bok om sekter

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

bok om sekter

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anders Haag: Att vinna en tro och förlora sig själv

Kriitikon mukaan vertaa kirja jalkapallohuligaaneja ja prätkäjengejä lahkoihin siten, että ne luovat vahvan tunteen yhtenkuuluvaisuudesta antaen vapauttavan tunteen tästä samalla kun rajoittavat henkilökohtaista vapautta.

Belgialainen uskontotieteilijä olisi sanonut, että gurujen oppilaina länsimaiset ovat usein alistuneempia kuin intialaiset oppilapset.

Haag on ollut Hare Krishna -liikkeessä, eikä kriitikon esittely anna ymmärtää että nimenomaan jehovantodistajat tulisivat esiin ollenkaan kirjassa

Kirja käsittelee enemmän psykologisia lahkon vetovoimia kuin mustamaalaa, ja guruista keskustellaan

(lehdestä Hälsa nro 6 år 2009)
Kaarmis

Re: bok om sekter

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Vieras kirjoitti:Anders Haag: Att vinna en tro och förlora sig själv

Kriitikon mukaan vertaa kirja jalkapallohuligaaneja ja prätkäjengejä lahkoihin siten, että ne luovat vahvan tunteen yhtenkuuluvaisuudesta antaen vapauttavan tunteen tästä samalla kun rajoittavat henkilökohtaista vapautta.
(lehdestä Hälsa nro 6 år 2009)
Olen jo pitkään verrannu prätkäjengejä todistajiin siinä, että molemmilla on rakkaus keskuudessaan. Ehdollinen rakkaus, joka loppuu kun porukasta yrittää päästä pihalle...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kaarmis kirjoitti:Olen jo pitkään verrannu prätkäjengejä todistajiin...
Minä olen vertailussani tullut siihen päätelmään, että ainakin Suomessa prätkäjengeillä on totuus, heitähän vainotaan viranomaisten taholta merkittävästi rankemmin kuin jehovantodistajia.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Markku Meilo kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti:Olen jo pitkään verrannu prätkäjengejä todistajiin...
Minä olen vertailussani tullut siihen päätelmään, että ainakin Suomessa prätkäjengeillä on totuus, heitähän vainotaan viranomaisten taholta merkittävästi rankemmin kuin jehovantodistajia.
Sanotte vaan kuinka monta grammaa tarviitte. Jos ootte uusii naamoi nii parit ekat sniffit lähtee ilmaseks.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

wolframium kirjoitti: Sanotte vaan kuinka monta grammaa tarviitte. Jos ootte uusii naamoi nii parit ekat sniffit lähtee ilmaseks.
Wolffi on vasta hangaround, joten koittaa täällä kaikenlaista. Sikäli prätkäjengit eronnevat jehovantodistajista, että rakkauspommituksen tilalla on viha- tai ihan oikea pommitus.
And Justice For All
Vastaa Viestiin