Ihailtavaa logiikkaa
Valvoja: Moderaattorit
-
Markku Meilo
Ihailtavaa logiikkaa
Hellyttävästi joku pokrailun terveysvalvoja huolehtii, että B-hepaa kantava ei saa pahentaa kaverinsa aivovammaa, eikä kaverikaan saa yrittää samaa B-hepaa kantavalle. Siis käytännössä kokeneilla pugilisteilla tulee olla vain (ylä)pään vammoja, joita sitten molemmin puolin haluavat toiselle tarkoituksella pahentaa. Toki ymmärrettävää, koska muussa tapauksessa homma jäisi alkumetreille ja ala jäisi vaille pehmeäaivoisia ikonejaan. Mutta jotenkin tuli heti mieleen vaikka Vt-seuran suhtautuminen vereen ja toisaalta Vt-seuran kirjoitukset elämän pyhyydestä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
rippeli
Re: Ihailtavaa logiikkaa
Eikös ne hakkaa toisensa vihanneksiksi tehdäkseen vaikutuksen naisiin? Eli naisiahan tässä vain ajatellaan kun estetään hepatiittien leviäminen.
Let me go Master I hate you so
-
Markku Meilo
Tosiaan, en näemmä osannut ajatella asian positiivista piirrettä. Olin sen verran mustavalkoinen, että ajattelin sairaanhoitohenkilökunnan päätehtäväksi rajoittaa sairauksia, sairauteen katsomatta.rippeli kirjoitti:Eikös ne hakkaa toisensa vihanneksiksi tehdäkseen vaikutuksen naisiin? Eli naisiahan tässä vain ajatellaan kun estetään hepatiittien leviäminen.
-
wolframium
Onhan se paljon kunniakkaampaa delata mojovaan nyrkin heilautukseen, kuin joutua sairaalloisen verihurtta-korvaanpurijan viattomaksi uhriksi (vrt. Tyson vs Holyfield). Pään avohaavojen välityksellä se hepakin tarttuu, ellei pojat ajatelleet sitten jotain aivan muuta.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
Markku Meilo
Se ei mua vaivaa miten pari kädellistä imettäväistä lain suomissa rajoissa pahoinpitelee toisiaan yhteisestä halusta. Muttaettä sairaanhoidon ammattilaiset menevät noiden pehmopäisten kisaan mukaan erotuomareiksi. Tulee mieleen brittien sanonta, ettei nenän kaivaminen haittaa, vaan se rään syöminen.wolframium kirjoitti:Pään avohaavojen välityksellä se hepakin tarttuu, ellei pojat ajatelleet sitten jotain aivan muuta.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Kieltämättä looginen ajatus että tuossa vaiheessa turpiinlyöntiä ja sen väistämistä on sama mitä hepatiitin lajia maksassaan kantaa. Kuitenkin, nyrkkeily on nykyään vakavamielistä urheilua siinä missä golf, curling tai biljardi. Sellaisia riskejä mitkä eivät hommaan kuulu ei kukaan ammattilainen suostu kantamaan. Kyseessä on sentään yhden miehen liikeyritys (okei, painaa kahden ja puolen miehen verran).
And Justice For All
-
Markku Meilo
Ei tietenkään, enkä heitä olekaan moittinut. Otetaan uudeksi esimerkiksi vaikka vuonna 2001 Lahdessa järjestettyjen hemohes-hiihtojen medisiinarit, jos se yhtään selkiyttää sitä mitä haluan tuoda esille.sinner74 kirjoitti:Sellaisia riskejä mitkä eivät hommaan kuulu ei kukaan ammattilainen suostu kantamaan.
Tottahan urheilussa taloudellinen sekä moraalinen riski jaetaan ja/tai siirretään. Tällöin ammattihenkilö, jonka toimenkuvaksi katutasolla mielletään kaikenpuolinen terveyden ja ihmiselämän ylläpito, voi esimerkiksi ansaita elantoaan varmistaessaan ettei nyrkkeilijä kuole ennenaikaisesti hepaan. Medisiinari ostetaan takaamaan, että nyrkkeilijä saa mahdollisimman suuren taloudellisen tuoton mahdollisimman häiriöttömästä aivojensa tuottamuksellisesta vaurioittamisesta.
