Aadam ihmisen perusmuoto?
Valvoja: Moderaattorit
-
RaM
Aadam ihmisen perusmuoto?
<snip>
Viimeksi muokannut RaM, 12.05.2009 21:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Vieras
Re: Aadam ihmisen perusmuoto?
Voitko kertoa, kenen kohdusta Adam tuli? Kerrottiinko raamatussa Adamin olleen joskus alkio?RaM kirjoitti:Raamatun mukaan jumala loi ensimmäiseksi ihmiseksi ja siten ihmisen biologiseksi perusmuodoksi miehen - Adamin. Eevasta eli naisesta tehtiin vasta myöhemmin toinen ihmisen prototyyppi jonka rakentamiseksi käytettiin palaa miehestä ja hänen genomistaan. Tämä raamatun opettama käsitys on biologisesti katsottuna kuitenkin täyttä soopaa eikä jumalalla ole sen mukaan ollut oikein täsmällistä käsitystä siitä, mitä on ollut tekemässä.
Ihmisen perusmuoto on nainen, ei mies. Alkiossa ihmiselle kehittyy aina ensin naisen kromosomit ja genomi johon jossain vaiheessa osalle sikiöitä muodostuu X-kromosomien lisäksi myös Y-kromosomeja, jotka muuttavat tuon naispuolisen alkion miespuoliseksi.
Raamatussa jumala kirjoituttaa Mooseksella siis puutaheinää kun antaa ymmärtää miehen olevan ihmisen perusmuoto. Ihmistä ei ole luotu mieheksi ja naiseksi, vaan 'kaiken takana on nainen'.
-
RaM
<snip>
Viimeksi muokannut RaM, 12.05.2009 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vieras
En ole yhdessäkään valokuvassa nähnyt Adamilla nännejä ja napaa. Pikaisesti luin ykkösmoosesta ja siellä ei kerrottu Adamin nänneistä ja navasta uhtään mitään, joten eiköhän taitelijat ole ottaneet vapautta tulkita sitä, miltä Adam näytti.RaM kirjoitti:Aadam ei raamatun mukaan tosiaankaan tullut kohdusta eikä tuollainen ajatus liity mitenkään koko avaukseeni. Kysymys on jumalan biologisesta tyhmyydestä. Raamatun mukaan hän hoksasi vasta myöhemmin, että oli tarve naispuoliselle olennolle - kuitenkin Aadamin luodessaan hänen työnsä geneettisenä runkona oli kuitenkin naisen genetiikka. Miksi jumala loi Aadamille nännit? Oletko nähnyt yhdessäkään kuvassa Aadamia ilman napaa tai nännejä?
Biologisesti katsottuna naisen pitäisi olla siis paremminkin jumalan kuva - ei miehen. EL SHADDAI on muuten tarkasti käännettynä suomeksi jumala, jolla on äidin rinnat.
Sinä näet, kuten meilolaiset yleensä VT-seuramaisesti vain fyysisiä ominaisuuksia, kun puhutaan "ihmisestä jumalan kuvana" Mutta RaMlöösa ihminen on paljon muutakin kuin fysiikkaa, joka heijastaa jumalan ominaisuuksia. Raamattua lukeneena olen huomannut RaMlöösa, että painotus on noilla menttaalipuolen asioilla.
- Alueveli
- Eläkeläinen
Koitetaas pysyä aiheessa ilman toisten tölvimistä, koskee kaikkia osapuolia. Leikattu osuus näkyvissä http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=1963
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
-
RaM
<snip>
Viimeksi muokannut RaM, 12.05.2009 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Vieras
Kuule RaMbo, millatavalla ruotsalainen kivennäisvesi sinua loukkaa? Herra avatar on Rambo, joten ajattelin, että herran nimi kestää taivuttelua. Anteeksi, olin väärässä, en tiennyt, että olet noin herkkähipiäinen. Tuossa sinun täytyisi ottaa mallia minusta, joka en joka hatunkäännöstä inise, kuin pikkutyttö, vaan kestän karskin kohtelun kuin mies.RaM kirjoitti:Eli 'ramlöösa ihmisistä' ja 'meilolaisista' puhuminen on asiassa pysymistä ja kestovittuilijalle sallittu kommunikointimuoto?![]()
Nyt ei hommat taas pelitä lainkaan.
Mielestäni meilolaisuus on termi, joka kuvaa äärinmäistä luopioajattelua, niin äärinmäistä, että siinä mielipiteet käyvät yksiin VT-seuran kanssa. Muutamassa kuukaudessa, kolme kertaa luopioiden äärinmäisyysajattelu on palstoilla ollut 100% linjassa VT-seuran kanssa ja näistä kolmesta kerrasta olen huomauttanut kirjoittajille. Jos ääriluopio ja VT-seura laulaa samoja lauluja, niin millä termillä sitä pitäisi kutsua?
Lisäksi ja erikseen herra RaMbo pyydän anteeksi, että olen kutsunut sinua RaMlööööösaksi, sitä ei enää tapahdu.
-
RaM
Niin katsos baby... et sinä kykene minua loukkaamaan, siihen vaaditaan aivan eri kaliberin henkilö.Kuule RaMbo, millatavalla ruotsalainen kivennäisvesi sinua loukkaa? Herra avatar on Rambo, joten ajattelin, että herran nimi kestää taivuttelua. Anteeksi, olin väärässä, en tiennyt, että olet noin herkkähipiäinen. Tuossa sinun täytyisi ottaa mallia minusta, joka en joka hatunkäännöstä inise, kuin pikkutyttö, vaan kestän karskin kohtelun kuin mies.
Varmaan kestät myös karskin kohtelun mutta tällä palstalla et siihen pääse tutustumaan, täällä sallitaan vain hienovarainen piilovittuilu enkä minä viitsi noihin tyttöjen leikkeihin kanssasi lähteä. Se on yhtä merkityksetöntä kuin muu henkinen piereskelysi.
-
Vieras
Sinulla on ilmeisesti jäänyt jotain hampaankoloonRaM kirjoitti:Niin katsos baby... et sinä kykene minua loukkaamaan, siihen vaaditaan aivan eri kaliberin henkilö.Kuule RaMbo, millatavalla ruotsalainen kivennäisvesi sinua loukkaa? Herra avatar on Rambo, joten ajattelin, että herran nimi kestää taivuttelua. Anteeksi, olin väärässä, en tiennyt, että olet noin herkkähipiäinen. Tuossa sinun täytyisi ottaa mallia minusta, joka en joka hatunkäännöstä inise, kuin pikkutyttö, vaan kestän karskin kohtelun kuin mies.
Varmaan kestät myös karskin kohtelun mutta tällä palstalla et siihen pääse tutustumaan, täällä sallitaan vain hienovarainen piilovittuilu enkä minä viitsi noihin tyttöjen leikkeihin kanssasi lähteä. Se on yhtä merkityksetöntä kuin muu henkinen piereskelysi.
- Alueveli
- Eläkeläinen
Ei sitten käynyt mielessä että kyseessä saattaisi olla vahinko, että jotain jäi vielä yhden postauksen perään? Mutta näköjään tässä ketjussa ei enää haluta keskustella mistään.RaM kirjoitti:Eli 'ramlöösa ihmisistä' ja 'meilolaisista' puhuminen on asiassa pysymistä ja kestovittuilijalle sallittu kommunikointimuoto?![]()
Nyt ei hommat taas pelitä lainkaan.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti