Raimo ja huiskaaminen
Valvoja: Moderaattorit
-
Witless
Raimo ja huiskaaminen
Mun mielestäni kaikki ääliöt kerjäävät turpiinvetämistä. Onhan se niin että ei turpiin saa vetää ketään, mutta toisaalta ymmärrän hyvin että jos joku esittää tyhmiä mielipiteitä ja paikalle tulee vaikka joku keravalainen, niin eihän se voi tyhmyyttä ymmärtää. Eli jos joku vaikka grillikioskilla ihan avoimesti aukoo päätään tyhmästi, niin keravalainen saattaa lyödä turpiin. Mielestäni kaikkien ääliöiden pitäisi pitää mielipiteensä salassa, vaikka olisivatkin tyhmiä. Muussa tapauksessa he kerjäävät turpiin saamista, ainakin keravalaisilta. (Ei sillä, että itse paheksuisin heitä, tai hyväksyisin keravalaisia.)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
RaM
Re: Raimo ja huiskaaminen
Hämmästelit raiskaus-avauksen tarkoitusta (mitä selvästikään et ymmärtänyt) ja kyseenalaistit avauksen tarpeellisuuden. Entä tämä sinun oma avaus - onko tässä mielestäsi minkäänlaista älyllistä tai informatiivista funktiota?Witless kirjoitti:Mun mielestäni kaikki ääliöt kerjäävät turpiinvetämistä. Onhan se niin että ei turpiin saa vetää ketään, mutta toisaalta ymmärrän hyvin että jos joku esittää tyhmiä mielipiteitä ja paikalle tulee vaikka joku keravalainen, niin eihän se voi tyhmyyttä ymmärtää. Eli jos joku vaikka grillikioskilla ihan avoimesti aukoo päätään tyhmästi, niin keravalainen saattaa lyödä turpiin. Mielestäni kaikkien ääliöiden pitäisi pitää mielipiteensä salassa, vaikka olisivatkin tyhmiä. Muussa tapauksessa he kerjäävät turpiin saamista, ainakin keravalaisilta. (Ei sillä, että itse paheksuisin heitä, tai hyväksyisin keravalaisia.)
Henkilökohtaisena mielipiteenä totean, että tämän tasoinen keskusteluavaus ei anna kovin hyvää käsitystä sen tekijästä. Tosin sillä nyt ei ilmeisesti ole kannaltasi katsottuna mitään väliäkään.
Yksi kysymys - älä loukkaannu - millä perusteella oletat ettet itse kuulu noihin mainitsemiisi 'ääliöihin'?
Itse luokittelen väkivaltaisuuden ääliökäyttäytymiseen.
Osaat kirjoittaa hyviä kommentteja ja siksi olen aika ihmeissäni tästä avauksesta.
- Tony
Näinhän se vain menee, eikä sille voi mitään. Sellaista on elämä nakkarijonossa aamuyön tunteina.Witless kirjoitti:Eli jos joku vaikka grillikioskilla ihan avoimesti aukoo päätään tyhmästi, niin keravalainen saattaa lyödä turpiin.
Jokainen joka on joskus jonottanut yönakkejaan grillijonossa, tietää kuinka helppoa on saada tanssikaveri illan viimeisille nopeille. On jokaisen oma valinta, hakeeko hakemalla kalapaliikkia, vai käyttäytyykö ihmisiksi. Eli:Mielestäni kaikkien ääliöiden pitäisi pitää mielipiteensä salassa, vaikka olisivatkin tyhmiä. Muussa tapauksessa he kerjäävät turpiin saamista, ainakin keravalaisilta.
Jos tiedostaa käyttäytymisensä johtavan todennäköisesti kalapaliikkiin jonkun sekopään kanssa, niin melko ääliöhän tällainen tyyppi on joka kaivaa itse verta nenästään.Mun mielestäni kaikki ääliöt kerjäävät turpiinvetämistä.
Koska sekopäitä löytyy aina, ei ole ollenkaan järkevää ajatella että minulla on oikeus tehdä sitä ja tätä, eikä kenelläkään ole oikeutta provosoitua tekemisistäni. Todellisuudessa sekopäät eivät välitä oikeuksistasi, vaan sekoilevat koska ovat sekopäitä. Miksi tämän ikävän, mutta realistisen, seikan huomioon ottaminen on - jos tulkitsen ajatuksiasi oikein - jotenkin ei toivottua?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
RaM
Nakkikioskin toisen osapuolen 'ääliöittäminen' on ajatuksena absurdi, sillä väkivaltatilanteessa siellä nakkikioskilla on aina vähintään kaksi ääliötä. Siitä KUKA siellä esittää 'ääliömäisiä' eli tyhmiä mielipiteitä löytyy aina erilaiset näkemykset.