Vaihtoehtoisesti medisiinari voi ansaita toimeentuloaan sillä, että parhaansa mukaan kusettaa urheilusysteemissä kolleegoitaan.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Joko-tai vaihtoehdon lisäksi usein kyseessä on myös sekä-että. Miksi urheilu olisi erillinen pesäke ns. normaalielämästä? Urheilu kuitenkin tarjoaa mahdollisuuden ihan oikeaan sankaruuteen, ilman vippaskonsteja ja vilunkia. Toinen siihen tarttuu, joka kolmas ei.Markku Meilo kirjoitti: Vaihtoehtoisesti medisiinari voi ansaita toimeentuloaan sillä, että parhaansa mukaan kusettaa urheilusysteemissä kolleegoitaan.
And Justice For All
-
Markku Meilo
Et näköjään vieläkään havainnoinut sitä pohjaa, jolle oman ajatukseni perustan.sinner74 kirjoitti:...kyseessä on myös sekä-että.
Itse asiassa näen urheilun omalla korokkeellaan ja siitä ajatuksestani olen kaiken aikaa kirjoittanut. Urheilu on tosiaan noussut aiemmasta pyyteettömyyden suosta liiketaloudelliseksi mekanismiksi. Toki käsitän, että maailma on sitä homogeenisempi mitä laajemmalle kaikensorttinen sumutus, kusetus, itsensäpettäminen ja itsekkyys leviää. Kyse tässä kirjoittelussa ei ole vallitsevia tosiasioita vastaan nostettavasta taisteluhuudosta, vaan yhdestä uudesta yksittäisestä huomiostani siitä miten yhteiskuntamme kouluttamat ammattilaset jakaantuvat. Boseen heivattu juristi on jo totutumpaa kamaa.Miksi urheilu olisi erillinen pesäke ns. normaalielämästä?
Toki, toki, urheiluun koko elämäni vastahankaisesti (=á la Vt-seura) suhtautuneena on oikeita sankareita syöpynyt mieleeni mm. Matti Nykänen ja Toni Nieminen, joilta kummaltakaan ei muistini mukaan mahdollisuudet loppuneet kesken. Jälkimmäisen meriitiksi muistan mm. (oikein tai väärin) lukeneeni ennenaikaisesti myönnetyn ajokortin, jotta pääsee hyödyntämään lupaavaa mahdollisuutta tuohon ihan oikeaan sankaruuteen. No mopo ei sitten pysynyt pojan hanskassa. Innoittajana olitietysti alan edellinen sankari, toki minulle kumpikaan ei edusta pienintäkään sankaruutta, vaan molemmat urheilun alttarille uhrattuja keskenkasvuisia henkilöitä. Suoraan verrattavissa Vt-seuran veriopin lapsiuhreihin.Urheilu kuitenkin tarjoaa mahdollisuuden ihan oikeaan sankaruuteen, ilman vippaskonsteja ja vilunkia.
Vippaskonsteista ja vilungeista vapaita urheilutapahtumia en heti saa mieleeni. Hetken miettimisesen jälkeen lähimmäksi tulivat Rauman pitsiviikko ja Vammalan vanhojen kirjojen päivät. Mutta varmaan valaiset aihetta, mikäli katsot etusi sitä vaativan.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Okkei, nyt luulen ymmärtäväni mitä hienovaraisesti vihjaat. En tosin ymmärrä miten tämä nimenomainen tapaus on moraalisesti sen kummempi kuin esimerkiksi ne tuhannet ihmiset jotka menevät Arvauskeskukseen valittamaan pahaa oloa, ja joille määrätään mömmö X:ää, vaikka oikea toimenpide olisi psykiatrinen hoito. Torilla tavataan, ota luotiliivi mukaan. Lääkäri toimii tilanteen ja käytettävissä olevien resurssien mukaisesti.Markku Meilo kirjoitti: Et näköjään vieläkään havainnoinut sitä pohjaa, jolle oman ajatukseni perustan.
Itse asiassa näen urheilun omalla korokkeellaan ja siitä ajatuksestani olen kaiken aikaa kirjoittanut.
