Jakke kirjoitti:Arskavain kirjoitti:
Itse pidän todistettuna, että on olemassa ns. henkielämää, vedoten lukuisiin paranormaaleihin ilmiöihin ja ihmisten kokemuksiin, vaikka myönnettäköön monien lähteiden olevan kiistanalaisia. Itse uskon kyseessä olevan kuitenkin korkeampi elämän muoto, joka voi hyvinkin olla selitettävissä korkeampaa nyt ihmiselle tuntematonta fysiikkaa ymmärtäessämme.
Siitä on luvassa melkoisia rahapalkintojakin, jos tuollaiset jutut saataisiin todistettua. Tähän mennessä kukaan ei jostain syystä ole palkintoja kuitannut. Esimerkkinä mainittakoon helposti tienattava miljoonan taalan potti, jonka voi lunastaa
TÄÄLTÄ.
Olet oikeassa jossain määrin. Minun mielestä monia tutkijoita vaivaa, oliks se nyt se hieno sana "demartologinen" näkemys paranormaaleista ilmiöistä. Eli lähtökohtaisesti ajatellaan, että "tuo ei ole mahdollista". Useimmin sellaiset tutkijat ovat kuitenkin oikeassa, koska yliluonnollisina pidettyjä ilmiöitä ei ole voitu todistaa nykyajan tieteen vaatimusten mukaisesti. Mutta asialla on kääntöpuoli, sillä paranormaaleja ilmiöitä tutkitaan enemmän tai vähemmän pätevien ihmisten toimesta valtavasti ja kiinostus on mystisyydenkin takia valtavaa tällaisia asioita kohtaan jos mittana ovat sellaisten ohjemien katsojaluvut.
Kuitenkin tällaisten aistiemme ulkopuolella oleva vaatii mielestä muutakin kuin vain kliinistä näkemystä. "sydämmelläkin" voidaan nähdä asioita jos haluamme, enkä voi omia havaintoja ja kuulemiani kokemuksia missään tapauksessa pitää huuhaana, vaikka olenkin pyrkinyt objektiivisuuteen sellaisia asioita kohdatessani.
Kuitenkin tällaiseksi "sydämmellä näkeminen" ei tarkoita kohdallani sitä, että "siellä" on enkeli, demoni tai joku edesmennyt henkilö, vaan sen asian tunnustaminen, että jotakin se oli, mutta mitä?
Eihän se edes loogiselta tunnu, että jossakin linnassa vaikka 1500-luvulla joku aiemmin asunut henkilö kummittelisi vuosisatoja siellä ja koputtelisi seiniä, säikytellen eläviä. Toisaalta jos miä haluaisin hallita jotakin, niin yksi tehokas keino voisi olla tietynlaisessa epätietoisuudessa pitäminen...ollakko vai eikö olla?