-
Bergerac
Olen kyllä erimieltä jos ajatellaan irtiotettua asiaa !RaM kirjoitti:Nakkikioskin toisen osapuolen 'ääliöittäminen' on ajatuksena absurdi, sillä väkivaltatilanteessa siellä nakkikioskilla on aina vähintään kaksi ääliötä. Siitä KUKA siellä esittää 'ääliömäisiä' eli tyhmiä mielipiteitä löytyy aina erilaiset näkemykset.
Herätys RaM !!!!!RaM kirjoitti:sillä väkivaltatilanteessa siellä nakkikioskilla on aina vähintään kaksi ääliötä.
Jos rähinäviinan vallassa olija(t) ryhtyvät ilman mitään syytä väkivaltaiseksi kolmannelle osapuolelle (ja ilman mitään syytä) ja kolmannella osapuolella ei ole muuta mahdollisuutta (ei siis edes pakotietä) kuin puolustaa itseään ... ehkä puolustaa itseään niin, että rähinäviinahemmo loukkaantuu vahingossa vakavasti <- En pitäisi kolmatta osapuolta ääliönä.
Se on sitten eri asia jos tarkoititkin juuri näiden mainitsemasi kahden ääliön olevan juuri näitä kimpassa toimivia "rähinäviina"-henkilöitä, ja kolmatta osapuolta (eli kohdetta) et pidä ääliönä.
Nimimerkillä kokemusta on kun ei ole ollut mahdollisuutta paeta, vain puolustaa itseään. Siis väkivaltatilanteessa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
RaM
No varmasti poikkeuksiakin aina löytyy, mutta useinmiten sanaharkka syntyy kahden päihtyneen välille josta seuraa väkivaltaisuus. Itse en ole joutunut tappelemaan vaikka tilaisuus siihen on ollut tarjolla. Vanha sanonta sanoo että metsä vastaa miten sinne huutaa ja noilla nakkikioskeilla se pitää yöaikaan erityisen hyvin paikkansa.
Vastustan asiassa yleistystä ja yksioikoista leimaamista sillä avauksessa ääliö on se joka rähinän aloittaa vain suullisesti ja turpaan antaja ei olisi ääliö. Se joka aloittaa väkivallan on poikkeuksetta ääliö. Ja juridisesti pahoinpitelysyytteen alainen.
Vastustan asiassa yleistystä ja yksioikoista leimaamista sillä avauksessa ääliö on se joka rähinän aloittaa vain suullisesti ja turpaan antaja ei olisi ääliö. Se joka aloittaa väkivallan on poikkeuksetta ääliö. Ja juridisesti pahoinpitelysyytteen alainen.
-
Bergerac
Olen täysin samaa mieltä.RaM kirjoitti: Se joka aloittaa väkivallan on poikkeuksetta ääliö. Ja juridisesti pahoinpitelysyytteen alainen.
Paitsi varianttina se, että väkivaltaa itseään vastaan puolustava (ilman mitään syytä) joutuu hankalaan asemaan mikäli väkivallan aiheuttajan aiheuttamat vammat ovat väkivallan kohdetta vastaan pienemmät kuin puolustautuvan osapuolen toimenpiteet väkivallan aloittajaa kohtaan. Vrt. nenästä vuotaa verta vastaan luita poikki -> puolustajalla nenästä vuotaa verta ja rähinäviinahemmolla puolustaumisen jälkeen luita poikki tai jotain enemmänkin.
Suomi on siitä ihmeellinen maa, että rähinäviina-hemmo voi potkia (aloitettuaan ilman syytä väkivallan) uhrin teho-osastolle. Tällöin rähinäviina-hemmo saa jotain tuomioita. Mutta jos rähinäviina-hemmo lyö ja potkii uhria (aloitettuaan ilman syytä väkivallan) ja uhri puolustaa itseään tavalla...olkoon vaikka yksi ainut potku kiinnipidettynä, niin yllätys yllätys ....uhri voipi saada tuomiota koska on käyttäytynyt liian väkivaltaisesti. Toki rähinäviinahemmollekin jotain tulee.
Suosittelen kaikille : juoskaa lujaa pois (jos mahdollista) jos teidän kimppuunne aiotaan käydä tai käydään. Jos pakotietä ei ole ja puolustaudutte, niin että hyökkääjälle tulee vakavat vammat, niin seuraukset voivat olla jokseenkin ihmeelliset. Vaikka olisitte vain yhden potkun tai lyönnin verran puolustaneet itseänne.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
- Jaakko Ahvenainen
Ennen ei ollut näin. Jos ja kun tapeltiin, niin tapeltiin, mutta maassamakaavaa ei monotettu ja kumpikin nuoli haavansa. Nyt on toisin. Jos joku vetää sinua turpaan, etkä ehdi torjua, mutta läppäät takaisin toisen lopetettua, on syy sinussa ja "vanhan liiton" miehet osaavat rahastuksen taidon.