Urheilu kuitenkin tarjoaa mahdollisuuden ihan oikeaan sankaruuteen, ilman vippaskonsteja ja vilunkia.
Olet oikeassa, mutta katsot vain kortin toista puolta. Parhaimmillaan urheilu on periksiantamatonta senhetkisen totuuden hakemista, itsensä voittamista, pettymyksen käsittelyn oppimista, askeettista elämää. Verrattuna esimerkiksi jehovantodistajuuden idealismiin (josta ei tietenkään tässä thredissä ollut kyse) urheilun idealismi oikeasti tarjoaa mahdollisuuden onnistua.Vippaskonsteista ja vilungeista vapaita urheilutapahtumia en heti saa mieleeni. Hetken miettimisesen jälkeen lähimmäksi tulivat Rauman pitsiviikko ja Vammalan vanhojen kirjojen päivät. Mutta varmaan valaiset aihetta, mikäli katsot etusi sitä vaativan.
Jos haluat nähdä urheilua aidoimmillaan, mene joku ilta katsomaan kun lapset pelaavat koulun- tai muuten julkisella kentällä keskenään jalkapalloa. Tai jääkiekkoa. Tai pesäpalloa. Tai hippaa. Tai mitä vaan.
And Justice For All
-
Witless
Jälkikäteen kävi ilmi että kyllä se oli se toinen pugilisti joka pelkäsi, terveysvalvojilla ei ollut muuta osuutta kuin havainnointi. Pelko se on raskaansarjan nyrkkeilijälläkin.Markku Meilo kirjoitti:Hellyttävästi joku pokrailun terveysvalvoja huolehtii, että B-hepaa kantava ei saa pahentaa kaverinsa aivovammaa, eikä kaverikaan saa yrittää samaa B-hepaa kantavalle. Siis käytännössä kokeneilla pugilisteilla tulee olla vain (ylä)pään vammoja, joita sitten molemmin puolin haluavat toiselle tarkoituksella pahentaa. Toki ymmärrettävää, koska muussa tapauksessa homma jäisi alkumetreille ja ala jäisi vaille pehmeäaivoisia ikonejaan. Mutta jotenkin tuli heti mieleen vaikka Vt-seuran suhtautuminen vereen ja toisaalta Vt-seuran kirjoitukset elämän pyhyydestä.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Hemmetti, Valujev pelkää? Arvelinkin että miehellä täytyy olla peili.Witless kirjoitti: Jälkikäteen kävi ilmi että kyllä se oli se toinen pugilisti joka pelkäsi, terveysvalvojilla ei ollut muuta osuutta kuin havainnointi. Pelko se on raskaansarjan nyrkkeilijälläkin.
And Justice For All
-
Witless
Ei, kyllä se oli se toinen. Vielä vaikeammin lausuttava.sinner74 kirjoitti:Hemmetti, Valujev pelkää? Arvelinkin että miehellä täytyy olla peili.Witless kirjoitti: Jälkikäteen kävi ilmi että kyllä se oli se toinen pugilisti joka pelkäsi, terveysvalvojilla ei ollut muuta osuutta kuin havainnointi. Pelko se on raskaansarjan nyrkkeilijälläkin.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Markku Meilo
Ja minä en näe miten antamasi esimerkki liittyy asiaan. Ellei sitten ole kyse ajatuksesta, että jokin taho maksaa siitä, että tehdään tarkoituksellisesti vääryyksiä?sinner74 kirjoitti:En tosin ymmärrä miten tämä nimenomainen tapaus on moraalisesti sen kummempi kuin esimerkiksi ne tuhannet ihmiset jotka menevät Arvauskeskukseen valittamaan pahaa oloa, ja joille määrätään mömmö X:ää, vaikka oikea toimenpide olisi psykiatrinen hoito.
Minä katson sitä puolta, joka on suuntaani näkyvissä.Olet oikeassa, mutta katsot vain kortin toista puolta.
