkkiä, jota en toivo kenenkään seuraavan.

Jaakko Ahvenainen:
>>Kaiken kukkuraksi olen myös "luopion" kunnioitettua titteliä kantava.[/b]

Et ansaitse tuota titteliä, vaikka joku ääri-jehovantodistaja sillä sinua nimittäisi. Olet luopiotoimen harrastelija, siis jonkinasteen luopiohengailija.
Ei minustakaan tehdä kersanttia sillä perusteella, että hengailen militaristipalstalla.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieras kirjoitti:Minua henkilökohtaisesti etoavat henkilöt, jotka onnistuvat kaikesta hurskastelustaan huolimatta, todistamaan itsensä hyytelöksi ja epämieheksi.
Tunnetko itsesi useinkin tosimieheksi kun kuuntelet salilla lavalta aiheita, jotka tiedät hölynpölyksi, mutta et tee asialle yhtään mitään, tai edes mainitse asiasta kenellekään?
Et ansaitse tuota titteliä, vaikka joku ääri-jehovantodistaja sillä sinua nimittäisi. Olet luopiotoimen harrastelija, siis jonkinasteen luopiohengailija. Ei minustakaan tehdä kersanttia sillä perusteella, että hengailen militaristipalstalla.
Sinusta voi kuitenkin tulla kersantti jonkun toisen maan armeijan palveluksessa, samoin kuin muitakin luopioita on uskonnollisesti ajateltuna olemassa, kuin vain jehovantodistajuudesta luopuneita. Hiffaaks?

Oletko muuten huomannut jotain nimenomaista syytä, mistä saat kipinän aina ajoittain mellastaa erilaisilla palstoilla haukkumassa kaikki entiset jehovantodistajat samaan hengenvetoon? Kai sellainen kuitenkin on olemassa, kun harrasteesi on kuitenkin kestänyt jo vuosia?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:Meitä etoavat eri asiat.
Näin asia on nähtävä. Onhan se tyyli alatyylikin, kenties jopa ihmisen perusmuoto.
Vieras kirjoitti:Jaakko Ahvenainen:
>>Kaiken kukkuraksi olen myös "luopion" kunnioitettua titteliä kantava.
Et ansaitse tuota titteliä, vaikka joku ääri-jehovantodistaja sillä sinua nimittäisi. Olet luopiotoimen harrastelija, siis jonkinasteen luopiohengailija.
Tämä on Sinun näkemyksesi, jonka arvostaen huomioon otan.
Vieras kirjoitti:Ei minustakaan tehdä kersanttia sillä perusteella, että hengailen militaristipalstalla.
Ylistämme tästä Jehovaa hänen poikansa Jeesuksen kautta.

Muuten, miten vastineesi minulle liittyy palstan aiheeseen, mihin niin nimimerkki RaM 'ia kuten Sinuakin pyysin kohteliaasti palaamaan, tosin asiallisuutta toivoen! Mikäli herrojen kielenkäyttö jatkuu samanlaisena pyydän lukottamaan tämän ja toiseksi: pyysin Sinua rekistöröitymään ja käymään alatyyliset keskustelunne keskenänne tai vaihtoehtoisesti siistimään suutanne. On mielestäni suunnatonta typeryyttä keskustelunne ollut. Käsittääkseni RaM ei ole tyhmä, mutta mikäli Sinä olet, sen ymmärrän ja se selittää käymänne keskustelun.
Vieras

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Ei minustakaan tehdä kersanttia sillä perusteella, että hengailen militaristipalstalla.
Ylistämme tästä Jehovaa hänen poikansa Jeesuksen kautta.
Täytyy sen verran korjata, että en hengaile militaristipalstalla, kirjoituksestani kyllä sai väärän käsityksen. Voit kuitenkin aivan vapaasti jatkossakin rukoilla Jehovaa hänen poikansa kautta.

Muuten juttusi ei kaipaa kommentointia.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Vieras kirjoitti: Tai sitten saimme nänniperimän Evalta, koska olemme tulosta Evan ja Adamin kromosomeista ja lisäksi tuohon väliin luikahti epätäydellisyys. Juttusi on todistamatta edelleenkin.
Mitä jos herra nyrkkisankari perehtyisi hetken biologiaan sekä genetiikkaan ja sen jälkeen palaisi asiaan.
Vieras kirjoitti: Muuten juttusi ei kaipaa kommentointia.
Tämä olisi kokonaisuudessaankin parasta jonka voisit tehdä. Onko aineet ottaneet taas vallan sinusta? :|
Mikä saa sinut toistuvasti roikkumaan seurassamme, joka on sinulle vastenmielistä? Jopa bannauksesta huolimatta hingut takaisin?
Lukittu