suikki kirjoitti:Tahallanikin käännyin katsomaan sitä suoraan silmiin, ämmä parka meni niin sekasin, että törkkäs sen tavaran koneeseen (vai mikä se viitenumeronlukija on) niin että vahingossa meni mun laskuun, (kai tarkoitus oli vain tarkistaa tavaran hinta) ja liukeni paikalta. toinen kassatäti sai selvittää asian sen jäljiltä.
Tuosta tulee mieleen vastaavantyyppinen kokemus, jonka joskus käänsin:
Kun olemme kassalla, niin liikkeeseen astuu sisään sisar Venla Vanhurskas. No minä vähän pilailin tässä, koska hän on ollut kolme kertaa erotettuna sukupuolisen moraalittomuuden takia, mennyt naimisiin ei-uskovan huumekauppiaan kanssa, kasvattamut kolme lasta, joista ei yhtäkään jehovantodistajaksi. Eikä tämä sisar ole koskaan niiden 35:n vuoden aikana, jona olen hänet tuntenut, ollut ’hengellinen’ tai ’aktiivinen palveluksessa’.
No niin – minut on aivan hiljan ilmoitettu seurakunnassa ’entiseksi jehovantodistajaksi’ ja ilmeisesti tämä tieto on myös saavuttanut hänet. Hänen saapuessaan hymyilin ja sanoin ’terve’. Hän jätti tervehdykseni täysin vaille huomiota, vältti katsekontaktin ja katseli 7-vuotiasta lapsenlastani, alkaen puhua tälle, aivan kuin minua ei olisikaan.
Puhuin äänekkäästi, mutta kauniisti ja hän jätti minut edelleen huomiotta. Lopulta pidin sen verran ääntä, että hänen oli joko otetava minut huomioon tai asetettava itsensä typerään asemaan. Hän mumisee pikaisen tervehdyksen ja katoaa.
Ironista ja kuitenkin niin jehovantodistajamaista. Ymmärrän hänen pelkonsa puhua 51-vuotiaan isoisän kanssa, joka on vuokraamassa lapsenlapselleen Maija Poppasen ja jonka ainoa synti sitä seurakuntaa vastaan - jossa hän vierailee harvemmin kuin minä eturauhastutkimuksessa – oli vastaanottaa Jeesus pomokseen, brooklyniläisen kirjakerhon asemesta.
WAUTSI. No joka tapauksessa minulla on ’ei karttamista’-sääntö. Ne jotka rikkovat tuota sääntöä nolataan julkisesti ja se sama koskee heidän edustamaansa uskontoa. Saatan lähettää hänelle sievän ‘Ei minua tarvitse karttaa vain siksi, että rakastan Jeesusta’-kortin. Kun hän sitten menee seuraavan kerran kokoukseen, joskus vuoden 2008 puolella, niin hän voi näyttää sitä korttia kaikille nk. ystävilleen. Jessus.
Jeff