Bergerac on sikäli oikeassa, ettei väkivaltatilanteessa, mistä ei karkuun pääse, auta muu kuin vetää täysillä ja häipyä, jos pääsee. Toisaalta oman turpavärkin käyttössä tai käyttämättä jättämisessä ja nakkikioskilla etuilijalle tilan antamisessa piilee ilmiselvä viisaus. Tosin tämäkään ei aina auta, riippuu siitäkin, missä pöllyssä toveri on. Kenties typerintä on ryhtyä inttämään siitä kuka on oikeassa ja kuka ei.
Tietenkin minun on hyvä näin haastella, minut kun piestiin kunnolla viimeiksi Lahdessa 1959. Tässä skabassa joku kävi kiinni takaapäin. Siltä meni osa maitohampaista uusiksi, kuten myös minulta, mutta porttikongista tuli jokunen kaveri lisää, enkä enää yksin viiden jätkän porukalle mitään mahtanut. Kolme piti kiinni ja yksi hakkasi tajun pihalle. Kotopuolessa sitten vai todettiin olleeni teurastajalta karkuun päässeen porsaan näköinen ja se siitä.
1970-luvun alussa koko stadin asematunnelin jengi oli tuttua porukkaa, kuten ruttopuistonkin (Vanhankirkon puisto), joten ei väkivallastakaan ollut pelkoa. Ai niin: Järvenpään silloisen nuokkarin valvojana minua pariin otteeseen yritettiin hieman moralla kaivella. Toisen otin pois, toinen jäi seinään sitä väistettyäni. Molemmissa tapauksissa veli määräsi suunnan, minä vauhdin. Eikä näistäkään sen suurempaa numeroa tehty.
Epäjohdonmukaisuuksia editeerasin, mitä maitohampaisiin tulee.
Bergerac on sikäli oikeassa, ettei väkivaltatilanteessa, mistä ei karkuun pääse, auta muu kuin vetää täysillä ja häipyä, jos pääsee. Toisaalta oman turpavärkin käyttössä tai käyttämättä jättämisessä ja nakkikioskilla etuilijalle tilan antamisessa piilee ilmiselvä viisaus. Tosin tämäkään ei aina auta, riippuu siitäkin, missä pöllyssä toveri on. Kenties typerintä on ryhtyä inttämään siitä kuka on oikeassa ja kuka ei.
Tietenkin minun on hyvä näin haastella, minut kun piestiin kunnolla viimeiksi Lahdessa 1959. Tässä skabassa joku kävi kiinni takaapäin. Siltä meni osa maitohampaista uusiksi, kuten myös minulta, mutta porttikongista tuli jokunen kaveri lisää, enkä enää yksin viiden jätkän porukalle mitään mahtanut. Kolme piti kiinni ja yksi hakkasi tajun pihalle. Kotopuolessa sitten vai todettiin olleeni teurastajalta karkuun päässeen porsaan näköinen ja se siitä.
1970-luvun alussa koko stadin asematunnelin jengi oli tuttua porukkaa, kuten ruttopuistonkin (Vanhankirkon puisto), joten ei väkivallastakaan ollut pelkoa. Ai niin: Järvenpään silloisen nuokkarin valvojana minua pariin otteeseen yritettiin hieman moralla kaivella. Toisen otin pois, toinen jäi seinään sitä väistettyäni. Molemmissa tapauksissa veli määräsi suunnan, minä vauhdin. Eikä näistäkään sen suurempaa numeroa tehty.
Epäjohdonmukaisuuksia editeerasin, mitä maitohampaisiin tulee.
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 05.06.2009 23:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
sorbet
Pitäisikö tästä entisenä keravalaisena loukkaantua?
Ei vaites
Ei vaites
-
toolman
Kirjaimellinen kulkukoira kun tulee grillille, ja vähän äänehtii. Niin miksi ihmiset eivät tavallisesti lyö sitä?
tool ja öl on elämää.
- Jaakko Ahvenainen
Tulee karvakuonoja rakastaa, ei ihmisiä. Näin on maailman laki.toolman kirjoitti:Kirjaimellinen kulkukoira kun tulee grillille, ja vähän äänehtii. Niin miksi ihmiset eivät tavallisesti lyö sitä?
-
wolframium
Raimo Raimo minkä menit tekemään.
Toivottavasti Raimo ei enää koskaan tee niin.