Jotta emme enempää harhautuisi liian laajalle, niin olisi heti alkuun pitänyt olla täsmällisempi ja käyttää huippu-urheilu -termiä. Kuvailusi mukainen hehkutus on yleistä, harvemmin ajattelemme urheilun nurjia puolia, kiellettyjä aineita, sovittuja tuloksia, katsojaväkivaltaa sekä kansoja erottavia vaikutuksia. Etelä-Amerikassa oli aikaa sitten tilanne, jossa futismatsin ennakko-odotusten vastainen lopputulos oli sytyttää kahden valtion välisen sodan. Mulla muistuu heti mieleen kotiovelleen(ko?) ammuttu futari, joka teki vahingossa oman maalin. Toki olet oikeassa, parhaimmillaan voi jehovantodistajuuskin olla jollekin yksilölle aivan muuta kuin mitä se on muille jehovantodistajille.Parhaimmillaan urheilu on periksiantamatonta senhetkisen totuuden hakemista, itsensä voittamista, pettymyksen käsittelyn oppimista, askeettista elämää.
Näin olen toiminutkin, eikä havainnoimissani lapsissa ole toistaiseksi tullut esille kiellettyjä aineita, sovittuja tuloksia, katsojaväkivaltaa tms. Mulla vaan on kalvava tunne luissa, että noiden nilviäisten pelien tuijotteluun käyttämäni aika ei edes teoreettisesti muuta tilanteita huippu-urheilussa.Jos haluat nähdä urheilua aidoimmillaan, mene joku ilta katsomaan kun lapset pelaavat koulun- tai muuten julkisella kentällä keskenään jalkapalloa. Tai jääkiekkoa. Tai pesäpalloa. Tai hippaa. Tai mitä vaan.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Elikkä en edelleenkään ymmärrä avauksesi pointtia. Ei se mitään, muutenkin olen aina ollut myöhäinen kaikessa. Muunmuassa synnyin niin kauan lasketun ajan jälkeen, että äitini ehti epäillä onko edes raskaana.Markku Meilo kirjoitti: Ja minä en näe miten antamasi esimerkki liittyy asiaan. Ellei sitten ole kyse ajatuksesta, että jokin taho maksaa siitä, että tehdään tarkoituksellisesti vääryyksiä?.
Katsot tasan sitä puolta minkä haluat nähdä.Minä katson sitä puolta, joka on suuntaani näkyvissä.
Aika alhaista verrata jehovantodistajuutta urheiluun. Vai oletko kuullut jääkiekkoilijasta, jolle entiset joukkuetoverit eivät puhu koska pelaaja halusi lopettaa jääkiekkoilun? Haluatko mielessäsi rinnastaa urheiluelämän ja jehovantodistajuuden yksilön kannalta yhtä merkitykselliseksi ja vaikutusvaisvaltaiseksi asiaksi?Kuvailusi mukainen hehkutus on yleistä, harvemmin ajattelemme urheilun nurjia puolia, kiellettyjä aineita, sovittuja tuloksia, katsojaväkivaltaa sekä kansoja erottavia vaikutuksia. Etelä-Amerikassa oli aikaa sitten tilanne, jossa futismatsin ennakko-odotusten vastainen lopputulos oli sytyttää kahden valtion välisen sodan. Mulla muistuu heti mieleen kotiovelleen(ko?) ammuttu futari, joka teki vahingossa oman maalin. Toki olet oikeassa, parhaimmillaan voi jehovantodistajuuskin olla jollekin yksilölle aivan muuta kuin mitä se on muille jehovantodistajille.
Hienoa, ymmärrät mistä urheilussa on kysymys. Huippu-urheilu on asia erikseen, lieveilmiöineen, mutta ne jotka siellä huipulla ovat, ovat myös muutamaa poikkeusta lukuunottamatta parhaista parhaita.Näin olen toiminutkin, eikä havainnoimissani lapsissa ole toistaiseksi tullut esille kiellettyjä aineita, sovittuja tuloksia, katsojaväkivaltaa tms. Mulla vaan on kalvava tunne luissa, että noiden nilviäisten pelien tuijotteluun käyttämäni aika ei edes teoreettisesti muuta tilanteita huippu-urheilussa.
Edit: quotet päin sanonko mitä
Edit: vieläkin jäi yks quote päin sitä
And Justice For All