Toivottavasti Raimo ei enää koskaan tee niin.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
wolframium
Älkää ihmeessä loukkaantuko. Keravalaisia ex-jeppuja on kuitenkin enemmistö meihin muihin verrattuna.sorbet kirjoitti:Pitäisikö tästä entisenä keravalaisena loukkaantua?
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
Witless
Olet asian ytimessä. Yritin huonolla menestyksellä sarkasmin kautta tuoda esiin puutteita omassa avauksessasi. Ideani oli tyhmä, eikä se toiminut, kuten ei yleensäkään. Itse olen siinä mielessä "ääliö" että syyllistyn tarpeettomiin ylilyönteihin usein kun koen että mielipiteitä heitellään ilman että asiaa on ihan loppuun asti mietitty tai faktat ovat hakusessa. Mitä laajemmat joukot kansan syvistä riveistä alkavat ottaa nettikeskusteluihin osaa (ja nyt en todellakaan viittaa sinuun), sitä enemmän keskusteluiden faktapohja laskee. Printtimediassa ainakin perinteisesti on ollut melko tarkka seula toimituspäälliköiden yms. muodossa vaikkapa yleisönosastokirjoituksia perkaamassa. Nyt jokainen tietokoneella ja nettiyhteydellä varustettu voi heittää aivan mitä tahansa mutu-tuntumaan perustuvia arvauksia, Suomi24 ja muut vastaavat ovat jo lukukelvottomassa tilassa, ellei sitten lukija halua joko masentua tai nauraa.RaM kirjoitti:Hämmästelit raiskaus-avauksen tarkoitusta (mitä selvästikään et ymmärtänyt) ja kyseenalaistit avauksen tarpeellisuuden. Entä tämä sinun oma avaus - onko tässä mielestäsi minkäänlaista älyllistä tai informatiivista funktiota?
Henkilökohtaisena mielipiteenä totean, että tämän tasoinen keskusteluavaus ei anna kovin hyvää käsitystä sen tekijästä. Tosin sillä nyt ei ilmeisesti ole kannaltasi katsottuna mitään väliäkään.
Yksi kysymys - älä loukkaannu - millä perusteella oletat ettet itse kuulu noihin mainitsemiisi 'ääliöihin'?
Itse luokittelen väkivaltaisuuden ääliökäyttäytymiseen.
Osaat kirjoittaa hyviä kommentteja ja siksi olen aika ihmeissäni tästä avauksesta.
Suutuksissani tein keskustelunavauksen joka ei ollut kovin rakentava. Kirjoitteluani pitempään seuranneet ehkä arvaavat että tarkoitus oli olla sarkastinen. Siitä löytyy kyllä ihan asiaa, jos jaksaa vähän kääntää näkökulmaansa. Otan vertauksen äärikristillisistä piireistä: kuulin tapauksesta jossa ulkomailla työskentelevän aktiivikristityn naisen liian lyhyttä hametta kritisoitiin lähetyspäivillä(?) tms. Vanhempi naishenkilö totesi että "asia ei häntä itseään häiritse, mutta mitä ne muslimit sinusta ajattelevat. Syy omiin asenteisiin on niin helppo vierittää kolmannelle osapuolelle, ja suomalaisessa kulttuurissa näin tehdään kovin usein. Olin lukevinani omista kannoistasi vastaavaa: minullehan ei tulisi mieleen raiskata (vai tulisiko?), mutta kun ne ulkomaalaiset ovat mitä ovat. Pidän täysin toteen näytettynä että Suomessa piilee valtava määrä rasismia (sovinismista puhumattakaan), katsotaan nyt vaikka Perssuomalaisten menestystä. Jos kerran on sitä mieltä että "neekeri on neekeri vaikka voissa paistaisi", niin miksi se pitää mutkan kautta huonosti kätkeä? Ja jos itse on sitä mieltä että "naiset kerjäävät tulla raiskatuksi kun pukeutuvat liian niukasti", niin onko oikein vierittää tästä omasta ajatuksestaan ja/tai tunteestaan syytä maahanmuuttajille. Tilastoilla tai ilman.
Tämä taas tästä aiheesta omalta osaltani. Kiitos, anteeks.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Witless
Nyt kun moderaatio on antanut ääliöille vallan, lähden siis itsekin mukaan villiin menoon. Haistakaa v*****u koko moderointi, nyt alkaa sota ääliöitä vastaan. Kaikki keinot ovat sallittuja!Witless kirjoitti:Ideani oli tyhmä, eikä se toiminut, kuten ei yleensäkään. Itse olen siinä mielessä "ääliö" että syyllistyn tarpeettomiin ylilyönteihin usein kun koen että mielipiteitä heitellään ilman että asiaa on ihan loppuun asti mietitty tai faktat ovat hakusessa.
- Richard Feynman
- Richard Feynman